Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Hallitusohjelma, arvauskilpailu

Aloittaja ROOSTER, toukokuu 18, 2019, 13:42:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Uutta hallitusta ajetaan muotoon, nyt on menossa lämmitysvaihe. Kun massa saadaan kiehuvan sulaksi se kaadetaan valumuottiin.

Muutamia kysymyksiä joudutaan hieromaan, listaan tulevia kompromisseja:

1. Kepu saa vaatimansa maakunnat mutta niitä ei ole 18 vaan ehkä 12
2. Vihreät antaa myötäkarvaa sellutehtaille, mutta ei kaikille. Jokaista tehdasta kohti suojellaan metsiä ja pienennetään Metsähallituksen hakkuita.
3. Heikosti tuottavien peltolohkojen metsitystä aletaan tukea.
4. Ruotsinkielisten terveydestä pidetään edelleen huolta, eikä heikennyksiä heidän erityisasemaansa esitetä tällä hallituskaudella.
5. Ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan alkumäärää nostetaan mutta se laskee työttömyyden kestäessä jyrkästi, ollen lopussa vain hieman kelapäivärahaa suurempi.
6. Aktiivimalli laitetaan syvään suokuoppaan.
7. Pieniin eläkkeisiin heti 20€/kk lisää ja joka vuosi hiukan lisää.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Minä luulen, ettei tuo hallitus kauaa elä. Tarvisi aborttia jo nyt.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 18, 2019, 22:57:04
Minä luulen, ettei tuo hallitus kauaa elä. Tarvisi aborttia jo nyt.

Kun sitä on muodosteltu 12 viikkoa, on jo myöhäistä siihen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Rinne&co. on tehnyt sen minkä muut eivät uskoneet olevan edes mahdollista!

Lainaus käyttäjältä: https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/280748-antti-rinne-nyt-nayttaa-erittain-hyvalta-hallituksen-ei-tarvitse-leikata"Tämän hallituksen ei tarvitse lähteä leikkaamaan menoista", Rinne sanoi.

"Tämä hallitus voi käyttää merkittävästi lisärahaa sekä pysyviin menolisäyksiin että investointiluontoisiin menoihin."

Kun menoleikkauksia ei tarvita ja pysyviä menolisäyksiä voidaan tehdä, kuten tulevaisuusinvestointejakin, niin käytettävissä olevat rahat on jaettu ilmeisesti toisin, kasvua on odotettavissa, veroporsaan reikiä tukitaan ja velkaakin otetaan hiukan ja valtion tuottamattomimpia osia myydään. Toivottavasti maailmanpolitiikka ei iske kovin rajulla kädellä Suomeen, sillä se vaikeuttaisi  MasterPlanin toteutumista.

Kamalan paljon on kuitenkin eroa Orpon ja Sipilän leikkauslinjaan. Kuten kansansadussa tapahtui, aikansa kankaanpalaa leikkaamalla ei tule takkia, vaan korkeintaan kalukukkaro. Parempi on vain ryhtyä optimistesti heti saumaamaan, takki syntyy vaikka se ei kaikille hyvin istuisikaan.



Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS