Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sukupuolentutkimus

Aloittaja -:)lauri, kesäkuu 29, 2019, 03:06:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - tammikuu 29, 2020, 06:09:39
Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 28, 2020, 20:39:10
Kutsuisin järkiyhteiskunnaksi sellaista, joka hyväksyy queerperheetkin, mutta tukee mieluummin normaaleja perheitä.
Yhteiskunta voi hyväksyä kaikenlaista, mutta kaikkea ei tukea tarvitse.

Onko yhteiskunnan siis mielestäsi velvollisuus pyrkiä olemaan sinun makusi mukainen sen sijaan, että se pyrkii noudattamaan yhteiskunnan jäsenten enemmistön mielipiteitä?
Ei, koska enemmistö päättää. Olen demokratian kannattaja ja siten hyväksyn myös niitä päätöksiä, joiden kannattamisessa itse olen vähemmistönä. Tämä erottaa minua vihervasureista, joilla on vaikea hyväksyä esim. PS:n menestystä demokratiassa.

Esitän omia näkemyksiäni, en tunge niitä toisten kurkusta alas väkisin. Tämäkin minua erottaa vihervasureista. Ihmisillä on oikeus valita.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 29, 2020, 23:39:06
Lainaus käyttäjältä: safiiri - tammikuu 29, 2020, 06:09:39
Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 28, 2020, 20:39:10
Kutsuisin järkiyhteiskunnaksi sellaista, joka hyväksyy queerperheetkin, mutta tukee mieluummin normaaleja perheitä.
Yhteiskunta voi hyväksyä kaikenlaista, mutta kaikkea ei tukea tarvitse.

Onko yhteiskunnan siis mielestäsi velvollisuus pyrkiä olemaan sinun makusi mukainen sen sijaan, että se pyrkii noudattamaan yhteiskunnan jäsenten enemmistön mielipiteitä?
Ei, koska enemmistö päättää. Olen demokratian kannattaja ja siten hyväksyn myös niitä päätöksiä, joiden kannattamisessa itse olen vähemmistönä. Tämä erottaa minua vihervasureista, joilla on vaikea hyväksyä esim. PS:n menestystä demokratiassa.

Esitän omia näkemyksiäni, en tunge niitä toisten kurkusta alas väkisin. Tämäkin minua erottaa vihervasureista. Ihmisillä on oikeus valita.

Miten tämä hyväksyminen sinussa ilmenee? Miten ei-hyväksyminen ilmenee niissä, jotka mielestäsi käyttäytyvät toisin?

Toope

Siten, että hyväksytään vaihtoehtoisia näkemyksiä, eikä pyritä niitä kieltämään vihervasurien tavoin.
Keskustellaan niistä hyväksyen kaikenlaiset näkemykset.

Tiedän, että tuo on vihervasemmistolle vaikeaa, mutta heidän tulisi sopeutua tuohon näkemykseen.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 01, 2020, 00:24:01
Siten, että hyväksytään vaihtoehtoisia näkemyksiä, eikä pyritä niitä kieltämään vihervasurien tavoin.
Keskustellaan niistä hyväksyen kaikenlaiset näkemykset.

Tiedän, että tuo on vihervasemmistolle vaikeaa, mutta heidän tulisi sopeutua tuohon näkemykseen.

Mitä tarkoitat hyväksymisellä? Sitäkö, että kutsutaan toisin ajattelevia erilaisilla alatyylisillä nimikkeillä ja esitetään, että lainsäädäntöä olisi hyvä muuttaa siten, että heiltä kiellettäisiin jotakin tai ainakin estettäisiin tavanomaiset ja muille tarjolla olevat tuet?

Vihervasemmisto hyväksyy vaihtoehtoisia näkemyksiä. He vain keskustelevat niistä. Jos joku esittää, että adoptiot pitää rajata vain miehen ja naisen välisen avioliiton solmineille, niin miten tämä on hyväksymistä jotenkin eri tavalla kuin se, että haluavat pitää voimassa lain, jonka mukaan kiihottaminen kansanryhmää vastaan on lain vastaista? Miksi vihervasemmisto ei saisi tätä lakia kannattaa ja sen puolesta puhua, mutta sinä kyllä voit vaatia eräiden väestöryhmien yksilönvapauksien kaventamista?

Nythän persut puheenjohtajansa suulla vaativat myös poliitikoille oikeutta puuttua yksilön oikeuteen saattaa tutkittavaksi kunnianloukkaus eli he haluavat rajoittaa yksilön mahdollisuutta pyytää poliisia puuttumaan itseensä kohdistuneisiin rikoksiin. Eihän tämä ole hyväksymistä, vaan vaatimus siitä, että yksilön oikeuksia pitäisi tässä kaventaa. Sen sijaan he kyllä katsovat asialliseksi rasittaa virkavaltaa tekemällä perusteettomia lastensuojeluilmoituksia ja muita ilmiantoja nimettömänä vain, koska jonkun ihmisen toiminta - se jota sinä väität hyväksyväsi - ei miellytä. Kovasti on ristiriitaista tämä minun silmissäni, eikä näytä siltä, että tämä ns. hyväksyminen oikeastaan tarkoittaa yhtään mitään. Lähinnä sitä, että sinusta ei vielä aika ole otollinen homouden kieltämiselle.

On pelkkää sanahelinää esittää, että kyse ei olekaan vaatimisesta, vaan vain oman mielipiteen ilmaisemisesta. Jos väität toisin, niin ole hyvä ja kuvaa tarkasti, mistä nämä kaksi mielestäsi muka toisistaan erottaa? Väitän edelleen, että sinun ns. hyväksymisesi on täysin onttoa, eikä tarkoita yhtään mitään. Ennen kaikkea kriteerit sille, mikä riittää hyväksymiseksi, ovat täysin erilaiset itsellesi ja sinun kanssasi erimielisille.


Toope

En ole lainkaan samaa mieltä Safiirin väitteistä, ehkä hänen maailmassaan ovat oikeita.

Toope

#185
Lueskelen juuri PS:n ajatushautomon Suomen Perustan julkaisemaa kirjaa "Epäneutraali sukupuolikirja", 2016), joka herätti hieman vihaa rationalismillaan aikoinaan. Kantsii lukea, mm. transmies "Musta Orkidea" kirjoittaa monien muiden ohella asiaa, jota media ei halua seksuaali/sukupuolikysymyksistä kuulla. Kirjassa kumotaan hyvin paljon LGBT- suuntauksen luomia uskomuksia.
https://www.suomenperusta.fi/wp-content/uploads/2016/10/Ep%C3%A4neutraali-sukupuolikirja-pdf.pdf

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 01, 2020, 22:32:48
En ole lainkaan samaa mieltä Safiirin väitteistä, ehkä hänen maailmassaan ovat oikeita.

Niin. Arvasinkin, ettet osaa selittää, millä konkreettisella tavalla tämä vihrevassarien kieltäminen ilmenee ja eroaa siitä persujen hyväksymisestä.