Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Muotia

Aloittaja Amore, tammikuu 05, 2019, 17:59:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - syyskuu 30, 2020, 23:38:55
Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 30, 2020, 22:54:13
No, itse boikotoin noita.
Ostan elovenaa.

Hieno saavutus. Itse en pysty samaan vaikka arvostan. Moni suomalainen vaatekin valmistetaan halvemman työvoiman maissa.
Ja siis ostat niitä?

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 30, 2020, 23:42:35
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - syyskuu 30, 2020, 23:38:55
Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 30, 2020, 22:54:13
No, itse boikotoin noita.
Ostan elovenaa.

Hieno saavutus. Itse en pysty samaan vaikka arvostan. Moni suomalainen vaatekin valmistetaan halvemman työvoiman maissa.
Ja siis ostat niitä?


https://www.maammekauppa.fi/tuote-osasto/kotimainen-pukeutuminen-ja-muoti/kotimaiset-miestenvaatteet/

Jos pellavalakki maksa 99 euroa, niin mitähän muut vaatteet maksavat.

Prisma tai Citymarket ei tarkoita, että ostaa Suomessa valmistettua vaatetta.

Minulla on ostettuna niin paljon vaatteita, ettei tarvitse ostaa loppuelämässäni enempää. On myös ompelukone, joilla niitä voi muodistaa.


-:)lauri

Juuri saapui mun uudet 3/4 -pitkät urheilushortsit/urheiluhousut. Nää on hyvät kun voi hipsiä näissä kotona ja sitten talvipakkasilla nää sopii housujen alle lämmikkeeksi niin, että mun talvimaiharit * mahtuu jalkaan. Pitkistä kalsareista en tykkää, kun ne on ihonmyötäiset. pitää olla hiukka liikkumatilaa vaatteissa.

* talvimaihareita ei tarvii kuin vain jos on lunta maassa yli nilkan verran, joten niitä ei esimerkiksi viime talvena tarvittu täällä Helsingissä kertaakaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Tässä kirjoituksessani ei ole oikeastaan kyse muodista vaan asusteista. Muoti on minulle sivuseikka. Toimin enemmänkin sen periaatteen mukaisesti, että "tuollaista en ainakaan halua" kuin että "tuollaisen ehdottomasti haluan".

Ostin Lahden Karisman Citymarketista "heräteostoksena" talvikengät, kun huomasin, että hinta on edullinen. Hintalapun mukaan alkuperäinen hinta on ollut 79,95€. Uusi hinta näkyy kuvassa.



Kengät on tehty Intiassa, ja nähtäväksi jää, miten liukkaat ne ovat lumella. Ostin aikoinaan Citymarketista yhdet italialaisvalmisteiset talvikengät 15 eurolla tuolloinkin aivan hetken mielijohteesta. Hintalappuun merkitty alkuperäinen hinta oli nimittäin yli sata euroa. Näillä kengillä kaatuilinkin sitten oikein kunnolla. Taisin kertoakin noista mätkähdyksistäni.

Olen heikkona "alennuksiin", mikä tarkoittaa sitä, että tulee joskus ostettua tarpeettomiakin tuotteita, jos alennusprosentti on tarpeeksi suuri. Alan kiinnostua yleensä vasta, kun hintaa alennettu yli 50 prosenttia. Jos ehdottomasti tarvitsen tuotetta, ja olen muutenkin ollut sitä ostamassa, pienempikin alennusprosentti kelpaa paremman puutteessa.

Jotkut kaupan alennustuotteet ovat sellaisia, että en ottaisi niitä ilmaiseksikaan. Jos ei kerta kaikkiaan tarvitse jotain, niin miksi sen ottaisi tai ostaisi olipa hinta mikä tahansa - ellei jälleenmyyntimahdollisuutta voitolla ole olemassa.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 24, 2020, 14:17:34
^Kävitkö Specsaversilla?
En monietnis/kulttuuristen mainosten myötä käy tuolla.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 19, 2020, 22:30:25
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 24, 2020, 14:17:34
^Kävitkö Specsaversilla?
En monietnis/kulttuuristen mainosten myötä käy tuolla.

Vähitellen käy mainosten kanssa niin, ettei tosisuomalainen voi ostaa asusteita kuin tohmajärveläiseltä suutarilta ja liminkalaiselta räätäliltä.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 19, 2020, 22:30:25
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 24, 2020, 14:17:34
^Kävitkö Specsaversilla?
En monietnis/kulttuuristen mainosten myötä käy tuolla.

Eikös sun pitäis karttaa puljua jo siksi, että se käyttää englanninkielistä nimeä? Suomeen kaivata sellaista monikulttuurisuutta, pärkkele.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Kopek - marraskuu 23, 2020, 01:31:04
Vähitellen käy mainosten kanssa niin, ettei tosisuomalainen voi ostaa asusteita kuin tohmajärveläiseltä suutarilta ja liminkalaiselta räätäliltä.
Ymmärrän vitsin, mutta ärsyttää tuo, että joka stnanprkeln mainokseen pitää tunkea jotain afrikkaa ja mokua.
Minusta perinteinen Elovenamainos on kaunis, koska on suomalainen.
(Niin, se blondi, älkää laittako niitä muita).

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 24, 2020, 00:46:02
Lainaus käyttäjältä: Kopek - marraskuu 23, 2020, 01:31:04
Vähitellen käy mainosten kanssa niin, ettei tosisuomalainen voi ostaa asusteita kuin tohmajärveläiseltä suutarilta ja liminkalaiselta räätäliltä.
Ymmärrän vitsin, mutta ärsyttää tuo, että joka stnanprkeln mainokseen pitää tunkea jotain afrikkaa ja mokua.
Minusta perinteinen Elovenamainos on kaunis, koska on suomalainen.
(Niin, se blondi, älkää laittako niitä muita).

Kuolkoot siis suomalaiset brändit, koska niiden pitää miellyttää Toopea (jolla ei ole varaa paljoa ostella), eikä yrittää laajentaa kiinnostavuuttaan?

Toope

Ei tarvitse minua miellyttää. Sallin kaiken, itse vaan valikoin.

-:)lauri

#190


Ostin uuden tyylikkään juomapullon. Käytin aiemmin sodastream pulloa, mutta sen puhtaanapito osoitautui hyvin hankalaksi prosessiksi. Vaikka pullon saatoikin tuupata astianpesukoneeseen, sen suuaukko oli niin pieni, ettei pullon sisälle juuri pesuvettä eksynyt, eli pullo piti pestä käsin jos halusi priimaa.

Eli ensisijainen kriteeri uudelle juomapullolle luonnolisesti oli sen puhtaanapidon vaivattomuus. Nyt tuossa uudessa tuo kansi on ruuvattavaissa irti, eli pullo on periaateessa vain iso kannellinen muki, jonka kannessa pieni suljettava juoma-aukko. Tuo siis nyt ainakin vaikuttaa olevan helppoa astianpesukonetavaraa.

Toinen kriteeri oli vetoisuus. Tuo sodastreamin pullo veti litran nestettä ja oli hyvä koko, mutta kun jääkaapin ovi vetää hyvin 1.5 litran limupulloja, saattoin valita kompromissina tuollaisen 1,3 litran pullon.

Tuo on nimeltään tosiaan Blender Bottle ja mukana tuli tuollainen kuvassakin näkyvä metallihäkkyrä. Tuolla kai saisi askareltua erilaisia proteiiniprtelöitä, mutta niitä kun en harrasta, oli tuo pallura roskakoritavaraa (laitoin tosin kaappiin pölyttymään nimimerkillä "jos sitä sitten joskus tarvii" ja ensi jouluna ihmettelen, mikä tolkku on säilyttää kuusen koristeita astiakaapissa).
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

safiiri

#191
Kaikki varta vasten suunnitellut juomapullot ovat surkean huonoja. Juuri pesu on hankalaa tai mahdotonta, mutta lisäksi ne myös tyypillisesti vuotavat. Ei siis kannata haaveilla pullon heittämisestä treenikassiin huolettomasti puolitäynnä - ellei halua märkiä lenkkareita. Edelleen kaikkein parhaiten toimivat tavalliset kaupan lähdevesi- tms pullot uusiokäytössä. Kun alkaa tuntua tunkkaiselta niin senkus vie pullonkeräykseen ja vaihtaa uuden tilalle. Niiden korkit ei vuoda.

-:)lauri

Kiitos vinkistä. En ollut ajatellut asiaa vielä noin pitkälle, että pulloa pitäisi roudata muuallekin kuin kodissa sijaitsevien nähtävyyksien lavuaarin, jääkaapin ja tietokonepöydän välillä. Mutta kieltämättä jos ja kun keksin jonkun mielenkiintoisen hikiliikuntaharrastuksen, niin asia pitää miettiä uudestaan, sillä tuossa tuo korkki tuskin pysyy kiinni, jos sen vain viskaisi treenikassiin. Ehkäpä silloin kannattaa noudattaa neuvoasi ja sijoittaa kaupan lähdevesipulloon aina kun edellinen alkaa olla pesun tarpeessa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Mulle on riittänyt kotioloissakin kaupan limsapullot ;D vesipulloja tulee ostettua ani harvoin pakon edessä.

Limsapullossa on sekin etu, että ensimmäisellä vesitäyttökerralla saa vielä häivähdyksen limsan makua kaupan päälle!

T: Xante

Hippi

Minulla on Citymarketista ostettu noin vitosen maksanut pullo, joka on toiminut oikein hyvin eikä vuoda, vaikka on joskus repussa kumollaan. Tuossa on ylös kiertyvä osa, josta voi imuttaa lientä, mutta yläosan korkki aukeaa ihan tavallisilla kierteillä. Pullo on leveäsuinen, joten se on helppo tiskata. Näyttää tuote vaan jo loppuneen ja omani on 0,75l, kun tuo kuvan on hiukan pienempi. Maksoin kyllä sen saman vitosen, jonka tuo kuvan pullokin on maksanut.


If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️