Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Erilaisista perhemalleista ja sukupuolisensitiivisestä kasvatuksesta

Aloittaja Edward, tammikuu 26, 2019, 09:14:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 08, 2022, 09:33:13
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 07, 2022, 23:14:57
En ole queer-porukkaa muuten tuomitsemassakaan, kunhan eivät tyrkytä malliaan muille ja eritoten lapsille. Viimeksimainitussa menee lgbtp jo pedofiliaa lähelle, jos tyrkyttävät aatettaan lapsille. Rajansa kaikelle...

Minulla on ihan sama. En ole tuomitsemassa uskontojakaan, mutta mielestäni niitä ei saisi alati tyrkyttää. Enkä tuomitse perussuomalaisiakaan, mutta sen jatkuvan tyrkyttämisen sietoraja on ollut välillä lähellä.
Heh, pian tulee enemmän!
Olen puhunut siitä, että yhteiskunnallisessa keskustelussa on tietynlaista heiluriliikettä. Nyt ovat liberaalit olleet äänessä ja menneet övereiksi. Siksi tulee vastareaktio. Konservatiivinen vastareaktio tulee, koska liberaalit mokasivat. Vetivät ajatuksensa liian pitkälle. Siksi tulee vastareaktio.

USA:ssa syyskuussa tulee vaalit, joissa demokraattiliberaaleilla on paha paikka.
Suomessakin odottaa tilanne, jossa vihervasuriliberaaleilla on paha paikka seuraavissa vaaleissa.

Norma Bates

https://kantapaikka.net/index.php/topic,790.msg136524.html#msg136524

Olisiko niin että minulle on mahdotonta ymmärtää miksi pahoinpitelee omaa lastaan sen vuoksi, että en tajua perhe-elämän dynamiikkaa noin ylipäätään ollenkaan. Koska en halunnut lapsia, minulla ei ollut elämässäni sitä vaihetta jossa aletaan aivopesemään sitä omaa jälkeläistä oman mielen mukaiseksi, tai rääkätään häntä fyysisesti tai psyykkisesti, jos ei penikka pomppaa kuten vanhempi tahtoo. Toisaalta sitten taas olen saanut sellaisen kuvan että teinit räkivät äitiään päin naamaa, joten ihmettelen että miksi joissain perheissä kakarat pääsevät niskanpäälle, joissain vanhemmat...? Onko se siitä kiinni että kuka ehtii ensimmäisenä alkaa perkeleeksi toisille?

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 11, 2022, 19:03:53


Katsotaanpa.

1. Aivoistani.

2. Varmaan ekalla tai tokalla luokalla koulussa, oltiin mukamas ihastuneita. Mutta varsinaisesti myöhemmin, kun olin tosissani ihastunut (poikaan).

3. Mitäs se olisi heille kuulunut... Mutta kun äidille sanoin että "mistähän löytäisin rakastavan miehen", hän töräytti että "miksi sun pitäisi sellainen löytää, kun minäkään en löytänyt" (paino sanalla rakastava).

4. Voihan se olla. Koska isäni ei rakkautta osoittanut, haluaisin että joku mies osoittaisi.

5. Voisi, jossain toisessa inkarnaatiossa voinen olla jotain muuta.

6. Kyllä.

7. Ei voisi, koska ajatus naisen nuolemisesta ällöttää, enkä itsekään niin perusta nuoltavana olemisesta. Kuulema ei voi olla lesbo, jos ei "syö mattoa".

8. Olen, mutta tuskinpa tuo auttanee.

9. Jos isken silmäni johonkin mieheen, tottakai yritän vietellä häntä heteroseksuaalisuuteen...

10. Jos pidän suuni kiinni suuntautumisestani, eivät miehet tule tarjolle.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 11, 2022, 19:17:53
2. Varmaan ekalla tai tokalla luokalla koulussa, oltiin mukamas ihastuneita. Mutta varsinaisesti myöhemmin, kun olin tosissani ihastunut (poikaan).

Tuon ikäisenä lapset leikkivät barbeilla ja autoilla. Eivät he mieti heteroajatuksia vaan kyllä tuollaiset ajatukset johtuvat siitä, että joku pedofiiliaikuinen on aivopessyt sinua heteroajatuksilla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 11, 2022, 20:41:46
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 11, 2022, 19:17:53
2. Varmaan ekalla tai tokalla luokalla koulussa, oltiin mukamas ihastuneita. Mutta varsinaisesti myöhemmin, kun olin tosissani ihastunut (poikaan).

Tuon ikäisenä lapset leikkivät barbeilla ja autoilla. Eivät he mieti heteroajatuksia vaan kyllä tuollaiset ajatukset johtuvat siitä, että joku pedofiiliaikuinen on aivopessyt sinua heteroajatuksilla.

Eipä kyllä mitään muistikuvaa milloin tuo hetero-nimike tuli tutuksi. Ei sitä kyllä mielestäni ollut biologian kirjoissa 5. eikä 8. luokalla, jolloin meille esiteltiin että miltä ne genitaalit näyttävät ja mitä niillä tehdään. Kovin oli taantumuksellista meno peruskoulussa 1980-luvulla, sillä jos ei puhuttu heteroista, ei puhuttu homoistakaan.

Jaa, yksi poika yläasteella otti korvakorun ja sanoi että se on gayring.  :)

Amore

Kuinka yhteiskunta, eli me kaikki, kasvatamme toisiamme?

Kuunnelma kasvamisesta miesten maailmaan, vaikka sitten hampaat irvessä. Kuunnelman tyylilaji on komedia ja sen vihaa tihkuva päähenkilö on mies. Ei suositella alfa-uroksille (koska he eivät sitä kestä).

En itse pidä teatterista enkä siis radioteatteristakaan, mutta tämä oli poikkeus, jollaisia sattuu ehkä kerran 10 vuodessa. Hyvin kirjoitettu ja erityismaininta erinomaisesta äänisuunnittelusta.

Miesvihaaja
https://areena.yle.fi/podcastit/1-63134979
All you need is Love

Toope

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 11, 2022, 20:41:46
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 11, 2022, 19:17:53
2. Varmaan ekalla tai tokalla luokalla koulussa, oltiin mukamas ihastuneita. Mutta varsinaisesti myöhemmin, kun olin tosissani ihastunut (poikaan).

Tuon ikäisenä lapset leikkivät barbeilla ja autoilla. Eivät he mieti heteroajatuksia vaan kyllä tuollaiset ajatukset johtuvat siitä, että joku pedofiiliaikuinen on aivopessyt sinua heteroajatuksilla.
Tarkoitat ehkä vitsiksi, mutta näinhän meillä toimitaan. Queer-propagandaa syötetään jo lapsille. Sairasta, ei tervettä.

Norma Bates

Vuonna 2019 Yhdysvalloissa oli 191 000 lasta, joiden vanhemmat olivat samaa sukupuolta. Tuoreessa on tutkimuksessa on selvitetty, miten nämä lapset ovat menestyneet koulussa.

Tutkimuksessa verrattiin 3 000:ta mies- tai naisparin lasta 3 000 lapseen, joiden vanhemmat olivat eri sukupuolta. Tulosten mukaan samaa sukupuolta olevien vanhempien lapset pärjäsivät peruskoulussa keskimäärin muita paremmin ja jatkoivat viisi prosenttia todennäköisemmin lukioon.

Tutkijoiden mukaan ero voi johtua siitä, että lapsen saaminen on samaa sukupuolta oleville pareille keskimääräistä vaikeampaa ja siksi he myös panostavat lapsiinsa keskimääräistä enemmän.

Toinen selitys voi olla se, että naisparit valitsevat siittiöiden luovuttajan esimerkiksi älykkyysosamäärän mukaan.

Tutkijat viittaavat myös tutkimuksiin, joiden mukaan naiset keskimäärin viettävät enemmän aikaa lastensa kanssa kuin miehet. Lasten kanssa vietetty aika edistää muun muassa kommunikaatiokykyjen kehittymistä. Kahden äidin perheissä lapset saavat tässä suhteessa tuplaedun.

Tutkimuksissa on saatu viitteitä myös siitä, että homoseksuaaliset isät viettävät enemmän aikaa lastensa kanssa kuin heteroisät.

Tutkijoiden päätelmä on se, että samaa sukupuolta olevien vanhempien lapset voivat sosiaalisesti ja psyykkisesti yhtä hyvin kuin muutkin. Vanhempien sukupuolta suurempi merkitys on vakailla ihmissuhteilla ja perheen sosioekonomisella tilanteella.


https://bit.ly/3eWrXJ7

Näkyi ainakin minulle koko stoori ekalla katselulla. (On taas näitä TieKun spostiin laittamia juttuja josta ei ikinä tiedä milloin maksumuuri pamahtaa päälle.)

Itselleni lähinnä tulee mieleen että nais- ja miesparien perheissä ollaan ehkä keskimäärin talouden puolesta hyväosaisempia kuin heteropareilla keskimäärin. Koska lapsen hankkiminen ei käy ihan noin vaan että saunan jälkeen päissään pannaan alulle, vaan prosessi on vähän white/black jne. trash -touhua monimutkaisempaa, niin lapsia laittavat homoseksuaalit varmastikin useammin ovat siinä asemassa missä he voivat kouluttaa lapset paremmin.

Toope

Itse en hetkeäkään usko noihin väitteisiin.
Ovat melkein YLE-uutisia.
Terve järki kertoo, että maailman koostuessa miehistä ja naisista, lapsen tarve on molemmille... :)

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 21, 2022, 23:50:42
Itse en hetkeäkään usko noihin väitteisiin.
Ovat melkein YLE-uutisia.
Terve järki kertoo, että maailman koostuessa miehistä ja naisista, lapsen tarve on molemmille... :)

Kuten olen ennenkin vihjaillut, on se kumminkin vanhemman laatu mikä merkkaa, ei hänen sukupuolensa. Et voi olla tosissasi että tärkeintä lapselle on että on äiti ja isä, jos nyt sattuu vaikkapa semmoinen parivaljakko että isukki raiskailee lapsiaan, taikka äiti hylkää oman onnensa nojaan. Tai sekä että. Ei se miehuus nyt niin arvossa arvaamattomassa ole että raiskaava tai pahoinpitelevä isä on automaattisesti parempi kuin kunnollisesti elävä ja rakastava homo/lesbovanhempi.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 22, 2022, 09:56:00
Kuten olen ennenkin vihjaillut, on se kumminkin vanhemman laatu mikä merkkaa, ei hänen sukupuolensa...
Olet väärässä. Toki ihmisissä ja vanhemmissa on hyviä ja pahoja, mutta yleistäen lapsille TOTTAKAI on terveintä, että on esikuva molemmista sukupuolista. Terve järki sanoo noin!

Maailma koostuu miehistä ja naisista ja häviävän pienestä osasta hörhöjä. Hyvä traditionaalinen perhemalli on se paras ja tervein lapsille, sanovat wokesosiologit mitä tahansa.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 22, 2022, 22:01:47
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 22, 2022, 09:56:00
Kuten olen ennenkin vihjaillut, on se kumminkin vanhemman laatu mikä merkkaa, ei hänen sukupuolensa...
Olet väärässä. Toki ihmisissä ja vanhemmissa on hyviä ja pahoja, mutta yleistäen lapsille TOTTAKAI on terveintä, että on esikuva molemmista sukupuolista. Terve järki sanoo noin!

Maailma koostuu miehistä ja naisista ja häviävän pienestä osasta hörhöjä. Hyvä traditionaalinen perhemalli on se paras ja tervein lapsille, sanovat wokesosiologit mitä tahansa.

Elämä nyt välttämättä ei aina mene yleistäen... Mikäs siinä muuten oikein on, että kun jotkut heteroparit eroavat, isukkia ei jaksa kiinnostaa perheensä enää millään tavalla? Ja jotkut miehet laittavat uuden perheen heti jonkun toisen naisen kanssa, ja se ex-perhe on ihan paskanhailea? Ja tottakai on näitä ikivihaisia naisia jotka tekevät kaikkensa että ex-mies ei saa olla lasten elämässä jne.

Miehen mallia voi saada muistakin kuin siittäjästään. Tiedän tapauksen että perheenisä oli rapajuoppo jätkä ja poika viihtyi paljon erään naapuruston miehen seurassa, ja ihan kunnollinen ihminen pojasta kasvoi. Ja kaippa sitä naisenmalliakin löytyy, helpostikin.

Jos nyt ajatellaan että trad. perhemalli olisi se että vanhemmat pysyvät yhdessä, niin moniko pari Suomessa pysyy siihen asti että kersat ovat 18 v? Ja jos on pysynyt, niin onko lapsista tullut täyspäisiä, jos vanhemmat ovat suuren osan ajasta olleet toistensa kurkuissa kiinni?

- Itseasiassa, oikein paskasta isästä tytärhän voisi saada ajatuksen että alanpa lesboksi, en halua olla miesten kanssa missään tekemisissä... Kun taas lesboparin tyttärenä kasvanut haluaa tietysti nuoruudessa uhmata vanhempiaan, kuten teinit kuulema haluavat, ja ryhtyy seurustelemaan pojan kanssa.

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 22, 2022, 22:01:47
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 22, 2022, 09:56:00
Kuten olen ennenkin vihjaillut, on se kumminkin vanhemman laatu mikä merkkaa, ei hänen sukupuolensa...
Olet väärässä. Toki ihmisissä ja vanhemmissa on hyviä ja pahoja, mutta yleistäen lapsille TOTTAKAI on terveintä, että on esikuva molemmista sukupuolista. Terve järki sanoo noin!

Onko taliban-pariskunta (siis mies on taliban, naiseltahan ei kysytä) paremmat vanhemmat lapselle kuin suomalainen homo- tai lesbopariskunta?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hiha - syyskuu 23, 2022, 14:00:48
Onko taliban-pariskunta (siis mies on taliban, naiseltahan ei kysytä) paremmat vanhemmat lapselle kuin suomalainen homo- tai lesbopariskunta?
Hehe! Aika irvokas esimerkki!
Totta kai puhumme yleistyksistä ja keskiarvoista. Tietenkin isä/äiti- perhe on paras lapsille, koska on luonnollisin.
On silkkaa typeryyttä tuota kiistää.
On olemassa monenlaisia perhemalleja, mutta toiset ovat parempia ja jotkut huonompia. Ei se yksinhuoltajakaan korvaa koskaan isä/äiti-mallia.