Kirjoittaja Aihe: Klasariketju  (Luettu 52717 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa a4

• Kantapeikko
Vs: Klasariketju
« Vastaus #210 : Marraskuu 19, 2022, 17:31:02 »
No aina ei voi olla yleissivistynyt :D

Oikeastaan tarkoitin siis, että tuollaiset melodianpätkät kuuluu yleissivistyksen alueeseen. Siinä mielessähän olit hyvinkin yleissivistynyt, että tunnistit jotain sinne Beethovenin suuntaan. Musiikkinörtit sitten hekumoi enemmän sillä muulla tuotannolla.

Ei voi. Nykyaikana se on entistä vaikeampaa. Laitoin Radionurkkaan linkin tietämispodcastiin.
https://kantapaikka.net/index.php/topic,770.msg153113.html#msg153113

Näissä asioissa pitää olla armollinen sekä itselleen että muille. Jos satunnainen aihe ei ole itselle läheinen, niin erottelutarkkudeksi riittää tunnistaa onko kyseessä Kaija Saariaho vai Gettomasa.   8)
Google tietää. Eli tekoäly joka on orjuuttanut meidät työntekijöikseen. Palkaksi saamme omistamansa tiedon murusia, jos olemme kilttejä.

Poissa MrKAT

• Kantapeikko
  • Electrical Cat
« Vastaus #211 : Marraskuu 20, 2022, 00:39:12 »
Tarkoitan lähinnä sitä, että Beethovenilla tai Mozartillakin tms. oli epäonnistuneita sävellyksiä.

Voitko mainita vaikka vain muutaman näistä "epäonnistuneista" sävellyksistä?
[/quote]
Minultahan ei kysytty enkä tiedä Bee:ltä tai Mo:lta epäonnistuneita mutta muistan kun tv:ssä urkuri Enzio Forsblom
sanoi että Bach olisi voinut jättää muutaman motetin säveltämättäkin. No, tämän lausunnon voi tulkita kahdelle eri tavalla, kovana Bach-levyttäjänä hän oli kyllästynyt a)yhdentekevien motettien suureen määrään ja/tai b)jopa huonoihin.(Huonous suhteellista, hyvien joukossa keskinkertainenkin on huono?).
Nii missäkö? Noo, kun ne räikeät pridevärit täällä sigussa alko ärsyttää mun silmiä niin kamalasti... :D

Poissa Toope

• Ikijäärä
« Vastaus #212 : Marraskuu 21, 2022, 22:28:37 »
Niin, vastaatko alkuperäiseen kysymykseeni. Väitit, että "Beethovenilla tai Mozartillakin tms." oli epäonnistuneita sävellyksiä. Kerro muutama. Tai ei tarvitse. Minä vähän luulen, ettet tiedä klassisen musiikin säveltäjistä saatikka heidän sävellyksistään yhtään mitään....
Niin, miksei olisi? Kyllä minä sen tiedän, että noilla säveltäjillä oli suurta tuotantoa. Silti vain pientä osaa lopulta esitetään yleensä. Klassikkoja esitetään usein. Moni sävellys on unohtunut. Jotkut sävellykset eivät toimineet, eivät kiinnosta nykyäänkään. Parhaimmat elävät.

En tarkoita tuota vähättelyksi, mutta nerotkaan eivät olleet neroja joka päivä.

Poissa a4

• Kantapeikko
« Vastaus #213 : Joulukuu 07, 2022, 15:18:05 »

Poissa MrKAT

• Kantapeikko
  • Electrical Cat
« Vastaus #214 : Huhtikuu 17, 2023, 18:47:58 »
Korvamatona monta päivää kun löysin ja kuuntelin wanhasta läppäristäni syntikkaversion.
Tässä pianolla:

Bach Partita No 6 BWV 830 Gigue by Perahia (5m 51s):

Ja tässä cembalolla by Rousset (6m 43s):
Nii missäkö? Noo, kun ne räikeät pridevärit täällä sigussa alko ärsyttää mun silmiä niin kamalasti... :D

Poissa a4

• Kantapeikko
« Vastaus #215 : Toukokuu 07, 2023, 01:04:10 »