Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Netflix

Aloittaja Unforgiven, tammikuu 05, 2019, 08:54:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Samanlainen siipeilijä minäkin olen. Netflixin pidän omanani, mutta olen tyttären siivellä Viaplayssa :D
Tosin, ehkä olisin voinut jakaa, mutta tyttäreni taas on ex-miehensä Netflixillä, jossa on siivellä myös toinen tyttäreni. Se kyllä on "perhemallia" oleva tilaus.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Unforgiven

#316
Minulla on ollut pitkään (muistaakseni 2015 saakka) ns. "perhetili", josta olen maksanut enemmän ja jota on ainakin tähän saakka saanut katsoa viideltä eri laitteelta yhtä aikaa sijainnista riippumatta. Ja ihan laillisesti. En tiedä onko vastaavia edes myynnissä enää.

Tähän muutokseen en ole vielä perehtynyt vaikuttaako minun tilini käyttöön. Aamulla oli tullut joku viesti Netflixiltä, jossa otsikkona oli "profiilien siirrot nyt mahdollisia". (Viesti oli mennyt karanteenin ja jostain syystä en ole saanut sitä normaalisti vapautettua.)

Netflixin tarjonta on jo vuosia ollut lähes täyttä kuraa. Jos en olisi "sitoutunut" maksamaan muutaman muun talouden katselusta olisin jo irtisanonut aikaa sitten koko paskan.

Verkko on täynnä suoratoistopalveluita, joissa tarjonta on parempaa ja lisää tulee koko ajan.
I'm just a soul whose intentions are good

Hippi

^
Minulla on jokseenkin tasan vuoden ollut Netflix ja löydän vielä katsottavaa runsain mitoin. Ehkä osaltaan vaikuttaa se, että olen ainakin nyt innostunut kovatikin noihin eksoottisempiin maihin ja niiden tuotantoon. Nyt on Korea-buumi menossa, mutta mielessä on jo käynyt Japani, Intia, jne. Noitahan löytyy hakutoiminnon kautta, kun siihen laittaa esim. Kanada, niin vastauksena tulee tyrkylle Kanadassa tehtyä, jota taas kielivalinnalla ei saa seulottua :)

Minulle tuo on ajankulua enkä etsi mitään taidepläjäyksiä enkä syvällisiä ajatuksia herättävää.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Melodious Oaf

Tässä on teksti Netflixin tiedotteesta:

LainaaFinally, we've landed on a thoughtful approach to monetize account sharing and we'll begin rolling this out more broadly starting in early 2023. After listening to consumer feedback, we are going to offer the ability for borrowers to transfer their Netflix profile into their own account, and for sharers to manage their devices more easily and to create sub-accounts ("extra member"), if they want to pay for family or friends. In countries with our lower-priced ad-supported plan, we expect the profile transfer option for borrowers to be especially popular.

Käytännössä he haluaisivat tehdä tunnusten lainaamisesta itselleen tulovirtoja tuottavaa tai avata sen kautta myyntikanavan. Nythän se lisää käyttöä, mutta he eivät saa tai ainakaan koe saavansa sen kautta tarpeeksi uusia asiakkuuksia tai lisätuloja.

Ymmärsin ton niin että ne yrittää tehdä tossa kauppaa kahteen suuntaan. Sille joka tarjoaa Flixiä perheenjäsenelle tai kaverille tarjotaan mahdollisuutta ostaa niille vaikka sellainen mainoksia näyttävä vähän halvempi tilaus ja hallita sitä omasta profiilistaan erillisenä "lisäjäsenenä". Toisaalta myös tunnuksia lainaaville pyritään myymään tilauksia (sekä näitä uusia osin mainosrahoitteisia että muita) sillä että saat profiilisi siirrettyä ja niin pois päin.

Saa nähdä, tuottaako toi lopulta voittoa vai tappiota, mutta toisaalta ymmärrettävää että kokevat painetta siinä jonkinlaista viritystä kokeilla.

Unforgiven

Netflixin päivittäin ilmestyvistä uutuuksista saa mainion katsauksen kun käy vilkaisemassa flixable -sivustoa. Kuten sanottua, lähes pelkkää schaissea. Netflixin omat Nsarjat ja Nelokuvatkin ovat pääosin B -luokan virityksiä, josta kertoo niiden IMDB -arvostelutkin. Harvemmin yli seiskan pisteitä.

Ilmestyy Netflixiin toki katsottavaakin, mutta nykyään liian Muistaakseni Lennykin taisi todeta vähän samaa joskus aiemmin.

Koreagenrestä yleisellä tasolla sen verran, että eipä ole minun pala kakkua. Katselin hehkutettua Squid gamea sen ilmestyessä pari jaksoa ja se annos sitä sietämätöntä ylinäyttelemistä riitti.



   


I'm just a soul whose intentions are good

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 20, 2022, 18:04:09
Käytännössä he haluaisivat tehdä tunnusten lainaamisesta itselleen tulovirtoja tuottavaa tai avata sen kautta myyntikanavan. Nythän se lisää käyttöä, mutta he eivät saa tai ainakaan koe saavansa sen kautta tarpeeksi uusia asiakkuuksia tai lisätuloja.

Ymmärsin ton niin että ne yrittää tehdä tossa kauppaa kahteen suuntaan. Sille joka tarjoaa Flixiä perheenjäsenelle tai kaverille tarjotaan mahdollisuutta ostaa niille vaikka sellainen mainoksia näyttävä vähän halvempi tilaus ja hallita sitä omasta profiilistaan erillisenä "lisäjäsenenä". Toisaalta myös tunnuksia lainaaville pyritään myymään tilauksia (sekä näitä uusia osin mainosrahoitteisia että muita) sillä että saat profiilisi siirrettyä ja niin pois päin.

Saa nähdä, tuottaako toi lopulta voittoa vai tappiota, mutta toisaalta ymmärrettävää että kokevat painetta siinä jonkinlaista viritystä kokeilla.

Saat sen muutoksen näyttämään rahanahneelta liiketoimelta, kun minä näen  sen siten, että asiakkaat yritetään saada noudattamaan sopimusehtoja. Sopimushan sanoo, että niitä profiileita voi rakennella saman talouden jäsenille (ei naapureille eikä muualla asuville kavereille tai perheenjäsenille). Nyt firma puolittain tulee vastaan sillä, että sen kaverin saa omalle liittymälle vähän halvemmalla kuin että kaveri joutuisi yksin itselleen hankkimaan sopimuksen.

Se halpisversio mainoksineen on sitten ihan erillinen ja uusi tuote, jota ilmeisesti markkinoidaan enemmänkin jossain vähemmän varakkaissa maissa. Ainakin lehtijutussa sanottiin, että näillä näkymin ei olisi tulossa Suomeen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Melodious Oaf

Totta kai kyse on myös sopimusehdoista.

Nehän saa sillä mainosta ja näkyvyyttä, että ihmiset pääsee siivellä kokeilemaan käytännössä. Mutta se ei konkretisoidu niille tarpeeksi tulovirroiksi eikä uusiksi asiakkuuksiksi. On niille riski muuttaa toimintaperiaatteita siitä, mihin on totuttu, ja tietysti ne haluaa että toiminta nähtäisiin kuitenkin reiluna suhteessa siihen, miten kilpailijat näiden asioiden kanssa toimii.

Ehkä ajattelin sen tosiaan aika "kylmästi", mutta tarkoitus ei ollut varsinaisesti demonisoida niitä firmana.

Melodious Oaf

En sano että se on "rahanahnetta", mutta niillä on ollut tosi pitkä tie saada toiminta ylipäätään kannattavaksi. Nyt se on jonkin aikaa ollut sitä, ja marginaali on jossain 20 prosentin tuntumassa.

Tiedotteessa kerrotaan sijoittajille, että tarkoitus on ratkaista se ongelma, miten voitaisiin "monetize account sharing".

Mietin ehkä vähän sitä, kannattaako, jos niiden malli vihdoin toimii ja kannattaa. Mutta toisaalta on varmaan ihan oikein rohkeasti yrittää ja kokeilla. Siinä on riskejä, mutta ilman riskejä ei tietysti tule voittoja eikä kilpailuetua.

Hippi

Nyt oli aamulla Netflixiltä s-posti otsikolla "Tilipäivitys: profiilien siirrot ovat nyt käytettävissä tililläsi". Tuo ennakoi jo sitä siipeilijöiden siirtymistä omalle tilille, vaikka se on naamioitu ystävälliseen muotoon:

Perheet kasvavat. Ihmiset muuttavat. Elämäntilanteet muuttuvat. Elämässä sattuu kaikenlaista, ja profiilin siirto voi helpottaa yhtä pientä elämänmuutoksen osa-aluetta.
---
Profiilin siirron avulla tiliäsi käyttävät ihmiset voivat siirtää profiilinsa omalle maksulliselle jäsentililleen. Profiilin mukana siirretään mm. suositukset, katseluhistoria, Oma lista, asetukset ja tallennetut pelit.
---


Ominaisuuden voi ottaa käyttöön tai olla ottamatta. Tällaiselle yksinkäyttäjälle siitä luonnollisesti ei ole ilo, mutta ei haittaakaan. Mutta siivellä olleelle tai tosiaan noille "elämäntilanteen muutoksille" siitä on hyötyä, kun katseluhistoria, suositukset yms. voidaan siirtää uudelle jäsentilille.

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 20, 2022, 21:59:28
Nehän saa sillä mainosta ja näkyvyyttä, että ihmiset pääsee siivellä kokeilemaan käytännössä.

Kuten aiemmin mainitsin, olen itse siipeilijänä tyttäreni Viaplay-palvelussa. Hän nakkasi minulle tunnarit, kun olin maininnut katsoneeni Netflixiltä paria sarjaa, joiden myöhemmät osat oli nähtävissä Viaplaylla. Tämä käytännön kokeilu ei tule päätymään palvelun tilaukseen, vaikka tuolta katsottavaakin löytyisi. Käyttöliittymä on paska. Tekstityksen kokoa ei pysty muuttamaan ja se on tuskastuttavan pientä. Riittää englanninkieliseen katsottavaan kuuntelun tueksi, mutta muihin kieliin ei, kun pitäisi lukea kaikki pystyäkseen seuraamaan. Jostain syystä lisäksi "jatka katselua" toiminto on kökkö ja lähes joka kerta "tapahtui virhe" ja joutuu yrittämään moneen kertaan.

En kyllä ole varma onko ylipäätään noilla (meillä) siipeilijöillä aikomus vain kokeilla tuotetta ennen hankintaa, vai vain käyttää hyväksi valvomatonta tilannetta. Tuo on aika yleistä, että porukassa hankitaan eri palveluita ja vaihdetaan tunnareita ristiin ja kukin maksaa vain yhden palvelun, mutta katselee useampaa.

Minusta tuo vertautuu aika hyvin siihen vanhaan tilanteeseen, jossa musiikkia jaettiin laittomasti netitse ladattavaksi ja musiikin aito myynti romahti. Sen seurauksenahan syntyi musiikkipalvelut, Spotify yms., ja ilmaisjakelu kaiketi sellaisenaan päättyi, mutta nyt jaetaan musiikkipalvelun tunnareita kavereiden kesken.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Korea-kausi menossa edelleen ja nyt hiukan erilainen sarja kuin aikaisemmat komedialliset. En muista joko aloittaessani mainostin tätä, mutta kerronpa nyt päässeeni puolen välin yli, eli on katsottu 11 jaksoa 20 jaksosta. Tässäkin jaksot ovat reilun tunnin mittaisia, kuten näyttää olevan tapana näissä Korealaisissa Netflix-sarjoissa.

Our Blues
Jeju-saarella asuvien ja työskentelevien ihmisten tarinoissa rakkaus on katkeransuloista - ja elämä täynnä ylä- ja alamäkiä

Kuulostaa imelältä, mutta itse asiassa ei ole. Kehyksenä on Jejun saarella olevan kalatorin porukat ja heidän elämänsä. Sarjassa on useampia pariskuntia teineistä hiukan vanhempiinkin. Kunkin jakson pääosaan on aina nostettu yksi pari ja heidän suhteensa kiemurat. Jaksot on otsikoitu pariskunnan nimin ja kustakin on joko peräkkäin pari jaksoa tai samat nimet nousevat myöhemmin uudelleen esiin. Nämä ihmiset kuitenkin on kaiken aikaa mukana myös toisen parin ollessa tavallaan pääosassa.

Tässä sarjassa tosiaan sitä komediaa ei niinkään ole ja voisi ajatella, että näytetään korealaista arkielämää tuossa torimiljöössä. En sitten tiedä miten aitoa korealaiselämää tuo on, vain "näytteleekö nuo korealaiselämää". Ainakin jotkut suuttumiset on aika kovaäänisiä ja suurieleisiä. Mutta tässä kyllä mielestäni on tullut esiin aikaisempaa sarjoja paremmin joitain käytössääntöjä ja eleitä, joita on jo alkanut hiukan tajuta.

Tässäkin on käynyt niin, että mitä pidemmälle tätä on katsonut, sen enemmän tästä olen pitänyt.

ps. tulihan tämä ohimennen mainittua tuolla rinnakkaisketjussa. Vähän turhaa kaksi ketjua, joissa puidaan samoja juttuja  :-\
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Aave - marraskuu 11, 2021, 12:10:23
Koreassa tehdään myös todella hyviä romanttisia draamoja ja romanttisia komedioita, mikäli sellaisista pidät.

Muistinpa oikein, että olit noita romanttisia komedioita suositellut vuosi sitten. Onneksi en tuohon aikanaan vastannut kiljuen, että EN TODELLAKAAN PIDÄ!

Tässä viime aikoina on useampikin tullut katsottua ja pakko myöntää, että todellakin ovat olleet mukavia katsottavia. Osa tietysti on uutuuden viehätystä, sillä niistä saa myös jonkinlaista käsitystä korealaisten elämästä, tavoista ja perinteistä. Komediallisuus ei ole yliammuttua ennalta-arvattavaa hölmöilyä eikä romanttisuus ole yliannostusta siirappipurkista. Toisin kuin kammoksumissani jenkkivastaavissa repliikkejä ja juonenkäänteitä on mietitty niin, että ainakaan minä en niitä osaa arvata etukäteen.

Voi olla, että nämä maailman tapahtumat ovat olleet nyt viime vuosina ja etenkin tänä vuonna niin uuvuttavia, että tuollainenkin lajityyppi antaa hetken helpotuksen ja hyvän tien paeta hetkeksi.

Vaihteluksi nyt viimeksi katsoin korealaisen rikossarjan The Lies Within, joka myös oli minusta katsomisen arvoinen. Jännittävä kyllä, mutta ei mässäilyksi asti väkivaltaa, vaikka vainaitakin tuli, eikä mitään turhia shokkiefektejä katsojan säikyttelemiseksi. Pääpaino oli juonikuvion selvittelyllä ja yllätyksiä riitti loppuratkaisuun asti.

Tässä viimeisen parin kuukauden aikana olen oppinut myös, että korealaisetkaan eivät kaikki ole saman näköisiä. Alussa oli hiukan vaikea hahmottaa kuka on kukin, sillä minulla on huonohko kasvomuisti. Mutta nyt alkaa kasvot hahmottua paremmin enkä enää sekoita ihmisiä toisiinsa. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

^
Kiva että on maistunut; myös Japanissa tehdään hyviä romanttisia komedioita. Näitäkin on kyllä tehtailtu Hollywoodin toimesta myös länkkäriversioiksi, mutta alkuperäiset ovat käytännössä aina parempia. Siirappisimmat ja juustoisimmat romanttiset elokuvat tehdään näinä päivinä Intiassa mikä on kyllä huvittavaa, sillä siellä valtosa avioliitoista on järjestettyjä, eivätkä perustu romanttiseen rakkauteen. Romanttiset elokuvat ovat siellä silti todella suosittuja, mutta "kaikki" tietävät, että leffoja ne sitten vain ovat, eikä niillä ole mitään tekemistä arjen ja todellisuuden kanssa...

Olen kyllä jo nähnytkin mainitsemasi The Lies Withinin, ja hyvähän sekin oli!

Me länkkäritkin näytämme aasialaisten (Tai afrikkalaisten, tai arabien jne.) silmissä aluksi kaikki samanlaisilta, eikä siinä mitään rasistista ole. Ihmisaivot toimivat niin, että uudessa ympäristössä ja ihmispaljoudessa huomio on kokonaisuuksissa, eivätkä aivot pysty heti havainnoimaan massoista yksityiskohtia. Kun uuteen ympäristöön ja meistä eri näköisiin ihmisiin vähitellen tottuu, sitä alkaa myös erottamaan yksityiskohtia, ja sikäläisten ihmisten keskinäistä erilaisuutta ja -näköisyyttä.

Seuraava suositus ei ehkä ole sinun pirtaasi mutta pitää mainita muillekin, kun tuli Intiasta mieleeni. Jos huvittaa nähdä hyvä intialainen gangsterielokuva, niin kaivelkaa jostain Gangs of Vasseypur. Se on kaksiosainen gangsterisaaga, intialaisvastine elokuvalle Once Upon A Time In America. Katsoin sen taannoin toistamiseen, alun perin näin sen julkaisuvuonnaan. Olisi hyvä että saisitte kätösiinne version, jossa myös elokuvan biisit on tekstitetty. Niissä meistä suomalaisista hullunkuriselle kuulostava jollotuslaulanta tukee elokuvan kulkua, ja kappaleet ovat varsin raadollisia.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hiha

Pseudologi Graham Hancock loistaa Netflixissa sarjassaan Ancient Apocalypse. Laimean suomenkielisen nimen "Sivilisaatiot ennen ihmistä" ei pidä antaa hämätä – vaikka tarkemmin ajatellen se on umpipimeä. Jos olette koskaan miettineet miten asiaansa voi puolustaa, kun asiaa ei ole vaan ainoastaan kourallinen hajanaista paskaa, niin tarjolla on metodologian käytännön oppitunti. Tai oikeastaan useita. Kaveri käyttää yhteensä neljä tuntia (kahdeksan noin puolen tunnin jaksoa) todistaakseen, että sarjaa on kuvattu ympäri maailmaa, juttua riittää jos ei muusta niin valtavirta-arkeologien (sellaisia on, tulette sarjan aikana moneen kertaan kuulemaan, yhtään esimerkkiä ei kyllä anneta) ymmärtämättömyydestä, ja että miehellä on yksi ymmärtäjäkin, joku podcaster Joe Rogan. Kuka on paatunut roskan ystävä, ei voi olla pitämättä tästä.

Hippi

^
Jukra, nyt en uskalla sitä katsoa, vaikka olin jo noukkinut sen listalleni.
Kuulostaa muinaiselta Erich von Dänikeniltä, jota luin innoissani joskus teinivuosina ja olin niin vakuuttunut, että näinhän asian on pakko olla, kun oikein hyvin vakuutetaan. En kyllä pitkään pysynyt vahvana uskossani :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hiha

Erich von Däniken on hyvä vertailukohde. Aivan niin korkealle Graham Hancock ei yllä – mutta kukapa siihen pystyisi? Ilahduttavasti Dänikenin teoksista tuttu Piri Reisin kartta vuodelta 1513 esiintyy myös tässä uutuussarjassa. En spoilaa tutkijasielujen jännitystä, katsomalla selviää mitä se tällä kertaa meille kertoo ja todistaa.

P.S. Minäkin ajattelin että Erich on muinaishistoriaa. Mutta hänhän on hengissä ja tekee vielä kirjojakin!