Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Muotia

Aloittaja Amore, tammikuu 05, 2019, 17:59:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Socrates

Rupesin pitämään pooloa noin 9kk vuodesta, kun huomasin miten tavattoman negatiivinen vaikutus kylmällä on niskaan.

Kärsin nuorena pahoista niskajumeista, kun olin ulkotöissä ja muutenkin ulkona usein t-paidassa. Kerran tuli toukokuussa takatalvi ja tein pihahommia kaula paljaana ja kun niska meni aivan hirveään kuntoon tajusin lopulta mistä se johtuu.

Rupesin käyttämään pooloa tai muita korkeita kauluksia ja niskavaivat hellittivät ihan ratkaisevasti.

Toki kaulaliina, kauluri tms ajaa saman asian. Ärsyttää kun urheilukerrastoissa ei juuri koskaan ole korkeaa kaulusta.
Älykäs etsii vaniljapanoja, viisas etsii perspanoja.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 12, 2023, 12:57:06
Niille jotka diggaa 70-lukuu ja BeeGee-diskomusaa löytyy vielä myös ajankuvaisia asusteita.


https://www.temashop.fi/70-luvun-discopuku-varikas

Kunhan aikakone keksitään, nappaan Toopen mukaan ja siirrytään 70-luvun Studio 54:ään irrottelemaan.

Ties vaikka törmättäisiin nuoreen Trumpiin siellä.
Älykäs etsii vaniljapanoja, viisas etsii perspanoja.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 12, 2023, 13:13:55
^
Heti tuli mieleen, että nyt on Toopelle passelia vermettä. Hänhän on jumittunut juuri 70-luvun musiikkiin :)
60-luvun lopun ja 70-luvun rockin kultakauden musiikkiin! En vaatteisiin.
Saanko nyt korjata? Tuo 70-lukuhan on visuaalisesti ja muodissaan lähellä helvettiä isoine kauluksineen, leveine lahkeineen ja värikkyyteneen.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Socrates - tammikuu 12, 2023, 16:09:20

Rupesin käyttämään pooloa tai muita korkeita kauluksia ja niskavaivat hellittivät ihan ratkaisevasti.

Olen tästä ennenkin kirjoittanut, mutta toistas taas itseäni.

En nähnyt missään myynnissä poolopaitoja sen jälkeen, kun menivät muodista joskus 1970-luvun aikana. Olisin mielelläni käyttänyt. En osaa sanoa, milloin ne palasivat kauppoihin. Oliko se jo 1990-luvulla vai vasta 2000-luvun alussa.

Ei kannata vastata, että ainahan niitä on ollut myynnissä. Tämän vastauksen olen nimittäin jo lukenut.

En kirjoittanutkaan, että niitä ei ollut myynnissä vaan, että nähnyt niitä missään myynnissä. Syy on todennäköisesti se, että en käy varsinaisissa vaatakaupoissa muotiliikkeistä puhumattakaan. Jos tuotetta ei löydy Citymarketin laarista, sitä ei ole minulle olemassa.

Etsin poolopaitoja hakusanoilla "mopopoikia 1970". En löytänyt, mutta löytyi mielenkiintoinen kuva.

Minulla oli täsmälleen samanlainen mopo kuin etummaisella pojalla. Se tosin muutti väriään muutaman kerran vuosien aikana. Ensiksi maalasin sen jo alle vuoden ikäisenä keltaiseksi, sen jälkeen vihreäksi ja myöhemmin punamustaksi, joka jäi sen viimeiseksi väriksi. Mopo saattaa olla vieläkin olemassa eräässä kojussa ellei joku ole vienyt sitä.



Kyseinen mopo muuten oli todennäköisesti Suomen moponvalmistushistorian surkein tekele "laadultaan". Se oli kasattu joistakin sekundaosista.

P.S. Käytän aina poolopaitaa paitsi helteellä T-paitaa.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 12, 2023, 20:41:56
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 12, 2023, 13:13:55
^
Heti tuli mieleen, että nyt on Toopelle passelia vermettä. Hänhän on jumittunut juuri 70-luvun musiikkiin :)
60-luvun lopun ja 70-luvun rockin kultakauden musiikkiin! En vaatteisiin.
Saanko nyt korjata? Tuo 70-lukuhan on visuaalisesti ja muodissaan lähellä helvettiä isoine kauluksineen, leveine lahkeineen ja värikkyyteneen.

Entäs rockabilly-tyyli? Teddyjäkö he oli nimeltään. Ja inhosivat diskohileitä.

Toope

70-luku on muodin ja visuaalisuuden (ja arkkitehtuurinkin) suhteen stanan rumaa aikaa. Alkuvuosina toki hyvää musiikkia loivat.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 12, 2023, 22:18:28
Entäs rockabilly-tyyli? Teddyjäkö he oli nimeltään. Ja inhosivat diskohileitä.
Matchbox - Midnite dynamos:

https://www.youtube.com/watch?v=ob00yRpECis
Matchbox - Buzz Buzz A Diddle It:

https://www.youtube.com/watch?v=xce04FmtNMk
Stray Cats - Runaway boy (live):

https://www.youtube.com/watch?v=H7mfA48KJ8o

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Socrates - tammikuu 12, 2023, 16:09:20
Rupesin pitämään pooloa noin 9kk vuodesta, kun huomasin miten tavattoman negatiivinen vaikutus kylmällä on niskaan.
---
Toki kaulaliina, kauluri tms ajaa saman asian. Ärsyttää kun urheilukerrastoissa ei juuri koskaan ole korkeaa kaulusta.

Merinovilla kauluri on niska/hartiaongelmaisen perusvaate kolealla :)

Kannattaa investoida kunnolla muotoiltuun ja hartiat peittävään malliin. Merinovilla on ohutta ja hengittävää ja kestää hyvin pesun. Itse pesen kyllä käsin, vaikka se konepesunkin kestää. Vaikka tuo liikunnassa kostuu, niin ei sitä joka käytön jälkeen tarvitse olla pesemässä. Riittää, että kuivattaa ja tuulettaa ilmavasti.



If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 13, 2023, 10:18:33
Merinovilla kauluri on niska/hartiaongelmaisen perusvaate kolealla :)

Kannattaa investoida kunnolla muotoiltuun ja hartiat peittävään malliin. Merinovilla on ohutta ja hengittävää ja kestää hyvin pesun. Itse pesen kyllä käsin, vaikka se konepesunkin kestää. Vaikka tuo liikunnassa kostuu, niin ei sitä joka käytön jälkeen tarvitse olla pesemässä. Riittää, että kuivattaa ja tuulettaa ilmavasti.



Kappas.  :D Minulla on myös tuollainen erinomainen merinovillainen kauluri - tosin täältä hankittu:  https://tamsilk.fi/products/villasilkkinen-kauluri



Tuo sinun linkkisi kauluri näyttää kyllä vielä paremmalta. Taidan hankkia ensi talveksi myös sellaisen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Kyllähän tuo ehkä lämmittää kaulaa?

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 14, 2023, 20:40:02
Kyllähän tuo ehkä lämmittää kaulaa?
Niin ja hartioita ja olkapäitä myös.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 14, 2023, 21:18:23
Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 14, 2023, 20:40:02
Kyllähän tuo ehkä lämmittää kaulaa?
Niin ja hartioita ja olkapäitä myös.
Perinteinen villapaita kauluksineen teki tuota jo 200 vuotta sitten.

Amore

Adidas hävisi vuosia jatkuneen kiistan: Oikeus päätti, ettei luksusbrändin neljää raitaa voi sekoittaa urheiluvaatejätin kolmiraitaan

BBC:n mukaan Adidas ja muotisuunnittelija Thom Brownen nimeä kantava luksusbrändi kiistelivät oikeusteitse siitä, muistuttavatko Brownen tuotteissa käyttämät neljä suoraa raitaa liian paljon Adidaksen tunnettuja kolmea raitaa.
Adidas vaati yhtiöltä vahingonkorvauksia yli 7,8 miljoonaa dollaria eli noin 7,2 miljoonaa euroa.
Browne piti tuotemerkkien sekoittumista ostajien kannalta epätodennäköisenä muun muassa siksi, että niissä on eri määrä raitoja. Yhtiö vetosi myös siihen, että merkeillä on erilaiset kohderyhmät, ja että raitojen käyttäminen suunnittelussa on yleistä.

Adidas aloitti asiassa oikeustoimet vuonna 2021, mutta yritysten välinen kiistaa juontaa juurensa yli 15 vuoden taakse.
Browne käytti takeissaan alunperin kolmea raitaa, mutta suostui luopumaan niiden käytöstä Adidaksen vaatimuksesta vuonna 2007. Sen sijaan Browne lisäsi malleihin neljännen raidan...

Vuonna 2019 Euroopan unionin yleinen tuomioistuin(siirryt toiseen palveluun) eväsi Adidakselta luvan kolmiraitamerkin omimiseen. Tuomioistuimen mukaan Adidaksen muotoilu ei ole niin omaperäinen, että se ansaitsisi tavaramerkkisuojan.


https://yle.fi/a/74-20012912
All you need is Love

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 14, 2023, 23:19:57
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 14, 2023, 21:18:23
Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 14, 2023, 20:40:02
Kyllähän tuo ehkä lämmittää kaulaa?
Niin ja hartioita ja olkapäitä myös.
Perinteinen villapaita kauluksineen teki tuota jo 200 vuotta sitten.

Niin teki. Nokitan: Sitä ennen niskaan kääritty ketunnahka.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Houkutteli lukemaan, tämä lause:

Nyt on kuuma! Tämän seksikkäämpää mekkoa saa etsiä

Sitten tarjoillaan tämmöisiä kuvia:



Kun selailin kaikki kuvat läpi, löysin pari joissa oli ripaus seksikkyyttä. Muut aiheuttivat lähinnä etäännyttäviä tunteita.

Miksi muotinäytöksissä edelleenkin käytetään kamalaksi meikattuja sukupuolettomia olentoja malleina? Entä miksi nuo vaatteet ovat niin hirvittäviä?

Olisiko vaikka Kopekilla jotain materiaalia 50-lukujen muotinäytöksistä - olivatko ne yhtään samanoloisia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS