Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Pahin hutiostoksesi

Aloittaja Brutto, heinäkuu 11, 2019, 07:18:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kertsi

Lukemattomia lukemattomia kirjoja.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

Lukemattomia luettuja kirjoja. Kertaluentaa varten käytännössä kun kirjastoistakin olisi saanut.
  Vieläkin kaduttaa 1 lukematon kirja:
Samuel Huntingtonin Kulttuurien kamppailu ja uusi maailmanjärjestys. Jäi lukematta kun netistä löysin murskaavan arvostelun. Kun löytyy kirjasta asiavirheitä niin innostus lopahtaa rajusti.

Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Norma Bates

Mitkä valinnat, hankinnat, toiminnat tms. ovat aiheuttaneet sinussa sellaisen olon että siinäpä sitä taas tuli haaskattua rahaa ja/tai aikaa ja/tai energiaa?

Nyrkkeilyhanskojen sisähanskojen kanssa olen saanut ongelmoida pitkään ja hartaasti. Käsisiteet ovat parhaat, mutta ei niitä jaksa vempata kämmenten ympäri salilla kun on kiire, kiire. Joidenkin Evo-säkkihanskojen kylkiäisenä tuli muinoin geelitäytteiset sisähanskat, jotka vaikuttavat kyllä ihan näppäriltä. Kunnes sitten käyttää niitä, ja tällaisen vaivaisen yksilön ongelmaksi koituu se että kyllä hanskoissa on muille sormille omat osastonsa, mutta nimenomaan peukaloille ei ole minkään laista tuubitukea. Pelkät isot reiät vain peukaloiden juureen. Ja sehän ei sovi minulle, koska fibro.

Tilasin suomalaisesta liikkeestä sisähanskat, mutta voi pettymysten pettymys, ohuet kuin mitkäkin. En minä niillä mitään tee.

Sitten tilasin ebayn kautta Evolta sellaiset geeli- ja neopreenisisähanskat joissa on myös peukaloille pötköt. Tilasin kokoa S/M, koska käteni ovat kohtalaisen pienet. Voi jumalauta: tuli kokoa L/XL. Ja tilauksen tiedoissa lukee nimenomaan S/M, eli ei minun takkiini tämä. Valitin asiasta, pulju lupasi laittaa oikeankokoiset ja lupasi vieläpä että saan pitää ne liian isotkin. Olin onnessani, kunnes sitten osoittautui että ne (muka?) lähetetyt oikeankokoiset sisähanskat eivät saavu koskaan. Kyselin perään, myyjä arveli että kuljetuspuoli mättää. Sitten eBayn virallinen palautustoiminto tai mikä lie, jota oli pitänyt käyttää, sulkeutui. En saa ilmeisesti enää itkeä parkua hanskojen perään, koska ne vei julma maailma.

Ryhdyin sitten kiukuspäissäni käyttämään niitä liian isoja alushanskoja 12 unssin nyrkkeilyhanskojeni alla. Pelkäsin että liian isot tötteröt peukoloiden ympärillä päästävät peukalot liikkumaan, jolloin tulee niitä kipuja peukalohankaan, mutta näin ei ilmeisesti käy. Eli ajavat asiansa. Mutta jotenkin minua jurppi olla "lapiot" käsissä. Tuntuu kuin olisi joku dille joka ei osaa edes oikeankokoisia hanskoja itselleen ostaa. Vaikka osasinhan minä.

Norma Bates

#18
Ai täällä oli tällainenkin ketju. Itse tosin aloituksessani (Kankkulan kaivo) olin tähynnyt laajemmalle kuin pelkkiin ostoksiin. Mutta vot evö.

Ja lisättäköön että ei tämä hanskatouhu varmastikaan ole pahin hutiostokseni. Eli aloitukseni ei minun tahdostani tähän ketjuun päätynyt. Mutta mietin sitä mahdollisesti pahinta tässä tuonnempana. Ties vaikka olisi 98.000 mk maksanut kämppäni vuonna 1988. 

Hayabusa

Voin ilolla todeta, että viime aikoina ei ole tullut ostettua sellaista, mikä ei ole päätynyt käyttöön. Vanhojen syntien purussa toki vielä menee aikansa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - heinäkuu 12, 2019, 01:44:35
Lukemattomia luettuja kirjoja. Kertaluentaa varten käytännössä kun kirjastoistakin olisi saanut.
  Vieläkin kaduttaa 1 lukematon kirja:
Samuel Huntingtonin Kulttuurien kamppailu ja uusi maailmanjärjestys. Jäi lukematta kun netistä löysin murskaavan arvostelun. Kun löytyy kirjasta asiavirheitä niin innostus lopahtaa rajusti.
Yksi parhaista kirjoista, mitä olen lukenut!

kertsi

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - heinäkuu 12, 2019, 01:44:35
Lukemattomia luettuja kirjoja. Kertaluentaa varten käytännössä kun kirjastoistakin olisi saanut.
  Vieläkin kaduttaa 1 lukematon kirja:
Samuel Huntingtonin Kulttuurien kamppailu ja uusi maailmanjärjestys. Jäi lukematta kun netistä löysin murskaavan arvostelun. Kun löytyy kirjasta asiavirheitä niin innostus lopahtaa rajusti.

Wikipediakin kertoo kirjasta perin negatiivista (boldaukset mun):
Kulttuurien kamppailu ja uusi maailmanjärjestys


Huntingtonin teesit länsimaiden ja islamilaisen maailman välisestä konfliktista ovat vedonneet erityisesti konservatiiveihin, kun taas vasemmiston parissa Huntingtonia on syytetty jopa rasismista.

Politiikan tutkijoiden parissa Kulttuurien kamppailun aikalaisvastaanotto[1] ja jälkimaine ovat olleet voimakkaan kielteiset. Teos on heidänkin parissaan tunnettu, mutta siihen ei juurikaan viitata eikä sen näkökulmia hyödynnetä tieteellisessä tutkimuksessa. Huntingtonin väite selvärajaisten, toisistaan erillisten sivilisaatioiden olemassaolosta on useimpien politiikantutkijoiden mukaan virheellinen. Huntingtonin tavoitteena ei ylipäätään ollut kuvata historiaa tai nykypäivää, vaan Kulttuurien kamppailu oli yritys ennustaa, kuinka konfliktit kylmän sodan jälkeisessä maailmassa ehkä jäsentyisivät. Huntingtonia onkin kritisoitu siitä, että hän keskittyy sivilisaatioiden väliseen konfliktiin, vaikka suurin osa konflikteista on sivilisaatioiden sisäisiä,[2] ja toisaalta sivilisaatioiden välinen vuorovaikutus on enimmäkseen rauhanomaista.[3]
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Socrates

Turhaa kamaa tulee eniten sitä kautta,että joku masiina hajoaa heti enkä jaksa tehtailla reklamaatioita ja säilytellä kuitteja. Mm ennen muuttoa ostin tehosekoittimen, jota käytin muutaman kerran ja kun se ei täällä enää toiminut, paiskasin roskiin. Aika turha se oli muutenkin, en hanki uutta.

Sitten tulee ostettua kaikenlaista superhalpaa, joka myös hajoaa heti kättelyssä.

Nivelrikkoon olen hukannut hirveästi rahaa ostamalla turhia erikoisjalkineita, tukia ja pillereitä, mutta tulihan niitä sentään yleensä käytettyä.

Väärää kokoa olevia kenkiä tai asusteita on tullut myös ostettua.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Hippi

Aiemmin tässä ketjussa mainitun neulekoneen lisäksi vaikuttaa sieltä, että juuri koneet on aika usein huteja.

Silloin, kun perhettä oli enemmän, joista keittiöhuristimista oli jopa hyötyäkin, mutta aikaa myöten nekin muuttuivat tilasyöpöiksi. Kiertoon on lähtenyt niin siivutuskone kuin jonkinlainen yleiskonekin. Noihin tosin ei mennyt omia rahoja, vaan puoliso halusi ilahduttaa uusilla keittiökapineilla minua.

Kaksi vohvelirautaa on käyttämättömänä mennyt kiertoon. Toinen perintönä saatu ja toinen omalla rahalla ostettu. Tai jälkimmäistä tyttäreni käytti kerran.

Jossain vaiheessa päätin aloittaa uuden ja terveellisen elämän ja ostin blenderin, jolla saa niin kätevästi tehtyä smoothien. En muista teinkö sillä mitään ennen kuin vuosien säilytyksen jälkeen lähetin sen kiertoon. Ei tullut elämäntapamuutosta sen avulla.

Viimeisin hullutukseni oli Lidlistä ostettu pieni, yhden hengen huusholliin sopiva silppuri, vai mikähän se on nimeltään. Silppuaa esimerkiksi sipulin pieneksi, kun ensin on silpunnut sipulin riittävän pieneksi, että kone sen pystyy käsittelemään. Kuten arvata saattaa, sipuli on jo silputtu veitsellä siinä vaiheessa, kun muistan, että kapinekin on olemassa. Voihan sillä kai muutakin silputa, mutta en vielä ole keksinyt, jotta mitä. Onneksi se ei maksanut kuin kympin (ja siitä olisi pitänyt jo arvata, että se on aika lelu) :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 17, 2022, 12:05:00
... aikaa myöten nekin muuttuivat tilasyöpöiksi. Kiertoon on lähtenyt niin siivutuskone kuin jonkinlainen yleiskonekin. Noihin tosin ei mennyt omia rahoja, vaan puoliso halusi ilahduttaa uusilla keittiökapineilla minua.

Saatiin häälahjaksi! jonkunlainen yleiskone. Kun se oli viitisen vuotta maannut kaapin perällä vaimo vaihtoi sen osto-ja-myyntiliikkeessä johonkin hänen mielestään tarpeellisempaan. Tietysti kysyin, miksi? Oli kuulemma niin monta pestävää osaa ja hän hoitaa hommat käsin nopeammin kuin koneen hakeminen, kokoaminen, käyttö, purku, puhdistus, pakkaaminen ja uudelleenkaapittaminen vie. Uskon tämän sillä useamman lapsen kiireinen äiti on oman itsensä kellokalle. Eihän sitä muutoin kaikkea ehtisikään.

Tuntuu, että samantyyppisiä ongelmia on monella. Pitäisi varmaan hieman kehittää konetta asiakkaiden vaatimusten suuntaan, menekki voisi yllättää tehtaat. Semmoisen toimivamman version voisi ostaa - vaikka lahjaksi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Socrates - elokuu 17, 2022, 12:03:19

Väärää kokoa olevia kenkiä tai asusteita on tullut myös ostettua.

Ostelen paljon väärää kokoa olevia housuja koska en kehtaa sovittaa niitä myymälässä. Ja sitten en kehtaa enää palauttaa niitä.

Tällä menetelmällä joutuu ostamaan kolmet housut saadakseen yhdet sopivat.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

kertsi

^ "Kehtaa", niin kuin pohjoisessa kehtaa=viitisiä, vaiko niinko etelässä kehtaamattomuus=häpeään liittyvän teon kaihtamista?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: kertsi - elokuu 17, 2022, 13:24:39
^ "Kehtaa", niin kuin pohjoisessa kehtaa=viitisiä, vaiko niinko etelässä kehtaamattomuus=häpeään liittyvän teon kaihtamista?

Kyllä se liittyy nolatuksi tulemisen pelkoon. Vaatekaupoissa työskentelevillä nuorilla naisilla on käsitykseni ( en tiedä mistä se on peräisin) mukaan tapana tempaista yllättäen sovituskopin verhot auki ja kysyä "miltäs ne housut tuntuvat". En halua tulla yllätetyksi housut kintuissa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: kertsi - elokuu 17, 2022, 13:24:39
^ "Kehtaa", niin kuin pohjoisessa kehtaa=viitisiä, vaiko niinko etelässä kehtaamattomuus=häpeään liittyvän teon kaihtamista?

Ehkä tässä tapauksessa, Brutto ja hänen housunsa, nämä molemmat merkitykset kohtaavat kauniilla tavalla ja muodostavat hyvin kuvaavan ja ytimekkään kokonaisuuden.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 17, 2022, 13:30:55
Vaatekaupoissa työskentelevillä nuorilla naisilla on käsitykseni ( en tiedä mistä se on peräisin) mukaan tapana tempaista yllättäen sovituskopin verhot auki ja kysyä "miltäs ne housut tuntuvat". En halua tulla yllätetyksi housut kintuissa.

Tällaisessa tilanteessa kannattaa käyttää poliisikoulun ensimmäisellä viikolla opetettavaa lausetta: Poistukaa, ei täällä ole mitään nähtävää.
Jos tirkistelijöitä on useampia: Hajaantukaa, ei täällä ole mitään nähtävää.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS