Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kananperse ja muita kampauksia

Aloittaja ROOSTER, huhtikuu 08, 2019, 16:53:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 03, 2023, 10:43:24
En ymmärrä miksi naisella pitäisi olla erioikeus pitkään tukkaan, jos hän valitsee mennä armeijaan tai jopa aloittaa sotilasuran. Eikö liehuva letti, pitkä palmikkokin, voi olla jopa turvallisuusriski?

Turvallisuusriskiä on tässä asiassa varmasti liioteltu.

Jos varusmiesten turvallisuus ja elämän jatkuminen kiinnostaisi niin paras keino olisi tupakoinnin kieltäminen ja kasvis/kalaruokavalioon siirtyminen armeijassa. Myös lomat pitäisi kieltää, sillä lomille lähtiessä ja palatessa riski joutua vakavaan liikenneonnettomuuteen on merkittävä. Kun väsynyt alokas lähtee autonrämällään täysillä lomille talven liukkailla niin siinä on vakava turma lähempänä kuin hiusten mennessä silmille, kasarmin ympäri juostessa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Yhtenäinen karvoitusmuotti on luotu paraateja varten. Lyhyt on helpointa toteuttaa suurelle joukolle. Joillakin ei vaan tukka ja parta kasva, joten kunniakomppaniaan olisi hankaa etsia sopivan mittaisen parran kasvattaneita sotilaita.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Ranskassa kuohuu.

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/45c02a7a-2b85-41fe-848d-5dc00909309f...tuoreen Miss Ranskan kruunaaminen on tulistuttanut katsojia. Lauantaina kilpailun kirkkain kruunu painettiin Eve Gillesin, 20, päähän. Osa kilpailua seuranneista ei kuitenkaan pääse yli siitä, että Gillesillä on lyhyet hiukset – ei pitkät kutrit, kuten kanssakilpailijoillaan.

Gillesillä on lyhyt pixie-leikkaus. Kerta on ensimmäinen, kun lyhythiuksinen voittaa kilpailun.

Minua kuohuttaa hiustyyliä enemmän hänen pukeutumistyylinsä. Mihin juhlaan, työhön tai vapaa-aikaan tuollainen asuste sopii? Tuskin se edes paljoa lämmittää kylmällä mutta varmasti ainakin jotkut paikat voivat hikeentyä lämpimällä. Vaelluksilla nuo hapsut takertuvat helposti risuihin.

On muuten kaunis missi. Siksi varmaan voitti, vaikka onkin ei-ortodoksinen missihiustyyli.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Minusta tuo on oikein kaunis ja voisi jopa sanoa raikkaan näköinen missiksi :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Jostain syystä nuorista ranskalaisnaisista tuleekin mieleen nimenomaan lyhyet hiukset. Ihan ok.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 18, 2023, 18:37:09Jostain syystä nuorista ranskalaisnaisista tuleekin mieleen nimenomaan lyhyet hiukset. Ihan ok.
Kyllä tykkään naisissa, vanhemmissakin, pitkistä hiuksista. Ponnari, letit tms. on "murrr!"

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 05, 2024, 21:30:36
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 18, 2023, 18:37:09Jostain syystä nuorista ranskalaisnaisista tuleekin mieleen nimenomaan lyhyet hiukset. Ihan ok.
Kyllä tykkään naisissa, vanhemmissakin, pitkistä hiuksista. Ponnari, letit tms. on "murrr!"

Olen jokusen kerran lukenut naisten valittavan siitä kuinka heille tulee jäkätystä sen takia että on yhä pitkät hiukset, vaikka on ikää. Joku oli tainnut saada juurikin leteistä ripitystä. Ihmeellistä. Monet kuitenkin osaavat arvostaa Amerikan alkuperäisasukkaita, ja näillähän alunperin on vanhuksillakin ollut palmikot.

Liekö siinä sitten vaan kateus taustalla, että naisella ei saisi olla sitä pitkää tukkaa vanhana(kin).

Itselläni ei hiukset parhaassa mahdollisessa kunnossa ollut ennen kuin leikkautin ne syksyllä öpaut leukapituuteen. Oli ilmeisesti anemia tehnyt tihutöitään. Aion nyt kasvattaa tukan pitkäksi, mutta ei se minulla ikinä kauhean pitkäksi kasva, kun ei vaan ole sen tyyppinen tukka tai kroppa. Nuorempanakaan en saanut hiuksista ikinä niin pitkiä että olisivat yltäneet rintoihin asti, saati alemmas. Aina pysähtyivät jonnekin vähän matkaa hartiapituisista pidemmiksi.

Otsahiuksistani olen harmikseni havainnut että on tukka harventunut. Jos se tässä vuosien varrella alkaa kovin harvaksi käydä, niin vedän perkele puliksi ja alan käyttämään peruukkeja.

Hippi

Kun parikymppisenä odotin ensimmäistä muksuani, äitini oli kovasti sitä mieltä, että "nyt olet siinä iässä että voisi nuo hiukset leikata lyhyeksi". Minäkö olisin leikannut hyväkuntoiset ristiselkään asti pitkät hiukseni? Enpä leikkauttanut. Leikkautin kyllä joskus myöhemmin, mutta omasta halustani enkä kenenkään muun toiveesta tai vaatimuksesta.

En sitten tiedä, mihin kohtaan tässä tapauksessa "siinä isässä" olisi päättynyt, koska muistan äidinäidillä olleen pitkät hiukset, todella pitkät. Ei ne kovin paksut olleet, mutta hän hiuksensa letitti ja letistä kiersi niskaan nutturan. Ei hän sitten enää kai ollut "siinä iässä" vai oliko ehkä jossain muussa "siinä iässä".

Minulle tuolla sanaparilla yritettiin perustella yhtä jos toistakin vaatimusta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Mielenkiintoinen kysymys: Miksi pitkät hiukset eivät ole eduksi vanhemmille naisille?

disclaimer: Tässä on tietysti suuria yksilökohtaisia vaihteluja.

Siinä on ehkä jotain outoa. Aivan kuin täydelliset silikonirinnatkin saattavat mahdollisesti sopia joillekin 20-40 vuotiaille, mutta 80-100 vuotiaalle rakennettuina ne näyttävät suorastaan irvokkailta.

Lopulta kyse lienee kuitenkin kulttuurisesta tottumisesta. Ehkä lastenhoidolta ei aiemmin ole jäänyt aikaa hiustenhuoltoon joten ne on lastensaamisen jälkeen käytännöllisistä syistä usein leikattu ja siitä on muotoutunut normi.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 06, 2024, 12:15:32Mielenkiintoinen kysymys: Miksi pitkät hiukset eivät ole eduksi vanhemmille naisille?

disclaimer: Tässä on tietysti suuria yksilökohtaisia vaihteluja.

Siinä on ehkä jotain outoa. Aivan kuin täydelliset silikonirinnatkin saattavat mahdollisesti sopia joillekin 20-40 vuotiaille, mutta 80-100 vuotiaalle rakennettuina ne näyttävät suorastaan irvokkailta.w

Nykyään kaiketi tissejä leikellään kuin hiuksia. Välillä täytettä ja välillä pois. Ja saahan hiuksiinkin jatkopalat. Kovin monimutkaista tuo kaunistautuminen. Ja sitten lopulta miesoletettu ei välttämättä edes huomaa naisoletetun muodonmuutosta. :-\
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Minusta naisille pitkät hiukset sopivat iästä riippumatta. Toki ehkä mummoiässä tai ennen sitä hieman käärittynä (mitä termiä naiset käytättekään?). Pitkät hiukset ovat naisellisia, vaikka sidottuina eri tavoin. Kaikkein kamalin nainenhan on "Karen" punaiseksi värjättyinä lyhyine hiuksineen!

Norma Bates

Pitkät hiukset ovat helvetin paljon käytännöllisemmät kuin lyhyet, ne kun saa kiinni. Lyhyiden kanssa joutuu näpräämään enemmän ja vahtimaan aamuisin niiden kuivumista tarkkaan, ettei tulos ole mitä sattuu. Jos pitkien kanssa tulee huono hiuspäivä, niin kiinni vaan. Taikka korvan taakse.

Tietty ihan jyrsityn lyhyet ne vasta käytännölliset lienevätkin, mutta sitten joutuu hyppäämään leikkauttamassa niitä ja sillekin rahalle on muutakin käyttöä. Itse parikymppisenä kokeilin yhtä silloista muotitukkaa jossa näkyi korvat kokonaan, ja se oli karmea. Useamman kerran leikkautin ja jopa itsekin leikkasin niin että näkyi korvista nipukat, ja se sopi minulle. Muutaman kerran ollut tämä että leukaan asti edestä ja takaa vähän lyhyempi. Mutta hiuslaatuni on sikäli sähköistä että kyllä se pitkä on vaan se helpoin.

kertsi

Kovaa treenajalle tämmöinen G.I. Jane (trailer) siilitukka -look voisi olla kaikkein helpoin. Sen voi myös ajella itse koneella.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Kevään trendikkäin tukka: Kissimirrihiukset.



Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/44d2b2f4-8b6f-450d-8d03-71303a9d3728Kitty cut -leikkaus ei ole peruspolkka, vaan hiuksissa on hivenen pörröä ja pehmeitä kerroksia, aivan kuten komean kissan turkissa.

Jos antaa kampaajalle sanallisen kuvauksen toivotusta tyylistä, mitenkähän lähelle oikeaa osuu?

Joskus olen kuullut, että lopputulos ei ollutkaan ihan sitä mitä haluttiin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS