Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Facebook

Aloittaja Amore, kesäkuu 14, 2019, 20:08:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Minulle Face on vittuillut jo pidemmän aikaa ainakin Chrome-selaimella, että se nyt ei ole mikään ihme että posahti lopulta koko paska.

MrKAT

Toinen jalkani taitaa jo livetä salkkarin puolelle, mutta tämä uutinen, SUURI PALJASTAJA FB:stä astui esiin eilen..

Facebookin sisäisiä tutkimuksia ja asiakirjoja talouslehti Wall Street Journalille vuotanut työntekijä on astunut julkisuuteen. Ajankohtaisohjelma 60 Minutes(siirryt toiseen palveluun) julkaisi sunnuntaina haastattelun, jossa Facebookin entinen tuotepäällikkö Frances Haugen kertoi omilla kasvoillaan yhtiön toiminnasta.
- https://yle.fi/uutiset/3-12127112

.. ja tänään sopivasti koko FB-konserni nikottelee niin, että minulle tuli mieleen että
  - FB:ssä järjestetään itse suuri FB-kohukatkos 2="mikään ei toimi", peittämään tuo FB kohu 1="paljastaja esiin"
  - koukussa olevat FB-narkomaanit: Palatkaa takasin, me emme pärjää ilman teitä, emmekä välitä FB kohu 1:stä,
      jättäkää FB rauhaan.

Tuo katkos voisi olla myös alempien FB-etiikkaan kettuuntuneiden työntekijöiden/työntekijän tekemä.
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

-:)lauri

Toissapaivänä facebook oli jonkun 6 tuntia alhaalla. Tässä spekulaatiota syystä: https://blog.cloudflare.com/october-2021-facebook-outage/
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Aave

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Kopek

Olen huomannut, että kun lataa Facebookin kuvia, kannattaa julkaista vain yksi kerrallaan ellei erityisesti ole tarkoitus esittää kuvasarjaa.

Tapahtuu nimittäin niin, että Facebook esittää kerralla lähetetyt kuvat "julkaisuna" eli kuvakoosteena. Yksittäisten kuvien liitteenä olevat selostukset ja kommentit jäävät näkymättä ellei kuvia avaa yksitellen. No, eiväthän katsojat niin tee vaan vilkaisevat kuvakollaasia ja toteavat, että ai jaa.

Yhden kuvan kanssa on voinut tehdä aikaa vieviä skannaus- ja korjaus- ja muokkaushommia ja kehittää kuvalle lisäkommentin ja liittää linkillä siihen täydentävän tarinan ja niin edelleen. Kaikki tämä työ menee hukkaan, kun kukaan ei katso selostuksia ja kommentteja, koska kuvan kaverina on erehtynyt lähettämään myös toisen kuvan, jolloin kokonaisuudesta onkin tullut kooste, jossa yksittäisten valokuvien selostukset ja kommentit eivät näy.

Unohdin taas kerran edellä mainitun asian, ja koko lähettämäni valokuvan syy ja tarkoitus meni hukkaan. Selostukset ja kommentit ja linkillä osoitettu lisäkertomus olivat nimittäin pääasia "julkaisussani".

Kopek

Joku teki johtopäätökset Facebookin sensuuripolitiikasta:

No nyt on aika poistua takavasemmalle, niin kuin alunperin tässä mainitsin, ylläpitäjä ei juttua poistanut vaan se on ollut fb,  on hylännyt tämänpäiväisen juttuni, syynä tietyt avainsanat julkaisussa, en osaa muokata juttua kun en tiedä mitä nämä sanat ovat. Kiitos lukuisille seuraajilleni  ja monille jotka ovat kannustaneet minua.  Täytyy siirtyä uusiin kuvioihin, kiitos.

Ilmoitus on nostanut esille paljon kommentteja, joissa kehutaan tuon henkilön kirjoituksia ja ihmetellään Facebookin algoritmejä.

Huomaatko miten moni täällä ruutujen äärellä toivoo ettet lähtisi? Niin minäkin. Sun jutut on ihan huippuja, iso kiitos jokaisesta!

Ei kannata liian herkästi hermostua.

Voi itku. Sinun julkaisusi ovat olleet ihan parhaita

Tätä en ymmärrä: miten se Zuckerberg ehtii vahtaamaan näitä sivustoja(aan) kaiken aikaa. Ihme mies!

Voi harmin paikka. Niin haluaisin vielä lukea juttujasi.

Se ongelma on vain siinä että fb pitää kielitaidotonta porukkaa kielipoliiseina, silloin joudutaan tämänkaltaisiin tilanteisiin.

Automaatti tarkistushan ne käy läpi, ei sielä ketään kieli pitkällä näitä lue, paitsi me ryhmäläiset täällä.


jne...

Edellä mainittu ryhmä on nimeltään "Helsinki vanhoissa kuvissa".

Onneksi en juurikaan kirjoittele Facebookiin. En tiedä, milloin Facebook sensuroi jonkun julkaisemani valokuvan. Toistaiseksi näin ole tainnut tapahtua.

a4

^
En käytä naamakirjaa mutta voisin kuvitella että riskialttiita avainsanoja voisi arvailla ja yrittää julkaista juttuja muokattuna. Ajan kanssa kokeilemalla voisi oppia tuntemaan hylkäyksen aiheuttamia sanoja ja kiertää ne jos kirjoittaja on vähänkin taitava. Ja kiinnostunut julkaisemaan juttujaan.

Tietysti tuollaisista poistoista tulee kirjoittajalle vahvoja tunnereaktioita, mutta julkaisualustat ovat tiukentuvan valvonnan alla itsekin ja tuohon on vain sopeuduttava, ottamatta itseensä.
Rajansa tietysti kaikella, myös sensuurilla.

Hippi

^
Sana "kuolema" on Facebookille liikaa. Ei ehkä kirjoitettuna, mutta livelähetyksessä ei ole soveliasta puhua kuolemasta.

Seuraan erään löytöeläintalon toimintaa, ja olen ajatellut tuosta jossain välissä kirjoittaakin, mutta on aina jäänyt. Joka tapauksessa eläintalon pitäjä lähettää livelähetyksiä sekä Facessa että Tuubissa ja hän on muutamaan kertaan maininnut, että joutuu käyttämään kiertoilmauksia puhuessaan esimerkiksi kuolleesta kissasta, sillä livelähetys aiemmin on katkaistu sopimattoman sisällön vuoksi. Nyt sitten "kissa on päässyt sateenkaarisillalle", kun on se viimeinenkin henki lähtenyt.

Aika outoa minusta, mutta ehkä tuollakin halutaan estää erilaiset kuolemaa ihannoivat tai itsemurhaan yllyttävät lähetykset.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

^
Tuosta saisi mustaa huumoria jos tekisi sketsin jossa terroristit mölisisivät väkivaltaisia horinoitaan kauniilla kiertoilmauksilla, tyyliin nyt uskomaton karvaturri lähtee rajan taa kun laitamme uuteen uskoon hänen kurkkunsa.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - marraskuu 14, 2021, 15:39:45
Olen huomannut, että kun lataa Facebookin kuvia, kannattaa julkaista vain yksi kerrallaan ellei erityisesti ole tarkoitus esittää kuvasarjaa.

Tapahtuu nimittäin niin, että Facebook esittää kerralla lähetetyt kuvat "julkaisuna" eli kuvakoosteena. Yksittäisten kuvien liitteenä olevat selostukset ja kommentit jäävät näkymättä ellei kuvia avaa yksitellen. No, eiväthän katsojat niin tee vaan vilkaisevat kuvakollaasia ja toteavat, että ai jaa.

Yhden kuvan kanssa on voinut tehdä aikaa vieviä skannaus- ja korjaus- ja muokkaushommia ja kehittää kuvalle lisäkommentin ja liittää linkillä siihen täydentävän tarinan ja niin edelleen. Kaikki tämä työ menee hukkaan, kun kukaan ei katso selostuksia ja kommentteja, koska kuvan kaverina on erehtynyt lähettämään myös toisen kuvan, jolloin kokonaisuudesta onkin tullut kooste, jossa yksittäisten valokuvien selostukset ja kommentit eivät näy.

Unohdin taas kerran edellä mainitun asian, ja koko lähettämäni valokuvan syy ja tarkoitus meni hukkaan. Selostukset ja kommentit ja linkillä osoitettu lisäkertomus olivat nimittäin pääasia "julkaisussani".
Aina voit lähettää kuvat yksitellen uudestaan, ja kopioida sieltä koosteesta ne kuvatekstit, ja sitten lopuksi poistaa koosteen.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - marraskuu 14, 2021, 15:39:45
Olen huomannut, että kun lataa Facebookin kuvia, kannattaa julkaista vain yksi kerrallaan ellei erityisesti ole tarkoitus esittää kuvasarjaa.

Tapahtuu nimittäin niin, että Facebook esittää kerralla lähetetyt kuvat "julkaisuna" eli kuvakoosteena. Yksittäisten kuvien liitteenä olevat selostukset ja kommentit jäävät näkymättä ellei kuvia avaa yksitellen. No, eiväthän katsojat niin tee vaan vilkaisevat kuvakollaasia ja toteavat, että ai jaa.

Katsojat tekee niin, jos aihepiiri ensisilmäyksellä vaikuttaa kiinnostavalta. Siinä kokoelmakuvassahan yleensä näkyy montako kuvaa siinä on, vaikka kaikki ei näy kokoelmassa. Jos aihe kiinnostaa, niin toki kuvat haluaa nähdä paremmin. Yksitellen selattunahan (kuvassa olevalla nuolella siirtyen) ne näkyvät suurempanakin kuin yksittäin lähetettynä.

Oikein hyvänä esimerkkinä Viherpajan FB sivut, joita seuraan. Siellä nimenomaan viestit pääasiassa ovat kuvakoosteita, jotka tulee katsottua päästä päähän ja joihinkin kuviin on kommenttiosaan lisätty kasvin nimi ja hinta, jos ei kuvasta suoraan ilmene. Aivan erinomainen ja kiinnostava sivusto :)
https://www.facebook.com/Viherpaja-119590578114073
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Jaa, että kuolema on ruma sana. Siitäköhän se sitten johtuukin, että kun ehkä pari vuotta sitten kirjoitin FB-seinälleni ihan piruilumielessä että "me kuollaan kaikki" ja lausetta seurasi uutinen siitä miten joku meteoroidi tms. käväisee lähellä Maata, sain ilmoituksen että joku "faktantarkastaja" on antanut huomautuksen. Ihmettelin että mikä on kun musta huumori jollekin hapannaamalle aiheuttaa tuollaista oireilua että pitää varotuksia laitella.

Kyseinen postaus oli minulla ns. globaalina, eli sen pystyivät kaikki näkemään.

Muutenkin ehkä kannattaisi suosia vain kavereille näkyviä kirjoitelmia. Näetsen aina toisinaan kun minulla on joku mielenkiintoinen artikkeli esillä, jonka haluaisin esitellä koko maailmalle, siihen pukkaa paskapäitä huijareita naukumaan että eivät pysty laittamaan minulle kaveripyyntöä, jotta enkö minä voisi laittaa pyyntöä heille. Siis näitä nigerialaisia. (Ja hehän eivät tietenkään pysty kaikille potentiaalisille uhreille kaveripyyntöä laittamaan, koska FB puuttuu siihenkin jos pyyntöjä laittelee sinne sun tänne.)

Toope

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 17, 2022, 22:39:09
Joku teki johtopäätökset Facebookin sensuuripolitiikasta:

No nyt on aika poistua takavasemmalle, niin kuin alunperin tässä mainitsin, ylläpitäjä ei juttua poistanut vaan se on ollut fb,  on hylännyt tämänpäiväisen juttuni, syynä tietyt avainsanat julkaisussa, en osaa muokata juttua kun en tiedä mitä nämä sanat ovat. Kiitos lukuisille seuraajilleni  ja monille jotka ovat kannustaneet minua.  Täytyy siirtyä uusiin kuvioihin, kiitos....
Heikki Porkka tms. ovat jo karkoitettu, oli eräs suosikkikirjoittajiani. Mutta sitähän tuo on, sensuuria.
En minäkään omaa fb-sivuani käytä muuhun kuin irvailuun enää.

Kopek

Yritin kirjautua Facebookiin, jolloin se kysyi turvakoodia, joka on lähetetty sähköpostiosoitteeseen, jollaisesta minulla ei ole tietoa. Tekeekö Facebook googlet ja potkaisee minut pellolle.

Norma Bates

Joskus kun olen kirjaston koneella, kirjautuminen Faceen menee ihan totaalipelleilyksi, kun alkaa itku ja parku siitä että kyseessä onkin eri laite kuin aiemmin käyttämäni. Nyt tätä ei ole viimeaikoina ollut, mutta sekavimmalla kaudella se oli jatkuva riesa.

Ainakin itse kirjautumisvaiheessa annan spostin ja salasanan, en tiedä pystyykö Facea edes käyttämään jos ei ole mistään spostista mitään tietoa...?