Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Tiedeuutiset

Aloittaja MrKAT, tammikuu 03, 2019, 01:14:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 02, 2024, 21:37:16Jossain amiksessa paukutetaan eteenpäin ennalta määrättyä reittiä, mutta yliopistossa pitää harhailla löytääkseen uutta.
No, itse ajattelen päinvastoin, koska itse näin "akateemisen vapauden" tarkoittavan ryyppäämistä opintolainalla. 8)
Yliopiston tulisi tiukentaa perustutkintovaatimuksia ammattiopintojen tapaan keskiasteella, koska yliopistoissa oikeasti tuhlataan kaikkia resursseja ihan törkeästi, ei vain opiskelijoiden kohdalla.  Akateeminen vapaus sitten jatkotutkintoihin.

Minä itse muistan erään kommariamanuenssin, joka oli 30 vuotta saanut palkkaa yliopistolta, vaikkei ollut tuottanut muuta kuin Maon Punaisen kirjan kommentin.

Yliopistot tuhlaavat 30% rahoistaan aivan turhaan.
= Yliopistoilta voisi leikata 30% rahoituksesta, koska se opettaisi rahankäyttöä!

ROOSTER

Olen ihmetellyt miksi joillakin on pakonomainen tarve puolustaa esim. ralliautojen kovaa ääntä. Nyt on asiaan liittyen tehty tutkimus.

LainaaÄänekkäiden autojen suosiminen on yhteydessä kriminaalipsykologiasta tuttuihin synkkiin persoonallisuuden piirteisiin, kertoo Current Issues in Personality Psychology -tiedelehdessä vuoden 2023 puolella julkaistu tutkimus.

Synkällä neljällä persoonallisuuden piirteellä viitataan machiavellismiin, narsismiin, psykopatiaan ja sadismiin. Näitä yhdistävät itsekkyys ja toisten ihmisten hyväksikäyttö, tavallisesti ilman empatiaa.
https://tekniikanmaailma.fi/mieltymys-aanekkaisiin-autoihin-voi-liittya-sadismiin-ja-psykopatiaan-tutkimus-kertoo/

Oikeastaan metelin ihannointi taitaa olla kuitenkin enemmän kypsymättömyyden osoitusta, kuin sadismia.

Muistelen, että minullakin oli paikkakunnan äänekkäin mopo - jouduin usean kerran pakenemaan vihaisia ihmisiä sen äänen aiheuttaman häiriön ja raivostumisen takia - mutta silti minusta tuli mitä ihanin, miellyttävin ja empaattisin henkilö.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Yliopistoilta tulisi leikata 30% rahoituksesta, eritoten yhteiskuntatiet. aloilta. Naistutkimukset sun muut humanistitutkimukset arvoonsa, eli 1%:iin rahoituksesta.