Kirjoittaja Aihe: Facebook  (Luettu 29496 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toope

• Ikijäärä
Vs: Facebook
« Vastaus #240 : Elokuu 25, 2023, 18:34:04 »
Tehkää kuin minä: Pelkkä valeprofiili FB:ssä.
Jos se blokataan, luo uusi nimi eri sähköpostilla. :D
X:ssä samoin!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2023, 20:02:50 kirjoittanut Toope »

Poissa Norma Bates

• Ikijäärä
  • Superkiltti
« Vastaus #241 : Elokuu 26, 2023, 09:37:34 »
Minulla oli vuosia sitten useampikin taitelijanimellä laitettu profiili. Yhdelle tuli tyly ilmoitus että se poistetaan, jännästi juuri sen jälkeen kun olin kinastellut jonkin juipin kanssa. Ehkäpä vitutuspäissään ilmiantoi profiilini, joka oli selkeästi sarjakuvahahmon nimen mukaan laitettu, jos oikein muistan. Helvetin ämmä mieheksi.

Sitten oli sellainen profiili jolle kertyi satoja kavereita kun napsin näitä läjäpäin, ja pidempään pois oltuani FB äityy selvittelemään palatessani että olenko minä minä. Ja olisi pitänyt tunnistaa kavereita kuvista, että täten todistan minuuteni. Enhän minä niitä tyyppejä tuntenut enkä siten tunnistanutkaan, että se siitäkin. Taisi tapahtua sama toisellakin profiililla.

Aidolla profiilillani, jolla olen nyt operoinut iäisyyden, minulla on noin kolmisenkymmentä kaveria ja täytyy kyllä sanoa etten kaikkia heitäkään muistaisi ja tunnistaisi. Että jos alkaisi joku ruletti että kuka tässä kuvassa on, niin hittojakos minä siihen vastaisin. En haluaisi alkaa mitään kuvakaappauksiakaan ottamaan toisten ihmisten profiileista että on mistä sitten katsoa että kuka se tämäkin on. Ei siis auta ottaa lomaa profiilistaan pitkää aikaa, ettei käy kalpaten. Ja eipä toisaalta ole ollut tarvettakaan ottaa. Ryhmistä voin ottaa jos porukat niissä alkavat vituttaa. Mutta kavereiden kanssa ei kauhean usein mitään ränkytyksiä ilmene, joten voin mainiosti tehdä päivityksiä seinälleni niistä näistä noista arkisista ja vähemmän arkisista asioista.

Eläinrääkkäyskamaa minullekin on tullut rasittavissa määrin, kun menin laittamaan suru- ja vihanaamoja ihan liikaa. Nyt siitä matskusta pitäisi sitten päästä eroon, koska en minä sille mitään mahda että jossakin rääkätään eläimiä.

Paikalla Hippi

• Ikijäärä
  • crazy cat lady
« Vastaus #242 : Elokuu 26, 2023, 09:54:35 »
^
Minulle ne surkeat koirat tulivat joltain "Pet Stories" tai vastaavalta, jonka olin merkannut seurattavaksi, silloin, kun sillä oli kivoja juttuja. Tuon tosiaan sain sillä pois, että parin tauotuksen jälkeen lopetin seuraamisen kokonaan.

Ihmettelin sitä, että niistä kurjista ja riutuneista eläimistä ei ilmeisesti kukaan valittanut eikä niihin mikään automaattivalvontakaan puuttunut. Mutta sitten livelähetyksessä ei voi käyttää sanaa kuolema ilman, että lähetys katkaistaan automaatin toimesta. Seuraamani Löytöeläinhoitolahan lähettää paljon livelähetyksiä esimerkiksi, kun on matkalla noutamaan eläintä. Siinä tämä henkilö joutuu käyttämään kiertoilmaisuja, jos esimerkiksi on menossa noutamaan pentuja, joiden emo on jäänyt auton alle ja kuollut. Noin suoraa puhetta elämän keruista ilmiöistä FB ei siedä.

Ei muuten tehoa ilmiantonappikaan, kun olen jonkun kerran yrittänyt ilmiantaa tyypin, jolla on ulkomaalainen nimi ja tämä on kommentoinut viestiketjussa "Hei, sinulla on kiva profiili ja yritin laittaa sinua kaveriksi. Se ei kuitenkaan onnistunut. Voitko lähettää kaveripyynnön. Haluaisin jutella kanssasi". Jotenkin tuohon tyyliin. Samassa viestiketjussa viesti toistuu usealle henkilölle.

ilmiantonapissa ei ole edes vaihtoehtoja spämmääjästä ilmiantoa varten. Ne pari kertaa, kun olen tuollaista yrittänyt ilmiantaa on kariutuneet siihen, että FB ilmoittaa, etteivät ole tässä nähneet mitään asiatonta. Asia oli muka tutkittukin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Poissa Kopek

• Kantapeikko
« Vastaus #243 : Elokuu 31, 2023, 19:47:32 »
Tulin taas hyväksyneeksi feikkikaverin. Poistin sen, kun huomasin, että henkilö on jo kaverilistassani. Vahvistus sille, että kyseessä on jonkinlainen huijaus, oli tältä valehenkilöltä tullut viesti, joka oli kuin konekäännös eikä vastannut sitä, millaisen viestin kyseinen henkilö lähettäisi, jos ylipäätään mitään lähettäisi.

Menin lankaan sen vuoksi, että tapasin kyseisen henkilön muutama viikko sitten, ja myöhemmin kuulin vielä, että hän on ollut kiinnostunut erilaisista jutuistani. Ajattelin, että ahaa, nyt tyyppi (entinen työkaverini eräästä kunnan hommasta) haluaa kaverikseni, joten mikäs siinä. Olisi pitänyt varmistaa, onko henkilö jo listassani. Hän oli.

Poissa Toope

• Ikijäärä
« Vastaus #244 : Syyskuu 02, 2023, 23:01:19 »
Facebook on aika feikkiä, olenhan minäkin siellä feikkiprofiililla.

Paikalla Hippi

• Ikijäärä
  • crazy cat lady
« Vastaus #245 : Syyskuu 14, 2023, 17:22:18 »
Raahattu toisaalta:

Ne joilla on fb, voi katsella kivoja ilmakuvia muutamista suurkaupungeista
https://www.facebook.com/Lensaloft

Tuohan ei varsinaisesti mikään löytö ollut vaan FB:n minulle tyrkyttämä.

Jokin aika sitten FB:n tyrkytteet muuttuivat totaalisesti. Minullahan seurattavia ei ole kuin muutama ja jotta en menettäisi mielenkiintoani ja tuntisi itseäni täysin hylätyksi, niin firma on valinnut minua kiinnostavia aiheita. Huumoria on tullut paljon ja itse asiassa niitä olen todella tykännyt Oikein oivaltavia vitsejä ja pieniä muutaman kuvan sarjiksia. Formuloita on tullut ja jotain rokkiin liittyvää.

Nyt uutena on tullut noita panoraamakuvia ympäri maailmaa. Tuon ensimmäisen laitoin löytöihin, kun luulin sen olevan ainoa, mutta mutta niitä on tämän päivän aikana tullut aikajanalleni tyrkylle usealta eri profiililta. Ilmeisesti tuon ensimmäisen avaaminen katseluun triggeröi noita lisää.

Kohtalaisen hyviä tyrkkyjä on ollut, sillä yhtään en ole laittanut estoon, vaikka ihan kaikki ei niin huippujuttuja ole olleet. Aika onnistuneesti mieltymykseni on kartoitettu :D

Lisätään vielä yksi, jossa on useampia hienoja kuvia https://www.facebook.com/360cities
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2023, 18:43:05 kirjoittanut Hippi »
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️