Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sananvapaudesta

Aloittaja Edward, helmikuu 15, 2019, 04:07:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Tuottavuusloikka - toukokuu 18, 2019, 22:42:21
Ei vihapuheen määritteleminen ole mielestäni ollenkaan niin vaikeaa. Jos puhe aiheuttaa enemmän haittaa (ihmisten ihmisoikeuksien toteutumiselle) kuin hyötyä, se on helposti määriteltävissä tuomittavaksi.
Kuten sanoin, käytännön tasolla tuollaiset määrittelyt voivat sitten olla mitä tahansa, käräjäoikeuden tuomarista (onko Demlan jäsen vai ei) riippuen? Eduskunnan pahin moka on se, jos luodaan tulkinnanvaraista lainsäädäntöä, kuten tuossa ehdotuksessa esitetään. Se altistaa poliittiselle mielivallalle, joka ei kuulu suomalaiseen demokratiaan.

Oikeuslaitoksen ei pidä muotoutua mielipidetuomioistuimeksi!

-:)lauri

#241
Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 18, 2019, 23:36:35
Lainaus käyttäjältä: Tuottavuusloikka - toukokuu 18, 2019, 22:42:21
Ei vihapuheen määritteleminen ole mielestäni ollenkaan niin vaikeaa. Jos puhe aiheuttaa enemmän haittaa (ihmisten ihmisoikeuksien toteutumiselle) kuin hyötyä, se on helposti määriteltävissä tuomittavaksi.
Kuten sanoin, käytännön tasolla tuollaiset määrittelyt voivat sitten olla mitä tahansa
Tietysti jos ei ole mitään käsitystä ihmisoikeuksista, niistä kuuleminen tuollaisena "mystisenä" entiteettinä voi pelottaa. Toope ei kuitenkaan huolta. Voin valkuuttaa, että niiden ymmärtämisen mahdollisesta vaikeudesta huolimatta ne ovat myös sinun itsesikin parhaaksi. Eli ne eivät tarkoita mitä tahansa vaan vain sitä, että kusipäisyys myös esimerkiksi itseäsi kohtaan vähenisi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

En ole huolissani kusipäisyydestä itseäni kohtaan, olen huolissani ihmisten sananvapaudesta, jota kaltaisesi ovat rajoittamassa poliittisin perustein.
Minusta siihen ei ole oikeutta.

-:)lauri

#243
Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 19, 2019, 00:11:18
En ole huolissani kusipäisyydestä itseäni kohtaan, olen huolissani ihmisten sananvapaudesta, jota kaltaisesi ovat rajoittamassa poliittisin perustein.
Minusta siihen ei ole oikeutta.

Mistä ihmeen sananvapaudesta sinä nyt oikein puhut? Ja mitähän minä nyt oikei olen Toopen mielestä rajoittamassa? Olisi kiva saada Toope sanomaan se ääneen, mitä minä olen rajoittamassa, ja sitten jotenkin perustelemaan, miksi se on typerä ajatus.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Tuottavuusloikka - toukokuu 19, 2019, 00:17:53
Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 19, 2019, 00:11:18
En ole huolissani kusipäisyydestä itseäni kohtaan, olen huolissani ihmisten sananvapaudesta, jota kaltaisesi ovat rajoittamassa poliittisin perustein.
Minusta siihen ei ole oikeutta.

Mistä ihmeen sananvapaudesta sinä nyt oikein puhut? Ja mitähän minä nyt oikei olen Toopen mielestä rajoittamassa? Olisi kiva saada Toope sanomaan se ääneen, mitä minä olen rajoittamassa, ja sitten jotenkin perustelemaan, miksi se on typerä ajatus.

Tämä tietenkin menee niin, että Toope määrittelee huolestuttaviksi sananvapauden rajoittamisiksi kaikki sellaiset lehdet, tapahtumat, kirjoitukset tai tavat ilmaista, joissa ilmenee mielipide, joka ei ole Toopelle mieluinen. Siksi on "sananvapausongelma", ettei Hesarin jokainen toimittaja ylistä persuja, mutta ei ole ollenkaan sanavapausongelma valittaa siitä, että seksuaalivähemmistöistä kirjoitetaan "liikaa". Vähemmistöjen asiasta saisi Toopen mielestä julkisuudessa puhua vain vähän (lue - ei ollenkaan), koska he ovat "marginaalia". Muu on "tyrkyttämistä". Sen sijaan Toopen näkemyksistä pitäisi puhua kaikissa lehdissä ja antaa niille vapaata markkinointitilaa kaikissa tapahtumissa - koska "sananvapaus".

Uskon Toopen sananvapausjulistuksen aitouteen sitten, kun hän puolustaa henkeen ja vereen sateenkaarimarsseja ja transukupuolisten oikeutta tuoda asiaansa julkisuuteen. Siinä ohessa Toopen sopii markkinoida vähän vaikkapa viittomakielistä kulttuuritarjontaa. Ihan vain silleen sananvapauden nimissä.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Juuli - toukokuu 18, 2019, 16:58:15
On vähän eikä niin vähääkään yliammuttua sananvapauden suitsimista kun vihapuheen kieltolaki kohdistuu alkuperältään suomalaiseen kansaan. Niiden johon tämä vihapuhe on tarkoitettu ei tarvitse välittää yhtikäs mitään mitä sanovat.  Mikä ihmeen holhoaminen on käynnistynyt
jonkun mielipiteisiin. Kun se osa johon nämä vihapuheet on suunnattu tekee ihan mitä lystää. Ilmeisesti harrastavat vihapuhetta siinä missä kuka tahansa.  Ei monikaan ymmärrä esim. somaliaa. Mutta ne teot, ne teot,,, . Ne ovat ihan toista luokkaa kuin vihapuheet. Miksei kirjoitella niistä kissankorkuisin kirjaimin kun kielletään meitä niitä manaamasta. Pari viikkoa tuodaan kynttilöitä ynnä kukkia ja siihen se jää.
Onko se somalia edes kieli. Kun saman maan eri heimoilla voi olla oma kielensä niin ettei ymmärrä itsekään mitä naapuri sanoi. >:(

Ja sitten oli tämä teinijoukko joka hakkasi tytön ja oikein mistään uutisesta ei vahingossakaan käynyt ilmi että tyttö ja hakkaajansa olivat maahanmuuttotaustan omaavia. Eli täällähän rääkkää ulkomaalaiset ulkomaalaisia, uskonnollisiin ja moraalisiin syihin vedoten. Kun taustoja ei kerrota, annetaan se mielikuva että kantasuomalaiset ovat niin umpihullua väkeä että käyvät jo lastenkin kimppuun.

Tämä loputon suomalaisten mustamaalaaminen ja syyllistäminen alkaa niin kertakaikkiaan kyllästyttää. Tietenkään ne jotka oikeasti vihatekoja tekevät eivät piittaa mistään laeista mitään. Ne jotka eivät moisia tekisi alkavat karttamaan ulkomaalaisia kun mikä tahansa vinompi vilkaisukin on heti mukamas vihaa. Näin ollen ne ulkomaalalaiset jäävät sitten touhuamaan keskenään mitä touhuavatkaan, ja jos he ovat ns. omiensa kimpussa, niin uhrit eivät saa mitään apua koska suomalaiset eivät halua koko soppaan sekaantua niin millään ilveellä kun kumminkin joutuisivat syytetyn penkille itse.

Että jos vaikka jotain silvontaakin vastustat niin vihapuhetta tietysti sekin...

safiiri

Vaadin, että kaikkiin rikosuutisiin pitää ehdottomasti lisätä tieto kengännumerosta. Tässä on takana salaliitto, joka yrittää pimittää meiltä tiedon siitä, miten jalan koko kertoo rikollisista taipumuksista. Myös lempimusiikki on syytä paljastaa tärkeänä taustatietona. Me vaadimme saada tietää, millaisen musiikin kuuntelijat ovat potentiaalisia raiskaajia ja murhamiehiä.

Sepe

safiirin ehdotus on kannatettava. Sitä on syytä täydentää kieltämällä rikollisen etnisen taustan tai uskonnon kertominen. Niiden kertomisen sijaan tulee uutisoinnissa mainita "ei kyllä kerrota".

Kopek

Lainaus käyttäjältä: safiiri - toukokuu 19, 2019, 09:41:53
Vaadin, että kaikkiin rikosuutisiin pitää ehdottomasti lisätä tieto kengännumerosta. Tässä on takana salaliitto, joka yrittää pimittää meiltä tiedon siitä, miten jalan koko kertoo rikollisista taipumuksista. Myös lempimusiikki on syytä paljastaa tärkeänä taustatietona. Me vaadimme saada tietää, millaisen musiikin kuuntelijat ovat potentiaalisia raiskaajia ja murhamiehiä.

Jo 1950-luvulla "tiedettiin", että rock -musiikki lietsoo kapinaa ja väkivaltaa ja seksuaalista hillittömyyttä. Viitattiinhan joissakin laulujen sanoissa peitellysti seksiin.

Ja nykyään tiedetään, että äärioikeistolaisten rasistinen musiikki lietsoo vihaan ja väkivaltaan.

Ja siitäkin on kerrottu, että kouluampujat ja muut  joukkomurhaajat ovat kuunnelleet joskus musiikka ennen tekoaan lietsoen siten itsensä sopivaan mielentilaan. Ja autolla kuolonkolarin kovalla vauhdilla ajaneiden autoissa on usein soinut rock tai muu vauhdikas musiikki.

Itse asiassa klassinen musiikkikin voi houkutella ajamaan kovempaa. Kuuntelin kerran pitkiltä aalloilta jotain huonosti kuuluvaa venläistä asemaa ja väänsin äänen kovalla kuullakseni edes jotain. Jonkin aikaa ajettuani ihmettelin, onko autossa joki vika, kun se reagoi oudolla tavalla "terävästi" kaasupolkimen liikkeisiin. Radiosta pauhasi mahtipontinen orkesteriesitys. Vilkaisin sattumalta nopeusmittaria, ja hups, se näytti lukemaa 140 kilometriä tunnissa tai saattoi se olla enemmänkin. En ollut ollenkaan huomannut, että nopeus oli noussut noin korkeaksi. Musiikki oli jotenkin hypnotisoinut minut. Nopeusrajoitus oli 80 kilometriä tunnissa, joten poliisin kohtaaminen olisi ollut katastrofi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Social_effects_of_rock_music

https://www.digitalmusicnews.com/2017/11/01/sexual-assault-claim-music-industry/

https://newyorkessays.com/essay-do-music-lyrics-promote-violence-resear-1760/

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: safiiri - toukokuu 19, 2019, 09:41:53
Vaadin, että kaikkiin rikosuutisiin pitää ehdottomasti lisätä tieto kengännumerosta. Tässä on takana salaliitto, joka yrittää pimittää meiltä tiedon siitä, miten jalan koko kertoo rikollisista taipumuksista. Myös lempimusiikki on syytä paljastaa tärkeänä taustatietona. Me vaadimme saada tietää, millaisen musiikin kuuntelijat ovat potentiaalisia raiskaajia ja murhamiehiä.

Onhan se kiva että tytön hakatuksi tuleminen tällaistakin komiikkaa kirvoittaa. Edelleenkin uskon että suomalaiset eivät ole niin typeriä että ryntäävät soihdut ja talikot käsissään kaduille hirttämään katulamppuihin kaikki sen kansallisuuden omaavat jotka ovat osallistuneet johonkin rikokseen. Ei suomalaisia kiinnosta vittuakaan mikään, mutta välinpitämättömyys ei kuitenkaan ole ihan sama asia kuin rusikoida pikkutyttöjä, joten se että asiat saadaan näyttämään siltä että suomalaiset ovat voineet olla asialla on tympeää.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 19, 2019, 10:30:53
Lainaus käyttäjältä: safiiri - toukokuu 19, 2019, 09:41:53
Vaadin, että kaikkiin rikosuutisiin pitää ehdottomasti lisätä tieto kengännumerosta. Tässä on takana salaliitto, joka yrittää pimittää meiltä tiedon siitä, miten jalan koko kertoo rikollisista taipumuksista. Myös lempimusiikki on syytä paljastaa tärkeänä taustatietona. Me vaadimme saada tietää, millaisen musiikin kuuntelijat ovat potentiaalisia raiskaajia ja murhamiehiä.

