Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Erilaisista perhemalleista ja sukupuolisensitiivisestä kasvatuksesta

Aloittaja Edward, tammikuu 26, 2019, 09:14:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Toivon että tulee päivä jolloin ihmisten seksuaalisesta suuntautumisesta ja sukupuolesta voidaan todeta että "ketä kiinnostaa..." Eli asiasta ei tarvitse enää vouhottaa.

Hyvä vanhempi on rakastava. En mollaa heteroita todistellakseni että homot ovat parempia, vaan kerron epäkohdista todeten että heterot eivät ole automaattisesti parempia.

Taannoin luin naisen blogin, jossa hän virnuili että hänellä ja teinipojillaan on yhteiset seksilelut. (Naisen dildot olivat ilmeisesti olleet epäjärjestyksessä, ja hän uskoi lastensa käyttäneen niitä.) Lisäksi tämä Vuoden Äiti saunoi poikiensa kanssa, ja muistaakseni myös nukkui näiden kanssa.

Saattoi olla trollaustakin, mutta minua alkoi yököttää. Olkoon vanhempi hetero tai homo, mutta pitäköön pentunsa erossa mähmäisestä seksuaalisuudestaan. Lukolliset kaapitkin on keksitty.

Vastenmieliseltä minusta tuntuu myös kuvio jossa vanhemmat ovat avoimesti kinkyjä, ja lapset saavat aina välillä todistaa miten äiti tai isä revitään tukasta kellariin piiskattavaksi.

Itse pitäisin lapset moisesta sivussa vaikka hampaat irvessä.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 01, 2022, 12:05:31
Toivon että tulee päivä jolloin ihmisten seksuaalisesta suuntautumisesta ja sukupuolesta voidaan todeta että "ketä kiinnostaa..." Eli asiasta ei tarvitse enää vouhottaa.
Näin tuskin tapahtuu, koska on niin keskeinen asia yhteiskunnallemme. Seksuaalinen suuntautuneisuus toki on yksityisasia, mutta lasten hankkiminen ei ole. Lapsiin vaikuttaminen erilaisten ideologisten lahkojen (woke) kautta ei ole myöskään yksityisasia, se on lasten hyväksikäyttöä.

Tytöt ovat tyttöjä ja pojat poikia, se on 99,9%:sti normaalia.

Juu, kyllä luin edeltä vähän roskaakin ja myös järkeviä ajatuksia. Molempia ehkä tarvitaan? Mutta edelleen asia on siten, ettei biologia muutu poliittisten mielipiteiden myötä. Nyky-yhteiskunnassa esitetyt 30-gender- ajatukset tai sukupuolenvaihdosajatukset ovat valhetta. Mitä muutakaan voivat olla, jos ovat biologian vastaisia!?

Norma Bates

En usko että homojen keskuudessa yritettäisiin aivopestä lapsista homoja. Eiköhän homoseksuaalien prosentuaalinen osuus väestöstä pysy samana, olivat vanhemmat mitä sorttia hyvänsä.

Ennemmin kannattaa huolestua "tiedostavista" heteropareista joille on kauhistus jos poika leikkii autoilla.

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 03, 2022, 22:59:54
En usko että homojen keskuudessa yritettäisiin aivopestä lapsista homoja. Eiköhän homoseksuaalien prosentuaalinen osuus väestöstä pysy samana, olivat vanhemmat mitä sorttia hyvänsä.

En usko kanssa. Tosin ei mulla ole oikein kokemusta homopareista joilla olis lapsia.

Jotenkin toi tuntuu vähän semmoselta jutulta että siitä kauheasti murehtiminen ei ole niin kuin... oikeansuhtaista.

Ruotsista tiedän yhden naispariskunnan, jolla taitaa nyt jo olla kaksi lasta. En ole niistä lapsista yhtään tippaa huolissani. Tai sanotaanko että paljon enemmän vaikka Toopen lapsista.

Luulisin että käytännön syistä naispareille on helpompi hankkia lapsia, kun kuitenkin synnyttää voi jompi kumpi osapuoli ja tarvitaan siihen vain se hedelmöitys.

Miehillä varmaan vaihtoehtona on adoptio tai joku aika hemmetin vaikea järjestely, joten en usko, että se nyt edes on kauhean yleistä.

Enkä tiedä miksi kaksi isää ois jotenkin "huono". Sehän vaatii jo niiltä niin helvetisti kykyä ja resursseja edes järjestää se asia, että ei ne niin kuin....   ei se edes onnistu ihan keneltä tahansa ja siinä pitää olla aika vahva halu ja tosi rohkea ja muuta sen asian eteen toimiessa.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 03, 2022, 22:59:54
En usko että homojen keskuudessa yritettäisiin aivopestä lapsista homoja...
No, ei varmaankaan...!  ;D
Mieti, mitä sanot, jos homoliitot/lastenhankkimiset perustuvat homoideologiaan...! ;D
Eivät biologiaan.

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 03, 2022, 23:42:18
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 03, 2022, 22:59:54
En usko että homojen keskuudessa yritettäisiin aivopestä lapsista homoja...
No, ei varmaankaan...!  ;D
Mieti, mitä sanot!

Tästä tuttavapariskunnasta jossa molemmat on naisia en usko sekuntiakaan että niillä olis mitään "lesboideologiaa" tai että ne semmosta haluais lapsilleen levittää.

Niiden lähellä kävelymatkan päässä maalla asuu läheisimmät ystävät, jotka taas on heteropariskunta ja niiden lapsi, ja ne kaikki ovat aika paljon keskenään tekemisissä.

Eikä kenellekään tuu edes mieleen että siinä ois pienintäkään kiinnostusta ohjailla niitä lapsia.

Paitsi saatana Toopelle :D  Onneksi sen omat lapset on tommoselta helvetiltä välttyneet.

Norma Bates

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009096148.html

Koen monisuhteet ihan helvetin rasittavina jo silkkana ajatuksena. Tuotakin lukiessa menin sekaisin että kuka oli kekä ja teki mitä. En tykkää muutoksista, enkä siitä että kokoajan pitäisi neuvotella länkyttää kaikesta mahdollisesta. Ennemmin olen vaikka erakko kuin poly. Kuten olenkin.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 03, 2022, 23:42:18
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 03, 2022, 22:59:54
En usko että homojen keskuudessa yritettäisiin aivopestä lapsista homoja...
No, ei varmaankaan...!  ;D
Mieti, mitä sanot, jos homoliitot/lastenhankkimiset perustuvat homoideologiaan...! ;D
Eivät biologiaan.

Miksi homojen lastenhankinta perustuisi yhtään sen enempää ideologiaan kuin heteroidenkaan? Tekeekö joku muka lapsia pelkästään ideologisista syistä? No, toki, jos kyseessä on uskonto, joka pakottaa poikimaan.

Toivon todellakin ettei kenenkään ihmisen lisääntyminen perustu pelkästään biologiaan. Eli että pannaan kiimoissaan ja alkaa vahinkoraskaus. Psykologiset syyt painakoot tuhatkertaisesti enemmän. Eli halu rakastaa ja vaalia.

Melodious Oaf

En mä oikein jaksa kanssa semmosta ideologista intoilua monisuhteista tai polyamoriasta.

Tai ymmärrän aika hyvin että ei se vaan niin kuin... sovi kaikille. Tai jopa että se herättää jotain inhoa tai ärsytystä.

Mutta sitten taas se että voiko se toimia tai olla jollekin just jees, nin... varmaan voi.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 03, 2022, 23:46:37
Paitsi saatana Toopelle :D  Onneksi sen omat lapset on tommoselta helvetiltä välttyneet.
Kovin tuomitset, kun ihmiset esittävät perinteistä perhettä. Sinäkö olet tuomitsemaan normaaliperhettä?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 03, 2022, 23:57:51
En mä oikein jaksa kanssa semmosta ideologista intoilua monisuhteista tai polyamoriasta.
Minuakin ärsyttää tuo woketouhu, aivan kuin eivät ymmärtäisi biologiaamme...!?

Melodious Oaf

Esimerkiksi kai Juhani Aholla (kirjailija) kävi silleen että ensin oli ihastuminen ja suhde ja avioliitto. Jossain vaiheessa jollain reissulla syntyi salasuhde vaimon siskoon, ja kun tää paljastui, niin vaimo tietysti ymmärrettävästi oli aika silleen... vittuuntunut, jos nyt näin voi sanoa.

Ja toi ei ole mitään "polyamoriaa" vaan siis ihan vaan salasuhde ja uskottomuutta vaimon siskon kanssa.

Jotenkin ne ajan myötä keskenään päätyi semmoseen että kaikki kolme asuivat yhdessä ja lapsia tuli kummankin naisen kanssa. En tiedä, mikä siinä oli se kuvio, ja ainahan tommosta voi kyseenalaistaa silleen että onko se nyt kaikille OK ja onko se hyvä ja kärsiikö joku yms.  Tai onko se omasta mielestä jotenkin inhottavaa vai ei.

Mutta niin kuin... loppujen lopulta ne on niiden omia asioita, eikä sillä niin kauheasti ole väliä, mitä mieltä olet niistä jos et niitä tunne.

Mä jopa ajattelen kaverieni täysin tavallisista heterosuhteista niin ettei ne kuulu mulle :D Tai siis jos mulla pitäis olla siitä joku arvio ja mielipide, niin sitten mun pitäis varmaan muuttaa vuodeksi niiden luo asumaan ja ihmetellä sitä ja muodostaa joku oma arvio siltä pohjalta.

Että siis mä en ymmärrä myöskään tota että mikä helvetin hinku pitää olla siihen että on muiden ihmisten asioista aina joku helvetin mielipide vaikkei mistään mitään tiedä. Tai että pitääkö sun tietää.

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 04, 2022, 00:05:10
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 03, 2022, 23:57:51
En mä oikein jaksa kanssa semmosta ideologista intoilua monisuhteista tai polyamoriasta.
Minuakin ärsyttää tuo woketouhu, aivan kuin eivät ymmärtäisi biologiaamme...!?

Mua ärsyttää välillä sun monet arviot ja se mitä et ymmärrä tai teet.

Mutta ei se mitään :)

MrKAT

Tieteen päivillä esiteltiin tutkimus USA:sta miten lapsen kehitys ja koulumenestys huononivat kun (kristillisen kulttuurin "ydinperhe-painostuksesta") isä koitettiin saada pysymään kotona eli perhe ns. kristllisen ideaalisena. Lapsi pärjäsi paremmin jos oli sinkkuäiti (ja siis isä poies). Näissä isä oli väkivaltaista tyyppiä.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Polyamoria, uskottomuus, pettäminen varmasti ovat aika historiallisia ilmiöitä ihmisten parisuhteissa.
Silti ovat täysin eri asioita, kuin esim. sukupuolten vaihtamishäiriöt.
Kaikki seksuaaliset ilmiöt eivät ole normaaleja, jotkut ovat sairauksia (kuten transseksuaalisuus), jotkut rikollisia (pedofilia).
Kaikki ilmiöt eivät ole tasavertaisia.
Joissakin ihmisissä on vikoja enemmän kuin toisissa.