Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Puhelinmyynti ja -myyjät

Aloittaja Juuli, huhtikuu 24, 2019, 16:36:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juuli


.

fingerpori k.

Tätä  puhelinmyyntiä ja myyjiä on ruodittu, selvitelty ties kuinka monessa paikassa.
Omakohtaisia kokemuksia on kumpaankin suuntaan. Pakkomyyjistä ja joistakin harvinaisuuksista eli kohteliaista. Ottaa pannuun kun puhuttelevat tyyliin  jotta olisin oikein hyvä ystävänsä, sydänystävä ja perhetuttu. Jotenkin onnistuvat myymänsä tuotteen käännettyä malliin että mikäli en osta olen tyhmä, imbesilli, jälkeenjäänyt. Minulla ei ole pienintäkään aavistusta mistä jään paitsi.
Minulle on yritetty myydä vaikka mitä. Tänä aamuna aloitti jäppinen Itämeren suojelusta ja päästöistä.  Pikkuhiljaa selvisi mikä oli kohde sillä ei kai tämä minulle sentään Itämerta kaupannut.  Oli kyseessä  ihan oikea bambuhammasharja. Ei ole muovia. Aitoa bambua harjakset.  Sen toitotti n. kymmenen kertaa jotta säästetään luontoa.  Kysyin eikä bambumetsikön kaataminen hammasharjan harjaksiksi ole luonnon tuhoamista. Lisäksi ilmoitin että on proteesi enkä halua millään tikuilla harjailla. Menee kiilto.  Ynnä nielaisen ne tikut vielä.  Toivotti jopa hyvää jatkoa.
Vaan eipä toivottanut se jonka autolehteä en tilannut. Ihan reippaasti kehoitti haistamaan v...n.
Haistamatta on.
.

Brutto

Perustin aikoinani yrityksen, jonka sitten myöhemmin myin ja joka nousi sen jälkeen Suomen suurimmaksi puhelinmyyntifirmaksi. Se oli sitä noin parisen vuotta kunnes muut firmat nousivat ohi.

Suuruutensa aikana tuon perustamani yrityksen myyjät soittelivat joskus myös minulle ja aloittivat myyntipuheensa kysymällä: Hei! Olen  Mikko **** Oy:stä, onko yrityksemme tuttu? Kun vastasin että "On tietenkin, olen perustanut sen", tuli toisessa päässä yleensä hiljaista.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Juuli

Lainaus käyttäjältä: Brutto - huhtikuu 24, 2019, 20:19:14
Perustin aikoinani yrityksen, jonka sitten myöhemmin myin ja joka nousi sen jälkeen Suomen suurimmaksi puhelinmyyntifirmaksi. Se oli sitä noin parisen vuotta kunnes muut firmat nousivat ohi.

Suuruutensa aikana tuon perustamani yrityksen myyjät soittelivat joskus myös minulle ja aloittivat myyntipuheensa kysymällä: Hei! Olen  Mikko **** Oy:stä, onko yrityksemme tuttu? Kun vastasin että "On tietenkin, olen perustanut sen", tuli toisessa päässä yleensä hiljaista.

Teitkö itse niitä hommia ?

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Juuli - huhtikuu 25, 2019, 14:20:01
Lainaus käyttäjältä: Brutto - huhtikuu 24, 2019, 20:19:14
Perustin aikoinani yrityksen, jonka sitten myöhemmin myin ja joka nousi sen jälkeen Suomen suurimmaksi puhelinmyyntifirmaksi. Se oli sitä noin parisen vuotta kunnes muut firmat nousivat ohi.

Suuruutensa aikana tuon perustamani yrityksen myyjät soittelivat joskus myös minulle ja aloittivat myyntipuheensa kysymällä: Hei! Olen  Mikko **** Oy:stä, onko yrityksemme tuttu? Kun vastasin että "On tietenkin, olen perustanut sen", tuli toisessa päässä yleensä hiljaista.

Teitkö itse niitä hommia ?

Ei olisi tullut mieleenkään. Perustin yhtiön ihan muita tarkoituksia varten ja puhelinmyynti liittyi sen toimialaan vasta kun olin myynyt sen.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Norma Bates

Hassunhauska kokemus oli kun minulle tuputettiin jotain lehteä ja sanoin suoraan ettei ole varaa nyt tilailla yhtään mitään. Puhelinmyyjä alkoi "myötätuntoisesti" kehuskelemaan kuinka heidän lehdesään on artikkeleita siitä miten vähäosaisia Suomessa kohdellaan, tai jotain muuta tämmöistä. Ihan kuin minulle olisi hokkuspokkus jostain ilmestynyt sitä rahaa että saan lukea muiden köyhien ongelmista.

Kauhean epämiellyttäviä myyjiä ei ole onneksi ollut. Yhden rättifirman puh.myyjä kuulosti syyttävältä kun en ollut lukenut heidän jotain mainostaan joka oli minulle kuulema tullut kotiin, koskien vakuutuksia. Sanoin että voin lukea niitä juttuja netistä ja pitkinhampain hän sitten antoi periksi vaikka yritti kovasti sitä (mitä lie) vakuutusta puhelimessa myydä. Sanoin suoraan etten ikinä solmi mitään sopimuksia puhelimessa kun saatan ymmärtää asiat väärin.

Hayabusa

Kerran olen puhelinmyyjältä ostanut. Piti päivittää kotivakuutus ja juuri sattui finanssifirman tyyppi soittamaan. Pyysin tekemään tarjouksen s-postiin, josta ei voi kieltäytyä. Kaupat tuli.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Minua puhelinmyyjät eivät vaivaa, koska puhelinnumeroni ei ole julkinen. En myöskään ole antanut numeroani, jos se asioiden hoitamiseksi ei ole ollut välttämätöntä ja silloinkin olen rastittanut, että en halua vastaanottaa mitään markkinointia.

Ainoat myynti mielessä soittelijat ovat puhelinoperaattorini ja nettioperaattorini, joista vähäänaikaan ei olekaan kuulunut mitään.

Edellinen puhelinopeaattorin soitto oli kyllä mieleenpainuva. Minulla on aina ollut "halvin mahdollinen liittymä", jossa perusmaksu on mahdollisimman pieni ja puhelut ja tekstarit laskutetaan käytön mukaan. Nyt sitten soittajaa tuntui ahdistavan kovasti se, että nettiliittymän olen ottanut toiselta firmalta kuin puheliniittymän. Koska en halunnut olla tyly, mutta en halunnut mitään ostaakaan, niin jaarittelin niitä näitä ja johdatin keskustelun aina sivuun aiheesta. Aspa oli kyllä ihan mukava "savolaispoika"; eli murteesta kuuli, että ei ole näiltä nurkilta kotoisin ja muutenkin helposti lankesi noihin juttuansoihini, kunnes taas huomasi unohtaneensa kaupanteon. Lähes tunnin turisimme mukavia, sillä en ollut mitenkään kiireinen sillä hetkellä. Sanoin kyllä heti aluksi, että en suostu ostamaan mitään neuvottelematta vävyni kanssa, mikä tietysti oli puutaheinää, mutta sillä vältyin kovemmalta painostukselta. Lopulta sitten myyjä keksi, että hän postittaa minulle SIM-kortit ja jos en niitä ole määräajassa aktivoinut, niin se oli sitten siinä. Ei velvoita minua mihinkään. En aktivoinut :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️