Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Netflix

Aloittaja Unforgiven, tammikuu 05, 2019, 08:54:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Katselin yhden sarjan kolme ensimmäistä kautta Netflixistä ja googlaillen löysin tiedon, että sarjasta on Elisaviihteellä jo neljäs kausi ja viideskin siihen tippuu sitä mukaa, kun sitä valmistuu tai jenkkilässä esitetään, en muista kummin sanottiin, mutta eipä sillä väliä.

Nyt sitten kysyn paremmin tietäviltä, että miten tuollaisessa tapauksessa on, voiko ne 4. ja 5. kausi tulla joskus myöhemmin Netflixiin vai pitääkö minun henkisesti varautua siihen, että jatkoja en näe? Sinällään en kyllä tarvitse mitään kriisiapua, sillä 3. kausi loppui sellaiseen tilanteeseen, että voin hyvin sen hyväksyä koko sarjan päätökseksi. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Unforgiven

#286
Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 02, 2021, 09:03:44

Nyt sitten kysyn paremmin tietäviltä, että miten tuollaisessa tapauksessa on, voiko ne 4. ja 5. kausi tulla joskus myöhemmin Netflixiin vai pitääkö minun henkisesti varautua siihen, että jatkoja en näe?

Onhan se mahdollista kun Elisaviihde on ensin kerännyt saatavissa olevat rahat pois omilta asiakkailtaan. Epäilen, ettei ihan heti tule tapahtumaan varsinkin jos sarja on suosittu.

EDIT: Sellainen vinkki vielä (jonka varmaan tiesitkin), että Elisaviihdeviaplay -palvelua voi kokeilla 2 viikkoa maksutta.
I'm just a soul whose intentions are good

Hippi

^
Kiitos vinkistä :)

Mietin kyllä kannattaako, sillä 3. kauden lopussa jo tuli aika ... mitenhän sen sanoisin ... turhan dramaattisia jaksoja. Tuo on kumma juttu sarjoissa, että hyvä perusjuttu ei tekijöille riitä, vaan lisäkausiin pitää tehdä yhä dramaattisempia käänteitä ja juttu alkaa mennä pahasti yli. Ehkä on viisainta lopettaa tuohon, kun se lopulta päättyi tosiaan niin, että sen voisi laittaa sarjan päätepisteeksi.

No tunnustetaan, että sarja, jonka katsoin oli Good Doctor https://www.imdb.com/title/tt6470478/
Jo pikkulikkana tykästyin erilaisiin sairaalasarjoihin kai osaksi sen vuoksi, että sairaalaelämä oli merkittävässä osassa lapsuuttani. Minusta tuo oli hyvä sarja ja ihan mielenkiintoinenkin, sillä tuossa on ollut autismin asiantuntija mukana, jotta päähenkilö olisi mahdollisimman uskottava.

Monelle sarjalle tekisi hyvää, jos niitä jatkokausia ei tulisi niin montaa. Ideat kuitenkin tuntuvat loppuvan ja sitä sitten korvataan turhalla täytteellä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Unforgiven

Good Doctorin 3 ekaa kautta katselin minäkin putkeen. Neljännestä on tullut pari jaksoa katsottua. Juonipaljastuksia turha kinuta.

Good Doctotissahan on sama tekijä kuin Housessa, joka on yksi parhaista sarjoista mitä minä olen katsonut. GD:ssä on samoja kaikuja. Hyvä sarja.
I'm just a soul whose intentions are good

Hippi

^
Heh, luulin olevan noloa pitää sairaalasarjoista, mutta ei voi olla, jos se sinustakin oli hyvä.

House aikanaan oli yksi minunkin suosikeistani ja tässä GD:ssa näin paljon samaa, vaikka vasta jälkikäteen löysin tuon, että sama tekijä taustalla. Viehätyn myös jostain syystä "oudoista tyypeistä". Kai noissa molemmissa tohtoreissa on jonkinlaista samaistumispintaa erittäin vähään sosiaaliseen kanssakäymiseen tyytyvälle ihmiselle. Mutta tosiaan Housessakin oli nähtävissä samaa kuin monissa muissa sarjoissa, että sarjan viimeiset kaudet olivat jo liian täynnä kaikenlaista sekoilua. Vähempikin olisi riittänyt, ainakin minulle.

Juu, en kinua juonipaljastuksia. Minulla on jonkin verran mielikuvitusta ja kolmannen viimeiset hetket tarjosivat hyvän kasvualustan juonenpätkille. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lenny

Tulipa katsottua sitten se Squid Game. Toinen jakso alkoi jo maistumaan ja loppu menikin sitten oikein viihtyisästi.

Sama huomio kuin Aaveella niistä VIP-vieraista, hahmot olivat kömpelöitä eivätkä oikein istuneet kuvioon. Mutta VIP-vieraiden (ja koko pelikonseptin) idea pelasti jakson jossakin määrin.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 03, 2021, 07:57:37
^
Heh, luulin olevan noloa pitää sairaalasarjoista, mutta ei voi olla, jos se sinustakin oli hyvä.

House aikanaan oli yksi minunkin suosikeistani ja tässä GD:ssa näin paljon samaa, vaikka vasta jälkikäteen löysin tuon, että sama tekijä taustalla. Viehätyn myös jostain syystä "oudoista tyypeistä". Kai noissa molemmissa tohtoreissa on jonkinlaista samaistumispintaa erittäin vähään sosiaaliseen kanssakäymiseen tyytyvälle ihmiselle. Mutta tosiaan Housessakin oli nähtävissä samaa kuin monissa muissa sarjoissa, että sarjan viimeiset kaudet olivat jo liian täynnä kaikenlaista sekoilua. Vähempikin olisi riittänyt, ainakin minulle.

Juu, en kinua juonipaljastuksia. Minulla on jonkin verran mielikuvitusta ja kolmannen viimeiset hetket tarjosivat hyvän kasvualustan juonenpätkille. :)

Good Doctor vaikuttaa mielenkiintoiselta trailereiden perusteella, mutta ei ole (toistaiseksi) Netflixiä.

Housesta tykkäsin aikoinaan paljon. Sitä mystisten diagnoosien "salapoliisityötä" oli hauskaa katsoa, ja arvuutella lopputulosta. Housen hahmossa oli jotain samaa, kuin eräässä ystävässäni, joka omien sanojensa mukaan puoli-autisti, millaista en sinussa ole havainnut.

En tiedä noloudesta, mutta Greyn anatomiastakin tykkäsin. Ja Teho-osastosta. Näistä suomalaisista vastaavien sarjojen kopioista en juuri ollenkaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
No en todellakaan sitä tarkoita, että olisin mikään autisti tai edes puoli tai edes neljännes. Mutta yleensä tykästyn outoihin tyyppeihin, sellaisiin, joiden on syystä tai toisesta hiukan vaikea tulla toimeen joukossa ja ovat jollain tapaa "yksinäisiä susia". Sitä autistista lääkäriä ja hänen ajatuskulkuaan GD:ssä minun oli oikein helppo ymmärtää.

Mutta sitten taas asiaan :D

Olen aloittanut Netflxissä toiden sairaalasarjan, Chicago Med.
Tuossa on kaikki mitä yleensä sairaalasarjassa voi olla. Heiluriovet paukkuen jokaisessa jaksossa tuupataan ko. jakson potilaat sisään ja sama henkilökunta on päivystyksessä duunissa ilmeisesti 24/7/52. Verta tulee välillä suihkuamalla draaman tehosteeksi. Draamaa tosiaan riittää. Suhteiluakin on, joskin toistaiseksi ainakin melko maltillisesti.


Sama juttu minulla. Kotimaista vastaavaa oli aika vaikea katsoa (ne muutamat jaksot, jotka katsoin), vaikka sitä alkuun kehuttiin todella paljon siitä, että pohjustustyö on tehty huolella, jotta hoidolliset tilanteet vaikuttaisivat mahdollisimman todenmukaisilta. En osaa arvioida, onko näyttelijätyö kökköä. Minusta se tuntuu kököltä, mutta voi johtua ihan siitäkin, että suomalaisessa sarjassa näkee ja kuulee repliikeistä niin selvästi sen näyttelemisen. En kyllä osaa sanoa, miten dialogi pitäisi kirjoittaa, ettei se maistuisi paperille silloinkin, kun se on kirjoitettu puhekielelle.

Varmaan oma varsin keskinkertainen kielitaitoni tekee sen, että vieraskieliset ohjelmat yleensä vaikuttavat niin paljon luontevimmilta.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

Lainaus käyttäjältä: Lenny - marraskuu 07, 2021, 06:25:27
Tulipa katsottua sitten se Squid Game. Toinen jakso alkoi jo maistumaan ja loppu menikin sitten oikein viihtyisästi.

Sama huomio kuin Aaveella niistä VIP-vieraista, hahmot olivat kömpelöitä eivätkä oikein istuneet kuvioon. Mutta VIP-vieraiden (ja koko pelikonseptin) idea pelasti jakson jossakin määrin.
Luin jostain pari päivää sitten, että toistakin tuotantokautta ryhdytään pykäämään.

Oma mielipide on sillä tavalla jo toisaalta väsähtänyt, että näitä ja vastaavia on kuitenkin pykätty jo melkoinen määrä, ja varsinkin verkkopelaamista harrastaville pääteemassa ei ole mitään uutta. Elokuva- ja tv-sarjoissa ensimmäinen suurempaan suosioon (Joskaan ei tuolloin ehkä vielä niin länsimaissa) noussut oli japanilainen Battle Royale (2000). Täällä länkkäreissähän suursuosion saavutti sittemmin Nälkäpeli, josta tehtiin kokonainen elokuvasaaga.

Verkkopeleissä on ollut koko kuluneen 2000-luvun samalla teemalla käytyjä verkkopelejä, joissa pelialue kutistuu tietyssä ajassa niin, että lopuksi ei ole kuin pieni alue jäljellä. Jos kutistuvan alueen ulkopuolelle jää, niin kuolee. Viime vaiheessa pelaajat ovat ehtineet jo teilata toisiaan siihen tahtiin, että lopuksi ei ole kuin muutama jäljellä. Vain yksi voi voittaa. Itse olen pelannut Armed Assault III:n Battle Royale-versiota lukemattomat kerrat, ja hauskaa on ollut.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

kertsi

^
Eipä ollenkaan ole yllätys varmaankaan kenellekään, että ihminen listiminen on sinusta hauskaa, vaikka vain pelissä.

Battle Royale oli vielä oksettavampi kuin Nälkäpeli, ja molempien perusidea aivan kammottava.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

Tämä ehkä kuuluisi enemmän TV-nurkkaan, mutta kun toisetkin puhuu sairaalasarjoista ;D niin haluan ottaa osaa.

Mulla oli vakava Casualty-riippuvaisuus, en oikein tiedä, miten koukutuin, mutta veipä mukanaan. Sinälläänhän koko sarja on ihan älytön, ylilääkärit on ambulanssia vastassa huimissa korkokengissä ja merkkijakkupuvuissa, henkilökunta sotkeutuu laittomuuksiin menevillä tavoilla potilaiden elämään, suhteillaan...mutta siinä nyt vain on jotain aivan taattua brittilaatua, joka vetää.

Mutta nyt! Katsoin loppuun kauden 33 (nii-in) ja olisin aloittanut kauden 34, mutta eihei! Areena alkaa näyttää sitä vasta joskus tammikuussa ja nyt on menossa kausi 35! Siis nytkö pitäisi kokonainen kausi hypätä tapahtumissa eteenpäin? Pitääkö sen jälkeen, ei, voiko sen jälkeen palata aikaisempaan kauteen?

Tuskaa.

T: Xante

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Aave - marraskuu 10, 2021, 13:12:58
Luin jostain pari päivää sitten, että toistakin tuotantokautta ryhdytään pykäämään.

Eipä ollut vaikea arvata tuota, kun ensimmäisen kauden viimeiset minuutit jätti ikään kuin tilauksen jo sisään siltä varalta, että sarja saa suosion. Ja sehän sai. Squid Game oli ensimmäinen tuota lajityyppiä minulla ja luultavasti jää myös viimeiseksi tuo ensimmäinen kausi.

Sen sijaan korealainen elokuva voisi enemmänkin kiinnostaa. Jotain minulle jo siltä rintamalta kävi tyrkyllä, mutta en vielä tarttunut täkyyn. Muutenkin voisi kiertää vähän jotain muuta kuin angloamerikkalaista tuotantoa. En ole koskaan oikein ollut elokuvien ystävä, mutta ehkä tuota kannattaisi kokeilla ikään kuin maailmanympärysmatkan sijaan :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 10, 2021, 13:29:07
Tämä ehkä kuuluisi enemmän TV-nurkkaan, mutta kun toisetkin puhuu sairaalasarjoista ;D niin haluan ottaa osaa.

Mulla oli vakava Casualty-riippuvaisuus, en oikein tiedä, miten koukutuin, mutta veipä mukanaan. Sinälläänhän koko sarja on ihan älytön, ylilääkärit on ambulanssia vastassa huimissa korkokengissä ja merkkijakkupuvuissa, henkilökunta sotkeutuu laittomuuksiin menevillä tavoilla potilaiden elämään, suhteillaan...mutta siinä nyt vain on jotain aivan taattua brittilaatua, joka vetää.

Mutta nyt! Katsoin loppuun kauden 33 (nii-in) ja olisin aloittanut kauden 34, mutta eihei! Areena alkaa näyttää sitä vasta joskus tammikuussa ja nyt on menossa kausi 35! Siis nytkö pitäisi kokonainen kausi hypätä tapahtumissa eteenpäin? Pitääkö sen jälkeen, ei, voiko sen jälkeen palata aikaisempaan kauteen?
Tabien 35 ja 34 alla on ilmeisesti saman kauden jaksoja, toisessa 3 jaksoa (2, 3 ja 4) ja toisessa muut.

Enpä ollut tuotakaan sarjaa nähnyt. Olisi ollut kiva katsoa ekatkin/aiemmatkin kaudet.

Vähän ihmettelen, miten kenelläkään on aikaa katsoa maksukanavia, kun ilmaisissakin on niin paljon katsottavaa, että kerkeää katsoa vain ihan pienen murto-osan.

Scifiä kyllä tulee ilmaiskanavilla liian harvoin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - marraskuu 02, 2021, 22:20:54
Good Doctorin 3 ekaa kautta katselin minäkin putkeen. Neljännestä on tullut pari jaksoa katsottua. Juonipaljastuksia turha kinuta.

Good Doctotissahan on sama tekijä kuin Housessa, joka on yksi parhaista sarjoista mitä minä olen katsonut. GD:ssä on samoja kaikuja. Hyvä sarja.
Tohtori Kalu on suosikkini!
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 10, 2021, 13:55:19
Eipä ollut vaikea arvata tuota, kun ensimmäisen kauden viimeiset minuutit jätti ikään kuin tilauksen jo sisään siltä varalta, että sarja saa suosion. Ja sehän sai. Squid Game oli ensimmäinen tuota lajityyppiä minulla ja luultavasti jää myös viimeiseksi tuo ensimmäinen kausi.
Ymmärrän.

Korealainen viihdeteollisuus on ollut maailmalla kovassa nosteessa jo vuosikymmenen - mukaan lukien korea-pop, jota kuuntelevat nykyään monet suomalaisetkin nuoret. K-pop on on alusta asti suunniteltu vientituotteeksi, ja sen kehittämistä suositteli silloiselle Etelä-Korean hallitukselle Maailman kauppajärjestö WTO. Bisneksellä on myös todella nurjat puolensa esiintyjille itselleen, mutta ei siitä tässä tämän enempää.
Lainaus käyttäjältä: Hippi
Sen sijaan korealainen elokuva voisi enemmänkin kiinnostaa. Jotain minulle jo siltä rintamalta kävi tyrkyllä, mutta en vielä tarttunut täkyyn. Muutenkin voisi kiertää vähän jotain muuta kuin angloamerikkalaista tuotantoa. En ole koskaan oikein ollut elokuvien ystävä, mutta ehkä tuota kannattaisi kokeilla ikään kuin maailmanympärysmatkan sijaan :)
Bong Joon Hon Parasite (2019) oli maailmalla pankinräjäyttäjä, ja viime aikoinahan Yle Areenassakin on ollut aika monta hyvää korealaista elokuvaa, eri lajityypit laadukkaasti valikoituina. Mikäli muuten olet nähnyt Parasiitin ja pidit siitä, niin samantyyppisistä voisi suositella japanilaisohjaaja Hirokazu Koreedanin elokuvaa Shoplifters, ja alankomaalaisohjaaja Alex van Warmerdamin elokuvaa Borgman.

Koreassa tehdään myös todella hyviä romanttisia draamoja ja romanttisia komedioita, mikäli sellaisista pidät. Tässä kuitenkin hyvä lista eri lajityyppien parhaista, vaikka näistä voisi väitellä leffaharrastajien kanssa pitkäänkin; ja mitä kaikkea tästäkin listasta on jätetty pois: 21 Best Korean Movies of All Time.

Nyrkkisääntö on, että jos mistä hyvänsä elokuvasta on tehty jenkkiversio, niin kannattaa aina mieluummin katsoa se alkuperäinen. Ne ovat tyypillisesti lähes aina parempia, kuin Amerikan markkinoille tehdyt. Itse katson säännöllisesti paljon muutakin, kuin amerikkalaisia elokuvia. Tänä vuonnakin on tullut katsottua runsaasti elokuvia ympäri maailmaa, eikä leffaketjuun tule kirjoitettua edes murto-osaa kaikesta katsomastaan. Nyt tässä jäikin samalla miettimään, että mikä olisi tämän vuoden Top 10-lista, heh!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy