Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Facebook

Aloittaja Amore, kesäkuu 14, 2019, 20:08:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

#240
Tehkää kuin minä: Pelkkä valeprofiili FB:ssä.
Jos se blokataan, luo uusi nimi eri sähköpostilla. :D
X:ssä samoin!

Norma Bates

Minulla oli vuosia sitten useampikin taitelijanimellä laitettu profiili. Yhdelle tuli tyly ilmoitus että se poistetaan, jännästi juuri sen jälkeen kun olin kinastellut jonkin juipin kanssa. Ehkäpä vitutuspäissään ilmiantoi profiilini, joka oli selkeästi sarjakuvahahmon nimen mukaan laitettu, jos oikein muistan. Helvetin ämmä mieheksi.

Sitten oli sellainen profiili jolle kertyi satoja kavereita kun napsin näitä läjäpäin, ja pidempään pois oltuani FB äityy selvittelemään palatessani että olenko minä minä. Ja olisi pitänyt tunnistaa kavereita kuvista, että täten todistan minuuteni. Enhän minä niitä tyyppejä tuntenut enkä siten tunnistanutkaan, että se siitäkin. Taisi tapahtua sama toisellakin profiililla.

Aidolla profiilillani, jolla olen nyt operoinut iäisyyden, minulla on noin kolmisenkymmentä kaveria ja täytyy kyllä sanoa etten kaikkia heitäkään muistaisi ja tunnistaisi. Että jos alkaisi joku ruletti että kuka tässä kuvassa on, niin hittojakos minä siihen vastaisin. En haluaisi alkaa mitään kuvakaappauksiakaan ottamaan toisten ihmisten profiileista että on mistä sitten katsoa että kuka se tämäkin on. Ei siis auta ottaa lomaa profiilistaan pitkää aikaa, ettei käy kalpaten. Ja eipä toisaalta ole ollut tarvettakaan ottaa. Ryhmistä voin ottaa jos porukat niissä alkavat vituttaa. Mutta kavereiden kanssa ei kauhean usein mitään ränkytyksiä ilmene, joten voin mainiosti tehdä päivityksiä seinälleni niistä näistä noista arkisista ja vähemmän arkisista asioista.

Eläinrääkkäyskamaa minullekin on tullut rasittavissa määrin, kun menin laittamaan suru- ja vihanaamoja ihan liikaa. Nyt siitä matskusta pitäisi sitten päästä eroon, koska en minä sille mitään mahda että jossakin rääkätään eläimiä.

Hippi

^
Minulle ne surkeat koirat tulivat joltain "Pet Stories" tai vastaavalta, jonka olin merkannut seurattavaksi, silloin, kun sillä oli kivoja juttuja. Tuon tosiaan sain sillä pois, että parin tauotuksen jälkeen lopetin seuraamisen kokonaan.

Ihmettelin sitä, että niistä kurjista ja riutuneista eläimistä ei ilmeisesti kukaan valittanut eikä niihin mikään automaattivalvontakaan puuttunut. Mutta sitten livelähetyksessä ei voi käyttää sanaa kuolema ilman, että lähetys katkaistaan automaatin toimesta. Seuraamani Löytöeläinhoitolahan lähettää paljon livelähetyksiä esimerkiksi, kun on matkalla noutamaan eläintä. Siinä tämä henkilö joutuu käyttämään kiertoilmaisuja, jos esimerkiksi on menossa noutamaan pentuja, joiden emo on jäänyt auton alle ja kuollut. Noin suoraa puhetta elämän keruista ilmiöistä FB ei siedä.

Ei muuten tehoa ilmiantonappikaan, kun olen jonkun kerran yrittänyt ilmiantaa tyypin, jolla on ulkomaalainen nimi ja tämä on kommentoinut viestiketjussa "Hei, sinulla on kiva profiili ja yritin laittaa sinua kaveriksi. Se ei kuitenkaan onnistunut. Voitko lähettää kaveripyynnön. Haluaisin jutella kanssasi". Jotenkin tuohon tyyliin. Samassa viestiketjussa viesti toistuu usealle henkilölle.

ilmiantonapissa ei ole edes vaihtoehtoja spämmääjästä ilmiantoa varten. Ne pari kertaa, kun olen tuollaista yrittänyt ilmiantaa on kariutuneet siihen, että FB ilmoittaa, etteivät ole tässä nähneet mitään asiatonta. Asia oli muka tutkittukin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Tulin taas hyväksyneeksi feikkikaverin. Poistin sen, kun huomasin, että henkilö on jo kaverilistassani. Vahvistus sille, että kyseessä on jonkinlainen huijaus, oli tältä valehenkilöltä tullut viesti, joka oli kuin konekäännös eikä vastannut sitä, millaisen viestin kyseinen henkilö lähettäisi, jos ylipäätään mitään lähettäisi.

