Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Hajut, tuoksut ja odöörit

Aloittaja ROOSTER, tammikuu 08, 2024, 18:19:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Nuoret miehet ovat alkaneet haistella pullotuoksuja.

Lainaus käyttäjältä: https://yle.fi/a/74-20067371Nuoret miehet ovat nyt kiinnostuneita tuoksuista, erityisesti luksusmerkeistä.

Parfyymin tuoksu täyttää ilman, kun 17-vuotiaat lukiolaiskaverukset Nikita Efimov ja Lauri Weiland testailevat talven hajuvesiuutuuksia kosmetiikkaosastolla.
...
Miesten kasvanut kiinnostus tuoksuja kohtaan on huomattu kosmetiikkaa myyvissä liikkeissä. Ilmiön laajuuteen havahduttiin kunnolla viime syksynä.

Ainahan ihmiset ovat nuuhkineet toisiaan ja tuoksuilla on ollut suuri merkitys parinvalinnassa. Itsekin olen ollut innostunut naisten tuoksuista, täytyy myöntää.

Se, että on kiinnostunut omasta hajumaailmastaan, ruvennut hajuharrastajaksi ja alkanut hajustaa itseään luksustuotteilla, on miehenpuolilla aika uusi ilmiö.

Tähän liittyy myös ilmiö, joka varmasti ärsyttää kivijalkamyymäläkauppiaita suunnattomasti. Jonkinlainen häpy pitäisi säilyttää. Ei se raha millä hankitaan esittelymateriaalia synny tyhjästä. Hävetkää pojat!

LainaaNuorukainen käy kokeilemassa tuoksuja paikan päällä liikkeissä ja katsoo sen jälkeen netistä, mistä kyseiset tuotteet saa ostettua halvimmalla.

Tuollainen käyttäytymismalli tuhoaa palveluliiketoiminnan aika nopeasti.

Hajuista vielä: Lievästi mäntysuovalta tuoksuva saunapuhdas ihminen lähellä, kesäisen järven rannalla, kuulaassa kesäillassa, nuotion vienossa lämmössä ja tuoksussa on parasta ihmiselle, mitä voi saavuttaa. Erityisesti jos on myös mahdollisuus nauttia lievästi kärvennyttä grillimakkaraa väkevän nenäänkäyvän sinapin kanssa, kera hedelmäisen punaviinin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

^
Sukupuolitetutkin roolit uudistuvat.
Liberalismia vanhoillisen konservatismin sijasta.

Nyt vaan markkinoimaan Saunapuhdas-tuoksua!

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 09, 2024, 08:12:49Sukupuolitetutkin roolit uudistuvat.
Liberalismia vanhoillisen konservatismin sijasta.

Juu. Käyttäytymismalleja pitäisi myös muuttaa. Liian harvoin kuulee sanottavan: Tuoksutpa sinä hyvälle. Ehkä tuoksujen kommentoimista pidetään liian intiiminä. Vaateparren kehumista kuulee liikaakin.

Ihmiset, haistelkaa enemmän toisianne ja antakaa (kivojen) ajatusten kuulua.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Brutto

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 09, 2024, 09:00:55
Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 09, 2024, 08:12:49Sukupuolitetutkin roolit uudistuvat.
Liberalismia vanhoillisen konservatismin sijasta.

Juu. Käyttäytymismalleja pitäisi myös muuttaa. Liian harvoin kuulee sanottavan: Tuoksutpa sinä hyvälle. Ehkä tuoksujen kommentoimista pidetään liian intiiminä. Vaateparren kehumista kuulee liikaakin.

Ihmiset, haistelkaa enemmän toisianne ja antakaa (kivojen) ajatusten kuulua.

Saako toisen tuoksua mennä enää ääneen kommentoimaan? Woke voi siitä ahdistua.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - tammikuu 09, 2024, 09:06:25
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 09, 2024, 09:00:55
Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 09, 2024, 08:12:49Sukupuolitetutkin roolit uudistuvat.
Liberalismia vanhoillisen konservatismin sijasta.

Juu. Käyttäytymismalleja pitäisi myös muuttaa. Liian harvoin kuulee sanottavan: Tuoksutpa sinä hyvälle. Ehkä tuoksujen kommentoimista pidetään liian intiiminä. Vaateparren kehumista kuulee liikaakin.

Ihmiset, haistelkaa enemmän toisianne ja antakaa (kivojen) ajatusten kuulua.

Saako toisen tuoksua mennä enää ääneen kommentoimaan? Woke voi siitä ahdistua.

Jaa-a,enpä tiedä. Se on oikeastaan tämän ketjun salattu tarkoitus. Ottaa selville mitä raati on mieltä tuoksukommentoinnista.  :P
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Olen useamman kerran huomannut että kun minulla on makuuhuoneen ovi pitkään suljettuna ja tulen huoneeseen, huoneessa on samanlainen haju kuin oli aikoinaan siinä huoneessa missä isäni nukkui. Nyt en puhu hänen juopottelukausistaan, jolloin löyhkää oli jos jonkinmoista, vaan ihan normiarjesta. Jostain olen saanut mielikuvan että ihmisen ominaishaju liittyisi jotenkin immuunipuolustukseen, joten kaiketikin olen perinyt immuunipuolustukseni isältäni. Jos huoneessa tiivistyneen ominaishajun sivuuttaa, niin noin ylipäätään isäni ei kyllä haissut mitenkään erityisen voimakkaasti millekään, siitäkään huolimatta että eihän meillä vuosiin peseydytty kuin saunassa kerran viikossa, ja sitten kun isä remontoi talon ja meille tuli suihku, niin siinäkään ei sitten saanut käydä kuin olikohan se kaksi vai kolme kertaa viikossa.

Olen miettinyt että olisiko tämän isäni "hajuttomuuden" peruja että miellyn miehiin joissa en havaitse mitään voimakasta ominaistuoksua.

Sinänsä melko jännä että vuosien varrella olen tottunut "kammottaviinkin" löyhkiin mitä ihmisistä lähtee, kun treenataan. Tietynlainen "salin haju" tuo melkein nostalgisen olon. Mutta on siinäkin rajansa. Välillä sali on haissut niin pahasti siellä paikanpäällä että on se vähän tukalalta kyllä jo tuntunut.

Mitä tulee keinotekoisiin "tuoksuihin", niin pakko tosiaan käyttää lainausmerkkejä koska sana tuoksu pitäisi mieltyä myönteisenä, ja näinhän ei aina ole. Kamalin kokemus oli kun olin tukehtumisen partaalla saunatiloissa jonkin ääliön suihkuteltua ilmeisesti jonkinlaista ponnekaasua-mitä-lietä niissä tiloissa, ja mukana oli myös haju. Astma on herkistänyt hajuille, mutta ei niitä kaikkia hajuja oikein aina jaksanut ennen astmaakaan, tai sen pahenemisia.

Joku saisi myös kertoa naisihmisille milloin jokin tietty hajuste ei sovi heidän kehonsa kemiaan tippaakaan. En voi uskoa että ihmisten tarkoituksella valitsevat niin ällöttävän väljähtyneitä ja pahanhajuisia deodorantteja ja hajuvesiä, kuin millainen vaikutelma heidän lähistöllään muodostuu.

Ja auta armias pyykkipulvereiden ja huuhteluaineiden kanssa. Ihan kuin jotkut haluaisivat kaasuttaa muita hengiltä.

Socrates

Taisin joskus mainitakin, että taannoisessa työpaikassa oli naispuolinen työkaveri, jolla oli huumaavan hyvä ominaistuoksu, jota ei peittänyt millään dödöllä tms.

En sitä sentään sanonut ::) .
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

kertsi

Keinotekoisilla hajuilla voi tosiaankin peittää sen oman ominaishajun, tai toisaalta parhaimmillaan kiihottaa jotain potentiaalista parittelukumppania. Minulle miehen ominaishaju on merkittävässä roolissa kiihottumisessa, jos miehen haju sattuu olemaan sellainen, että vetää puoleensa. Likaisuushaju/juoponhaju tai vanha viina tai tupakanhaju tms. ei koskaan vedä kyllä puoleensa.

Itse olen hajusteyliherkkä, joten koen nykyään luotaantyöntävänä useimmat hajusteet, myös pyykkipulverin ja huuhteluaineen ja tuoksukynttilät jne..
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Socrates - tammikuu 09, 2024, 13:14:12Taisin joskus mainitakin, että taannoisessa työpaikassa oli naispuolinen työkaveri, jolla oli huumaavan hyvä ominaistuoksu, jota ei peittänyt millään dödöllä tms.

En sitä sentään sanonut ::) .

Vaikka ei mitään sanoisikaan, on vaarana, että naisen nuuskimisesta jää kiinni kun ohi kävellessä katse lasittuu, nenä vetää nousten vainua ja pää hieman kääntyy, kuten toisen koiran ohittavalla koiralla. Nonverbaalinen viestintä ei jää huomaamatta.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

Hajuaisti paranee haistelemalla. Nuuhki, niin tiedät enemmän.

Lainaus käyttäjältä: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miten-kadonneen-haju-tai-makuaistin-saa-takaisin/8852104Järvisen mukaan hengitystieinfektion seurauksena heikentyneitä tai menetettyjä haju- ja makuaisteja voi kokeilla itse elvyttää helpolla konstilla: hajuharjoittelulla.

Tutkimusten mukaan mahdollisimman pian hajuaistin menetyksen jälkeen aloitettu hajuharjoittelu sekä parantaa että nopeuttaa aistin palautumista osalla potilaista, kertoo Terveyskirjasto.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01182

Fysiologisista syistä ihminen tuskin kovankaan harjoittelun jälkeen pystyy aivan samaan suoritukseen kuin huumekoirat. Tosin tullimiehelle jolla on nenä kunnossa voisi antaa yhden palkkaluokan korotuksen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

On olemassa jokin tietty tupakkamerkki jonka savu milteipä tuoksuu, eikä haise, minun nenääni. Mutta en tiedä mikä se on. On mahdollista että sama jota ihan eka miesystäväni poltteli (vain muutaman savukkeen per päivä), että siihen sitten liittyisi jotain nuoruusmuistoja.

Muuten kaikki tupakat ovat kutakuinkin vastenmielisiä ja jotkut suorastaan kammottavia. Mutta nuuska haisee vieläkin pahemmalta, kuten olen jo raportoinutkin. Olisikohan pahin nuuskavouhotus jo hellittämässä, kun tuntuu että vähemmän haissut viimeaikoina. Sensijaan korona-aika ilmeisesti aiheutti sen että jotkut lotraavat hajusteita ylleen kuin saavilla kaataen.

ROOSTER

Niko Saarinen kertoo vinkkejä, hajuihin liittyen.

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/ec11ba6a-502e-4e4a-a69b-dfa67cffac54Saarisen mukaan hän on muutamia kertoja tarkoituksetta haistanut naispuolisen ystävänsä alapäähajun, kun tämä on tullut vessasta. Näin ei ole Saarisen mukaan käynyt miesten kohdalla.

– Sä haistat sen hajun, vaikka en ole mennyt mitenkään erikseen haistelemaan. Se haisee huoneilmassa, hän kertoi havainnoistaan.

Jokela hämmentyi juontajaparinsa sanoista, jolloin Saarinen yritti vakuuttaa kokemustensa todellisuuden.

– Tää on fakta, ei läppä. Olen useamman kerran haistanut ystävättärieni pillun hajun. Suosittelisin heidän kohdallaan, että enemmän kuin kaksi kertaa päivässä vaihtaisi ne pikkuhousut.

Tästä on ilmeisesti syntynyt keskustelua.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Eksäni aikoinaan väitti että hän haistaa verenhajun ennen kuin naisella on vielä edes kuukautiset alkaneet.

MrKAT

Älkää kertoko kellekkään(naapurille), mutta olen metsälenkeillä napsinut pari neulasnäytettä tielle sojottavasta oksasta (puolustaudun että metsäkoneet tuppaa muutenkin riipimään, pätkimään sojottavia oksia mukaansa).
  No niin, olen tehnyt joulukuusta asti ja aina puristellen 2 neulasta kynsin saanut mahtavat joulukuusen tuoksut ja tunnelman. Mutta ne katosi täällä käyneen suven jälkeen! Nyt tuoksui vain kasviskuituna, ei tunnista kuuseksi. Epäilin jo koronaakin, mutta nyt pakkasella meinaa taas tuoksua kuusi. Mikähän ilmiö lie? En olisi ikänä kekkassu ilman jatkuvia näytteenottoja.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)