Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kananperse ja muita kampauksia

Aloittaja ROOSTER, huhtikuu 08, 2019, 16:53:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xantippa

^

Lueskelin samaa, lisäksi hän ennätti pyytämään anteeksi, ennen kuin kukaan kerkisi edes sanoa mitään.

Niin suvakki en minäkään ole, että ymmärtäisin tätä kulttuurin omimisen syntiä. Eikö monikulttuurisuuden idea nimenomaan ollut, että opitaan ja omaksutaan uusia kulttuureja?

Sen ymmärrän, että toisen kulttuurin symboleja ei ole tarpeen käyttää ivaamiseen ja pilkkaamiseen, mutta sehän onkin ihan eri asia.

T: Xante

Norma Bates

Ei saa olla kahta lettiä, koska siinä omitaan intiaaneilta... Yksi letti taas oli aikoinaan kiinalaisten juttu.

Toope

Mitäs jos tuo Chisu on tyhmä?
Sallii, että toiset kulttuurit omaksuvat esim. länsimaista sivistystä. Häpeää, kun ottaa itse mallia mustien hiusmalleista.
Kai tässä taas valkoisena saa hävetä, kun on tullut keksittyä vaikka mitä... :o

Nuo muuten omaksuvat paljon, mitä eivät itse ole keksineet...
Blame the white!

Norma Bates

Kamppailulajeissa naiset käyttävät kireitä päänmyötäisiä lettejä, ja enpä usko että tulevat niistä luopumaan minkään kulttuurimäkätyksen takia. Vähän tuntuu siltä että kun harrastus mielletään "miehiseksi", niin naiset haluavat korostaa olevansa kuitenkin naisia, ja sen vuoksi hiukset pidetään mieluummin pitkinä. Itsekin olen tässä kolmatta vuotta asiaa havainnoinut, ja todella harvan lyhyttukkaisen naisen olen nähnyt näissä puitteissa. Hiukset eivät rytkeessä kuitenkaan saa olla tiellä, ja jotain niille on tehtävä. Itse en lettejä harrasta kun en osaa enkä jaksa, tyydyn tympeään poninhäntään, ja sitä saa sitten aina olla rukkaamassa tuon tuostakin.

ROOSTER

Kiva letti.



Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4578a161-9d0e-4a47-ba1b-0487d4e86aaeMarko Niittymäki, 42, leikkaa hiuksiaan itse latvoista säännöllisin väliajoin, mutta haluaa letin olevan kuitenkin yli metrin pitkä. 197-senttisellä kitaristilla letti ulottuu polvitaipeeseen asti.

Harvalla on niin kestävä hiuslaatu, että tuollainen onnistuisi.

Lainaus käyttäjältä: wikipediaIhmisen päässä on keskimäärin 100 000 hiusta. Ne kasvavat kuukaudessa noin 1–1,5 senttimetriä. Yksi hius kasvaa noin kolmen vuoden ajan, kunnes sen kasvu pysähtyy ja hius putoaa lopulta uuden hiuksen tieltä pois. Päivittäin päästä irtoaa itsestään noin 20–150 hiusta.

Jos Markon hikset ovat metrin pitkät, niin silloin ne ovat noin 100 kuukauden eli öpaut yhdeksän vuoden ikäiset. Wikipedian tiedon mukaan ihmisen hiusten maksimimitta olisi 1,5cm/kk*36 kuukautta=54cm.

Kuitenkin ME-tulos on 597cm. Selvä ristiriita.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

^
Karsea riesa noin pitkät hiukset. Aina tiellä, aina suussa, aina joka paikassa pitkiä karvoja, tiskikoneessakin. Itse tuskastuin jo puoleen selkään yltävästä kuontalosta, ja pätkin keittiösaksilla poninhäntää lyhyemmäksi. Vielä en ole uskaltautunut kampaajalle, vaikka mökkipaikkakunnalla aikomus kyllä oli, mutta se jäi. Jos päättäisin mennä muutamille kutsuille, joita on tiedossa, ehkä pitäisi tehdä jotain tälle perin epätasaiselle tukalle. Ponnarilla ei kyllä haittaa epätasaisuus.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 02, 2021, 11:13:13
^
Karsea riesa noin pitkät hiukset. Aina tiellä, aina suussa, aina joka paikassa pitkiä karvoja, tiskikoneessakin. Itse tuskastuin jo puoleen selkään yltävästä kuontalosta, ja pätkin keittiösaksilla poninhäntää lyhyemmäksi. Vielä en ole uskaltautunut kampaajalle, vaikka mökkipaikkakunnalla aikomus kyllä oli, mutta se jäi. Jos päättäisin mennä muutamille kutsuille, joita on tiedossa, ehkä pitäisi tehdä jotain tälle perin epätasaiselle tukalle. Ponnarilla ei kyllä haittaa epätasaisuus.
Itselläni oli myös pitkähkö tukka aiemmin, viemärini kiittää. Jokseenkin ällöä puhdistaa hiuksia rööreistä... >:(
Naiset tietävät, mitä se on.

ROOSTER

Peruukki päähän ja tissit framille.



Aiempaa kansikuvamateriaalia Adelesta



Välillä oli erinäköinen. https://www.is.fi/viihde/art-2000008318287.html?utm_medium=alsoreadthese&utm_campaign=is_tf&utm_source=www.hs.fi

Poseerauksen tissiosuuden ymmärrän, mutta mistä johtuu angloamerikkalaisten hirveä hinku kamaliin kampauksiin/peruukkeihin. Joku thatcherismin jäännekö?



Dianan kohdallakin mikä tahansa muu hiusmalli olisi varmasti toiminut paremmin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Hämärä muistikuva että jossain brittiläisessä sketsisarjassa kerran esitettiin amerikkalaisia naisia jonkun muotilehden toimituksessa, ja kaikilla oli aivan kaamea kampaus. Sitä sorttia kampaus että ei varmaan hajoa vaikka vasaralla päähän iskisi.

Joissain tv-sarjoissa naisten hiukset näyttävät jopa paskaisilta, kun ne on suihkutettu niin väärälleen kaikenlaisia kiinnikkeitä ettei nyt vaan yksikään hius liikahtaisi.

Itse en ole kiinnikkeitä käyttänyt sen koommin kun kerran tai pari kokeilin. Siksi toki sitten näytinkin seinästä revityltä jos tulen sisään rakennukseen tuulesta ja tuiskusta. Mutta kampa on keksitty...

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 08, 2021, 11:20:32
Hämärä muistikuva että jossain brittiläisessä sketsisarjassa kerran esitettiin amerikkalaisia naisia jonkun muotilehden toimituksessa, ja kaikilla oli aivan kaamea kampaus. Sitä sorttia kampaus että ei varmaan hajoa vaikka vasaralla päähän iskisi...
80-90- lukujen kampauksissa oli tuota, betonia? Järkyttäviä.
Mieti Dingoa!

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 08, 2021, 22:54:24
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 08, 2021, 11:20:32
Hämärä muistikuva että jossain brittiläisessä sketsisarjassa kerran esitettiin amerikkalaisia naisia jonkun muotilehden toimituksessa, ja kaikilla oli aivan kaamea kampaus. Sitä sorttia kampaus että ei varmaan hajoa vaikka vasaralla päähän iskisi...
80-90- lukujen kampauksissa oli tuota, betonia? Järkyttäviä.
Mieti Dingoa!

No huh huh, sifonki soikoon.

Madonnalla oli ihan jees tukka Ray of Light -aikoina. (Jostain syystä tuli mieleen.)

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS


ROOSTER

Minusta tommoinen geometrinen ja jyrkkä kampaus on erityisen sopiva esim. pääkirjanpitäjälle tai  veroylitarkastajalle joka on salaisesti hiukan villi.



https://www.salonseventwenty.com/whitney-edmis
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Tuohan on lissukampaus :D

Parhaalla kaverillani (Lissulla) oli juuri tuollainen joskus 6-8 vuotiaana. Itselläni oli samaan aikaan äidin siksakkaama otsatukka, mutta muut hiukset olivat kahdella letillä. Ja millaisilla leteillä! Oli niin kireät, että päänahka vinkui ja silmät olivat viirullaan. Hitto sitä kipua päänahassa, kun letit aukaistiin ja hiukset kammattiin ja letitettiin joka jumalan aamu uudelleen. Vaihtelua oli tietysti ponnari, mutta se oli, jos madollista, vielä kireämpi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️