Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Erilaisista perhemalleista ja sukupuolisensitiivisestä kasvatuksesta

Aloittaja Edward, tammikuu 26, 2019, 09:14:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

#390
Älkää saivarrelko/nillittäkö. Toki tarkoitin edellisellä lasteni äitiä, enkä itseäni, muthafuchas... >:(

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 16, 2022, 20:01:59
Minä puolestani tiedän kokemuksesta, että raskaus ja äitiys ei ole lainkaan vaikeaa. Varmaan se johtuu juuri sukupuolestani. Meille naisille se yleensä on helpompaa, ei tietenkään kaikille meistäkään. :)
Ei mies voi tietää.
Kuten ei nainen isyyttä.
Juu, edelleen 2 sukupuolta.

Norma Bates

Ei tiedä kaikki miehet isyydestä, vaikka olisi siementä tullutkin roiskittua. Eikä kaikki naiset tiedä äitiydestä vain sen takia että ovat naisia. Ja kiitos ja ylistys, ettei tarvitse tietää.

Toope

#393
Omat lapseni ovat jo niin isoja, ettei tuo homo/queer-tyrkytys heihin enää toimi, mutta itse vähän pelkään nuorempien puolesta. Tuleeko noista aivopestyjä, kuin neuvostoliiton lapsista? 20 vuotta sitten vielä olisimme kysyneet, onko lapsi TYHMÄ, jos ei tajua sukupuoltaan... :-\

En odottanut, että tyhmyys on sitä, mitä tyrkytetään lapsille.

Norma Bates

Yhtäällä netissä oli jotain juttua sukupuolirooleista yms. ja muuan ihminen oli jutellut asioista teini-ikäisen tyttärensä kanssa. Tälle oli ilmeisesti koulussa opetettu että pitää aina muistaa että sensijaan jotta kertoisivat olevansa "valkoisia heteroita", on heidän kerrottava olevansa "kaikkia sukupuolirooleja".

En minä kyllä oikein ymmärrä miksi sukupuolirooleista pitää lässyttää koulussa yhtään mitään. Voihan sitä todeta että on olemassa sitä ja tätä, mutta minkä takia jokaikisen pitäisi sillä asialla alkaa päätänsä rassaamaan, kun haluaa vaan elää omannäköistään elämää. Alkaa tuntua kuin oltaisiin jossain kommunistisessa maassa missä pitää muistaa kaikenlaiset ihme litaniat läpi ja asetella sanansa aina ja kaikkialla oikein, tai tulee huutia.

Esmes kun minä itse katson olevani Asperger-piirteinen, niin en minä vaadi että autismista toitotetaan kaiken aikaa kaikkialla. Niin että koulussa jo opetetaan että tämmöisiäkin ihmisiä voi olla. Riittää että koulussa puututaan kiusaamiseen, jos semmoista esiintyy. Jos aletaan kaikki mahdolliset vähemmistöt käymään läpi ja opetetaan että pitää olla kokoajan kuin susi kukassa ettei vaan kukaan hermostu, niin eihän siellä sitten mitään muuta ehdi tehdäkään kuin pohtia vähemmistöjä.

Vaan eipä asseja ole paljon pohdittu, ja tölviä saa minkä ehtii. Jari Tervonkin mukaan "meikäläiset" ovat rasisteja. Vaikka minä olisinkin, niin ei kaikki assit ole.  ::) Jokatapauksessa, mihin hyvänsä vähemmistöihin kuulunkin, ei koko maailman tarvitse pyöriä minun persoonani ympäri.

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 19, 2022, 10:05:14
Esmes kun minä itse katson olevani Asperger-piirteinen, niin en minä vaadi että autismista toitotetaan kaiken aikaa kaikkialla.

Vaan eipä asseja ole paljon pohdittu, ja tölviä saa minkä ehtii.
Ei kaikki maailman naisetkaan ole vaatineet tasa-arvoa. Tai kaikki orjat.

Toope

Tietyillä vihervasemmistolaisilla tahoilla ehkä silti on taipumusta vaatia lapsista tietynkaltaisia, eikä antaa heidän kehittyä luonnollisesti miehiksi ja naisiksi. Joillekin tuo on selvästi ongelma? Mikä helkutin vika heissä on, kun biologia ja normaalius ei kelpaa?

Hyväksyn queerajatuksia sinänsä, mutta en hyväksy asian tyrkytystä. Se ei ole enää normaalia, eikä tervettä.
Useimmat lapset ovat terveitä, eikä heille tulisi painostaa noita ajatuksia.

Norma Bates

https://kingdomstv.com/abandoned-newborn-girl-saved-by-puppies-cuddling-her-to-keep-her-warm/

Intian perhemallin mukaan nainen on koiraakin vähäarvoisempi, ja näppärimmin siitä pääsee eroon kun se on vielä avuton vauva.

Koiratkin kohtelevat ihmistä paremmin kuin toinen ihminen

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 07, 2022, 12:57:42
https://kingdomstv.com/abandoned-newborn-girl-saved-by-puppies-cuddling-her-to-keep-her-warm/

Intian perhemallin mukaan nainen on koiraakin vähäarvoisempi, ja näppärimmin siitä pääsee eroon kun se on vielä avuton vauva.

Koiratkin kohtelevat ihmistä paremmin kuin toinen ihminen
Kulttuureissa on vikoja, ja eroja.
Siksi jotkut kulttuurit ehkä eivät kehity, kun jumiutuvat noihin käsityksiin?
- - -
Itseäni rasittaa se, että meidän pitää noita kulttuureja ottaa tänne, vaikka tiedämme niiden olevan tuhoisia. Kotimaistaan tekevät paskastanioita.
Joo, islam rikastaa meitä (kuten kotimaitaan!).

Homogeenisyys on yhteiskunnalle hyväksi, ei sekalainen kulttuuri/etnisyys/uskonto-sotku.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 08, 2022, 23:00:20
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 07, 2022, 12:57:42
https://kingdomstv.com/abandoned-newborn-girl-saved-by-puppies-cuddling-her-to-keep-her-warm/

Intian perhemallin mukaan nainen on koiraakin vähäarvoisempi, ja näppärimmin siitä pääsee eroon kun se on vielä avuton vauva.

Koiratkin kohtelevat ihmistä paremmin kuin toinen ihminen
Kulttuureissa on vikoja, ja eroja.
Siksi jotkut kulttuurit ehkä eivät kehity, kun jumiutuvat noihin käsityksiin?
- - -
Itseäni rasittaa se, että meidän pitää noita kulttuureja ottaa tänne, vaikka tiedämme niiden olevan tuhoisia. Kotimaistaan tekevät paskastanioita.
Joo, islam rikastaa meitä (kuten kotimaitaan!).

Homogeenisyys on yhteiskunnalle hyväksi, ei sekalainen kulttuuri/etnisyys/uskonto-sotku.

Jos kaikista kulttuureista otettaisiin niiden sulatusuunissa (esim. USA:ssa) parhaat palat, niin ihan ok. En tiedä mistä johtuu että joissain maissa nykyään tulokkaat takertuvat kaikkein tympeimpiin oman kulttuurinsa tapoihin kynsin hampain, aivan kuin identiteetti olisi veks heti jos jätetään esim. kunniamurhat tai lasten silvonta käytöstä pois. Olisiko kyse siitä että kouluttamattomat ihmiset ovat jästipäitä jotka haluavat vain aina ja kaikkialla toitottaa sitä omaa heimoaan, tapahtui se sitten vaikka naiset hunnuttamalla. Kun taas varakkaammista perheistä on päästy länsimaisuuden makuun, ja eletään länsimaisessa maassa kuten muutkin elävät. Paitsi jos sattuu huvittamaan yliopiston käytyään alkaa johtamaan jotain terroristisolua, esim. sen vuoksi että nauttii siitä että saa määräillä muita.

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Itse terveysnatsina pidän parhaina paloina kaikkea mikä edistää terveyttä ja rikastuttaa elämää myönteisessä mielessä. Ensimmäiseksi tulee mieleen ruoka ja musiikki. Esmes välimerellistä ruokavaliotahan pidetään terveellisenä, joten jos joku kulttuuri tuo sen näytille tullessaan, niin kiva. Länsimaista rock-musaahan ei sitten olisi olemassakaan ilman kulttuurisia sulautumia. Tosin afrikkalaisten päätyminen Amerikkoihin ei kyllä tapahtunut heidän kannaltaan positiivisissa merkeissä.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 10, 2022, 13:07:00Länsimaista rock-musaahan ei sitten olisi olemassakaan ilman kulttuurisia sulautumia. Tosin afrikkalaisten päätyminen Amerikkoihin ei kyllä tapahtunut heidän kannaltaan positiivisissa merkeissä.

Joo, kyseessä ei ollut mikään vapaaehtoinen keikkamatka.

Kovien olojen orjuudesta syntyi musiikkia jossa oli koskettavuutta ja voimaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 10, 2022, 11:46:41
^
Kenen mielestä parhaat palat?
Vaikeaa olla normihetero, kun jotain ääliömörköjä tyrkytetään joka suunnasta.
Kyllä minä lapsilleni osoitin normi poika- ja tyttökultttuuria. ::)
Minusta se on normaalia!

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 13, 2022, 00:44:26
Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 10, 2022, 11:46:41
^
Kenen mielestä parhaat palat?
Vaikeaa olla normihetero, kun jotain ääliömörköjä tyrkytetään joka suunnasta.
Kyllä minä lapsilleni osoitin normi poika- ja tyttökultttuuria. ::)
Minusta se on normaalia!

Mutta eikö se päinvastoin ole tosi hyvä  juttu, että teille, jotka olette hieman hämmentyneitä seksuaalisuudestanne, on erilaisia malleja ja vaihtoehtoja tarjolla?

Jos heterous on vaikeaa, niin onhan vain hyvä, että sitä ei ole pakko olla!

T: Xante