Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nomen est omen - eli parhaat nimet

Aloittaja Amore, heinäkuu 21, 2019, 18:36:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi


Kun ei ollut "Ei nimi miestä pahenna" -ketjua, niin toivottavasti tämä uutinen mahtuu tämän otsikon alle.

Galactus ja Mizar eivät kelvanneet nimilautakunnalle - nyt puhuvat nimiä hakeneet miehet: "Tämä ei jää tähän"
Kelvin Pekosen ja Jiri Kerosen nimihakemukset hylättiin. Nyt miehen kertovat, miltä se tuntui.


Jutun luettuani jäin miettimään, jotta miksi nuo toivotut nimet eivät olisi ihan mukavia ja kelvollisia nimiä. Miksi ylipäätään pitää olla niin tarkoin säädeltyä, millainen nimi ihmisellä pitää olla. Eikö rajaukseksi voisi riittää, että kirjoitettu nimi on lausuttavissa ja muodostaa selvän "sanan" (ei siis mikä tahansa merkkijono) ja esimerkiksi kaikki rivoudet voisi olla kyllä kelvottomia nimiksi.

Ehkä syntyneelle lapselle annettavalla nimellä voisi olla hiukan tiukemmat säännöt lapsen suojaksi. Mutta jos aikuinen ihminen haluaa vaihtaa nimensä, niin miksi sitä pitää rajoittaa? Kaipa tuo on harkinnut itse, millaisen viestin itsestään nimellään haluaa välittää. Harkinnan tarpeellisuutta voisi alleviivata sillä, että nimeään ei voisi vaihtaa lukemattomia kertoja.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Miten tavataan sukunimi Ruokonen englanniksi. Aivan: are you oukei...
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

#17
Ihan vain varoituksena, että alkolukko netinkäyttöönkin voisi olla paikallaan, kun hyvät vitsit ei enää selvinpäin olekaan niin hyviä. Onneksi tuossa esimerkissä uusi nimi olikin ihan kiva. Kelpais mullekin :)

Aadan, 19, nimi on nykyään Katti Mau Piippo – ”Onko kukaan koittanut vaihtaa nimeensä kännissä?”
...
– Onko kukaan koskaan koittanut vaihtaa nimeensä kännissä tai vitsillä? Mä aattelin, ettei ne päästä kovin helpolla niitä ehdotuksia läpi, mutta olin väärässä, entinen Aada, nykyinen Katti Mau kirjoitti Facebookissa.
...



Lisäys:  Tosin nyt vähän epäilen tuon jutun todenmukaisuutta, sillä Katti etunimeä löytyy vain 80 - 99 vuosilta sekä miehillä että naisille kummallakin alle 5 ihmiseltä. Tuon aikavälin jälkeen nimeä ei ole annettu. Mau sen sijaan löytyy tuoreistakin nimistä.
Linkki etunimihakuun: https://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/nimipalvelu_etunimihaku.asp?L=1
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

^
Hehhe. Aika hauska nimi, kannattaa pitää.

On myös senverran vetävän näköinen mimmi, että jos olisin 45-vuotta nuorempi ja vapaa, niin voisin lähestyä vaikka viestillä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Suru-uutinen:
Lainaus käyttäjältä: https://www.marmai.fi/uutiset/mm/ed2afe25-22b5-4bc2-ab9e-6f7ece402b1a?ref=ampparit:b5f4Henkilöstöpalveluyritys VMP muuttaa nimekseen Eezy. Nimenvaihdon taustalla on heinäkuussa toteutettu yhdistyminen Smile Henkilöstöpalvelut Oyj:n kanssa.

Minusta VMP oli harvinaisen kuvaava nimi koko henkilöstöpalveluyritysliiketoimintagenrelle.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko


Telkussa huomasin ohimennen  nimen  Taru Tappola-  Aika raju nimi, ehkä kannattaisi vaihtaa vaikka Maija Murhalaksi, tai joksikin muuksi  neutraaliksi paikannimeksi.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Amore - elokuu 12, 2019, 19:31:11
Muistaakseni Johannes Virolainen piti itsekin sivupersoonastaan Vihannes Jorolaisesta.

Sananmuunnosnimet ovat oma lukunsa. Pariin hauskaan olen ihan oikeassakin elämässä törmännyt - en nyt kuitenkaan yksityisen suojan vuoksi kerro tarkemmin.

Mutta kaikkein osuvin on hätään auttava
Pasi Kuikka Oy
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Muisto Keijo Kullervo

Aikoinaan toimittaja Leo Lehdistö piti sanomalehtikatsauksen tv:ssä muistini mukaan.
Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Amore

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 20, 2019, 10:24:35
Suru-uutinen:
Lainaus käyttäjältä: https://www.marmai.fi/uutiset/mm/ed2afe25-22b5-4bc2-ab9e-6f7ece402b1a?ref=ampparit:b5f4Henkilöstöpalveluyritys VMP muuttaa nimekseen Eezy. Nimenvaihdon taustalla on heinäkuussa toteutettu yhdistyminen Smile Henkilöstöpalvelut Oyj:n kanssa.

Minusta VMP oli harvinaisen kuvaava nimi koko henkilöstöpalveluyritysliiketoimintagenrelle.

"Smile Henkilöstöpalvelut Oyj". Oikeesti? VMP!!!
All you need is Love

Amore

Cambridgen yliopiston rehtori Stephen J. Toope kertoi sunnuntaina olevansa järkyttynyt...

;D ;D ;D

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006327828.html
All you need is Love

Hippi

No nyt on nimessä ihmettelemistä.

Kommentti: Machoilevan nimen on pakko olla aprillipila – onko UROS LIVE -areena naisilta kielletty?
Totean tämän silläkin uhalla, että saan porttikiellon Tampereelle: kaupungin keskustaan, rautatien päälle rakennettavalle monitoimiareenalle annettu nimi UROS LIVE on kertakaikkisen käsittämätön veto.

Olin aluksi varma, että aamupäivän uutinen on aprillipila – Tampereella on vain täytynyt mennä päivämäärät sekaisin.

Eihän kukaan nimeä urheiluhallia UROS LIVEKSI vuonna 2020.



Minä puolestani ihmettelen tuollaista negatiivista lähestymistapaa, sillä minulle ainakin tuli hakematta mieleen juuri naisille taroitettu viihdekeskus, jossa olisi vauhtia ja villiä menoa :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Puolet tamperelaisista ainakin taputtaa uudelle jäähallille karvaisia tassujaan
Our Ilves
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: Amore - joulukuu 02, 2019, 23:51:24
Cambridgen yliopiston rehtori Stephen J. Toope kertoi sunnuntaina olevansa järkyttynyt...

;D ;D ;D

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006327828.html
Meitä on jopa Cambridgessa. Ruhahaa..

Brutto

#28
Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 05, 2020, 15:10:20
No nyt on nimessä ihmettelemistä.

Kommentti: Machoilevan nimen on pakko olla aprillipila – onko UROS LIVE -areena naisilta kielletty?
Totean tämän silläkin uhalla, että saan porttikiellon Tampereelle: kaupungin keskustaan, rautatien päälle rakennettavalle monitoimiareenalle annettu nimi UROS LIVE on kertakaikkisen käsittämätön veto.

Olin aluksi varma, että aamupäivän uutinen on aprillipila – Tampereella on vain täytynyt mennä päivämäärät sekaisin.

Eihän kukaan nimeä urheiluhallia UROS LIVEKSI vuonna 2020.



Minä puolestani ihmettelen tuollaista negatiivista lähestymistapaa, sillä minulle ainakin tuli hakematta mieleen juuri naisille taroitettu viihdekeskus, jossa olisi vauhtia ja villiä menoa :)

"Nimi on vaihdettava" – Vihreät: Uros Live on sukupuolittunut nimi

–" Vaikka kyseinen yritys on monipuolinen ja hyvä yhteistyökumppani, areenan nimi ei ole hyväksyttävä. Tampereen vihreä valtuustoryhmä haluaa areenalle nimen, joka kuvastaa Tampereen nykyaikaista ja yhdenvertaisuutta kunnioittavaa arvopohjaa, todetaan ryhmän tiedotteessa.

– Nimi on vaihdettava. Tämä on tärkeää Tampereen uskottavuuden ja vetovoiman kannalta! vaatii Tampereen vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Olga Haapa-aho tiedotteessa".


Tampereen uskottavuus taisi mennä jo siinä, että ovat äänestäneet valtuustoonsa vihreitä...
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

Harvinaisen hyvin käytetyt sponsorirahat. Uros on nyt kaikkien huulilla.  ;D
Sekä firma että kaupunki ovat saaneet enemmän julkisuutta kuin millään vastaavan hintaisella mainoskampanjalla.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur