Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Rinne I eli hallituksen hitit ja hudit

Aloittaja Hayabusa, kesäkuu 07, 2019, 23:33:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-:)lauri

#90
Jokainen tajuaa, että vaalilupauksista osa ei toteudu, vaikka äänestämänsä puolue hallitukseen pääsisikin. Minä en ole siksi erityisen närkästynyt siitä, että tämä on realiteetti. Eikä tässä tilanteessa puolueen vika. Ongelmallista sen sijaan on jos suurin tai vaikutuksiltaan merkittävin osa vaalilupauksista jäävät toteutumatta jos hallitukseen pääsee. Se kertoo siitä, että ei olla erityisen hyvin perillä realiteeteista. Samaten ja edellistä ongelmallisempia ovat toteutumattomat kynnyskysymykset sekä muut hallitusohjelman mukaiset lupaukset.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Sepe - heinäkuu 12, 2019, 09:25:00
Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - heinäkuu 11, 2019, 16:35:52
Onko Rinteen hallitus pyörtänyt jo hallitusohjelman tavoitteita? Joistain hajanaisista twitterkeskusteluistä ymmärsin, että eläkeläisille luvattu 100 € ei toteutuisikaan. Se olisi ainakin tuollainen pitämätön lupaus.

Ei tuollaista ole luvattu.

Voi hyvin olla, että minulla on väärä tieto asiasta.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - heinäkuu 12, 2019, 14:09:09
Jokainen tajuaa, että vaalilupauksista osa ei toteudu, vaikka äänestämänsä puolue hallitukseen pääsisikin. Minä en ole siksi erityisen närkästynyt siitä, että tämä on realiteetti. Eikä tässä tilanteessa puolueen vika. Ongelmallista sen sijaan on jos suurin tai vaikutuksiltaan merkittävin osa vaalilupauksista jäävät toteutumatta jos hallitukseen pääsee. Se kertoo siitä, että ei olla erityisen hyvin perillä realiteeteista. Samaten ja edellistä ongelmallisempia ovat toteutumattomat kynnyskysymykset sekä muut hallitusohjelman mukaiset lupaukset.

Erityisen omituista on jos sellaiset asiat eivät etene, joista KAIKKI hallituspuolueet ovat olleet ennen vaaleja samaa mieltä. Mielenkiinnolla seuraan ilmastonmuutoksen pysäyttämistä.

Saares

Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - heinäkuu 12, 2019, 14:16:22
Lainaus käyttäjältä: Sepe - heinäkuu 12, 2019, 09:25:00
Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - heinäkuu 11, 2019, 16:35:52
Onko Rinteen hallitus pyörtänyt jo hallitusohjelman tavoitteita? Joistain hajanaisista twitterkeskusteluistä ymmärsin, että eläkeläisille luvattu 100 € ei toteutuisikaan. Se olisi ainakin tuollainen pitämätön lupaus.

Ei tuollaista ole luvattu.

Voi hyvin olla, että minulla on väärä tieto asiasta.
Rinne lupasi ennen vaaleja.

Sepe

Rinteen lupaus ei ollut eläkeläisille 100 €,
Lupaus koski alle 1400 € eläkkeitä, nettona lisää 100 €.

Toope

Jos Rinteen hallitus kiristää veroja (tavalla tai toisella) vappusatasesta ei jää mitään käteen. Rinne antaa oikealla kädellä ja ottaa vasemmalla...

a4

Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - heinäkuu 12, 2019, 14:09:09
Jokainen tajuaa, että vaalilupauksista osa ei toteudu, vaikka äänestämänsä puolue hallitukseen pääsisikin. Minä en ole siksi erityisen närkästynyt siitä, että tämä on realiteetti. Eikä tässä tilanteessa puolueen vika. Ongelmallista sen sijaan on jos suurin tai vaikutuksiltaan merkittävin osa vaalilupauksista jäävät toteutumatta jos hallitukseen pääsee. Se kertoo siitä, että ei olla erityisen hyvin perillä realiteeteista. Samaten ja edellistä ongelmallisempia ovat toteutumattomat kynnyskysymykset sekä muut hallitusohjelman mukaiset lupaukset.
Yhteinen päätöksentekoprosessi siis eroaa oikeussalien tai kiivaimpien nettikeskustelujen toiminnasta. :)
Asianajonäkökulma: https://areena.yle.fi/1-2060810?seek=1505