Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Muotia

Aloittaja Amore, tammikuu 05, 2019, 17:59:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Yllättävintä minusta noissa kuvissa oli, että hyvin eri näköisistä naisista oli saatu meikkaamalla hyvin samannäköisiä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Jos tutustuu romanttisessa mielessä johonkin ihmiseen meikeillä erilaiseksi rakennettuna, missä vaiheessa paljastetaan totuus ja näyttäydytään sellaisena kuin oikeasti ollaan.

Yhdessä kuvassa näyttää leukakin kaventuneen. Erilainen valaistus vai laihdutus vai ylimääräistä "photoshoppausta" meikkien lisäksi.


Hippi

Voi onnetonta, että sitä tuntee olevansa niin ajasta jäänyt, kun joutuu klikkaamaan auki jutun saadakseen selville, kuka on Nollari - joku korusuunnittelijako? No ei ollut, saatana.  :-[

Nollarin hittikoru teki paluun! 16 asukuvaa todistaa, kuinka hyvältä koru taas näyttää

Moni on viime aikoina hieraissut silmiään, kun trendikkäiden tyyppien käsissä on kimallellut tutunnäköinen koru. Noin 15 vuoden takainen hittilahja Nomination on palannut nimittäin muotiin.
Korun ideana on, että siihen voi ostaa palasia, joiden avulla korusta tehdään persoonallinen. Korun peruspala vaihdetaan esimerkiksi kuvan, kirjaimen tai pienen strassin sisältävään palaan.
Paloja saattoi kertyä esimerkiksi rippi- ja joululahjoiksi niin paljon, että lopulta ranteessa oli jo useampi Nomination.
Jos et ehtinyt hankkiutua vanhasta korustasi eroon, on aika kaivella korulipaston perukoita. Nämä 16 tyylikuvaa osoittavat, miten hyvältä koru taas näyttää.

.... [kuvat sitten itse jutussa.]


Mutta eipä ollut tuttu tuo Nominationkaan enkä oli ikinä missään edes nähnyt noita palakoruja. Jos se on ollut valtava hitti, niin luulisi sen näkyneen katukuvassa tai julkisessa liikenteessä, jota nuoret on aina paljon käyttäneet.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Kynsimuoti menee aina vaan omituisemmaksi. Leegoista ulokkeita?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 24, 2022, 09:51:44
^
Yllättävintä minusta noissa kuvissa oli, että hyvin eri näköisistä naisista oli saatu meikkaamalla hyvin samannäköisiä.
Hassua, jos persoonallisuutta haetaan...

Hippi

Olen ennenkin ihmetellyt noiden tiettyjen brändien hintoja. Miten aivan tavalliset kesävaatteet maksaa järjettömiä summia vain siksi, että joku tietty jamppa ne on suunnitellut tai niitä myydään jonkun tietyn muotifirman nimellä. Tietty ne ostavat, joille hinnalla ei ole mitään merkitystä.

Lewis Hamilton ilmestyi F1-varikolle repäisevässä asussa – näin paljon ökyhattu maksoi
Lewis Hamilton pitää muotivalinnoillaan taskut kepeänä.




Kuvasta päätellen tuo näyttäisi olevan puuvillalangasta virkattu kesähattu. Materiaalikustannukset vähittäiskaupassa on ehkä alle 20 euroa jokseenkin varmasti. Näppärällä virkkaajalla tuon tekemiseen ei montaa tuntia menisi ja tällainen vähän hitaampikin tuon väsäisi parissa päivässä. Suurin homma kai on mittojen ja silmukoiden laskemisessa, että tulee sopivan kokoinen, jos tekee yksittäiskappaleen. Oikeasti en osaa nähdä tuossa mitään ökyä, josta pitäisi maksaa yli 500 euroa. Paitakin on malliltaan sellainen, että jokainen ompelukonetta käyttävä tumpelokin sen osaisi ommella - hintaan 500 euroa.

Jos Hamilton ei olisi yleisesti tunnettu kasvo ja olisi kävelemässä Helsinkiläisessä lähiössä, ei kukaan kirjoittaisi juttua hänen pukeutumisestaan :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 30, 2022, 10:15:06
Paitakin on malliltaan sellainen, että jokainen ompelukonetta käyttävä tumpelokin sen osaisi ommella - hintaan 500 euroa.

Tuohon hintaan tumpelo saisi ostettua sen ompelukoneenkin rättien lisäksi.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Kuka ostaa ompelukoneen?
Jotkut naiset toki.

ROOSTER

Pitäisi suunnitella virkkauskone (jos sellaista ei vielä ole) sillä virkkaamalla syntyvät useat nykymuotituotteet ja käsinvalmistuksessa kuluu turhan paljon aikaa.

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000008985362.htmlMistä on tehty muodikkaiden miekkosten kesätyyli? Ainakin väreistä ja kuoseista, virkkuu- ja neuloskankaista, kaulakoruista, reiluista housuista ja avonaisista paidoista.

Miesten muotiviikkojen vieraat edustivat Pariisissa ja Milanossa kesäkuisissa asuissaan ihan sannamarineina: aluspaidat loistivat poissaolollaan, ja bleiserit ja neuleliivit puettiin suoraan ihoa vasten.



Kaikesta huolimatta, suosikkini näistä on tämä sportcasual asu.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
On tuo mummon virkkaamasta palapeitosta tehty vaimonhakkaajan paita aika erikoinen. Tietysti on hyvä, että peitto joutuu uusiokäyttöön, jos keskikohta on kulunut, niin reunoista saa vielä jotain käyttökelpoista, mutta itse olisin tehnyt ehkä ponchon, johon niin materiaali kuin kuosikin sopisi paremmin.

Neulekonehan on vanha keksintö, myös kotikäyttöön tarkoitetut. Minullakin oli sellainen, kun kuvittelin sillä tekeväni itselleni mieluisia neuleita. Kimmokkeen sain ensimmäisen duunipaikkani pomolta, jolla näytti kaikki vaatteet olevan itse tehtyjä neuleita ja vieläpä ihan kivan näköisiä. Ostin koneen käytettynä edullisesti, enkä edes patalappua sillä saanut tehtyä. Aikansa se keräsi pölyä sängynalla, kunnes vuosien kuluttua siitä tuli töissä puhetta ja yksi työkaveri sen halusi ostaa.

Luulenpa, että virkkauskone on vaikeampi, sillä virkkaaminen on paljon monipuolisempaan kuin neulominen, jossa on käytännössä vain kahta silmukkatyyppiä, oikein ja nurin. Näiden vaihteluilla ja muunteluilla saadaan aikaan pintakuviot (värikuviot sitten vielä erikseen). Virkkaaminen ei myöskään etene niin selvästi silmukkariveittäin, vaan muotoa voidaan lähteä tekemään "keskeltä ulospäin".

Yritin löytää googlettamalla virkkauskonetta, mutta vähäiset tulokset vaikuttivat enimmäkseen käännösvirheiltä. Tässä tuntuu olevan virkkaus, ompelu ja neulominen suloisena seka sotkuna, enkä päässyt selvyyteen onko kirjoittajalla ollut mitään käsitystä noiden eroista https://muropaketti.com/pelit/peliuutiset/tiesitkos-etta-nes-konsolilla-pystyi-myos-virkkaamaan/

Ainoa järkevä tulos oli tässä artikkelissa oleva asiantuntijan lausunto:
---
Nykyään Virpi virkkaa tahallaan töihinsä ainakin yhden virheen, oman puumerkin. Ihan vain, jotta inhimillisyys ja lupa tehdä virheitä säilyisivät. Näkyisi käsillä tekemisen jälki.
"Virkkauskonetta ei ole vieläkään keksitty, vaikka tietokoneet ja avaruusraketit keksittiin jo ajat sitten."
Virpi virkkaa melkein joka päivä. Kun sohvan ympärille, käden ulottuville, on koottu paljon lankoja, sohvasta tulee oma tila.
---

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ihmiset/virkkaaja_virpi_siira_rakastaa_rosoa_elamassa
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Minusta se "vaimonhakkaaja" oli ihan pantavan näköinen poitsu, mutta se perkeleen patalappu hänen kannattaisi heivata hittoon päältään. On se nyt piru kun hyvännäköisistä miehistä tehdään jotain klovneja.

Hippi


11 suomalaista naista esittelee omat silmälasinsa – tämän hetken tyylikkäimpiä laseja yhdistää yksi sana
Pyysimme suomalaisnaisia kertomaan silmälasityylistään. Kehykset henkivät nyt 70-luvun vaikutteita. Vaikka materiaalit vaihtelevat, lasien koosta ei tingitä.
....


Nyt on pakko olla entistä ilahtuneempi, että silmilleni on tapahtunut joku omituinen näön korjaantuminen viimeisten ehkä neljän vuoden aikana. Jouduin käyttämään laseja ja viimeiset kahdet olivat jopa kaksitehoiset niin, että tarkentuivat lukuetäisyyteen ja myös kauemmas parin metrin päähän. Ulkona en onneksi tarvinnut.

Mutta nuo nyt trendikkäät 70-lukua henkivät lasit olisivat kyllä tappoa nenänpielilleni, sillä jo huomattavasti pienemmät linssit lainoivat lasien tassuja niin, että jäljet jäivät nenänpieliin pitkäksi aikaa. Se olikin osasyynä siihen, että vähitellen vähensin lasien käyttöä siihen, missä oli ihan pakko käyttää. Nyt on vanhat lasit enää keittiössä, jotta näen tuoteselosteet lukea, koska ne on aika ylivoimaiset silmilleni.

Muutenkaan tuollaiset jättilasit ei ole minun makuuni ja vaikuttavat kuin olisi tehty jollekin sketsihahmolle, ainakin jotkut noista :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

En edes muista koska viimeksi olen nähnyt optikolla itselleni mieleisiä kehyksiä. Tilasin olisiko ollut 2008 Favopticilta yhdet tietyt kehykset, ja niitä minulla on ollut jo useammat samanlaiset. Vuosien tauon jälkeen viime vuonna tilasin jälleen ne samat. (Favoptic ei hio uusia linssejä vanhoihin kehyksiin, vaikka ne olisi heiltä ostettu.)

Joku vuosi, ehkä 2011, löysin Specsaversilta kehykset jotka omasta mielestäni ovat sopineet parhaiten kasvoihini koko sinä aikana jonka olen joutunut rillejä käyttämään. Nämä kun ovat muovia, pinta kului ja ostin toiset samanlaiset. Nyt nekin ovat jo kuluneet, eikä taida tätä tiettyä kehystä saada enää mistään.

Nyt käytän niitä Favopticin rillejä, sekä yksiä jotka ostin ehkä 2015 ja joihin sittemmin vaihdatin kunnolliset linssit (alunperin kun niissä oli nolla euron linssit joissa ei heijastuksenpoistoa). Jälkimmäiset taitavat olla Nisseniltä.

Eli minulla on siis käytössä vuosia vanhoja rillityyppejä. Sen jokusen kerran kun olen liikkeissä katsellut kehyksiä, niin kyllä voisi tukan repiä päästään kun kaikki vaan ällöttää. Ja nyt vielä enemmän, jos siellä kerta tursuaa hyllyt jotain perkeleen teeveeruutukokoista rilliä.

Mikä jumalauta siinä on että kaikkien pitäisi ostaa samanlaiset? Miksei voi olla tarjontaa ja valikoimaa josta jokainen löytää aidosti kasvoihinsa sopivan mallin? Minulle ei sovi pyöreä, eikä kulmikas. Karkeasti kuvaillen kissansilmä on ok, mutta ei aina ihan sekään sellaisenaan.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - elokuu 21, 2022, 18:34:31
Mikä jumalauta siinä on että kaikkien pitäisi ostaa samanlaiset? Miksei voi olla tarjontaa ja valikoimaa josta jokainen löytää aidosti kasvoihinsa sopivan mallin? Minulle ei sovi pyöreä, eikä kulmikas. Karkeasti kuvaillen kissansilmä on ok, mutta ei aina ihan sekään sellaisenaan.
Itselläni oli noita sangattomia, jotka näyttävät kaukaa siltä, ettei edes ole rillejä. Oliko rahvaanomaista?
Aurinkolaseissa minulla on Lennon-lasit.

Norma Bates

Lemmikkieläinmuotia. Eli kun olet ensin tehnyt tarpeeksi monesta ihmisestä naurettavan näköisen, voit siirtyä nolaamaan eläimiä:

https://justsomething.co/crocheted-pet-hats-are-a-thing-now-and-we-frankly-dont-know-what-to-think/