Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Suomen presidentti vaihtuu !

Aloittaja ROOSTER, kesäkuu 20, 2019, 17:19:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Suomen presidentti vaihtuu viimeistään 2024, ellei Sauli Niinistö eroa sitä ennen. Siksi pitää keskustelu tulevista vaaleista ja henkilöistä aloittaa mahdollisimman pian.

Luulen, että seuraavaksi valitsemme naispresidentin. Luultavasti hän on joko Merja Kyllönen tai Maria Ohisalo.

Veikkaan Ohisaloa sillä hän on vahvassa nosteessa. Samanlaisessa kun Mauno Koivisto ja Sauli Niinistö aikoinaan. Jos hän ei suuresti töpeksi ja ottaa jo alusta lähtien vakavia puhuvan roolin ja pohdiskelun yli perinteisten puoluerajojen niin luulen että kannatus riittää.

Veikkaan siis Ohisalo.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

urogallus

Ei ainakaan Ohisalo. Presidentti on tapana valita pitkän poliittisen päivätyön tehneiden tyyppien joukosta. Viiden vuoden päästäkin Ohisalo on vielä nuori poliitikko.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: urogallus - kesäkuu 20, 2019, 17:31:17
Ei ainakaan Ohisalo. Presidentti on tapana valita pitkän poliittisen päivätyön tehneiden tyyppien joukosta. Viiden vuoden päästäkin Ohisalo on vielä nuori poliitikko.

Ajat muuttuvat. Joskus oli ehdoton edellytys, että oli ollut Suomen Pankissa töissä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Sepe

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 20, 2019, 17:19:29
Suomen presidentti vaihtuu viimeistään 2024, ellei Sauli Niinistö eroa sitä ennen. Siksi pitää keskustelu tulevista vaaleista ja henkilöistä aloittaa mahdollisimman pian.

Luulen, että seuraavaksi valitsemme naispresidentin. Luultavasti hän on joko Merja Kyllönen tai Maria Ohisalo.


Luulen että siihen mennessä suomalaiset ovat kyllästyneet feministiseen naishallintoon.

Toope

Pahoin pelkään Pekka Haaviston tulevan uudeksi presidentiksi, koska oikeistolla ei taida olla ketään järkevää (Halla-aho?) ehdokasta vastustamaan tuota tyyppiä. Ketä vastaehdokkaita oikeistolla on, kun Halla-aho ei kuitenkaan älywapaille kelpaa?

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 20, 2019, 20:46:38
Pahoin pelkään Pekka Haaviston tulevan uudeksi presidentiksi, koska oikeistolla ei taida olla ketään järkevää (Halla-aho?) ehdokasta vastustamaan tuota tyyppiä. Ketä vastaehdokkaita oikeistolla on, kun Halla-aho ei kuitenkaan älywapaille kelpaa?

Jos vaihtoehtoina olisi esimerkiksi nainen, homo ja huoripukki, kenen valitsisit?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

En osaa kuvitella presidentinvaaleja ilman Paavoa.
Kyllönen olisi kyllä hauska nähdä kansainvälisen politiikan painimatoilla ja Mäntyniemen molskilla.

Pelkään täällä pohjolan jenkkilässäkin tai EU:n pohjoisosan valtiossa kehityksen luiskahtavan polarisoitumisen tielle, jolloin kansaa jakaa valinta, Halla-aho vai Haavisto.
Myöskään samaan skenaarioon hyvin istuva kreationistinen pääministeri ei lohduttaisi tulevan vedenpaisumuksen äärellä.

Mustana hevosena tai mustana joutsenena veikkaan kurtturuusupuskista vaikkapa näitä ylläripylläriehdokkaita:
-Ali Jahangiri (Uuden HuumoriPuolueen eli HP!:n presidenttiehdokas)
-Danny (Laulu-urasi vaihtuu politiikkaan yhtä menestyksekkäästi, iso D)
-Mörkö (Mörkö, Mörkö, Mörkö!)
-Huutokauppakeisari Aki Palsanmäki (Halvalla lähtee hyvää tavaraa!)
-Jethro Rostedt (Astetta vauhdikkaampaa kaupanhierontaa, hyvinvointivaltion remontoijan unelma)
-Mmiisas (KVG!)
-Jenni Haukio (Saulille lisäkausi Linnan emännän vierellä)

Olisikohan joku näistä ollut kesätöissä Suomen Pankissa.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: a4 - kesäkuu 20, 2019, 21:19:21
En osaa kuvitella presidentinvaaleja ilman Paavoa.

Tietysti Paavo on ehdolla. Puolueen, kansanliikkeen tai itsensä ehdottamana.

Tuskinpa häntä kuitenkaan valitaan. Luultavasti vedonlyöntikerroin on jossain 500 paikkeilla.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Paavo Vee on luonnollisesti mukana. Lisäksi Suomen Pankista kaivetaan Mikkelin kieroilijat Erkki Äl ja Olli Är. Ja eiköhän Pekka Hoo koita josko kolmas kerta toden sanoo. Kokkelipojilla on huono tilanne: pyrkyreitä varmaan riittää, mutta kaikki ovat kusipäitä. KooDee ja ÄrKooPee saavat laittaa ihan kenet tahansa mainostamaan omaa aatetta ilman pelkoa valituksi tulemisesta. PeeÄssää vastustaa kuitenkin niin moni, että ainoastaan Paavo Vee voi hävitä ehdokkaalle jos kakkoskierrokselle pääsee.

Kimi Räikkönen presidentiksi!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 20, 2019, 21:08:19
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 20, 2019, 20:46:38
Pahoin pelkään Pekka Haaviston tulevan uudeksi presidentiksi, koska oikeistolla ei taida olla ketään järkevää (Halla-aho?) ehdokasta vastustamaan tuota tyyppiä. Ketä vastaehdokkaita oikeistolla on, kun Halla-aho ei kuitenkaan älywapaille kelpaa?

Jos vaihtoehtoina olisi esimerkiksi nainen, homo ja huoripukki, kenen valitsisit?
Minä toivoisin oikeiston löytävän jonkun muun Haavistoa vastaan, koska hän on katastrofi. Ei siksi, että on homo, vaan koska on vihreä.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 20, 2019, 22:43:02
Kimi Räikkönen presidentiksi!
Hjallis Harkimo? Halla-aho ei edes suostu pressaehdokkaaksi. :-\

ROOSTER

Minusta Ohisalo voittaa selvästi muut epäillyt kandidaatit. Niitä ovat mm. Paavo V., Pekka H., Ali J., Iso D, Moerkoe, Ari P., Jethro R., Mmiisas, Jenni H., Harry H. ja Kimi R.

Eihän noista ole mitään vastusta. Tohtori Ohisalo ohittaa nuo helposti.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

urogallus

Rooster on rakastunut!  :P

En todellakaan usko edes Ohisalon ehdokkuuteen saati sitten voittoon. Se olisi jytky: Suomen ylivoimaisesti nuorin presidentti on ollut Relander, joka oli 41-vuotias kun hänet valittiin. Useimmat ovat olleet likellä kuutta kymppiä.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: urogallus - kesäkuu 21, 2019, 00:06:07
Rooster on rakastunut!  :P

En todellakaan usko edes Ohisalon ehdokkuuteen saati sitten voittoon. Se olisi jytky: Suomen ylivoimaisesti nuorin presidentti on ollut Relander, joka oli 41-vuotias kun hänet valittiin. Useimmat ovat olleet likellä kuutta kymppiä.

Hehhe. Oikeampi termi voisi olla - ihastunut.

Relander oli tosi mies paikallaan. Vastuunkantaja eikä mikään hunajapurkkimies.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

#14
Ehdotan nettiäänestystä presidentinvaaleihin ja avointa ehdokasasettelua.
Voisimme saada presidentiksi vaikkapa Pikku Kakkosen Ransu-koiran, Niinistöjen Lennu-koiran, Presidentti-kahvin tai Seitsemän tähden liikkeen Börje Börgelssonin!

https://en.wikipedia.org/wiki/Non-human_electoral_candidates