Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kuka on köyhä?

Aloittaja Edward, heinäkuu 02, 2020, 10:57:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hiha

Se on tavan köyhän viisampi etsiä uusi kohderyhmä ja vaihtaa identiteettiä sekä nimeä. Ryysyläinen voisi käydä. Köyhyys on menetetty nykyajan uhriutujille.

Miljonääri ei ole erityisen rikas

kertsi

#166
Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 21, 2024, 14:03:19Olen edelleen sitä mieltä että vapaa-aika on tärkeämpää kuin raha. Rahasta ei ole mitään iloa ellei ole aikaa nauttia siitä. Toisaalta yhteiskuntamme takaa mahdollisuuden nauttia elämästä hyvinkin pienillä tuloilla.

Omat vuosituloni ovat tällä hetkellä reilusti yli 85000 euroa brutto, mutta en pysty hankkimaan edes koiraa koska minulla ei ole riittävästi aikaa sille. Tuntuu ettei aikaa löydy edes oman terveyden ylläpitoon. Tai ehkä teoriassa aikaa löytyisi, mutta sille ei löydy enää tarpeeksi energiaa hektisen työpäivän jälkeen.
(boldaukseni)
No todella harvassa ovat ne yhteiskunnan tuilla elävät elämästään nauttivat, veikkaisin. Muutan toki mielipidettäni, jos tuot jotain vakuttavaa evidenssiä tuon väitteesi tueksi. (Evidenssiksi ei riitä, että sinulla itselläsi ei ole aikaa mihinkään.)

Sinänsä tuo kertomasi kyllä kuulostaa siltä, että olet hyvää vauhtia hankkimassa itsellesi burnoutin. Älä hyvä veikkonen tee sitä, ei siitä itsellesi eikä kenellekään ole hyötyä. Pahimmillaan burnout johtaa masennukseen, työkyvyttömyyteen ja ennenaikaiseen hautaan. Ole itsellesi armollinen, älä piiskaa itseäsi liikaa, älä ahnehdi töitä. Olen ollut huomaavinani muutoksen mielialoissasi ja kanssakäymisessä kanssasi huonompaan suuntaan, huumoria esim. on vähemmän (se oli yksi asia, jota arvostan/arvostin sinussa). Yksi oire burnoutissa on kyynistyminen. Olen vähän huolissani sinusta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Isommat tuloerot eivät ole ongelma.
Koulutuksesta ja vaativammasta työstä tuleekin ansaita enemmän palkkaa.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 23, 2024, 13:51:50Sinänsä tuo kertomasi kyllä kuulostaa siltä, että olet hyvää vauhtia hankkimassa itsellesi burnoutin. Älä hyvä veikkonen tee sitä, ei siitä itsellesi eikä kenellekään ole hyötyä.

Kiitos huolenpidosta. Olen jo laatinut loppuelämälleni strategian johon kuuluu irtautuminen työelämästä huomattavasti ennen varsinaista eläkeikää.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 26, 2024, 08:01:56
Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 23, 2024, 13:51:50Sinänsä tuo kertomasi kyllä kuulostaa siltä, että olet hyvää vauhtia hankkimassa itsellesi burnoutin. Älä hyvä veikkonen tee sitä, ei siitä itsellesi eikä kenellekään ole hyötyä.

Kiitos huolenpidosta. Olen jo laatinut loppuelämälleni strategian johon kuuluu irtautuminen työelämästä huomattavasti ennen varsinaista eläkeikää.
Se on sitten tekemistä vaille valmista. Mikä onkin vaikeampaa kuin uskoisi, sillä ainahan on se yksi projekti, joka on melkein valmis ja toinen, joka on justiin alkamassa ja johon itsellä ilmiselvästi olisi annettavaa.

Kokemuksesta toisaalta sanon, että ehkä kannattaa tehdä tarkempi suunnitelma. Minä aloin havaita itsessäni tuota "huomattavasti ennen eläkeikää"-ajattelua, mutta perhana, se eläkeikä alkoi kumminkin koko ajan alkoi lähentyä. Havahduin siihen, että esim. 10 v ei toki ole huomattavasti ennen, kun sitä vertaa jo tehtyihin vuosiin.

Niinpä tein kertarykäisyn laittamalla itselleni selkeän vuosiluvun, siis omaan ikääni, jossa muutos tehdään. Oma vikani tai miksi sanoisi oli myös ajatus, että työelämästä pitää irrottautua ja kesti hieman tajuta, että ei tarvitse. Voi muuttaa niitä oman työelämän speksejä.

Elämässäni kävi taas duunionni, eli tuli luonnollinen paikka toteuttaa niin irtiotto kuin takaisin meneminen fiksuimmilla ehdoilla ja tavoitteilla.

Onnea matkaan, enkä muuten sinun(kaan) iässä enää laatisi strategioita, vaan alkaisin jo taktikoida!

T: Xante

Socrates

Vähänkään haastavammista hommista onnistuin pääsemään eroon noin viisikymppisenä.

Viimeiset 5v oli älyttömän helppo duuni ja 58v jäin käytännössä pois työelämästä mitä nyt joskus tunnin teen.

Aika sujuvasti on mennyt. Ei olisi pitkään aikaan enää ollut paukkuja tehdä mitään hektisiä työpäiviä ja puuhaa on ollut nyt suunnilleen sopivasti.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Karikko - helmikuu 22, 2024, 11:03:19Monella pienempiansioisella voi olla vapaata paljonkin, mutta toisaalta ei ole taloutta "ostaa" itselleen haluamiaan asioita, kuten vaikka matkailua ja muutakaan viihdettä- joten oikeastaan aika moni saattaa olla samassa pulassa- vapautta on tai ei ole, jos sitä vapauttaan rajoittaa moni asia.

(Lisääntyneen) vapaa-ajan hyödyntäminen  niin, että siitä koituu iloa on monen asian summa.

Rahaa olisi hyvä olla sen verran, että ainakin jotain harrastusmaksuja pystyisi kustantamaan. Aivan rutiköyhänä voi olla vaikea nauttia vapaalla olosta. Toisaalta tolkuton määrä rahaa voi ajaa huonoille teille, jos mikään velvollisuus ei rytmitä päivää.

Sopiva ympäristö eli mieluisa asuinpaikka auttaa paljon. Sellaiseen pääsemisessä saattaa raha auttaa. Jonkin verran ihnissuhteitakin olisi hyvä olla, kun niitä on aikaa hoitaa.

Vapaalla olo on myös taitolaji. Jos siihen on tottunut jo varhaisemmissa elämänvaiheissa, pahimmat sudenkuopat osaa välttää. Toisaalta kokemukset hektisistä töistä ja ruuhkavuosista opettavat arvostamaan vapaa-aikaa.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Socrates

Sain just ensimmäisen väliaikatiedon salkunhoitajaltani eli tyttäreltäni.

7 tonnia oli tullut plussaa. Kai se on hyvä merkki eikä syöksy takaisin alas. Minä kun en näistä ymmärrä hölähtävän pölähtävää.

Joka tapauksessa paras elää suu säkkiä myöten, kun hallitus vuoden lopussa ryöstää mun rakkaan asumistukeni >:( .
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.