Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Brexit

Aloittaja -:)lauri, tammikuu 27, 2019, 18:00:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MrKAT

Itsehän he muurinsa pystyttivät. Eivätkä halua ETA- eikä Kanada-mallia...
Itse itseänsä rankaisivat.

Ja täällä joku rasistisen puolueen akkanen tahtoo samaa, kuka uskoo moista hullua räpätätiä?
Ja Suomi on sentään pienenenä maana vielä riippuvaisempi ulkomaista kuin UK.
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

ROOSTER

Sääliksi käy brittejä.

Ääntenkalastelijat provosoivat mm. kalastelun varjolla ymmärtämättömät äänestämään eron puolesta. Nyt kaduttaa...Lohdutukseksi voi sanoa, että  EU:ssa on sekä etuja että haittoja. Tällä hetkellä edut näyttäisivät olevan suuremmat kuin haitat mutta ihan niin kuin avioliitossa - ei voi alati vaihtaa vaikka mieliala vaihtelisi. Hyvä artikkeli tästä asiantuntijan, itse Lennonin, kirjoittamana.

Lainaus käyttäjältä: https://demokraatti.fi/eeva-lennon-kummallakin-paapuolueella-on-vihdoin-jarkiperainen-johtaja-mutta-he-eivat-uskalla-vielakaan-sanoa-totuutta-eu-eron-tuhoistaMiltei kaikkien taloustieteilijöiden ennustamat taloudelliset katastrofit ovat toteutuneet. Eikä näköpiirissä ole juuri mitään siitä hyvästä, mitä brexitillä lupailtiin.

Hallitusta lähellä olevien taloustieteilijöiden mukaan Britannia on menettänyt pysyvästi kansantulostaan noin neljä prosenttia seuraavan 15 vuoden aikana. Jotkut taloustieteilijät puhuvat viidestä prosentista.

Jotkut ovat Suomessakin sitä mieltä, että EU:sta kannattaisi erota vaikka mikään järkisyy ei sitä puolla.

Briteille kävi hassusti, ensin kiristivät muita paremmat ehdot EU:lta, sitten alkoi kaikesta jurnuttaminen ja lopulta ero idiotismiin asti kiihtyneen keskustelun jälkeen. Sitten lässähdys. Tulee ihan kotimaan kepulointi mieleen. Kakkua ei voi sekä säästää että syödä, eikä tarjotusta pullasta ottaa pelkkiä rusinoita ja pyytää aina uutta.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Onhan joku EU:iin liittyminen tai siitä eroaminen niin laaja ja vaikea asia, että ihmettelen, miksi tuollaisesta laitetaan pystyyn kansanäänesyksiä. Luultavasti Suomassakin noin 99% ihmisistä laittoi rastin jompaankumpaan ruutuun tukevalla mutulla tietämättä asiasta juuri mitään. Parhaat puhujat kääntävät äänestäjiä todennäköisesti helposti kannalleen.

Isoissa kysymyksissä pitäisi olla joku laaja asiantuntijakonklaavi tekemässä selvitystyötä ja antamassa suosituksen eduskunnalle ja hallitukselle. En usko, että eduskunnastakaan löydy riittävästi asiantuntemusta yksinään lähteä viemään tuollaisia asioita eteenpäin etenkin, kun siellä ollaan puolue- ja ryhmäuskollisia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 11, 2023, 11:52:20
Jotkut ovat Suomessakin sitä mieltä, että EU:sta kannattaisi erota vaikka mikään järkisyy ei sitä puolla...
EU:n byrokratisoituminen, keskusvallan kasvu jäsenvaltioiden tappioksi, lupausten pettäminen yhteisveloista, huono siirtolaispolitiikka ovat asioita, joissa EU on epäonnistunut. Nuo ovat järkisyitä.

Pidin EEC:stä, en pidä EU:sta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - maaliskuu 11, 2023, 19:44:29
Pidin EEC:stä, en pidä EU:sta.

Minäkin tykkäsin Duffyn alkuaikojen tuotannosta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT


The Guardian: Saksalaiset ja ranskalaiset turistit kaikkoamassa Britanniasta brexitin jälkeen
- https://yle.fi/a/74-20026398
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

MrKAT

Näin twiitin ja The Timesistä alkua, ennenkuin maksumuuri pamahti päälle, että
  Britannia olisi USA:ssa köyhin osavaltio: Mississipin palkat mutta Kalifornian asumiskustannukset.
  Sitten puhuttiin jotain Puolasta miten rikastunut... (maksumuuri).
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

-:)lauri



Briteille tuli jälleen yllätyksenä, että eivät enää kuulu EU:n sisämarkkinoille. EU:n vika tottakai.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

#248


Briteiltä kysyttiin, olivatko maansa asiat ennen vai jälkeen brexitin paremmin vai huonommin. Punainen tarkoittaa huonommin. https://theguardian.com/politics/2023/dec/30/britons-brexit-bad-uk-poll-eu-finances-nhs

Jos nyt oikein muistan, että ennen brexitiä sininen palkki olisi ollut samaa kysyttäessä pitempi kuin punainen palkki, Eikö se anna ymmärtää, että keskivertobritti ei oikein osaa simuloida mielessään millaiset olosouhteet millaisestakin äänestyspäätöksestään seuraa?

Olen jo jonkin aikaa ollut oivaltavinani, että ihmiset keskimäärin eivät taida olla erityisen välkyjä. Vaikka enpä taida itsekään olle erityisen välkky, niin ikään kuin keskivertobritit olisivat olleet vielä vähemmän välkkyjä kuin itse olen. Ja se olisi mielestäni kyllä jo jonkinlainen saavutus.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

^ Siinä vierellä olisi pitänyt olla kontrolliryhmänä "välkyt" eli korkeampi oppineet asiantuntijat. Jos nekään eivät olisi tienneet, niin sitten ei voisi syyttää kansaa välkkymättömyydestä. (Mutuni +lehdet +tv:n puhuvat päät viittaa että asiantuntevammat oli kauhuissaan Brexitistä, mutta vaikea tätä on mitta-asteikoittaa että mitä ennustivat eri kohtiin tuossa graafissa ja ennustivatko). Tätä sotki vielä korona ja nyttemmin Venäjä-Ukraina-sota.
  Toisaalta kansa vastaan itse kansa aiemmin viittaa että tyhmyyttä oli. :D
(Kuten myös NATOn suhteen meillä, kansamme olisi pitänyt olla nato!nato! jo 90-luvun lopulla.)
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

-:)lauri

#250
^
Tosiaan. Kun minulla ei ole käsitystä, mikä mahtoi olla asiantuntijoiden näkemys ennen ja nyt jälkeen brexitin, onhan tuossa tietysti mahdollisuus, että vain sattumalta satuin veikkaamaan oikein ennen brexitiä, ettei sen puolesta tarjotuilla myyntiargumenteilla olut juuri mitään edellytyksiä toteutua.

Ainahan on mahdollista, että EU ei ole niin hyvä yhteistyöelin, että sen ulkopuolelle jättäytyminen ei mahdollistaisi maalle parempaa tulevaisuutta, mutta koska minä en ole törmännyt argumentteihin, joista olisin ymmärtänyt, miten ulkopuollelle jättäytyminen tuottaisi parempaa tulevaisuutta, konservatiivina on ollut pakko todeta, että brexitin kaltaiset revoluutiot eivät ole evoluutiota. Ainakin keskivertobritit ovat asiasta tällä hetkellä kanssani samaa mieltä; vituiksi meni.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Onko Englanti sekaisin? Hyvä kysymys on, onko EU sekaisin, jos siitä on tulossa sosialistinen keskusvaltio?
EEC:stä ei ollut tarkoitus muodostua byrokraattiseksi hirviöksi, mitä EU nyt on.