Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Facebook

Aloittaja Amore, kesäkuu 14, 2019, 20:08:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hibiscuc

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 20, 2019, 17:08:58
Joudun ehkä tekemään socratekset yhdessä ryhmässä. Säännöt on vedetty niin kireiksi että ei se ole enää aikuisten touhua ollenkaan, ja lisäksi niitä sääntöjä toteutetaan käytännössä erittäin tulkinnanvaraisesti. Väkisinkin tulee mieleen että ylläpitäjällä on pätemisen- ja määräilyntarvetta.

FB-ryhmissä perustaja tietysti on ryhmänsä diktaattori ja pulinat pois. Mutta kun kysymys on jäsenmäärältään tuhansiin paisuneesta yhteisöstä joka alkaa olemaan se pääasiallinen paikka missä ryhmän aiheesta puhutaan, niin hivenen sitä jää tyhjän päälle jos sieltä häipyy nokka pystyssä.

On yksi toinenkin ryhmä samalla teemalla, mutta harmikseni heidän sääntönsä näkee vain liittymällä sinne. Koska olen pinnille vedettyihin sääntöihin kyllästynyt, haluaisin kyllä nähdä etukäteen millaiseen paikkaan olen änkemässä.

Omaa ryhmää en haluaisi perustaa, koska kaksi riittää näin pienessä maassa. Ja harvemmin ihmiset vaihtavat mestaa vaikka heitä kuinka kurmootettaisiin.

Perusta itse oma ryhmäsi, niin pääset kalifiksi kalifin paikalle. Samalla voisit harjoittaa mielivaltaa muita ryhmän jäseniä kohtaan, eikä sinua voisi bannata, ellei sinua heitettäisi ulos facebookista tai suljettaisi koko ryhmää. Olisi sääli, jos lähtisit tuosta mainitsemastasi rymästä, sillä sinulla olisi yksi lähde vähemmän, mistä voisit tuoda raikkaita tuulahduksia Kantapaikkaan ja vahvistaa ennakkoluuloisia käsityksiäsi.

Mielestäni vähäisen kokemukseni perusteella facebok on enimmäkseen perseestä.

Toope

Lainaus käyttäjältä: hibiscuc - heinäkuu 20, 2019, 17:30:02
Mielestäni vähäisen kokemukseni perusteella facebok on enimmäkseen perseestä.
FB:n mallista en pidä, mutta pahin ongelma lienee se sensuuri.

Brutto

Kirjauduin pitkästä aikaa Facebookiin. Siellä oli noin 70 kaveripyyntöä joista suurin osa minulle täysin tuntemattomilta naisilta. Kuvista päätellen ovat kauniita ja nuoria. Ilmeisesti jossakin on komea mies, jolla on sama nimi kuin minulla...?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Brutto - heinäkuu 30, 2019, 15:42:16
Kirjauduin pitkästä aikaa Facebookiin. Siellä oli noin 70 kaveripyyntöä joista suurin osa minulle täysin tuntemattomilta naisilta. Kuvista päätellen ovat kauniita ja nuoria. Ilmeisesti jossakin on komea mies, jolla on sama nimi kuin minulla...?

Vai turhaa vaatimattomuutta?
Pistäpä kuva näytille niin arvioidaan :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Minä hyväksyn aina feikkiprofiilillani kaikki kaveripyynnöt, siksi minulla on toista tuhatta hyvää ystävää...

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 30, 2019, 21:23:51
Lainaus käyttäjältä: Brutto - heinäkuu 30, 2019, 15:42:16
Kirjauduin pitkästä aikaa Facebookiin. Siellä oli noin 70 kaveripyyntöä joista suurin osa minulle täysin tuntemattomilta naisilta. Kuvista päätellen ovat kauniita ja nuoria. Ilmeisesti jossakin on komea mies, jolla on sama nimi kuin minulla...?

Vai turhaa vaatimattomuutta?
Pistäpä kuva näytille niin arvioidaan :)

Minulla ei ole facessa kuvaa, joten epäilen että minut sekoitetaan johonkin toiseen henkilöön. Luonnossa olen erehdyttävästi tuon pärstäkkeeni näköinen. Enemmän sen vihertävän puoliskon...
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Norma Bates

Olin kuukausia, ehkä puolikin vuotta, käyttämättä alter egoani Facebookissa. Siis profiilia jota olen käyttänyt kun keskustelen kriittisemmin. Halusin tarkistaa yhden asian eilen, ja se aiheuttikin sitten kuukauden bannin. Ei ole harmainta hajuakaan koska ja missä keskustelussa olen tuollaisen lausunnon antanut, mutta samat jutut olen kertonut täällä ja kyseessä on totinen totuus. Ilmeisestikään ei-kantasuomalaisten rötöstelyistä ja asuinrauhan rikkomisista ei kertakaikkiaan saa puhua Facessa. Olisi mielenkiintoista tietää että jos olisin jättänyt etniset ryhmät mainitsematta varkaudesta jne. puhuessani, olisiko joku keksinyt siitäkin hirmustua. Tasan taatusti ei.

Aiempien kirjoitusteni vuoksi suvakkilahtarit tietenkin kyttäävät tuotoksiani oikein täikammalla kammaten että mistä pääsisi käräyttämään. Samahan se jos en edes koko profiilia käytä, mutta minusta tämä on vain niin helvetin naurettavaa. Suvakit omalla vittumaisella käytöksellään aiheuttavan sen että etnisiä ryhmiä tässä maassa vihataan aina vain enemmän ja enemmän, koska junttisuomalainen ei lellikeistä tykkää.

Aasilaulu

#37
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - elokuu 18, 2019, 09:18:51
Aiempien kirjoitusteni vuoksi suvakkilahtarit tietenkin kyttäävät tuotoksiani oikein täikammalla kammaten että mistä pääsisi käräyttämään. Samahan se jos en edes koko profiilia käytä, mutta minusta tämä on vain niin helvetin naurettavaa. Suvakit omalla vittumaisella käytöksellään aiheuttavan sen että etnisiä ryhmiä tässä maassa vihataan aina vain enemmän ja enemmän, koska junttisuomalainen ei lellikeistä tykkää.

Tässä viestissä huomaa, että kun ärryt, nähtävästi rupeat käyttämään aina vain räväkämpää kieltä -- "suvakkilahtari" esimerkkinä. Minä en ymmärrä koko tätä kilvoittelua niin sanottujen suvakkien ja mitä sitten ovatkaan ne kielteisiin kannanottoihin eri väestöryhmistä usein innostuvat. Ei se varmaan rasismia ole, vaan tietysti totuuden puhumista. Siinä kilvoittelussa on nähdäkseni syntynyt sellainen ilmapiiri, että kumpikin osapuoli kantelee toisten toimista heti, jos on vähänkään perustetta. Minusta se on kummankin taholta vähän raukkamaista, mutta nähdäkseni tätä asetelmaa ei pidä yllä vain toinen osapuoli, vaan koko se keskutelukulttuuri on täysin ala-arvoista paskaa.

Sinänsä en pidä tuota kyseistä tekstiäsi kovinkaan vihapuheisena. Suurin ongelma siinä on ehkä se, että ylipäätään osallistut yllä kuvattuun typerään lahkolaisväkivallan esiastetta muistuttavaan kilvoitteluun. Jos minä olisin Facebookin modediktaaattori, voisin ihan surutta jakaa bännejä moiseen idiotismiin taipuvaisille.

Facebook taas tarjoaa tässä sinulle julkaisualustan, jolla tavoitat hyvin suuria ihmismääriä sen sijaan, että raapustelisit päiväkirjaasi tai muuten pienelle porukalle. Ei heillä ole mitään velvollisuutta tarjota sinulle sellaista temmellyskenttää jossa voit laukoa mitä haluat ja suuttua ja käyttää vielä törkyisempää kieltä. Jos siinä nyt joku on kaksinaismoralistista, niin sitten se, että Facebook samaan aikaan elää ihmisten tunnereaktioista, kuten nyt vaikka sinun vihastasi ja siitä että suutut tai sanot kärkkäästi. Ja sitten se toisaalta muka ei halua, että tällaista tehtäisiin vaan että oltaisiin siivosti.

Tavallaan hassua, että ihmiset eivät hallitse tunteitaan ja ryöpyttävät, ja sitten välillä itketään, että yhyy sananvapaus, ja siitäkin tulee taas paha mieli.

Norma Bates

Yksi juttu mikä vastakkainasettelua pitää yllä on nimenomaan ylireagointi. Kuten sinäkin tässä Aasilaulu teet, eli puhut suuttumisesta ja itkemisestä. Itkiessä tulee kyyneleitä, ja yhtä ainutta kyyneltä en ole ikinä vuodattanut suvakki/rajakki-mittelössä. Suuttumisesta en osaa sanoa... Minua lähinnä ärsyttää tämä Stasi-tyyppinen kyttäyspolitiikka. Rajakkiryhmissä on jaettu kuvakaappauksia suvakkien möläytyksistä omissa ryhmissään. Mutta en ole kuullut että yksikään rajakki olisi tehnyt sellaista mitä suvakit kuulema tekevät, eli yrittävät saada ihmisiä menettämään työnsä jos ovat aukoneet päätään netissä. Välillä tulee sellainen tunne että silmät päässä seisoen vakaumuksensa huumassa vouhottavat suvakit ovat vaarallisin ihmisryhmä Suomessa. Kuitenkin ulkomaalaisistakin valtaosa jättää suomalaiset rauhaan, mutta suvakit änkevät median kautta joka torppaan omia näkemyksiään tuputtaen.

Minua eivät suvakit varsinaisesti kiinnostaneet ennenvuotta 2015, joskin olin jo ehtinyt pöyristyä ainakin yhden nuoren miehen ajatuksista netissä, kun hänen mielestään naisten silpominen sai jatkua koska on mielenkiintoista että on erilaisia kulttuureita tapoineen. Tämä tapahtui Näkökulma-foorumilla, eikä kyseessä ollut provo eikä trolli.

Mutta 2015 tuli johan pomppasi fiilikset kun em. foorumilla ja muuallakin kohtaamani nimim. Pönni meni töräyttämään että on olemassa oikeistolaisia pikkunarttuja (hänen terminsä) jotka raiskauttavat itseään turvapaikanhakijamiehillä tahallaan. Olen ajoin tuntenut sympatiaa Pönniä kohtaan koska lienemme molemmat asseja (hän varmuudella), joten olin syvästi pettynyt hänen vasemmistolaiselta pohjalta antamaansa lausuntoon. Jota Facessa pompoteltiin ryhmästä toiseen.

Kun assi pettyy assiin, siitä on oksat pois. Tuosta eteenpäin olen ollut allerginen suvakeille.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - elokuu 19, 2019, 19:54:02
Yksi juttu mikä vastakkainasettelua pitää yllä on nimenomaan ylireagointi. Kuten sinäkin tässä Aasilaulu teet, eli puhut suuttumisesta ja itkemisestä. Itkiessä tulee kyyneleitä, ja yhtä ainutta kyyneltä en ole ikinä vuodattanut suvakki/rajakki-mittelössä. Suuttumisesta en osaa sanoa... Minua lähinnä ärsyttää tämä Stasi-tyyppinen kyttäyspolitiikka. Rajakkiryhmissä on jaettu kuvakaappauksia suvakkien möläytyksistä omissa ryhmissään. Mutta en ole kuullut että yksikään rajakki olisi tehnyt sellaista mitä suvakit kuulema tekevät, eli yrittävät saada ihmisiä menettämään työnsä jos ovat aukoneet päätään netissä. Välillä tulee sellainen tunne että silmät päässä seisoen vakaumuksensa huumassa vouhottavat suvakit ovat vaarallisin ihmisryhmä Suomessa. Kuitenkin ulkomaalaisistakin valtaosa jättää suomalaiset rauhaan, mutta suvakit änkevät median kautta joka torppaan omia näkemyksiään tuputtaen.

Minua eivät suvakit varsinaisesti kiinnostaneet ennenvuotta 2015, joskin olin jo ehtinyt pöyristyä ainakin yhden nuoren miehen ajatuksista netissä, kun hänen mielestään naisten silpominen sai jatkua koska on mielenkiintoista että on erilaisia kulttuureita tapoineen. Tämä tapahtui Näkökulma-foorumilla, eikä kyseessä ollut provo eikä trolli.

Mutta 2015 tuli johan pomppasi fiilikset kun em. foorumilla ja muuallakin kohtaamani nimim. Pönni meni töräyttämään että on olemassa oikeistolaisia pikkunarttuja (hänen terminsä) jotka raiskauttavat itseään turvapaikanhakijamiehillä tahallaan. Olen ajoin tuntenut sympatiaa Pönniä kohtaan koska lienemme molemmat asseja (hän varmuudella), joten olin syvästi pettynyt hänen vasemmistolaiselta pohjalta antamaansa lausuntoon. Jota Facessa pompoteltiin ryhmästä toiseen.

Kun assi pettyy assiin, siitä on oksat pois. Tuosta eteenpäin olen ollut allerginen suvakeille.
On kyllä totta se, että esim. FB on blokannut monia mamukriittisiä sivustoja (ennen vaaleja näin tapahtui!) ilmoitusten vyöryn vuoksi. Ei kyse ole siitä, että olisi syytä blokata, mutta väitteiden vyöry on ollut suurta. FB ei toimi hyvin, jos toimii pillastuneiden joukkoilmoitusten vuoksi bannaten toisinajattelevia.

Kopek

Jos FB on niin herkkänahkainen ja sattumanvarainen ja epäreilu ja puolueellinen, kun mitä sen kerrotaan olevan, miksi siellä ylipäätään pitää esittää mielipiteitä yhtään mistään tai kirjoittaa aiheista, joista kirjoittamisesta voi seurata ongelmia. On kai niitä muitakin kanavia, joissa sananvapauden rajat ovat väljemmät. 

Minun mielestäni Facebook on mainoksia tuputtava kaaos. Jos siellä sattumalta näkee jotain, sen löytäminen uudestaan on lähes mahdotonta. Kännykkä-Facebook ja tietokone-Facebook ovat lisäksi niin eri asioita, että jos toisella on jotain nähnyt, sitä on turha edes yrittää etsiä toisella.

Aasilaulu

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - elokuu 19, 2019, 19:54:02
Yksi juttu mikä vastakkainasettelua pitää yllä on nimenomaan ylireagointi. Kuten sinäkin tässä Aasilaulu teet, eli puhut suuttumisesta ja itkemisestä. Itkiessä tulee kyyneleitä, ja yhtä ainutta kyyneltä en ole ikinä vuodattanut suvakki/rajakki-mittelössä. Suuttumisesta en osaa sanoa... Minua lähinnä ärsyttää tämä Stasi-tyyppinen kyttäyspolitiikka. Rajakkiryhmissä on jaettu kuvakaappauksia suvakkien möläytyksistä omissa ryhmissään. Mutta en ole kuullut että yksikään rajakki olisi tehnyt sellaista mitä suvakit kuulema tekevät, eli yrittävät saada ihmisiä menettämään työnsä jos ovat aukoneet päätään netissä. Välillä tulee sellainen tunne että silmät päässä seisoen vakaumuksensa huumassa vouhottavat suvakit ovat vaarallisin ihmisryhmä Suomessa. Kuitenkin ulkomaalaisistakin valtaosa jättää suomalaiset rauhaan, mutta suvakit änkevät median kautta joka torppaan omia näkemyksiään tuputtaen.

Minua eivät suvakit varsinaisesti kiinnostaneet ennenvuotta 2015, joskin olin jo ehtinyt pöyristyä ainakin yhden nuoren miehen ajatuksista netissä, kun hänen mielestään naisten silpominen sai jatkua koska on mielenkiintoista että on erilaisia kulttuureita tapoineen. Tämä tapahtui Näkökulma-foorumilla, eikä kyseessä ollut provo eikä trolli.

Mutta 2015 tuli johan pomppasi fiilikset kun em. foorumilla ja muuallakin kohtaamani nimim. Pönni meni töräyttämään että on olemassa oikeistolaisia pikkunarttuja (hänen terminsä) jotka raiskauttavat itseään turvapaikanhakijamiehillä tahallaan. Olen ajoin tuntenut sympatiaa Pönniä kohtaan koska lienemme molemmat asseja (hän varmuudella), joten olin syvästi pettynyt hänen vasemmistolaiselta pohjalta antamaansa lausuntoon. Jota Facessa pompoteltiin ryhmästä toiseen.

Kun assi pettyy assiin, siitä on oksat pois. Tuosta eteenpäin olen ollut allerginen suvakeille.

En usko siihen, että Suomi olisi tosiasiassa jakautunut suvakkeihin ja rajakkeihin. Kumpiakin varmaan on olemassa, mutta väittäisin, että vakaumukselliset suvakit ja vakaumukselliset rajakit ovat tahoillaan suht onnettomia, tärähtäneitä ja aika lailla marginaalissa mitä tulee isoon kuvaan. Ei sellaiseen juuri törmää, jos on tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole syrjäytyneitä tai joilla ei asiat ole erityisen huonosti. 

Myönnän että tekstissäni oli ärtynyt ja vähän kitkerä sävy, koska Norman tapa jauhaa asiasta alkoi hetkellisesti tympiä. Mutta en sanoisi, että oman mielipiteen kärkäs ilmaisu on sitä ylireagointia, jolla tämä karuselli pyörii. Nimenomaan olen yrittänyt tähdentää, että en näe väestöryhmiä voimakkaasti arvostelevia ja ennakkoluulojaan tuulettavia ihmisiä sellaisina, jotka eivät ansaitsi asiallista kohtelua tai että pitäisin heitä jotenkin vajaina tai halveksittavina. Viittaan tässä aivan hiljattaiseen kommentiini siitä, että tiedän heilläkin olevan useimmiten vivahteikkaita käsityksiä ja rikkaampi sisäinen maailma kuin mitä joistain lausunnoista voisi kuvitella. Sen sijaan se että suvakit ovat vaarallisia, suurin uhka ja mitä kaikkea. Totta kai sitä mieltä saa olla, mutta minusta se on harhainen käsitys. Eli yksinkertaistaen olemme siitä Norman kanssa eri mieltä :D

Toope

Lainaus käyttäjältä: Kopek - elokuu 19, 2019, 22:24:15
Jos FB on niin herkkänahkainen ja sattumanvarainen ja epäreilu ja puolueellinen, kun mitä sen kerrotaan olevan, miksi siellä ylipäätään pitää esittää mielipiteitä yhtään mistään tai kirjoittaa aiheista, joista kirjoittamisesta voi seurata ongelmia. On kai niitä muitakin kanavia, joissa sananvapauden rajat ovat väljemmät. 

Minun mielestäni Facebook on mainoksia tuputtava kaaos. Jos siellä sattumalta näkee jotain, sen löytäminen uudestaan on lähes mahdotonta. Kännykkä-Facebook ja tietokone-Facebook ovat lisäksi niin eri asioita, että jos toisella on jotain nähnyt, sitä on turha edes yrittää etsiä toisella.
Kyse oli toki siitä, miksi poliittisin ja yhteiskunnallisin perustein rajoitetaan toimintaa FB:ssä. Ei liene yksityisen firman tehtävä?

MrKAT

^Et sinä voi sanella mitä yksityisen firman on tehtävä tai tekemättä.
Jos minä teen burgia länsimuslimeille ja Jussin tehdas aseita arabeille ja Lauran tehdas infoaseita kommareille nii So what? Kierrät ne kaukaa ja sillä hyvä.


Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - elokuu 19, 2019, 19:54:02

Kun assi pettyy assiin, siitä on oksat pois. Tuosta eteenpäin olen ollut allerginen suvakeille.

Oma ongelmani Norman logiikan kanssa on kiteytettynä tässä.

1. Norma samaistuu tiettyyn ryhmään (assit).

2. Tämä oikeuttaa Norman odottamaan odottamaan tältä ryhmältä esimerkiksi fiksuja (samoja kuin Normalla) mielipiteitä.

3. Kun näin ei käy, Norma liittää hänet pettäneen assin ryhmään, joka on jo muutoin huonoksi havaittu (suvakit).

4. Päätelmä 1: koska yksi assi olikin ihan tyhmä, Norma allergisoituu suvakeille.

5. Päätelmä 2: assit ovat edelleen kivaa, fiksua porukkaa, tuo yksi vain on suvakki, mikä tekee hänet ihan tyhmäksi. Vika on siis suvakeissa, ei asseissa, ei tietenkään asseissa.

T: Xante

Muoksis: Mitä nimittäin itse Pönniä ja kirjoitushistoriaansa tunnen, itse kyllä sanoisin, että möläytyksensä ovat huomattavasti enemmän peräisin assitaipumuksestaan kuin suvakkiudestaan.