Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sananvapaudesta

Aloittaja Edward, helmikuu 15, 2019, 04:07:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Laika - kesäkuu 25, 2021, 12:25:40
Oikea kysymys olisi, miksi Turtiaisen kaltainen täysroisto ja luultavasti steroideja liikaa vetänyt mielenterveyspotilas ylipäänsä istuu Suomen tasavallan eduskunnassa.  Vankila olisi oikeampi paikka.

Johtopäätös näyttää tietenkin toisenlaiselta niille ihmisille, jotka Turtiaista kehtaavat äänestää. Nämä ihmiset ovat maamme häpeäpilkku.

Väärin äänestäjät ja väärin valitut ovat ehkä häpeäpilkkuja niiden silmissä, joille tiedostavien ihmisten politbyro olisi parempi asioista päättäjä kuin kansalaisten valitsema eduskunta.

Yhdysvalloissa pääpuolueet riitelevät siitä, kuinka tyhmien ihmisten pitäisi saada äänensä kuuluviin vaaleissa. Republikaanit yrittävät tehdä äänestysjärjestelmästä sen verran hankalan, että kaikkien tyhmimmät eivät saisi ääntään kuuluviin. He kun äänestäisivät kuitenkin demokraatteja. Viimeksi mainitut puolestaan toivovat, että järjestelmä olisi niin yksinkertainen, että tyhmimmät saisivat äänensä annetuksi - kenellepä muullekaan kuin demokraateille.

Vai miten asia on tulkittava?

MrKAT

^Aiemmilla foorumeilla Renttu oli aboutti sitä mieltä, että joka ei ole maailma kiertänyt ja nähnyt (kuten hän), pitäköön suunsa kiinni (kun hän puhuu ja tietää paremmin).
  Siis rullatuolipotilaat pysykööt kotona ja poissa foorumin maahanmuuttoketjuista  - ja äänestyskopeista? (Karrikoin).


Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - kesäkuu 25, 2021, 13:44:37
Eli natsit olivat mielestäsi hyviksiä. Asia selvä.

Mutta itse asiaan. Hyvät teot mitataan viisaudessa ja eettisyydessä ts kuinka kestäviä ne ovat moraalisesti. Koska lait voivat olla olematta viisaita ja eettisiä, lakien noudattaminen ei sellaisenaan kerro, onko toiminta viisasta ja eettistä ts. moraalisesti perusteltua.

Oikein natsikortti, nythän meillä on tuplajuhlat!
Suomen lipun päivä

ja interwebin perusilmentymän esiintyminen.


Asiahan oli, että Merja Kyllönen rikkoi edustajatoverinsa sananvapautta ja siitä ansaitun huomautuksen. Kyllösen toiminnalla ei ole mitään tekemistä moraalin kanssa se on silkkaa typeryyttä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 25, 2021, 20:33:51
Asiahan oli, että Merja Kyllönen rikkoi edustajatoverinsa sananvapautta ja siitä ansaitun huomautuksen. Kyllösen toiminnalla ei ole mitään tekemistä moraalin kanssa se on silkkaa typeryyttä.

Miten niin ei ole? Perustele.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

#1534
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 25, 2021, 20:33:51
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - kesäkuu 25, 2021, 13:44:37
Eli natsit olivat mielestäsi hyviksiä. Asia selvä.

Mutta itse asiaan. Hyvät teot mitataan viisaudessa ja eettisyydessä ts kuinka kestäviä ne ovat moraalisesti. Koska lait voivat olla olematta viisaita ja eettisiä, lakien noudattaminen ei sellaisenaan kerro, onko toiminta viisasta ja eettistä ts. moraalisesti perusteltua.

Oikein natsikortti,

Natsi-Saksassa juutalaisten auttaminen oli rikollista ja joukkotuhonta lakien määräämänä velvoite. Jos mielestäsi lakien rikkominen ei mahdollista sitä, että voisi olla hyvis ja että edellytyksenä on lakien noudattaminen, et jätä itsellesi muuta vaihtoehtoa, kuin pitää natseja hyviksinä suhteessa niihin, jotka estivät taikka yrittivät estää juutalaisten joukkotuhontaa. Looginen väistämättömyys.

Älä minua syytä siitä, että pelaat itsesi pusssiin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Urheilussa sananvapaus ja ilmaisunvapaus on näemmä rajoitettua.
"Et saa missään nimessä tuoda julki että olet...."  "Et saisi laittaa niitä värillisiä.." "Ota ne pois..."

https://www.iltalehti.fi/kamppailulajit/a/497a1039-0437-4ef8-8ca0-db2bdba3818a
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - elokuu 13, 2021, 23:23:17
Urheilussa sananvapaus ja ilmaisunvapaus on näemmä rajoitettua.
"Et saa missään nimessä tuoda julki että olet...."  "Et saisi laittaa niitä värillisiä.." "Ota ne pois..."

https://www.iltalehti.fi/kamppailulajit/a/497a1039-0437-4ef8-8ca0-db2bdba3818a
En usko, että homoutta niin rajoitettaisiin enää. Poliittisia mielipiteitä ehkä pitäisi, koska ne eivät kuulu urheiluun.

MrKAT

Kiihotuksesta kansanryhmää vastaan tavallista kovempi tuomio, sakko ei oikeuden mielestä riittänyt rangaistukseksi,

Maahanmuuttajien palkkamurhien tilaamisesta Facebookissa kirjoitelleelle espoolaismiehelle tuomio
- https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008201830.html
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - elokuu 19, 2021, 01:41:34
Kiihotuksesta kansanryhmää vastaan tavallista kovempi tuomio, sakko ei oikeuden mielestä riittänyt rangaistukseksi,

Maahanmuuttajien palkkamurhien tilaamisesta Facebookissa kirjoitelleelle espoolaismiehelle tuomio
- https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008201830.html
Siis "palkkamurhien tilaamista"?
Salli minun nauraa.

MrKAT

Valtakunnansyyttäjä määräsi poliisitutkinnan joukkotuhoamisella fantasioivasta nettikirjoituksesta
... Sarastus-verkkojulkaisussa julkaistu kirjoitus sisältää näkemyksiä muun muassa siitä, miten etnisessä puhdistuksessa surmattujen ihmisten ruumiit tulisi hävittää.

- https://yle.fi/uutiset/3-12068830

Tarkemmin täällä (kuvakin): https://twitter.com/Dimmu141/status/1429723679370452997


Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Tuo valtionsyyttäjä on rutto, ei lääke.
Suomalainen sananvapaus on terve, Toiviainen on virus.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Toope - elokuu 24, 2021, 22:41:28
Yrityssalaisuuksien paljastamiset ovat täysin eri asia, kuin poliittisen/uskonnollisen näkemyksen esittäminen.
Ymmärtänet tuon? Räsänen on tuomiolla stalinistisen syyttäjän mielipiteiden vuoksi, ei sinänsä Räsäsen mielipiteiden vuoksi.

Älä lässytä lakien noudattamisesta sananvapauskysymyksessä yhtään mitään (esim. yritys- ja tiedustelusalaisuuksien kohdalla) kun tällä tavalla mielivaltaisesti ihan itse valikoit laeista ne pykälät, joita voi vapaasti rikkoa.

Eikö tekopyhyytesi vituta itseäsi lainkaan?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 24, 2021, 22:47:14
Älä lässytä lakien noudattamisesta sananvapauskysymyksessä yhtään mitään (esim. yritys- ja tiedustelusalaisuuksien kohdalla) kun tällä tavalla mielivaltaisesti ihan itse valikoit laeista ne pykälät, joita voi vapaasti rikkoa.
Mitä pykäliä mielestäsi olen valinnut? Kerro meille!

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Toope - elokuu 24, 2021, 22:52:51
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 24, 2021, 22:47:14
Älä lässytä lakien noudattamisesta sananvapauskysymyksessä yhtään mitään (esim. yritys- ja tiedustelusalaisuuksien kohdalla) kun tällä tavalla mielivaltaisesti ihan itse valikoit laeista ne pykälät, joita voi vapaasti rikkoa.
Mitä pykäliä mielestäsi olen valinnut? Kerro meille!

Kansanryhmää vastaan kiihottaminen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 24, 2021, 22:59:17
Lainaus käyttäjältä: Toope - elokuu 24, 2021, 22:52:51
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 24, 2021, 22:47:14
Älä lässytä lakien noudattamisesta sananvapauskysymyksessä yhtään mitään (esim. yritys- ja tiedustelusalaisuuksien kohdalla) kun tällä tavalla mielivaltaisesti ihan itse valikoit laeista ne pykälät, joita voi vapaasti rikkoa.
Mitä pykäliä mielestäsi olen valinnut? Kerro meille!

Kansanryhmää vastaan kiihottaminen.
Tuo on se mielipide, jonka mukaan kehitysmaiden asukkaiden asuttaminen tänne voikin olla perseestä? Siitä voi tosiaan joutua oikeuteen.
Toki kaikki tiedämme, miten afgaanit, irakilaiset ja somalit ovat yritteliäisyydellään rakentaneet Suomea... Ihan totta, luin Hesarista.  ::)