Onhan se kiva että tytön hakatuksi tuleminen tällaistakin komiikkaa kirvoittaa. Edelleenkin uskon että suomalaiset eivät ole niin typeriä että ryntäävät soihdut ja talikot käsissään kaduille hirttämään katulamppuihin kaikki sen kansallisuuden omaavat jotka ovat osallistuneet johonkin rikokseen. Ei suomalaisia kiinnosta vittuakaan mikään, mutta välinpitämättömyys ei kuitenkaan ole ihan sama asia kuin rusikoida pikkutyttöjä, joten se että asiat saadaan näyttämään siltä että suomalaiset ovat voineet olla asialla on tympeää.

Ehkei toistaiseksi rynnätä soihdut ja talikot käsissä, mutta kyllä näillä jutuilla jatkuvasti perustellaan tarvetta muuttaa lakia ja politiikkaa. Siksi sekin, etä sinä vaadit muita kommentoimaan juuri niitä uutisia, jotka sinusta vaativat kommentointia - ja vedät johtopäätöksiä muiden ajattelusta kommentoimattomuuden perusteella - näyttäytyy varsin tavoitehakuisena toimintana.Etpä ole suuremmin kiitellyt niitä kirjoituksia, joissa komentosi mukaan on tuomittu tapauksia, joiden tuomitsemista olet vaatinut. Saammeko nyt siis tehdä päätelmiä siitä, mitä oikeastaan onkaan näiden vaatimustesi taustalla? Niinhän sinäkin itse teet, joten ilmeisesti sinusta toimintamalli on vallan mainio.

Koska Norma ei ole kiitosta antanut tai millään tapaa kommentoinut kirjoituksia, joissa hänen esiin tuomansa kauhea rikos on tuomittu, on asiasta valittamisella jokin muu tarkoitus kuin herättää huomiomme näihin tapauksiin. Näinkö? Tai - koska en muista Norman kauhistelleen suomalaista vanhustenhoitoa / homekouluja / autoistumista, hän vähät välittää vanhuksista, lapsista ja luonnosta. Niinkö?

Saares

Lainaus käyttäjältä: safiiri - toukokuu 19, 2019, 10:51:23
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 19, 2019, 10:30:53
Lainaus käyttäjältä: safiiri - toukokuu 19, 2019, 09:41:53
Vaadin, että kaikkiin rikosuutisiin pitää ehdottomasti lisätä tieto kengännumerosta. Tässä on takana salaliitto, joka yrittää pimittää meiltä tiedon siitä, miten jalan koko kertoo rikollisista taipumuksista. Myös lempimusiikki on syytä paljastaa tärkeänä taustatietona. Me vaadimme saada tietää, millaisen musiikin kuuntelijat ovat potentiaalisia raiskaajia ja murhamiehiä.

Onhan se kiva että tytön hakatuksi tuleminen tällaistakin komiikkaa kirvoittaa. Edelleenkin uskon että suomalaiset eivät ole niin typeriä että ryntäävät soihdut ja talikot käsissään kaduille hirttämään katulamppuihin kaikki sen kansallisuuden omaavat jotka ovat osallistuneet johonkin rikokseen. Ei suomalaisia kiinnosta vittuakaan mikään, mutta välinpitämättömyys ei kuitenkaan ole ihan sama asia kuin rusikoida pikkutyttöjä, joten se että asiat saadaan näyttämään siltä että suomalaiset ovat voineet olla asialla on tympeää.

Ehkei toistaiseksi rynnätä soihdut ja talikot käsissä, mutta kyllä näillä jutuilla jatkuvasti perustellaan tarvetta muuttaa lakia ja politiikkaa. Siksi sekin, etä sinä vaadit muita kommentoimaan juuri niitä uutisia, jotka sinusta vaativat kommentointia - ja vedät johtopäätöksiä muiden ajattelusta kommentoimattomuuden perusteella - näyttäytyy varsin tavoitehakuisena toimintana.Etpä ole suuremmin kiitellyt niitä kirjoituksia, joissa komentosi mukaan on tuomittu tapauksia, joiden tuomitsemista olet vaatinut. Saammeko nyt siis tehdä päätelmiä siitä, mitä oikeastaan onkaan näiden vaatimustesi taustalla? Niinhän sinäkin itse teet, joten ilmeisesti sinusta toimintamalli on vallan mainio.

Koska Norma ei ole kiitosta antanut tai millään tapaa kommentoinut kirjoituksia, joissa hänen esiin tuomansa kauhea rikos on tuomittu, on asiasta valittamisella jokin muu tarkoitus kuin herättää huomiomme näihin tapauksiin. Näinkö? Tai - koska en muista Norman kauhistelleen suomalaista vanhustenhoitoa / homekouluja / autoistumista, hän vähät välittää vanhuksista, lapsista ja luonnosta. Niinkö?
Edelleen se sama virsi: mutta kun suomalaisetkin.... Alkaa tuntua tympeältä puolustelulta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: safiiri - toukokuu 19, 2019, 10:51:23
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 19, 2019, 10:30:53
Lainaus käyttäjältä: safiiri - toukokuu 19, 2019, 09:41:53
Vaadin, että kaikkiin rikosuutisiin pitää ehdottomasti lisätä tieto kengännumerosta. Tässä on takana salaliitto, joka yrittää pimittää meiltä tiedon siitä, miten jalan koko kertoo rikollisista taipumuksista. Myös lempimusiikki on syytä paljastaa tärkeänä taustatietona. Me vaadimme saada tietää, millaisen musiikin kuuntelijat ovat potentiaalisia raiskaajia ja murhamiehiä.

Onhan se kiva että tytön hakatuksi tuleminen tällaistakin komiikkaa kirvoittaa. Edelleenkin uskon että suomalaiset eivät ole niin typeriä että ryntäävät soihdut ja talikot käsissään kaduille hirttämään katulamppuihin kaikki sen kansallisuuden omaavat jotka ovat osallistuneet johonkin rikokseen. Ei suomalaisia kiinnosta vittuakaan mikään, mutta välinpitämättömyys ei kuitenkaan ole ihan sama asia kuin rusikoida pikkutyttöjä, joten se että asiat saadaan näyttämään siltä että suomalaiset ovat voineet olla asialla on tympeää.

Ehkei toistaiseksi rynnätä soihdut ja talikot käsissä, mutta kyllä näillä jutuilla jatkuvasti perustellaan tarvetta muuttaa lakia ja politiikkaa. Siksi sekin, etä sinä vaadit muita kommentoimaan juuri niitä uutisia, jotka sinusta vaativat kommentointia - ja vedät johtopäätöksiä muiden ajattelusta kommentoimattomuuden perusteella - näyttäytyy varsin tavoitehakuisena toimintana.Etpä ole suuremmin kiitellyt niitä kirjoituksia, joissa komentosi mukaan on tuomittu tapauksia, joiden tuomitsemista olet vaatinut. Saammeko nyt siis tehdä päätelmiä siitä, mitä oikeastaan onkaan näiden vaatimustesi taustalla? Niinhän sinäkin itse teet, joten ilmeisesti sinusta toimintamalli on vallan mainio.

Koska Norma ei ole kiitosta antanut tai millään tapaa kommentoinut kirjoituksia, joissa hänen esiin tuomansa kauhea rikos on tuomittu, on asiasta valittamisella jokin muu tarkoitus kuin herättää huomiomme näihin tapauksiin. Näinkö? Tai - koska en muista Norman kauhistelleen suomalaista vanhustenhoitoa / homekouluja / autoistumista, hän vähät välittää vanhuksista, lapsista ja luonnosta. Niinkö?

Olen kauhistellut vanhustenhuoltoa. Homekouluja en, vaikkakin itse olen homeitiöille allerginen ja sen takia on kehittynyt astma. Autoistumiseen en oikein usko, Suomen suhteen. Tai se riippuu kai vähän siitä missä asun (en Lapissa kuitenkaan).

Se mikä minua on jurppinut että kun ulkkistyttöjä hakataan, silvotaan jne. niin sinua tai jäsen Xantippaa ei tunnu kiinnostavan mikään muu kuin että musliminaisten pitää saada pitää tässä maassa huivia. Jokainen tietysti valitsee sen itselleen sopivan agendan. Minua ei kiinnosta kiitellä vuolaasti ihmisiä jotka ovat samaa mieltä kuin minä. Olisivathan he sitä samaa mieltä muutenkin. Enkä ole niin merkittävä ihminen että minun kiitoksillani jotain merkitystä olisi. Mutta minua kiinnostaa vähentää naisiin ja lapsiin kohdistuvaa sortoa ja alistusta, ja mielestäni se nyt ei vaan etene niin että jätetään ämmät silpomaan kakaroitaan tai hakkaamaan näitä vatsaan, mutta huivista kyllä pidetään kiinni.

Huivimyönteiset ovat aina ensimmäisenä kaveeraamaassakin muslimiulkkisten kanssa, ja antavat kiihkeästi sitä vaikutelmaa että täällä voikin sitten elää ja asustella kuin muslimimaassa konsanaan, ja rökittää vaikka lapsiaan. Tarvittaisiin ihmisiä jotka reippaasti sanoisivat että kaikki tavat eivät olekaan ihan jees tässä maassa - eivätkä kyllä missään maassa. Mutta jos edes yrittäisi puhua suoraan musliminaisille, niin ensimmäiseksi törmäisi suomalaisten suvakkien barrikadiin, ja jos siitäkin pääsisi läpi, niin vastaan tulisi jotain "uskonto kieltää seksuaalisuudesta puhumisen" yms. Näin sanoi kerran eräs somalikätilö telkassa. Ja lopputuloksena on sitten se että lähes 100 % somalinaisista silvotaan.

Norma Bates

Vastakkainasettelusta suomalaiset vs. muslimit/ulkomaalaiset pitäisi päästä eroon. Pitäisi asettaa pöydälle järki ja terveys vs. uskonnolliset ja kulttuuriset idiotismit.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 19, 2019, 12:00:06
Lainaus käyttäjältä: safiiri - toukokuu 19, 2019, 10:51:23
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 19, 2019, 10:30:53
Lainaus käyttäjältä: safiiri - toukokuu 19, 2019, 09:41:53
Vaadin, että kaikkiin rikosuutisiin pitää ehdottomasti lisätä tieto kengännumerosta. Tässä on takana salaliitto, joka yrittää pimittää meiltä tiedon siitä, miten jalan koko kertoo rikollisista taipumuksista. Myös lempimusiikki on syytä paljastaa tärkeänä taustatietona. Me vaadimme saada tietää, millaisen musiikin kuuntelijat ovat potentiaalisia raiskaajia ja murhamiehiä.

Onhan se kiva että tytön hakatuksi tuleminen tällaistakin komiikkaa kirvoittaa. Edelleenkin uskon että suomalaiset eivät ole niin typeriä että ryntäävät soihdut ja talikot käsissään kaduille hirttämään katulamppuihin kaikki sen kansallisuuden omaavat jotka ovat osallistuneet johonkin rikokseen. Ei suomalaisia kiinnosta vittuakaan mikään, mutta välinpitämättömyys ei kuitenkaan ole ihan sama asia kuin rusikoida pikkutyttöjä, joten se että asiat saadaan näyttämään siltä että suomalaiset ovat voineet olla asialla on tympeää.

Ehkei toistaiseksi rynnätä soihdut ja talikot käsissä, mutta kyllä näillä jutuilla jatkuvasti perustellaan tarvetta muuttaa lakia ja politiikkaa. Siksi sekin, etä sinä vaadit muita kommentoimaan juuri niitä uutisia, jotka sinusta vaativat kommentointia - ja vedät johtopäätöksiä muiden ajattelusta kommentoimattomuuden perusteella - näyttäytyy varsin tavoitehakuisena toimintana.Etpä ole suuremmin kiitellyt niitä kirjoituksia, joissa komentosi mukaan on tuomittu tapauksia, joiden tuomitsemista olet vaatinut. Saammeko nyt siis tehdä päätelmiä siitä, mitä oikeastaan onkaan näiden vaatimustesi taustalla? Niinhän sinäkin itse teet, joten ilmeisesti sinusta toimintamalli on vallan mainio.

Koska Norma ei ole kiitosta antanut tai millään tapaa kommentoinut kirjoituksia, joissa hänen esiin tuomansa kauhea rikos on tuomittu, on asiasta valittamisella jokin muu tarkoitus kuin herättää huomiomme näihin tapauksiin. Näinkö? Tai - koska en muista Norman kauhistelleen suomalaista vanhustenhoitoa / homekouluja / autoistumista, hän vähät välittää vanhuksista, lapsista ja luonnosta. Niinkö?

Olen kauhistellut vanhustenhuoltoa. Homekouluja en, vaikkakin itse olen homeitiöille allerginen ja sen takia on kehittynyt astma. Autoistumiseen en oikein usko, Suomen suhteen. Tai se riippuu kai vähän siitä missä asun (en Lapissa kuitenkaan).

Se mikä minua on jurppinut että kun ulkkistyttöjä hakataan, silvotaan jne. niin sinua tai jäsen Xantippaa ei tunnu kiinnostavan mikään muu kuin että musliminaisten pitää saada pitää tässä maassa huivia. Jokainen tietysti valitsee sen itselleen sopivan agendan. Minua ei kiinnosta kiitellä vuolaasti ihmisiä jotka ovat samaa mieltä kuin minä. Olisivathan he sitä samaa mieltä muutenkin. Enkä ole niin merkittävä ihminen että minun kiitoksillani jotain merkitystä olisi. Mutta minua kiinnostaa vähentää naisiin ja lapsiin kohdistuvaa sortoa ja alistusta, ja mielestäni se nyt ei vaan etene niin että jätetään ämmät silpomaan kakaroitaan tai hakkaamaan näitä vatsaan, mutta huivista kyllä pidetään kiinni.

Huivimyönteiset ovat aina ensimmäisenä kaveeraamaassakin muslimiulkkisten kanssa, ja antavat kiihkeästi sitä vaikutelmaa että täällä voikin sitten elää ja asustella kuin muslimimaassa konsanaan, ja rökittää vaikka lapsiaan. Tarvittaisiin ihmisiä jotka reippaasti sanoisivat että kaikki tavat eivät olekaan ihan jees tässä maassa - eivätkä kyllä missään maassa. Mutta jos edes yrittäisi puhua suoraan musliminaisille, niin ensimmäiseksi törmäisi suomalaisten suvakkien barrikadiin, ja jos siitäkin pääsisi läpi, niin vastaan tulisi jotain "uskonto kieltää seksuaalisuudesta puhumisen" yms. Näin sanoi kerran eräs somalikätilö telkassa. Ja lopputuloksena on sitten se että lähes 100 % somalinaisista silvotaan.

Niin. Kun ensin itse lukee toisten kirjoitukset vain omien oletusten kautta, niin tietenkin näyttää niissä olevan täsmälleen vain sitä, mitä olettaa ja odottaakin. Se kuva, jota väität kirjoitusten antavan, on nimenomaan vain oma ja itsesi luoma kuva. Ihan kuten sinun kirjoituksistasi syntyy muille kuva, joka ei varmasti vastaa omia ajatuksiasi kirjoitustesi tarkoituksesta.

Jos kerran et kiittele samanmielisiä, niin miksi odotat, että kanssakauhisteluun muut kuitenkin intoutuvat? Sitähän valitit, että kun otit puheeksi ikävän uutisen, me muut emme riittävällä innolla ja painokkuudella yhtyneet kauhisteluusi. Entäs, jos me ajattelimme tasan samaan tapaan, että emme tunne tarvetta erityisesti kiitellä ja peesata sinua siitä, että sanoit jotakin, josta olemme ihan - samaa - mieltä.