Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kananperse ja muita kampauksia

Aloittaja ROOSTER, huhtikuu 08, 2019, 16:53:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 25, 2023, 21:29:58
Mikä tai minkä käärijä? Jointin?

Iltalehti osaa kertoa.

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/098a0252-8215-4eb8-9d81-87ab54cbf343Käärijä-nimi syntyi, kun Pöyhönen pelasi ystävänsä kanssa pelikonetta. Pelikone syöksi miehelle rahaa ja ystävä tokaisi osuvasti Pöyhösen olevan "käärijä". Kyseessä oli tosin maltillinen noin kahdenkymmenen euron voitto.

– Sitten meni aikaa ja päätin, että se on mun artistinimi, mies kertoi Iltalehdelle UMK:n lehdistötilaisuudessa.

Ei näistä tarinoista tiedä, voivat olla totta tai sitten ei. Kannattaa kysyä nimim. Karikolta. Se osaa suljetun kirjekuoren sisällöstäkin sanoa, onko totta vai ei. Ei siihen tarvita edes tiedettä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 25, 2023, 22:30:11
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 25, 2023, 21:29:58
Mikä tai minkä käärijä? Jointin?

Iltalehti osaa kertoa.

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/098a0252-8215-4eb8-9d81-87ab54cbf343Käärijä-nimi syntyi, kun Pöyhönen pelasi ystävänsä kanssa pelikonetta. Pelikone syöksi miehelle rahaa ja ystävä tokaisi osuvasti Pöyhösen olevan "käärijä". Kyseessä oli tosin maltillinen noin kahdenkymmenen euron voitto.

– Sitten meni aikaa ja päätin, että se on mun artistinimi, mies kertoi Iltalehdelle UMK:n lehdistötilaisuudessa.

Ei näistä tarinoista tiedä, voivat olla totta tai sitten ei. Kannattaa kysyä nimim. Karikolta. Se osaa suljetun kirjekuoren sisällöstäkin sanoa, onko totta vai ei. Ei siihen tarvita edes tiedettä.

Paitsi että vastaus on siltä taholta aina se että kaikki on valetta, luulottelua, uskoa yms.  ;D Taitaisi väittää vastaan Pelle Miljoonallekin, kun tämä laulaisi että maailma on totta. (Tätä maailman totuutta en tosin olisi halunnut kuulla vuonna 1988 tahi 1989 joka saatanan aamu klo 5, kun asuin soluasunnossa jossa seinän takana asui pariskunta, vaikka huoneistossa ei olisi saanut asua kuin pelkkiä naisia, 3 kpl.)


Toope

Instagramkuvat eivät näy aina.
Ne pitää ehkä tallentaa jpeginä tms.
Älkää laittako Jane Fondan kuvia, koska on länsimaiden 5:ttä kolonnaa.

Norma Bates

No höh. Kyllä ne kuvat minulle eilen näkyivät. Yhtään en muista operoinko silloin koneella vai puhelimella.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 07, 2023, 10:29:21
No höh. Kyllä ne kuvat minulle eilen näkyivät. Yhtään en muista operoinko silloin koneella vai puhelimella.

En tiedä, mistä instan kuvista Toope sönköttää. Linkkisi aukeni normaalisti.

T: Xante

Hippi

Onpas tyylikkäät hiukset - laitetut, mutta huolettoman näköiset :)

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 07, 2023, 10:35:04
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 07, 2023, 10:29:21
No höh. Kyllä ne kuvat minulle eilen näkyivät. Yhtään en muista operoinko silloin koneella vai puhelimella.

En tiedä, mistä instan kuvista Toope sönköttää. Linkkisi aukeni normaalisti.

T: Xante

Minulla nyt tietokoneella vähän kesti niiden avautuminen. Jotain Instagrammista länkytti, olisi kai halunnut ennemmin avata ne sillä. Mutta tuli ne ruudulle ihan normiselaimellakin (Opera).

***

Edelleenkin Anna Wintourin "klassinen polkka" olisi se kampaus jota suosisin, jos raaskisin luopua hartiapitkistä hiuksista ja siirtyä leukapituisiin. Ruotsinsuomalaisilla sekä brittiläisillä iäkkäämmillä naisilla taitaa olla hyvinkin suosittu kampaus.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 07, 2023, 10:58:23
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 07, 2023, 10:35:04
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 07, 2023, 10:29:21
No höh. Kyllä ne kuvat minulle eilen näkyivät. Yhtään en muista operoinko silloin koneella vai puhelimella.

En tiedä, mistä instan kuvista Toope sönköttää. Linkkisi aukeni normaalisti.

T: Xante

Minulla nyt tietokoneella vähän kesti niiden avautuminen. Jotain Instagrammista länkytti, olisi kai halunnut ennemmin avata ne sillä. Mutta tuli ne ruudulle ihan normiselaimellakin (Opera).

***

Edelleenkin Anna Wintourin "klassinen polkka" olisi se kampaus jota suosisin, jos raaskisin luopua hartiapitkistä hiuksista ja siirtyä leukapituisiin. Ruotsinsuomalaisilla sekä brittiläisillä iäkkäämmillä naisilla taitaa olla hyvinkin suosittu kampaus.

No enpä tiedä, jos on lehtijuttu jostain tehty, niin jonkun aikaa saa instasta varmaan lähteitä haeskella...mutta omapa asiansa.

----

Minulla on vuosien varrella ollut aivan kaikenpituisia hiuksia, mikä on saanut varmuutta myös kokeiluihin, sillä yllättävän nopeasti hiukset takaisin kasvaa, etenkin leukapituudesta hartioille. Itse poikkaisin surutta hieman yli hartialle ulottuvat hiukset kun totesin, että noin kaheksytprosenttisesti pidän niitä kiinni. Muutoin olivat koko ajan suussa tai silmillä.

En ole kasvattamiseen palannut, vaikka edellisen kerran kasvatin hyvin lyhyestä takaisin pitkäksi. Kävi oikeastaan huomaamatta, kun lakkasin vain käymästä kampaajalla ja annoin kasvaa juurikin lähes hartiamittaan ja sitten leikkailtiin säästeliäästi.

Mutta mistäs sitä tietää, tulevaisuudesta taas.

T: Xante

Muoksis Hippi: tuon tyyliset hiuksetkin on mulla ollut, mutta tämän kihartuvan pehkon kanssa olivat kyllä yhtä  helvettiä ;D sai laittaa joka aamu noin 20-30 min, että niistä sai edes jotenkin laittamattoman näköiset. Eikä ne tietty sittenkään olleet NOIN hyvännäköiset. Se vaihe ei kestänyt kauan...

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 07, 2023, 10:58:23
Edelleenkin Anna Wintourin "klassinen polkka" olisi se kampaus jota suosisin, jos raaskisin luopua hartiapitkistä hiuksista ja siirtyä leukapituisiin. Ruotsinsuomalaisilla sekä brittiläisillä iäkkäämmillä naisilla taitaa olla hyvinkin suosittu kampaus.

Mielestäni polkkaa ei voi kutsua kananperseeksi. Sen sijaan se saattaisi olla "flaksitukka" - kokeile ihmeessä. Kasvaahan hiukset, jos ei toimi. Tai voit koittaa aavistuksen pidempää "Glynis Barber" -lookia.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Minulla tukka kasvaa nykyään niin hitaasti, ettei paljon uskalla kokeilla. Treeneissä tukka on tietysti ollut hännällä, ja olisihan se mielenkiintoista testata miten menee treenit ilman lukuisia hännän korjauksia. Mutta epäilyttää että sitten vasta tukka häiritsisikin, kun sitä ei pystyisi sitomaan.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 07, 2023, 11:42:37
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 07, 2023, 10:58:23
Edelleenkin Anna Wintourin "klassinen polkka" olisi se kampaus jota suosisin, jos raaskisin luopua hartiapitkistä hiuksista ja siirtyä leukapituisiin. Ruotsinsuomalaisilla sekä brittiläisillä iäkkäämmillä naisilla taitaa olla hyvinkin suosittu kampaus.

Mielestäni polkkaa ei voi kutsua kananperseeksi. Sen sijaan se saattaisi olla "flaksitukka" - kokeile ihmeessä. Kasvaahan hiukset, jos ei toimi. Tai voit koittaa aavistuksen pidempää "Glynis Barber" -lookia.


Kerroksittain leikattu polkka, ns. ranskalainen, voi kyllä olla vähän kananpersemäinen, jos tukkaa ei mitenkään laita ja jos se siis sojoittaa miten sattuu. Se malli (tuo kuvan, olettaisin) nimittäin vaatii laittamista.

Tuossa kuvassa on vähän tai jonkin verran kerrostettu.

Jos haluaa tuuheamman/paksumman näköisemmän tukan kuin se on, silloin suoraan leikattu "graafinen" polkka voisi tehdä terää, ainakin verrattuna kerrokselliseen ja pehmeämpään ranskalaiseen polkkaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Kuntosalitreenissä lyhyt polkka ainakin oli melko ongelmaton, verrattuna ponihäntään. Mutta voip olla eri asia, jos on pää alaspäin paljon esim. painitreenissä tms..
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Toin tämän "teinitsejäsäästin"-kuvan Hipin toisen ketjun viestistä tänne - on vaan niin mahtava.




Geometriset kuviot ja leikkaukset sekä suorat linjat ovat selvästi aliarvostettuja nykymaailmassa jossa suositaan pyöreyttä, pörröisyyttä ja pehmeyttä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS