Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Lahjoitusketju

Aloittaja Unforgiven, heinäkuu 20, 2019, 19:30:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Unforgiven

Muistelen, että Näkökulmalla oli aikoinaan perinteenä osallistua Joulupata -keräykseen vähän kilpailumielessäkin. Lievästi siihen viitaten ajattelin avata ketjun, jossa voi ilmiantaa hyviä lahjoituskohteita.

Itse olen sattuneestakin syystä löytänyt Suomen Lasten Syöpäsäätiö -sivuston, jonne olen laittanut ja tulen laittamaan pienehköjä lahjoituksia silloin tällöin kun rahkeet riittävät.

Ehkä kaikkein suurin vääryys, mitä elämässä voi kuvitella tapahtuvan on se, kun pieni lapsi sairastuu vakavasti. Siinä menee uusiksi koko perheen elämä, ja arvojen ja arvostusten järjestys. Taistelussa lapsen paranemisen puolesta auttaa laajamittainen tutkimustyö ja uusien hoitomenetelmien löytäminen. Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiö, kohdistaa varoja lasten syöpäsairauksien hoidon kehitykseen. Sinä voit auttaa sairastunutta lasta elämään täyden elämän." – Saku Koivu, Aamu Säätiön hallituksen jäsen

Nyt on siis ilmiantaminen luvallista, kerro sinun mielessäsi oleva tärkeä kohde. Ja yksikin lahjoituskerta on tietenkin merkityksellinen, tehdään hyvää yhdessä.

Jos tämäntapainen ketju on jo avattu, voi liittää En pikaisella etsinnällä löytänyt.
I'm just a soul whose intentions are good

Toope

Niin paljon on ollut epäselvyyksiä noiden järjestöjen kanssa, etten uskalla laittaa oikein mitään enää...

Unforgiven

#2
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 21, 2019, 01:58:08
Niin paljon on ollut epäselvyyksiä noiden järjestöjen kanssa, etten uskalla laittaa oikein mitään enää...

Niin, onhan siinä tämäkin puolensa. Kriminaalit ovat kyllä yleensä ihan ensimmäisinä siellä, missä jokin rahan arvoinen vähänkään värähtelee.

Itse nykyään olen alkanut ajattelemaan niin, etten anna rosmoille periksi näin hyvän asian edessä kuin lahjoittaminen. Nykyisin kuitenkin on kohtuullisen hyvät välineet/keinot tarkistella näiden kohdejärjestöjen taustoja.

Totta kai sitä tulee miettineeksi, että haenko vain itselleni puhtaampaa omatuntoa ja parempaa statusta kun raotan lompakkoani lahjoituksiin. Lahjoittaminen tarvitsevalle on kuitenkin ihmiskunnan parhain keksintö  (No ehkä tumma Guinness -olut myös.)  ja tulee pääsäntöisesti välittämään hyvää ja hyvia asioita saajalleen . Joten vi*ut anteeksirumasana motiiveista.

I'm just a soul whose intentions are good

Hayabusa

Minulla on ollut "aina" tapana lähettää joulukortteina jonkun järjestön "postimaksu maksettu"-kortteja. Noistakin järjestöistä on silloin tällöin kuulut epäilyttäviä uutisia ja siten korttivalikoima on kaventunut. Alkaa taas olla aika seurata uutisia "sillä silmällä".
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur