Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kananperse ja muita kampauksia

Aloittaja ROOSTER, huhtikuu 08, 2019, 16:53:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Kaipa olen vanhanaikainen, kun koen/haluan miesten olevan miehiä ja naisten naisia.
En pidä nykytilannettamme terveenä, ehkä jopa biologiavastaisena.
Mutta nyt on "ääliöliberaaliksi" kutsuttu ajatus voimissaan, vastareaktio tulee.

Uskoisin, että konservatiivinen yhteiskuntakäsitys palaa haastamaan tuota rappeutta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 03, 2020, 22:27:35
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 02, 2020, 12:37:51
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 01, 2020, 21:22:18
Pitäkää naiset pitkiä hiuksia = Toopesta eroottista.

Ei sitten tullut mieleen, että joku ehkei nimenomaan halua herättää sinussa eroottisia mielikuvia? Pitäisitkö itse pitkiä hiuksia sillä perusteella, että ne ovat Toopesta eroottisia?
Onkos joku taas vaatinut?
Sanoin vaan, että tietynlaiset naisenmallit ovat kivoja, toiset eivät.
Rasismia ja fasismia varmaan...!

Eikös tämä PITÄKÄÄ ole joku käskymuoto?

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 17, 2020, 20:21:05
Kun täytin 40 v, kävin sen kunniaksi kampaajalla, ja tulin myrtyneenä kotiin. Ei ikinä enää. Haluan näyttää itseltäni, enkä joltain kävelevältä muuttumisleikiltä.

Olen kuunnellut paljon naisten juttuja elämäni varrella. En muista niihin mahtuneen yhtään täydellisesti onnistunutta kampaamokäyntiä. Ihmetyttää, miten ne kampaamot pysyvät pystyssä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 13:18:35
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 17, 2020, 20:21:05
Kun täytin 40 v, kävin sen kunniaksi kampaajalla, ja tulin myrtyneenä kotiin. Ei ikinä enää. Haluan näyttää itseltäni, enkä joltain kävelevältä muuttumisleikiltä.

Olen kuunnellut paljon naisten juttuja elämäni varrella. En muista niihin mahtuneen yhtään täydellisesti onnistunutta kampaamokäyntiä. Ihmetyttää, miten ne kampaamot pysyvät pystyssä.

Oli minulla yksi myönteinen kokemus 1995. Ja tietysti juuri se kampaamo lopetti toimintansa. Jaa, oli toinenkin. Vuodesta en ole ihan varma. Olin pilannut tukkani kotivärjäyksillä ja kampaamo korjasi värin ja leikkasi hyvin. Nollaluvulla?

Äitini otti aina permanentin ja aina oli kynitty ja tyytymätön. Ehkä sen takia inhoan tiukkaa kiharaa.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 13:18:35
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 17, 2020, 20:21:05
Kun täytin 40 v, kävin sen kunniaksi kampaajalla, ja tulin myrtyneenä kotiin. Ei ikinä enää. Haluan näyttää itseltäni, enkä joltain kävelevältä muuttumisleikiltä.

Olen kuunnellut paljon naisten juttuja elämäni varrella. En muista niihin mahtuneen yhtään täydellisesti onnistunutta kampaamokäyntiä. Ihmetyttää, miten ne kampaamot pysyvät pystyssä.

Mä olen monta kertaa tehnyt täydellisen onnistuneen kampaamokäynnin. Sä olet kysellyt ihan vääriltä naisilta. (Mutta tietenkin ne kampaamot pysyvät pystyssä, kun ne naiset siis ovat kampaamossa kaikki käyneet. Mitenkäs muutoin voisivat olla tyytymättömiä käyntiinsä, höh.)

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 04, 2020, 13:30:01
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 13:18:35
Olen kuunnellut paljon naisten juttuja elämäni varrella. En muista niihin mahtuneen yhtään täydellisesti onnistunutta kampaamokäyntiä. Ihmetyttää, miten ne kampaamot pysyvät pystyssä.

Oli minulla yksi myönteinen kokemus 1995. Ja tietysti juuri se kampaamo lopetti toimintansa. Jaa, oli toinenkin. Vuodesta en ole ihan varma. Olin pilannut tukkani kotivärjäyksillä ja kampaamo korjasi värin ja leikkasi hyvin. Nollaluvulla?

Minä pilasin kerran tukkani kampaamovärjäyksellä. Tukassa oli vaikka kuinka monta väriä, aivan karseam niska erivärinen kuin sivuilta esim.. Kammottava kokemus, kun ei melkein kehdannut liikkua ihmisten ilmoilla.  Toinen saman kampaamon kampaaja korjasi vähäsen työn jälkeä, ja antoi kotiinviemisiksi ylenmääräisen paljon (puoli-kestävää) kotiväriä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Olen aina ollut jokseenkin tyytyväinen kampaajan työn tulokseen. Tuo "jokseenkin tyytyväinen" on siis positiivinen ilmaus kaiken kaikkiaan. En osaa riemuita ylisanoin jostain hiusten leikkuusta tai värjäyksen tuloksesta, jos se on ihan ok tehty.

Taannoinen vakikampaajani oli kyllä erinomainen. Kampaamo oli pieni nyrkkipaja taloyhtiön vuokralaisena ja yleensä siellä sai olla ainoana asiakkaana. Joskus harvoin sinne tuli joku nopea hiustenleikkuu tehtäväksi sillä välin, kun väriaine vaikutti. Kävin samalla kampaajalla varmaan parikymmentä vuotta, joten siinä ehti tyyli ja väri muuttua useampaan kertaan. Kampaaja jopa välillä aina ehdotti jotain uutta. Sain myös olla koekaniinina uusille väreille. Meillä oli sopimus, että jos en ole tyytyväinen kokeilun tulokseen, niin vedetään mustaa päälle.

Kun tämä pitkäaikainen kampaajani jäi eläkkeelle, muutaman kerran kävin sillä kampaajalla, joka tuli samaan tilaan jatkajaksi. Olin hiukan tyrmistynyt, kun hän alkoi "luottamuksellisesti" selvittämään muiden asiakkaiden asioita minulle. Asiakkaina oli paljon taloyhtiämme asukkaita, joten kampaamosta tuli pihajuorujen levittämö. En hetkekäään epäillyt, etteikö tämä yhtälailla minun puheitani levittänyt eteenpäin, joten lopetin käyntini siellä.

Tuon jälkeen kävin läpi ostarin kampaamopalveluja, joista sitten löytyikin mieluisa siksi aikaa, kun lopulta muutin alueelta pois.

Nyt olen Jumbossa käynyt samassa paikassa ja samalla henkilöllä koko sen kuusi vuotta, jonka olen täällä maalla asunut. Kerrassaan mukava ihminen, jonka kanssa on kiva jutella vähän kaikesta taivaan ja maan välillä. Käpi on käyty lemmikit ja puutarhanhoito ja viherkasvit yleensäkin ynnä muut kevyet aiheet. Lisäksi olen saanut paljon kuulla oloista Virossa neukkulan aikoihin, mikä onkin ollut ihan mielenkiintoista. Hiukan hän voisi olla rohkeampi esittämään joskus jotain ideoita, mutta eipä tuon niin väliä. Joka tapauksessa oikein luotettava ammattilainen.


Noista "ei koskaan tyytyväinen lopputulokseen" tuttavapiirissäni ei ole kuin vanhin tyttäreni. Hänellä on valtavan paksut puolipitkät hiukset, joihin pitää loihtia vähän taipuisuutta ja sävyä. Kerran hän tuli suoraan kampaajalta luokseni käymään ja likka kihisi kiukkua siitä, miten huono oli lopputulos. Vaikka kuinka yritin löytää niitä mainittuja vikoja, niin ei sattunut minun silmäni. Oli sitten aika pian tuon jälkeen käynyt jossain "The Kampaajalla" vai oliko se peräti hiustaiteilijalla. Nyt oli toinen ääni kellossa, kun hän kehui, että kerrankin joku ymmärsi, mitä asiakas oli halunnut. Vaikka miten yritin tarkastella lopputulosta, niin en huomannut eroa aikaisempaan verrattuna. Älysin kuitenkin kehua sitä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 14:12:19Sä olet kysellyt ihan vääriltä naisilta. (Mutta tietenkin ne kampaamot pysyvät pystyssä, kun ne naiset siis ovat kampaamossa kaikki käyneet. Mitenkäs muutoin voisivat olla tyytymättömiä käyntiinsä, höh.)

Ei ole tarvinnut kysellä. Kun ympärillä häärii ja pyörii kaikenlaisia ja näköisiä naisia he ottavat yleensä kantaa kampaamokäynnin onnistumiseen aivan spontaanisti, keskenään tai erikseen minulle, ainakin jos olen maininnut taikasananat: "Hei, olet tainnut käydä kampaajalla". Kadulla ei vielä ole kukaan pysäyttänyt kertoakseen kampaajakokemuksistaan. Saattaa vielä sellainenkin päivä koittaa, kuka tietää.

Syy miksi kampaamoja on niin valtavasti, alkaa selvitä. Niitä pitää alati vaihtaa, että oikea (tai edes siedettävä) joskus löytyisi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

safiiri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 15:33:32
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 14:12:19Sä olet kysellyt ihan vääriltä naisilta. (Mutta tietenkin ne kampaamot pysyvät pystyssä, kun ne naiset siis ovat kampaamossa kaikki käyneet. Mitenkäs muutoin voisivat olla tyytymättömiä käyntiinsä, höh.)

Ei ole tarvinnut kysellä. Kun ympärillä häärii ja pyörii kaikenlaisia ja näköisiä naisia he ottavat yleensä kantaa kampaamokäynnin onnistumiseen aivan spontaanisti, keskenään tai erikseen minulle, ainakin jos olen maininnut taikasananat: "Hei, olet tainnut käydä kampaajalla". Kadulla ei vielä ole kukaan pysäyttänyt kertoakseen kampaajakokemuksistaan. Saattaa vielä sellainenkin päivä koittaa, kuka tietää.

Syy miksi kampaamoja on niin valtavasti, alkaa selvitä. Niitä pitää alati vaihtaa, että oikea (tai edes siedettävä) joskus löytyisi.

Tai - vain ne, jotka ovat tyytymättömiä avautuu sulle aiheesta. Tai - kyse on tästä supisuomalaisesta vähättelykulttuurista, joten kun huomaat kampauksen muuttuneen, on syytä todeta homman menneen vähän pieleen: "Tää nyt oikeen onnistunut ollut, eikä ihan sellanen kuin halusin, mutta..." Mutta kaiken kaikkiaan - on niitä, joille lasi on puolityhjä (ja kampaus epäonnistunut) ja niitä, joille elämä hymyilee ja aurinko paistaa vähintään kohtuullisesti (eli kampaus on jotakuinkin sitä mitä omasta kuontalosta voi kohtuudella odottaakaan saatavan). Sekin on mahdollista, että olet tekemisissä pihien naisten kenssa, jotka yrittää saada luxuskampausta halvalla siltä lähiökampaajalta, joka melkein kävi parturi-kampaajakoulua ekan lukuvuoden verran. Sitten sekin on mahdollista, että on sellainen perustyytymättömyys omaan ulkonäköön, joten on ihan sama, kuinka hyvä kampaaja on, sillä peilistä tuijottaa edelleen se tyytymättömyyttä tuottava pärstä kehystettynä niillä samoilla hirveillä hiuksilla (liian paksut, liian ohuet, liian kiharats, liian suorat, liian sitätätätota).  Kampaajien ammattitaidossa on huikean suuria eroja. Mutta kun se tyyppi löytyy, jonka kädenjälki miellyttää, niin eipä tarvitse valitella tuloksista.


ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 16:22:00Sekin on mahdollista, että olet tekemisissä pihien naisten kenssa, ...

Voi olla niinkin.  ;D

Kysymys on siis ehkä laajemmasta ongelmasta kuin pelkästä kampauksesta.

Ehkä nuo naiset luulevat minun pystyvän korjaamaan heidän ongelmiaan. Aloittavat varoen vain triviaalista asiasta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

safiiri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 16:35:16
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 16:22:00Sekin on mahdollista, että olet tekemisissä pihien naisten kenssa, ...

Voi olla niinkin.  ;D

Kysymys on siis ehkä laajemmasta ongelmasta kuin pelkästä kampauksesta.

Ehkä nuo naiset luulevat minun pystyvän korjaamaan heidän ongelmiaan. Aloittavat varoen vain triviaalista asiasta.

Onhan se tavallaan hauskaa, kun naisissa monasti se pahin vika on epävarmuus omasta ulkonäöstä / osaamisesta / yleisestä viehättävyydestä, mutta vähintään toiseksi pahin vika on itsevarmuus ja omanarvontunto ja ylpeys siitä, mitä on, mitä osaa.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 16:43:35
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 16:35:16
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 16:22:00Sekin on mahdollista, että olet tekemisissä pihien naisten kenssa, ...

Voi olla niinkin.  ;D

Kysymys on siis ehkä laajemmasta ongelmasta kuin pelkästä kampauksesta.

Ehkä nuo naiset luulevat minun pystyvän korjaamaan heidän ongelmiaan. Aloittavat varoen vain triviaalista asiasta.

Onhan se tavallaan hauskaa, kun naisissa monasti se pahin vika on epävarmuus omasta ulkonäöstä / osaamisesta / yleisestä viehättävyydestä, mutta vähintään toiseksi pahin vika on itsevarmuus ja omanarvontunto ja ylpeys siitä, mitä on, mitä osaa.

Minä luulen, että miehen ja kampaajan tärkein elämäntehtävä on tehdä oma osansa näiden epävarmuuksien poistamiseksi. Omien kykyjensä mukaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

safiiri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 16:52:32
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 16:43:35
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 16:35:16
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 16:22:00Sekin on mahdollista, että olet tekemisissä pihien naisten kenssa, ...

Voi olla niinkin.  ;D

Kysymys on siis ehkä laajemmasta ongelmasta kuin pelkästä kampauksesta.

Ehkä nuo naiset luulevat minun pystyvän korjaamaan heidän ongelmiaan. Aloittavat varoen vain triviaalista asiasta.

Onhan se tavallaan hauskaa, kun naisissa monasti se pahin vika on epävarmuus omasta ulkonäöstä / osaamisesta / yleisestä viehättävyydestä, mutta vähintään toiseksi pahin vika on itsevarmuus ja omanarvontunto ja ylpeys siitä, mitä on, mitä osaa.

Minä luulen, että miehen ja kampaajan tärkein elämäntehtävä on tehdä oma osansa näiden epävarmuuksien poistamiseksi. Omien kykyjensä mukaan.

Tai valittaa siitä, ettei häntä kaivata tähän tehtävään.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 17:03:37
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 16:52:32
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 16:43:35
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 16:35:16
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 16:22:00Sekin on mahdollista, että olet tekemisissä pihien naisten kenssa, ...

Voi olla niinkin.  ;D

Kysymys on siis ehkä laajemmasta ongelmasta kuin pelkästä kampauksesta.

Ehkä nuo naiset luulevat minun pystyvän korjaamaan heidän ongelmiaan. Aloittavat varoen vain triviaalista asiasta.

Onhan se tavallaan hauskaa, kun naisissa monasti se pahin vika on epävarmuus omasta ulkonäöstä / osaamisesta / yleisestä viehättävyydestä, mutta vähintään toiseksi pahin vika on itsevarmuus ja omanarvontunto ja ylpeys siitä, mitä on, mitä osaa.

Minä luulen, että miehen ja kampaajan tärkein elämäntehtävä on tehdä oma osansa näiden epävarmuuksien poistamiseksi. Omien kykyjensä mukaan.

Tai valittaa siitä, ettei häntä kaivata tähän tehtävään.

Minä uskon, että jokaiselle löytyy oma epävarma. Eikä epämukavuuksien poistamisen yrittämiseen tarvitse lupaa kysyä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

safiiri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 17:08:54
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 17:03:37
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 16:52:32
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 16:43:35
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 04, 2020, 16:35:16
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 04, 2020, 16:22:00Sekin on mahdollista, että olet tekemisissä pihien naisten kenssa, ...

Voi olla niinkin.  ;D

Kysymys on siis ehkä laajemmasta ongelmasta kuin pelkästä kampauksesta.

Ehkä nuo naiset luulevat minun pystyvän korjaamaan heidän ongelmiaan. Aloittavat varoen vain triviaalista asiasta.

Onhan se tavallaan hauskaa, kun naisissa monasti se pahin vika on epävarmuus omasta ulkonäöstä / osaamisesta / yleisestä viehättävyydestä, mutta vähintään toiseksi pahin vika on itsevarmuus ja omanarvontunto ja ylpeys siitä, mitä on, mitä osaa.

Minä luulen, että miehen ja kampaajan tärkein elämäntehtävä on tehdä oma osansa näiden epävarmuuksien poistamiseksi. Omien kykyjensä mukaan.

Tai valittaa siitä, ettei häntä kaivata tähän tehtävään.

Minä uskon, että jokaiselle löytyy oma epävarma. Eikä epämukavuuksien poistamisen yrittämiseen tarvitse lupaa kysyä.

Juu löytyy toki. Se vain on eri asia, osaako tästä löytyneestä olla valittamatta. Päivittelyllä ja ihmettelyllähän sinäkin tässä aloitit. Vai väitätkö, että ihan tosissasi olit tavattoman kiinnostunut kampaajien ammattitaidon tasosta ja toimeentulosta?