Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Noloimmat tilanteet itsellä tai tuttavilla.

Aloittaja Juuli, heinäkuu 20, 2019, 11:44:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juuli

Niitä omia tai tuttavan voi täällä kertoilla käsittääkseni ihka vapaasti. Eihän täällä kukaan toistaan tunne. Vai tunteeko. Jos  epäilee että joku tuntee on paree pysyä omissa möhläyksissä.
Tämä seuraava nolotti silloin aikalailla. Nyt ei enää nolota. Kun on saanut kuulla muiden sähläyksiä niin pientä tämä on. 
Tulin Helsingistä myöhään pimeänä talvi-iltana kotiin . Veli lupasi olla vastassa linjapiili-asemalla Minimorriksellaan. Piili-asemalla tultiin ja melkoinen määrä oli autoja matkaajia vastassa. Veli olikin siinä etu-alalla jonossa. Auton tunnistin. Avasin etuoven, heittelin pakaasit takapenkille ja totesin : "Moi. Et ikinään usko kuinka oli kauhea pierettäminen koko matkan. Nyt minä kyllä annan tulla." Ja annoin tulla. Tulin myös vilkaisseeksi veljeä joka tuijotteli sivu-ikkunasta ulos. Käänsi päätään ja tuikituntematon nuorimieshän se siinä.
Pakaasit takapenkiltä ulos tulipunaisena ja jonosta kuului veljen ääni joka ihmetteli mitä minä mahdollisesti tein siellä vieraassa autossa.
Enhän minä mitään. En.
.

Xantippa

^

Urbaanileganda olisi parempi nimi ketjulle. Niin monta kertaa tämä tarina kerrottu, ja usean "kävi yhdelle tutulle" kertojan toimesta.

T: Xante

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - heinäkuu 20, 2019, 12:17:00
^

Urbaanileganda olisi parempi nimi ketjulle. Niin monta kertaa tämä tarina kerrottu, ja usean "kävi yhdelle tutulle" kertojan toimesta.

T: Xante

Onhan se tietty nolo tapaus, että kertoo urbaanilegendan omana juttunaan :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Tämmöistä tapahtuu muillekin, mutta kokemus on silti omani:

Olin työpäivän päätteeksi käymässä eräässä kauppakeskuksessa silloisen kumppanini kanssa. Olin väsynyt ja kärttyinen. Astuin hissiin mennäkseni parkkihalliin, ja tuntematon nainen yhtäkkiä tervehti minua. Minulta pääsi äkäinen "tunnemmeko toisemme?" (tai jotain vastaavaa, ei noita sanoja enää niin tarkasti muista, mutta sama idis). Nainen ei sanonut mitään ja minulle jäi outo fiilis, epäilinkö lie jopa lesboksi...

Myöhemmin kuulin duunissa että yksi työntekijöistämme oli tuo nainen ja oli kuulema häkeltynyt niin töksäytyksestäni että oli mennyt ihan vaikeaksi ja ei pystynyt sanomaan enää mitään. Olen tuota juttua maininnut esimerkkinä kasvosokeudestani. Mutta toisaalta en tuota naista oikeastaan juurikaan nähnyt omassa työtehtävässäni, joten missä välissä hänen kasvonsa olisivat muka tallentuneet päähäni? Oli miten oli, niin kun mennään pois tolaltaan, niin ei osata selittää asioita auki juuri siinä ja sillä hetkellä kun sattuu ja tapahtuu.

Juuli

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - heinäkuu 20, 2019, 12:17:00
^

Urbaanileganda olisi parempi nimi ketjulle. Niin monta kertaa tämä tarina kerrottu, ja usean "kävi yhdelle tutulle" kertojan toimesta.

T: Xante

Miksei se voi sattua kenelle vaan.Helsinki-pitäjä kesti 3 h n. siihenaikaan.
Xantellako ei ole noloja tilanteita omasta takaa. Vad ? ::)
.

Juuli

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 20, 2019, 13:09:44
Tämmöistä tapahtuu muillekin, mutta kokemus on silti omani:

Olin työpäivän päätteeksi käymässä eräässä kauppakeskuksessa silloisen kumppanini kanssa. Olin väsynyt ja kärttyinen. Astuin hissiin mennäkseni parkkihalliin, ja tuntematon nainen yhtäkkiä tervehti minua. Minulta pääsi äkäinen "tunnemmeko toisemme?" (tai jotain vastaavaa, ei noita sanoja enää niin tarkasti muista, mutta sama idis). Nainen ei sanonut mitään ja minulle jäi outo fiilis, epäilinkö lie jopa lesboksi...

Myöhemmin kuulin duunissa että yksi työntekijöistämme oli tuo nainen ja oli kuulema häkeltynyt niin töksäytyksestäni että oli mennyt ihan vaikeaksi ja ei pystynyt sanomaan enää mitään. Olen tuota juttua maininnut esimerkkinä kasvosokeudestani. Mutta toisaalta en tuota naista oikeastaan juurikaan nähnyt omassa työtehtävässäni, joten missä välissä hänen kasvonsa olisivat muka tallentuneet päähäni? Oli miten oli, niin kun mennään pois tolaltaan, niin ei osata selittää asioita auki juuri siinä ja sillä hetkellä kun sattuu ja tapahtuu.

Vähän sama sattui. Katselin näyteikkunoita kun tuntematon, minulle siis koputti olkapäähän ja alkoi kysellä mitä esim. veljelleni kuuluu.Käytiin ostamassa naiselle  sandaalit, torilla perunoita jne. Tänä päivänäkään en tiedä kuka oli. Enkä kysyä kehdannut. ???

Juuli

#6
Kokolailla oli noloa tämä , työpaikalla sattunut.
Aamulla aina sama kiire töihin. Juoksujalkaa roskis vietiin, parin päivän takaiset lohenjämät. Kenkäkassi ja käsilaukku mukaan ja täpötäyteen linukkaan. Työpaikalle, piirustuslaudan eteen hommiin. En vaihtanut kenkiä kun tuntui niin viileältä lattianrajassa. Toimitusjohtaja pamahti huoneeseen. Epäluuloinen tiirailu mikä oli ihan tavallista. Se että johtaja avasi suunsa ei ollut tavallista. " Mikä täällä haisee. Uhhuh. Ei kai rouva vaan ole ilmaa päästellyt." No en ollut. Itsekin olin haistavinani merkillistä tuoksua täällä. Oli kuin lohi olisi tuoksunut. Kuvittelin vain kun just oli pari päivää lohikeittoa syöty. Myyntitykkienkin oli täytynyt haistella jotain kun ei lautaan kukaan nojaillut.
Siinä samassa sytytti. Olin heittänyt kenkäkassin kiireessä roskiin ja lohikassi makoili pöytäni alla patterin vieressä levitellen vähemmän hurmaavaa haisua. Kiireellä pihaan lohia viemään roskikseen. Eteisessä tuli johtaja vastaan ja kysyi mihin oli noin kiire kassi kädessä.En osannut kuin sanoa jotta vahinko se oli,,,lohi. "Mikä, mikä ,,,lohi. Mitä se rouva nyt,,,"
Ei haissut enää iltapäivälle . Myyntitykit palasivat lautaan nojailemaan.
.

Toope

Töissä kerran kuulin (olin itse uusi siellä, en tuntenut ihmisiä vielä kunnolla), että joku naisista oli raskaana. Melkein menin onnittelemaan yhtä naista, mutta onneksi jotain sählinkiä sattui juuri silloin, enkä avannut suutani.
Tuo nainen oli sitten muuten vaan keskivartalolihava, se raskaana ollut nainen olikin joku ihan toinen.
Melkein mokasin.

Hippi

Taannoinen pomoni oli todellinen pilkunviilaaja, ja jos minä tunnettuna pilkunviilaajana sellaiseksi jotain moitin, niin se on sitten jo mestari alallaan. Pomo oli taas nipottanut jostain, en enää muista mistä sillä kertaa, mutta mielestäni turhasta kuitenkin.

Nojailin naapurihuoneen ovenpieleen ja avauduin kaverilleni asiasta ja kerroin aika avoimesti, mitä mieltä olin myös kyseisestä pomohenkilöstä.

En tiedä minkä aikaa pomo oli selkäni takana seissyt, mutta kuului rykäisy ja pyyntö sille huoneessa olevalle kaverilleni käynään luonaan kunhan kiireiltään ehtii. Viimeinen oli ilmeisesti jonkinlainen piikki, että minä olin se kiire.

Kyllä olisin taas kerran toivonut nappia, joka olisi avannut luukun jalkojeni alta ja olisin vajonnut johonkin muualle. Hipsin huoneeseeni miettimään, jotta miten paljon pomo oli avautumisestani kuullut ja oliko hän siitä pätkästä tajunnut mikä oli asiani ollut. Siitä olin varma, että pomoa en nimeltä maininnut koko session aikana, mutta asiayhteydestä ehkä olisi voinut päätellä kenestä on puhe, jos oli riittävästi ehtinyt kuulla.

Tuo kyllä opetti, että jos jostain kolmannesta henkilöstä jotain poikkipuolista tulee sanottua, niin aina on viisainta vilkaista ensin taakseen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Onhan tämä nyt noloa, että näin herkullinen aihe on jätetty tänne homehtumaan käyttämättömänä.


No, tunnustetaan nyt ehkä noloin juttu, joka minulle on käynyt. Tästä on jo jokunen vuosi aikaa, kun töissä tuli koko henkilökunnalle s-posti, jossa muistutettiin työsuhdematkalinpun paperisodan hoitamisesta ajoissa. Elettiin jokseenkin näitä aikoja vuodesta. Tuhosin sen viestin, sillä en ikinä jaksanut hoitaa niitä papereita kuntoon ja muutenkin olin aina ostanut oman vuosilippuni lokakuun lopussa enkä vuoden vaihteessa. LOKAKUUN LOPUSSA ... ja nyt elettiin marraskuun loppupuolta. Tunsin kuinka kuumotus nousi kaulaa pitkin poskille ja tajusin, että lippuni oli edelleen ostamatta. Meillä on tavallisesti töissä todella kiirettä lokakuun lopulla ja varmaan se on saanut unohtamaan asian aivan kokonaan. Mutta turha selitellä.

Työpäivän päätyttyä kotimatkalla menin Ärrälle ja ostin lipun. Myyjä sanoi siinä iloisena, että säästin pitkän pennin, kun ostin niin pitkälle voimassa olevan lipun, sillä vuoden vaihteessa hinnat taas nousevat. Joopa joo, en kertonut, miten olin jo reilun kolme viikkoa "säästänyt".

Tuollainen on todella noloa ihmiselle, joka haluaa hoitaa aina asiat ajallaan. Tilannetta ei olisi paljoakaan enää pahentanut kiinnijääminen, vaan se riittää, että itse sen tietää, että on tullut mokattua pahan päiväisesti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lognessa

Säästetyt rahat voi hyvin pistää hyväntekeväisyyteen ja sillä homma on kuitattu :)

urogallus

Kerran junassa. Lähdin suoraan töistä pitkähkölle junamatkalle valmiiksi väsyneenä pitkästä työpäivästä talvisessa ulkoilmassa ja luonnollisestikin sammahdin välittömästi, kun oli univelkojakin. Istuin käytävän puolella, ja vieressäni ikkunapaikalla istui keski-ikäinen mies.

Sitten tarkastettiin matkaliput...

Hätkähdin hereille, kun konnari oli kohdallani, ja vierustoverini ojensi ohitseni omaa matkalippuaan leimattavaksi. Hetkeäkään epäröimättä nappasin kiinni naamani edessä leijuvasta matkalipusta ja ojensin sen konnaria kohti...

Kyllä nolotti.

Hippi

Onhan noita pikkunoloja sitten enemmänkin. Tämän poimin muutaman vuoden takaisesta FB-kirjoituksestani tältä päivältä, kun en vielä kaikki lähseudun kauppoja tuntenut kovin hyvin.

Olisi ollut taas käyttöä napille, joka avaa maan jalkojen alta. Kävelin Tiksiin päin ja jalkakäytävällä huomasin kaupan mainoksen. Kuntoiluvälineitä. Pysähdyin oikein katsomaan, jotta mitä siinä tarjotaan, kunnes kauhukseni huomasin, että se oli Punaisen Kuun "kuntoiluväline"mainos. Tunsin, kun puna nousi kaulaani pitkin ylös kiirehtiessäni eteenpäin. Nopea vilkaisu, jotta huomasiko kukaan ja pikainen toive, että maa avautuisi. Perkele.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Jos ei kukaan nähnyt, niin kai tuosta selvisi säikähdyksellä.

Minulle tapahtui nolo tilanne noin kuukausi sitten K-Raudassa Espoossa. Olin juniorin kanssa etsimässä nokkakärryjä ja muuta muuttohommassa tarvittavaa. Ihmettelin, kun juniori pysähtyi jonkun myyntilaatikon äärelle ja alkoi tutkia jotain esineitä. Sanoin hänelle, että mitä sinä niitä pengot, et sinä niillä mitään tee, ne ovat roskaa. Tässä vaiheessa huomasin, että puhuinkin jollekin aivan vieraalle henkilölle, jolla oli vähän saman tyyppiset vaatteet kuin juniorilla. No, kerrankos sitä erehtyy. Liukenin pois vähin äänin. Nolotti tietysti jonkin verran, mutta vähän myös nauratti, kun muistelin tyypin hölmistynyttä katsetta.

Itse asiassa minulle on tapahtunut aika usein tuollaista ja yleensä nimenomaan kaupoissa. Olen puhunut jollekin seurassani olevalle läheiselleni enkä ole huomannut, että ihminen on vaihtunut. Se, jolle olen puhunut, on ehkä ollut hieman takanani tai sivullani, joten en ole huomannut, kyseiselle paikalle onkin vaihtunut jo toinen ihminen. Niinpä olen vain jatkanut höpinääni. Kun olen huomannut erehdykseni, olen ehkä mutissut "sorry, luulin"... tai mitä nyt olen keksinyt. Joskus olen vain häipynyt. 

MrKAT

Sukulainen oli menossa näyttelyyn eli messuille ulkomaille. Ruotsinlaivalla. Tuttuja bisnesvieraita tapasi kanssa käytävällä ja juttelivat siinä mukavia jonkin aikaa ja huomasi kyllä että he vilkuilivat jatkuvasti alas.  Ei vielä lamppu syttynyt. Hytissä hänelle valkeni. Hänelle oli unohtunut, kait kiireessä, jalkaan kotoa kaikkein resuisimmat likaisimmat hitsauspisaroiden rei'ittämät tennarit.
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.