Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Välirikot ja pahanlaiset riidat

Aloittaja ROOSTER, marraskuu 10, 2022, 20:31:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

#15
Katkeroituminen on myrkkyä ihmiselle.
Paras sanomaan, joo...

Norma Bates

Yhden sukulaisnaisemme kanssa äitini riitautui niin että suora yhteydenpito taisi katketa vuodeksi. Oli mennyt mäkättämään jotain naisen lapsenhoitoon liittyen, josta nainen loukkaantui ikihyvikseen.

Onneksi saivat välinsä kuntoon ennen kuin äidilläni todettiin syöpä, joka hänet sitten vei puolessa vuodessa. Arassa vaiheessa äitini kysyi minulta että kun he eivät sen naisen kanssa olleet puhuneet mitään siitä asiasta joka välit rikkoi, niin kannattaisiko asia ottaa puheeksi. Suosittelin että ei kannata.

Itse kyllä raatelisin vaikka itseni riekaleiksi selvittääkseni kaiken mahdollisen, mutta heistä ei moiseen ollut. Eikä kyllä minustakaan äitini suuntaan. Joten pidin turpani itse kiinni, ja olen purkanut katkeruuksiani muille.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 05, 2022, 21:38:58
^
Ei nyt vanhempien haukkuminen ole aiheena, vaan pahat riidat ja välirikot olipa osapuolena kuka tahansa.
Video ei ole enää nähtävissä, kertoi tuubi minulle.

Ei se video varsinaisesti pääaiheeseen liittynyt vaan sivujuoneen. Viimeinen kirjain oli jäänyt tekstistä pois.


https://youtu.be/GIdde7qZmfg

Ymmärsin kyllä, että aiheena oli se, mitä otsikossakin kerrotaan. Kirjoitukseni vanhempien haukkumisesta oli olevinaan jonkinlainen vitsi, mutta kieroontuneen huumorintuni tuntien, en tainnut oikein onnistua tässäkään.

Mitä tulee välirikkoihin ja riitoihin, niistä selviäminen riippuu tilanteesta ja siitä, mistä on ollut kyse. Jos joku ihminen on oikein sydänjuuria myöten loukannut ja pettänyt ja osoittanut olevansa psykopaatti tai jotain muuta mieletöntä, kyllähän tällaisenkin ihmisen kanssa haluaa palauttaa muodollisesti normaalit välit, mutta kun luottamus on kerran mennyt, se on silloin mennyt. Entisenlainen ystävyys ei enää palaa, eikä siihen ole haluakaan.

Parempi laiha sopu kuin lihava riita.

Hippi

Pakkohan minunkin oli jossain vaiheessa kuukausien kuluttua lopettaa se mykkäkoulu, kun yhdessä asuimme ja olin äidistäni kuitenkin vielä riippuvainen. Mutta välimme pysyivät viileänä ihan hänen kuolemaansa asti. Oliko se sitten laihaa sopua.

Kyllähän viileän asialliset välit on ihan toimiva ratkaisu silloin, jos tuollaisen kieron ihmisen kanssa on pakko yleensäkään tavata, eli lähinnä on työkaveri tai perheenjäsen. Mutta en näe mitään syytä ylläpitää välejä, jos ei ole pakko. Pysty vallan mainiosta häivyttämään ihmisen elämästäni kokonaan, jos hän on tehnyt minulle jonkin ikävän tempun. Ei siihen katkeroitumistakaan liity, vaan se on järkiratkaisu, jolla teen oman elämäni mukavammaksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️