Kirjoittaja Aihe: Ravitsemustieteen ja lääketieteen näkökulma terveelliseen ruokavalioon  (Luettu 48917 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kertsi

• Kantapeikko
Minä kun luulin että kookospähkinä on ainoa pahan rasvan kasvi. Hittojakos minä sitten sillä tummalla suklaalla itseäni rääkkäisinkään.

Noiden lisäksi myös palmuöljy sisältää huonoa rasvaa. Ikävä kyllä palmuöljyä tungetaan vaikka mihin, esimerkiksi likäsi kaikkiin margariineihin. Jos joku löytää margariinin, jossa ei ole palmuöljyä, vinkatkaa, olkaa hyvä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Poissa kertsi

• Kantapeikko
Tuskinpa noi krempat huonommasta ruoasta tai muovikanistereista tulevat. Luultavasti ihan rasituksen lisääntymisestä. Ikääntyessä kroppa ei tahdo kestää kevyttäkään sellaista rasitusta, jota se kokee harvoin.

Olen itsekin mökkireissun jälkeen romuna1-3 päivää riippuen miten paljon siellä on tullut touhuttua kaikenlaista. Pelkästään epätasaisilla alustoilla liikkuminen puhumattakaan jostain lumihangessa kahlaamisesta pistää lihakset ja nivelet koville.

Ei ole järin suuri ollut rasitus viime viikkoina. Silti nilkat ovat enemmän turvoksissa kuin melkein koskaan. Luulen, että kyllä tää vois johtua munuaisten heikommasta toiminnasta, joka voi johtua liiasta suolan määrästä mökkiruokavaliossa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Poissa Hiha

• Kantapeikko
Ei niin onnellisia vuosia, koska kuten alkoholi, hetken hurma tuo pitkäikäisempää kärsimystä monille sitten keski-iässä ja sen jälkeen

Lainauksen kielikuva on peräisin vanhasta tunnetusta moralisoivasta ajatelmasta…

hetken hurma –
elämän turma

… jolla nuoria naisia varoiteltiin esiaviollisista suhteista. Vahinkoraskaus johti häpeään ja pahimmillaan äpärän äidiksi. Ilmauksen merkitys ei ole koskaan ollut paha rasva, eikä edes paloviina, vaan panokiima.