Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Muotia

Aloittaja Amore, tammikuu 05, 2019, 17:59:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

Kun juttuun avasi uuden välilehden, niin välilehtiotsikoksi tuli "Seksikäs alusvaatemekko on nyt kaikista trendikkäin"

Tuo olisi ollut hyvä huomata ennen kuin katsoin kuvat ihmetellen, että miten on ihan sekaisin yöppäreitä ja mekkoja. En kyllä yhtään noista kelpuuttaisi edes kotikäyttöön. Näyttivät olevan epämiellyttävää keinokuitua, joka hiostaa ohuenakin.



Tuossa mekko oli ihan kivan mallinen, jos se olisi tehty hyvälaatuisesta puuvillatrikoosta.
Heh, mummokalsarit ja käsilaukku mätsää kivasti  ;D

Tviggy olisi pitänyt aikanaan laittaa syytteeseen ja vankilaan vaarallisen muodin markkinoijana ja villitsijänä. Siitä lähtienhän nuo luurankomaiset ihmiset on muotilavoilla koikkelehtineet. En suostu tässä asiassa olemaan kehopositiivinen, sillä tuokin on epätervettä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Niin ja siis nykymuodissa tuo: miksi myös juhlamekoissa on nyt pitkät hihat???

Etsiskelin tosissani juhlamekkoa ja nehän olivat aivan karmeita. Muumimammaisia pitkähihaisia kaapuja järkevistä kankaista. Missä aito kasarin bling bling? Menin sittne osastolle naisten asusteet, jos vaikka jotain kivoja pukukoruja edes tai vastaavaa. Mitä siellä oli jotain balmurin vai mikä on villahuiveja ja pontsoja.

Kaapin penkomiseksi meni, onneksi sieltä vielä jotain löytyi.

T: Xante

TSS

^Itse taas taannoin etsin nimeomaan pitkähihaista juhlamekkoa, ja löysinkin, vaikka juhlamekot yleensä ovatkin ohut-olkaimisia tai hihattomia. Minulla tuppaa tulemaan helposti vilu, ja arkenanakin pidän aina minkä tahansa paidan alla ohutta merinovillaaluspaitaa, jotta olisi mukava ja lämmin olo. Kylmyys on inhottavaa. Siltikin meinasi tulla taas kerran vilu pitkähihaisessakin juhlamekossa, kun ei sinne voinut merinovillaakaan alle laittaa.

Ylipäätään minusta hihat juhlamekoissa voisi olla monellekin ihan paikallaan. Olen aina ihmetellyt ihmisten vimmaa käyttää hihattomia juhlamekkoja, koska etenkin vanhemmista naisista harvalla on käsivarret, joita erityisesti kannattaisi pukeutumisella korostaa.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: TSS - helmikuu 10, 2023, 12:53:24
^Itse taas taannoin etsin nimeomaan pitkähihaista juhlamekkoa, ja löysinkin, vaikka juhlamekot yleensä ovatkin ohut-olkaimisia tai hihattomia. Minulla tuppaa tulemaan helposti vilu, ja arkenanakin pidän aina minkä tahansa paidan alla ohutta merinovillaaluspaitaa, jotta olisi mukava ja lämmin olo. Kylmyys on inhottavaa. Siltikin meinasi tulla taas kerran vilu pitkähihaisessakin juhlamekossa, kun ei sinne voinut merinovillaakaan alle laittaa.

Ylipäätään minusta hihat juhlamekoissa voisi olla monellekin ihan paikallaan. Olen aina ihmetellyt ihmisten vimmaa käyttää hihattomia juhlamekkoja, koska etenkin vanhemmista naisista harvalla on käsivarret, joita erityisesti kannattaisi pukeutumisella korostaa.

Hihojen sijaan käytän mielelläni kevyttä huivia (ei noita villaulkojuttuja), boleroa, jakkua, jonka voi myös riisua pois. Minusta vain hihalliset mekot ovat arkisia, etenkin, kun kankaatkin tuntuivat olevan jotain puuvillan tyyppistä aika paksua. Kyllä minusta coctail-asu on jotain muuta kun sellainen, jota toimistossa käyttäisin.

Juhlaan pukeudun mieluiten siten, että tunnen pukeutuneeni juhlaan ja se eroaa arjesta. Minulle se riittää kriteeriksi, enkä niinkään laita painoa sille, että joku ajattelee minun olevan liian vanha näyttämään hyvältä ;D

T; Xante

Muoksis: ja kyllähän sitä aika lailla pitkä ja hoikka mallinmittainen pitäisi olla, että näyttäisi hyvältä noissa pitkähihaisissa, a-linjaisissa pohkeeseen ulottuvissa loippanoissa, joita tarjolla oli.

TSS

#364
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 10, 2023, 13:06:02
Lainaus käyttäjältä: TSS - helmikuu 10, 2023, 12:53:24
^Itse taas taannoin etsin nimeomaan pitkähihaista juhlamekkoa, ja löysinkin, vaikka juhlamekot yleensä ovatkin ohut-olkaimisia tai hihattomia. Minulla tuppaa tulemaan helposti vilu, ja arkenanakin pidän aina minkä tahansa paidan alla ohutta merinovillaaluspaitaa, jotta olisi mukava ja lämmin olo. Kylmyys on inhottavaa. Siltikin meinasi tulla taas kerran vilu pitkähihaisessakin juhlamekossa, kun ei sinne voinut merinovillaakaan alle laittaa.

Ylipäätään minusta hihat juhlamekoissa voisi olla monellekin ihan paikallaan. Olen aina ihmetellyt ihmisten vimmaa käyttää hihattomia juhlamekkoja, koska etenkin vanhemmista naisista harvalla on käsivarret, joita erityisesti kannattaisi pukeutumisella korostaa.

Hihojen sijaan käytän mielelläni kevyttä huivia (ei noita villaulkojuttuja), boleroa, jakkua, jonka voi myös riisua pois. Minusta vain hihalliset mekot ovat arkisia, etenkin, kun kankaatkin tuntuivat olevan jotain puuvillan tyyppistä aika paksua. Kyllä minusta coctail-asu on jotain muuta kun sellainen, jota toimistossa käyttäisin.

Juhlaan pukeudun mieluiten siten, että tunnen pukeutuneeni juhlaan ja se eroaa arjesta. Minulle se riittää kriteeriksi, enkä niinkään laita painoa sille, että joku ajattelee minun olevan liian vanha näyttämään hyvältä ;D

T; Xante

Muoksis: ja kyllähän sitä aika lailla pitkä ja hoikka mallinmittainen pitäisi olla, että näyttäisi hyvältä noissa pitkähihaisissa, a-linjaisissa pohkeeseen ulottuvissa loippanoissa, joita tarjolla oli.

Kieltämättä pitkät hihat voivat tehdä arkisemman vaikutelman. Huomasin, että oli aika huonot vaihtehdot pitkähihaisista, juhlavista mekoista, mutta kyllä sitä bling blingiä voi löytyä niistäkin, esimerkiksi tästä melko edullisesta koltusta, joka miellytti omaa silmää: https://www.zalando.fi/maya-deluxe-long-sleeve-delicate-midaxi-dress-iltapuku-taupe-blush-m2z21c0bq-b11.html. Aika tyttömäinen kyllä, mutta en kai osaa vieläkään pukeutua kovin aikuismaisesti  ::)

Tässä olisi ihana pitkähihainen hääpuku: https://www.zalando.fi/needle-and-thread-amaryllis-gown-iltapuku-champagne-nt521c0if-b11.html

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: TSS - helmikuu 10, 2023, 13:16:18
Kieltämättä pitkät hihat voivat tehdä arkisemman vaikutelman. Huomasin, että oli aika huonot vaihtehdot pitkähihaisista, juhlavista mekoista, mutta kyllä sitä bling blingiä voi löytyä niistäkin, esimerkiksi tästä melko edullisesta koltusta, joka miellytti omaa silmää: https://www.zalando.fi/maya-deluxe-long-sleeve-delicate-midaxi-dress-iltapuku-taupe-blush-m2z21c0bq-b11.html. Aika tyttömäinen kyllä, mutta en kai osaa vieläkään pukeutua kovin aikuismaisesti  ::)

Joo pitkissä mekoissa on vähän enemmän valinnanvaraa, mutta juhla alkoi klo 17.00. Ja jos taas ajattelen iltapukua, niin siihen nyt ainakaan ei pitkät hihat käy!

Toinen murhe selvästi oli paitsi vaatekauppojen tarjonnan, myös itse vaatekauppojen puute. Selkeästi homma on siirtynyt nettiin ja kaupoissa myydään enemmän ulkoilu- ja arkikäyttöön tarkoitettuja vaatteita, jos myydään. Mutta kun ei ollut aikaa jäädä odottelemaan, tuleeko sitä postia vai ei.

Kaapista löytämäni oli tämän suuntainen, mutta yksivärisellä kankaalla

https://www.goldner-fashion.com/fi/p/mekko-eleganttia-pitsia-sifonkisomisteella/4944?gclid=EAIaIQobChMI9p750-qK_QIVGtJ3Ch0vRApvEAYYBCABEgIWH_D_BwE


Haussa oli jotain ihan tämmöistä yksinkertaista, joita aikaisemmin riippui suunnilleen markettien rekeissä
https://www.carlson.fi/swing-mekko-5ae03100-237990.html

mutta ei. Ei millään.

T: Xante

TSS

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 10, 2023, 13:28:07
Lainaus käyttäjältä: TSS - helmikuu 10, 2023, 13:16:18
Kieltämättä pitkät hihat voivat tehdä arkisemman vaikutelman. Huomasin, että oli aika huonot vaihtehdot pitkähihaisista, juhlavista mekoista, mutta kyllä sitä bling blingiä voi löytyä niistäkin, esimerkiksi tästä melko edullisesta koltusta, joka miellytti omaa silmää: https://www.zalando.fi/maya-deluxe-long-sleeve-delicate-midaxi-dress-iltapuku-taupe-blush-m2z21c0bq-b11.html. Aika tyttömäinen kyllä, mutta en kai osaa vieläkään pukeutua kovin aikuismaisesti  ::)

Joo pitkissä mekoissa on vähän enemmän valinnanvaraa, mutta juhla alkoi klo 17.00. Ja jos taas ajattelen iltapukua, niin siihen nyt ainakaan ei pitkät hihat käy!

Toinen murhe selvästi oli paitsi vaatekauppojen tarjonnan, myös itse vaatekauppojen puute. Selkeästi homma on siirtynyt nettiin ja kaupoissa myydään enemmän ulkoilu- ja arkikäyttöön tarkoitettuja vaatteita, jos myydään. Mutta kun ei ollut aikaa jäädä odottelemaan, tuleeko sitä postia vai ei.

Kaapista löytämäni oli tämän suuntainen, mutta yksivärisellä kankaalla

https://www.goldner-fashion.com/fi/p/mekko-eleganttia-pitsia-sifonkisomisteella/4944?gclid=EAIaIQobChMI9p750-qK_QIVGtJ3Ch0vRApvEAYYBCABEgIWH_D_BwE


Haussa oli jotain ihan tämmöistä yksinkertaista, joita aikaisemmin riippui suunnilleen markettien rekeissä
https://www.carlson.fi/swing-mekko-5ae03100-237990.html

mutta ei. Ei millään.

T: Xante

Itse valkkaisin pitkät hihat iltapukuunkin ainakin näin talvella. Joku simppeliys siinä viehättää, en tykkää kannella huiveja enkä muita krumeluureja :D Ja tilaan lähes kaikki vaatteet nettikaupasta, paljon helpompi löytää sellaista mitä etsii netistä kuin marhata kaupasta toiseen.

Mutta joo, jos mielessä on jotain tiettyä, mitä etsii, ei sellaista kyllä kaupassa eteen tule. Itse olen aika ulkona siitä, mikä on trendikästä ja mitä nyt on tarjolla milläkin pukeutumissaralla. Oma tyyli on sen verran vahva, että sillä mennään vuodesta toiseen, vai sanotaanko vuosikymennestä toiseen.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: TSS - helmikuu 10, 2023, 13:37:56
Itse valkkaisin pitkät hihat iltapukuunkin ainakin näin talvella. Joku simppeliys siinä viehättää, en tykkää kannella huiveja enkä muita krumeluureja :D Ja tilaan lähes kaikki vaatteet nettikaupasta, paljon helpompi löytää sellaista mitä etsii netistä kuin marhata kaupasta toiseen.

Mutta joo, jos mielessä on jotain tiettyä, mitä etsii, ei sellaista kyllä kaupassa eteen tule. Itse olen aika ulkona siitä, mikä on trendikästä ja mitä nyt on tarjolla milläkin pukeutumissaralla. Oma tyyli on sen verran vahva, että sillä mennään vuodesta toiseen, vai sanotaanko vuosikymennestä toiseen.

Vaikuttaa asiaan sekin, että nuo juhlat ovat jokavuotiset ja aika muodolliset = siellä on semmoiset vanhanajan säännöstöt. Eli vasiten jo lähtiessä mitään etsimään on vähän kulmat kurtussa ja suu mutrussa ;D

Ja se on taivahan tosi, että etsimällä et kaupoista ikinä mitään päälle pantavaa löydä. Vähän silti yllätti esim. Stockmannin naisten osaston arkisuus.

Aika paljon netistä tilaan minäkin, mutta siellä taas kangasvalinnat ovat usein pettäneet. Kuvassa kivannäköinen onkin jotain ihan kamalaa muovista tekokuitua. Aina ei auta, vaikka kuinka lukisi tuoteselostetta.

T: Xante

kertsi

#368
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 10, 2023, 12:44:17
Niin ja siis nykymuodissa tuo: miksi myös juhlamekoissa on nyt pitkät hihat???

Etsiskelin tosissani juhlamekkoa ja nehän olivat aivan karmeita. Muumimammaisia pitkähihaisia kaapuja järkevistä kankaista. Missä aito kasarin bling bling? Menin sittne osastolle naisten asusteet, jos vaikka jotain kivoja pukukoruja edes tai vastaavaa. Mitä siellä oli jotain balmurin vai mikä on villahuiveja ja pontsoja.

Kaapin penkomiseksi meni, onneksi sieltä vielä jotain löytyi.

T: Xante
Eikö "järkevä kangas" ole contradiction in terms, mitä tulee juhlavaatteeseen?

ps. UFF:ilta tms. voisi löytää jos jonkinlaista bling-blingiä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Ottakaa naiset mallia Eija-Riitta Korholalta tms., eikä Tarja Haloselta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 11, 2023, 23:28:16
Ottakaa naiset mallia Eija-Riitta Korholalta ...

Minusta vihreät ovat jotenkin raikkaampia pukeutumisessaan kuin entiset kristilliset tai kokoomuslaiset.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Onko hieman valikoituja otoksia? Eihän?

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 14, 2023, 01:08:12
Onko hieman valikoituja otoksia? Eihän?

Jokainen valitsee omat vaatteensa henkilökohtaisien mieltymyksiensä, esittelyhalunsa ja muotiriippuvaisuutensa tason ohjaamana.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 14, 2023, 10:32:15
Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 14, 2023, 01:08:12
Onko hieman valikoituja otoksia? Eihän?

Jokainen valitsee omat vaatteensa henkilökohtaisien mieltymyksiensä, esittelyhalunsa ja muotiriippuvaisuutensa tason ohjaamana.
Kuten mielipiteensäkin?

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 14, 2023, 19:21:49
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 14, 2023, 10:32:15
Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 14, 2023, 01:08:12
Onko hieman valikoituja otoksia? Eihän?

Jokainen valitsee omat vaatteensa henkilökohtaisien mieltymyksiensä, esittelyhalunsa ja muotiriippuvaisuutensa tason ohjaamana.
Kuten mielipiteensäkin?

Juuri näin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS