Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Muotia

Aloittaja Amore, tammikuu 05, 2019, 17:59:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - helmikuu 04, 2021, 14:25:47
Vaikka pullon saatoikin tuupata astianpesukoneeseen, sen suuaukko oli niin pieni, ettei pullon sisälle juuri pesuvettä eksynyt, eli pullo piti pestä käsin jos halusi priimaa.

Olen ollut siinä käsityksessä, että Sodastream-pulloa ei saa pestä astiantiskauskoneessa koska sellainen käsittely voi aiheuttaa pullon hapertumisen ja jopa räjähtämisen, sinne syntyy kunnon paine kuplavesikoneessa.  Niissä on lisäksi vielä parasta ennen päiväys, koska ajan hammas.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Niitä on myös konepestäviä sodastream-pulloja. Ostin joskus vuosi sitten kaksi kpl. Sodastream-hiilihappovettä en ole vuoteen muutenkaan valmistanut, että jos olisi käytössä ne vanhemmat pullot, joita ei saanut koneessa pestä, ei niissäkään olisi mennyt hyvä pilalle konepesussa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri



On se vaan kaunis kenkä. Suunnitelmissa olisi hommata tuollaiset kesäksi. En haluaisi vielä ostaa mutta mun tuurilla noita ei ole enää kaupan keväällä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - helmikuu 06, 2021, 18:45:36


On se vaan kaunis kenkä. Suunnitelmissa olisi hommata tuollaiset kesäksi. En haluaisi vielä ostaa mutta mun tuurilla noita ei ole enää kaupan keväällä.

Jaa jaa, en vain käsitä, että kesäksi joku haluaa noin tiiviit nilkkapituisella varrella varustetut tennarit. Olkoonkin, että suurennoksesta kaupan sivuilta saattoi päätellä, että valtaosaltaan noissa on tekstiilipinta, mutta mutta näytti aika tiiviiltä polyesteriltä.

Joskus pentuvuosina oli hetken muotia valkoiset tennarit, mutta juuri ostettuna ne olivat todella nolot, joten ne käytiin likaamassa käyttökelpoiseksi. Onneksi ne olivat halvat, eikä tuollaiset yli satasen maksavat merkkitennarit. Muuten olisi tullut kotona melkoinen pöllytys :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 07, 2021, 08:10:02
Jaa jaa, en vain käsitä, että kesäksi joku haluaa noin tiiviit nilkkapituisella varrella varustetut tennarit.

Koska ne on hyvännäköiset. Keskustelemme muotiketjussa. Emme käytännöllisyysketjussa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 07, 2021, 08:10:02
Joskus pentuvuosina oli hetken muotia valkoiset tennarit, mutta juuri ostettuna ne olivat todella nolot, joten ne käytiin likaamassa käyttökelpoiseksi. Onneksi ne olivat halvat, eikä tuollaiset yli satasen maksavat merkkitennarit. Muuten olisi tullut kotona melkoinen pöllytys :D

Minun nuoruudesani valkoiset kengät ylipäätään olivat tosi nolot. Vasta joskus 2010-luvulla suhtautuminen niihin on muuttunut myötämielisemmäksi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Kyllähän muotikin voisi olla käytännöllistä ja mukavaa käyttää ja mielestäni pitäisikin olla. Pelkästään ulkonäkö "muodikkuuden kriteerinä" on aika huono ja saattaa hyvinkin johtaa hankintoihin, joita ei tule käytettyä epämukavuuden ja epäkäytännöllisuuden vuoksi.

En tuolla nyt tarkoita vain kenkiäsi, vaan ihan yleisestikin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Käytännöllisyys voi tietysti olla aika-ajoin muodissa, mutta pääsääntöisesti muodossa (vaatteiden kohdalla ainakin) dominoivat visuaaaliset seikat.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Ei esimerkiksi balettitanssiakaan rakasteta sen vuoksi, että varpaan päillä kävely olisi perkeleen käytännöllistä, vaan puhtaasti siksi, että se on visuaalisesti kaunista, vaikka tietenkään balettitanssi ei kokoajan muodikasta olisikaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Eihän nuo mitenkään ole toisensa poissulkevia ominaisuuksia. Aivan hyvin voi olla hyvännäköinen JA käytännöllinen ja mukava. Näin pitäisikin olla, kun puhutaan käyttömuodista. Eri juttu sitten on ne cat walkilla nähtävät rytkyt, jotka ovat selkä rumia että epäkäytännöllisiä useimmiten.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#205
Se on muodissa hiukka toissijaista mitä mieltä meistä itse kukin on cat walk -rytkyistä tai niiden käytännöllisyydestä. Tai mitä mieltä meistä itse kukin on ylipäätään minkään käytännöllisyydestä. Ainakin niin kauan, kuin muotia seuraavia riittää ja ylivoimainen enemmistö heistä on valmis maksamaan saadakseen rytkyjä valmistavan leiman vaatteisiinsa. Taiteen arvo kun on puhtaasti subjektiivinen kokemus. Sinulle epäkäytännöllinen voi olla jollekin toiselle käytännöllinen ja toisinpäin. Käytännöllisyys kun riippuu meidän itse kunkin prioriteeteista.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

Mielenkiintoista pohdintaa aiheesta johon itsellä on kauniisti sanottuna vähän kosketuspintaa.
Toisaalta arvostan Hipin näkemystä muodin käytännöllisyydestä, toisaalta arvostan myös kesähelteellä voima-asennossa uljaasti seisovia kokomustaan pukeutuneita hevareita.

Hippi

Heh, minäkin näin vanhemmiten olen taipunut käytännöllisyyden kannalle ja kesällä pukeudun räikeään harmaaseen aiemman kokomustan sijaan. :)

Mieltymys mustaan vaatetukseen on peruja jo varhaisteinivuosilta, jolloin musta vaatetus ei ollut mikään hevariasu eikä itse asiassa muotiakaan. Tuohon aikaan se taisi olla suruasu, sillä uskonnon opettajani veti minut nähdessään syrjään ja erittäin papillisella äänellä varovasti tiedusteli, jotta onko joku lähiomaiseni kuollut. No eipä ollut ja ukko sitten ihmetteli vaatetustani. Kerroin pitäväni mustasta. Myöhemmin sitten ei ollut mitään ongelmaa mitä laittaa päälleen festareille.

Mustaan (ja/tai erittäin tummaan) vaatetukseen mieltyminen on muuten hyvin käytännöllistä, kun ei tarvitse pyykkejä lajitella :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 07, 2021, 14:04:41
Mustaan (ja/tai erittäin tummaan) vaatetukseen mieltyminen on muuten hyvin käytännöllistä, kun ei tarvitse pyykkejä lajitella :)

???
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - helmikuu 07, 2021, 14:07:26
Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 07, 2021, 14:04:41
Mustaan (ja/tai erittäin tummaan) vaatetukseen mieltyminen on muuten hyvin käytännöllistä, kun ei tarvitse pyykkejä lajitella :)

???
Mustaan/tummaan pukeutuminen on myös helpointa. Persoonattominta. ???