Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Hauskaa Wappua!

Aloittaja a4, huhtikuu 30, 2019, 18:18:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

a4


Puhallinorkesteri taisi olla aika simassa. Aurinkokin pilkisteli. Ei lunta eikä räntää!
Ai missäkö?








Hippi

#1
Vappu tuli hurviteltua jo päivällä, kun olin naapurin pikkupoikien kanssa Vappumarkkinoilla.

On tullut tavaksi noilta markkinoilta käydä ostamassa metrilakua vähän reilummin ja jokaiseen makuun. Pomppulinnassa käytiin, tai siis pojat kävi - minä olen sinne liian pitkä. Huomasin, että sinne on pituusrajoitus.

Paluumatkalla kävimme ruokakaupasta ostamassa simaa ja munkkeja. Sovimme, että pojat voivat jälkiruuaksi päivällisen jälkeen tulla luokseni niitä nauttimaan. Ne olikin nopeat bileet. Noin viidessä minuutissa oli munkit tungettu suuhun ja nuorempi olisi ottanut vielä toisenkin. Ekaluokkalainen huomautti, ettei kannata, kun muuten emme jaksa kotona syödä lakuja (saivat osan ostetuista lakuista viedä kotiinsa). Tullaan huomenna syömään toiset munkit ja juomaan lisää simaa. Nuoremman mielestä tuo oli oivallinen idea. Minun mielipidettäni ei kysytty. Sanoisin tuota herkkuperseilun maksimoinniksi :)

Tuossa nyt on ollut minun normivappuihin nähden enemmän juhlintaa kuin moniin vuosiin. En ole oikein koskaan kokenut Vappua omaksi juhlakseni. En ole ollut opsikelijaelämässä, johon Vappu näyttää kuuluvan melko äänekkäästi enkä ole ollut mikään poliittinen aktiivi, jolle Vappu taas näyttäytyy suurena synkistelynä. Lienen tässäkin jonkinlainen väliinputoaja.

Lisäys:
Eetu-kissani on mieltynyt ilmapalloleikkiin. Puhalsin sille ilmapallon, jolla katti nyt on iltapäivän aikana useaan otteeseen leikkinyt. Saapa nähdä joko se muistaa pitää kyntensä sisällä myös innostuessaan tassupallon pelaamisesta. Aina ei ole muistanut :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Lääkitsin PMSN-oireitani perunasalaatilla, munkeilla, simalla ja nakeilla.
Laulan vatsani kanssa: Kuu kiurusta kesään, puolikuuta peipposesta, västäräkistä vähäsen, valkolakeista ei päivääkään!


Työläiset yhtykää!

Hippi

Piti radiosta valita toinen kanava, kun YLE radio Suomi, vai mikä se nyt on, joka ikinen Vappu pukkaa mieskuorolaulua ja tunnelmakuvia Ullanlinnanmäeltä kuohuvaa kittaavien elämästä. Mukahauskaa sanon minä  ::)

Heräsin aamulla mukavaan tömpsöttelyyn, kun Eetu leikki ilmapallollaan makuuhuoneessani. Hyvin on malttanut olla kynsimättä sitä palloa :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️