Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Klasariketju

Aloittaja Lenny, tammikuu 05, 2019, 17:39:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

a4

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - marraskuu 19, 2022, 08:38:12
Lainaus käyttäjältä: Lenny - marraskuu 19, 2022, 03:39:27
No aina ei voi olla yleissivistynyt :D

Oikeastaan tarkoitin siis, että tuollaiset melodianpätkät kuuluu yleissivistyksen alueeseen. Siinä mielessähän olit hyvinkin yleissivistynyt, että tunnistit jotain sinne Beethovenin suuntaan. Musiikkinörtit sitten hekumoi enemmän sillä muulla tuotannolla.

Ei voi. Nykyaikana se on entistä vaikeampaa. Laitoin Radionurkkaan linkin tietämispodcastiin.
https://kantapaikka.net/index.php/topic,770.msg153113.html#msg153113

Näissä asioissa pitää olla armollinen sekä itselleen että muille. Jos satunnainen aihe ei ole itselle läheinen, niin erottelutarkkudeksi riittää tunnistaa onko kyseessä Kaija Saariaho vai Gettomasa.   8)
Google tietää. Eli tekoäly joka on orjuuttanut meidät työntekijöikseen. Palkaksi saamme omistamansa tiedon murusia, jos olemme kilttejä.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - marraskuu 18, 2022, 23:43:38
Tarkoitan lähinnä sitä, että Beethovenilla tai Mozartillakin tms. oli epäonnistuneita sävellyksiä.

Voitko mainita vaikka vain muutaman näistä "epäonnistuneista" sävellyksistä?
[/quote]
Minultahan ei kysytty enkä tiedä Bee:ltä tai Mo:lta epäonnistuneita mutta muistan kun tv:ssä urkuri Enzio Forsblom
sanoi että Bach olisi voinut jättää muutaman motetin säveltämättäkin. No, tämän lausunnon voi tulkita kahdelle eri tavalla, kovana Bach-levyttäjänä hän oli kyllästynyt a)yhdentekevien motettien suureen määrään ja/tai b)jopa huonoihin.(Huonous suhteellista, hyvien joukossa keskinkertainenkin on huono?).
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - marraskuu 19, 2022, 07:56:10
Niin, vastaatko alkuperäiseen kysymykseeni. Väitit, että "Beethovenilla tai Mozartillakin tms." oli epäonnistuneita sävellyksiä. Kerro muutama. Tai ei tarvitse. Minä vähän luulen, ettet tiedä klassisen musiikin säveltäjistä saatikka heidän sävellyksistään yhtään mitään....
Niin, miksei olisi? Kyllä minä sen tiedän, että noilla säveltäjillä oli suurta tuotantoa. Silti vain pientä osaa lopulta esitetään yleensä. Klassikkoja esitetään usein. Moni sävellys on unohtunut. Jotkut sävellykset eivät toimineet, eivät kiinnosta nykyäänkään. Parhaimmat elävät.

En tarkoita tuota vähättelyksi, mutta nerotkaan eivät olleet neroja joka päivä.

a4

Tölkki energiajuomaa ja menoksi!
Muutama biisi orkkiksena sekä muutama muodin mukaisesti nopeutettuna eli sped up.












MrKAT

Korvamatona monta päivää kun löysin ja kuuntelin wanhasta läppäristäni syntikkaversion.
Tässä pianolla:

Bach Partita No 6 BWV 830 Gigue by Perahia (5m 51s):


Ja tässä cembalolla by Rousset (6m 43s):
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)


Amore

Bachin Toccata ja Fuuga, mutta ei uruilla. Tämä instrumentti kuulostaa hyvässä akustiikassa varmasti aivan uskomattomalta. Aika paljon samoja sävyjä kuin vibrafonissa.


https://www.youtube.com/watch?v=gDm4IphrlYg
All you need is Love

Aave

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

MrKAT

Argentiinalainen pianisti Martha Argerich
 - soittaa uskomattoman nopsaan n. 3:00-4:32.
 - kohdassa 10:12 kuuluu "klirr" eli minun korviini väärä nuotti?
   (olen lukevinani elekielestäkin että ei menny ok?)
   Huippupianistille annan anteeksi, jos 1 virhe.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)