Menin lankaan sen vuoksi, että tapasin kyseisen henkilön muutama viikko sitten, ja myöhemmin kuulin vielä, että hän on ollut kiinnostunut erilaisista jutuistani. Ajattelin, että ahaa, nyt tyyppi (entinen työkaverini eräästä kunnan hommasta) haluaa kaverikseni, joten mikäs siinä. Olisi pitänyt varmistaa, onko henkilö jo listassani. Hän oli.

Toope

Facebook on aika feikkiä, olenhan minäkin siellä feikkiprofiililla.

Hippi

#245
Raahattu toisaalta:

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 13, 2023, 20:49:01
Ne joilla on fb, voi katsella kivoja ilmakuvia muutamista suurkaupungeista
https://www.facebook.com/Lensaloft

Tuohan ei varsinaisesti mikään löytö ollut vaan FB:n minulle tyrkyttämä.

Jokin aika sitten FB:n tyrkytteet muuttuivat totaalisesti. Minullahan seurattavia ei ole kuin muutama ja jotta en menettäisi mielenkiintoani ja tuntisi itseäni täysin hylätyksi, niin firma on valinnut minua kiinnostavia aiheita. Huumoria on tullut paljon ja itse asiassa niitä olen todella tykännyt Oikein oivaltavia vitsejä ja pieniä muutaman kuvan sarjiksia. Formuloita on tullut ja jotain rokkiin liittyvää.

Nyt uutena on tullut noita panoraamakuvia ympäri maailmaa. Tuon ensimmäisen laitoin löytöihin, kun luulin sen olevan ainoa, mutta mutta niitä on tämän päivän aikana tullut aikajanalleni tyrkylle usealta eri profiililta. Ilmeisesti tuon ensimmäisen avaaminen katseluun triggeröi noita lisää.

Kohtalaisen hyviä tyrkkyjä on ollut, sillä yhtään en ole laittanut estoon, vaikka ihan kaikki ei niin huippujuttuja ole olleet. Aika onnistuneesti mieltymykseni on kartoitettu :D

Lisätään vielä yksi, jossa on useampia hienoja kuvia https://www.facebook.com/360cities
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Niille, joilla on FB käytössä niin voin suositella hauskaa sivustoa Bad Album Covers

Tuolla on suomalaiset melkein yliedustettuna ja pitää ihmetellä millä kaikella levyä on yritetty myydä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

On tuo FB hauska kapine. Nyt se on jostain keksinyt, että osaan ruotsia niin paljon, että minulle tarjotaan ruotsinkielisiä kissavideoita ja kokkausvideoita. Eihän siinä mitään, tuon verran ymmärrän kyllä oikein hyvin, mutta sitä ihmettelen, mistä se nyt tuollaista on keksinyt. Tähän asti on tarjottu vain suomen- ja englanninkielisiä juttuja :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Yksi Facebookin ongelmista - vai tietääkö joku tähän ratkaisua - on se, että jos joku henkilö tai ryhmä on julkaissut paljon kuvia siten, että ne eivät ole albumeissa, vanhimpia kuvia on vaivalloista päästä näkemään.

En tarkoita, että kuvia pitäisi selata minuuttitolkulla löytääkseen etsimänsä - vaan tuntitolkulla. Ja jos jonkin virheen takia putoaa etsinnästä, se on aloitettava alusta. Facebookissa on paljon materiaalia, joka on "it's out there", Se on teoriassa yhä olemassa, mutta saavuttamattomissa.

Hippi

^
En muuta keksi kuin hakutoiminnon, jos kuvaan on liitetty joku teksti (esim. mitä kuva esittää), jonka muistat. Tekstihaku toimisi kyllä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Tulipa eilen mit vit -elämys Facen kanssa. Kävin läpi ilmoituslistaa (missä on ne reaktiot ja kommentit keskusteluissa esittämiini kommentteihin). Siellä oli yllättäen ilmoitus että FB on käsitellyt 2.11. jättämäni ilmiannon, eikä ole poistanut ilmiantamaani kommenttia. Ihmettelin että mitä nyt kun en muistanut ko. päivänä mitään ilmiantaneeni, ja kun tutkin asiaa, niin olin mukamas ilmiantanut ihan harmittoman kommentin yhden ryhmän keskustelussa. Yritin jättää asiasta palautetta että en ole tuollaista tehnyt, mutta onnistuinkin jättämään uuden ilmiannon. Peruin sen sitten ja sain ilmoituksen että keissi suljetaan. Nyt en sitten pääse siitä tai sitä ihmettelemään sen enempää.

Jo nyt on kumma! Melkolailla olen mitään ilmiantanut vuosien varrella. Jotain todella pahaa kamaa on saanut olla, jos olen niin tehnyt. Mutta luonnollisesti huijauksia aina silloin tällöin. Eli näitä klikkiansoiksi kutsuttuja sponssattuja ilmoituksia joissa väitetään jotain ihan ihmeellistä. Silloin se skeida aina katoaa aikajanalta, ja kertaakaan en ole saanut tuollaisista tapauksista mitään ilmoitusta että olisi käsitelty ja todettu sitä tai tätä. Kai niistä tulee niin paljon ilmoituksia ja ovat niin itsestäänselvä huijaus, ettei niistä aleta sen kummemmin joka suuntaan ilmoittelemaan.

Kopek

Hei, olen pahoillani, että kirjoitin tämän profiiliisi, mutta minun on kerrottava sinulle totuus, että jaat aina upeita viestejä. Olen erittäin iloinen nähdessäni ihanan postauksesi ja kauniita kuviasi. Toivon, että voit olla ystäväni.
Lähetin kaveripyynnön
Mutta se ei toiminut.
Ole hyvä ja lähetä minulle kaveripyyntö.
Sitten voimme olla ystäviä.
Kiitos.

-----

Otanpa heti tuon "Annan" kaveriksi, ties mitä mielenkiintoista kehittyy.

En tietenkään ota.

Tietokoneen näppäimistön äärellä saattaa olla aivan toisenlainen "Anna". Eli annahan jotain, mieluiten rahaa. Pankkitunnuksetkin kelpaavat. Tulee mieleen eräs pilapiirros, jossa kaikki ei ole sitä, miltä näyttää.

https://i0.wp.com/www.panurajala.fi/wp-content/uploads/2015/01/lisaakehitysapua.jpg

Hippi

^
Noita olen yrittänyt ilmiantaa spämmääjinä, mutta FB on sitä mieltä, etteivät nuo riko säätöjä. Viestihän on ihan korrekti. Ilmiantamisen yhteydessä ei voi itse kirjoittaa syytä, vaan on listalta valittava lähinnä oikea vaihtoehto ja mikään niistä ei oikein tuollaiseen tapaukseen sovi. Jonkin ajan kuluttua on tullut viesti, että ei riko sääntöjä, joten ei myöskään tehty mitään.

Ei noita itselle ole tullut, mutta seuraamassani julkisessa profiilissa noita on monelle kommentoijalle tullut ja niitä on yritetty saada pois.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Mun seuraan facessa änkesi nuori nainen, jonka sukunimi oli Trump. Tai tuskin oikeasti oli, en viitsinyt kysyä. Kävi niin tuttavalliseksi, että piti pistää esto.
Kävelevä kremppakertymä

Xantippa

Minunkin face vaihtoi ruotsiin. Ja samalla kun kieli vaihtui, alkoi tulla ruotsiksi erilaisia reseptejä. Vaikea uskoa, että ruotsalaiset oikeasti tekisivät niin paljon ruokaa voitaikinasta, jonka sisään erilaisin muotein työnnetään muutamaa ainesta: pekonia, juustoa, suolaa, mustapippuria. Nämä toistuu aina. Usein myös paprikaa ja jauhelihaa.

T: Xante