Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Erilaisista perhemalleista ja sukupuolisensitiivisestä kasvatuksesta

Aloittaja Edward, tammikuu 26, 2019, 09:14:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 04, 2022, 12:33:46
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 04, 2022, 12:15:10
On selvää, että kenellekään meistä ei suurin osa tavallisista ihmisistä sano yhtään mitään.

T: Xante

Suhteessa miehen roolimalleihin lienen aika tavallinen mies, joka ahdistuu machoilevissa äijäporukoissa ja jää täysin ulkopuoliseksi pehmomiesten ringeissä.

Tavallinen mies näkee äijäilijöiden vetävän roolia ja pehmojengit sisäänlämpiävinä porukoina eikä kummallekaan ilmiölle voi mitään. Erityisen huono kokemus jommasta kummasta saa kallistumaan vastakkaisen miesroolin puolelle ja ehkä osaksikin sitä, jos olosuhteet sattuvat niin.

Mutta ajan hammas on hävittämässä äijäkerhot. Sepe - vainaa taisi semmoiseen vielä kuulua.

Eiköhän kuitenkin arjessa suurin osa, todennäköisesti myös aikanaan Sepe, elele porukoissa, joissa kumpaakaan ääripäätä harvoin tapaa. Ja vielä harvemmin joutuu olemalla olemaan kummassakaan porukassa.

Erityisen huonoja kokemuksia tietysti aina voi kertyä mistä vain ja kenelle vain, mutta eivät nekään elämää ja koko suhtautumista määrittävinä ihan kamalan tavallisia ole.

Ei sitä suotta sanota tavallinen, kun tarkoitetaan suurinta osaa. Ja suurimman osan kanssa meistä kai suurin osa kanssakäymisessä on.

T: Xante

Toope

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 04, 2022, 12:33:46
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 04, 2022, 12:15:10
On selvää, että kenellekään meistä ei suurin osa tavallisista ihmisistä sano yhtään mitään.

T: Xante

Suhteessa miehen roolimalleihin lienen aika tavallinen mies, joka ahdistuu machoilevissa äijäporukoissa ja jää täysin ulkopuoliseksi pehmomiesten ringeissä.

Tavallinen mies näkee äijäilijöiden vetävän roolia ja pehmojengit sisäänlämpiävinä porukoina eikä kummallekaan ilmiölle voi mitään. Erityisen huono kokemus jommasta kummasta saa kallistumaan vastakkaisen miesroolin puolelle ja ehkä osaksikin sitä, jos olosuhteet sattuvat niin.

Mutta ajan hammas on hävittämässä äijäkerhot. Sepe - vainaa taisi semmoiseen vielä kuulua.
Mitä pahaa äijäkerhoissa muuten sinänsä on?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 04, 2022, 11:31:08
Lainaus käyttäjältä: Karikko - lokakuu 04, 2022, 09:59:19
Juridinen sukupuoli lienee yhtä oleellinen kuin oikea sellainen.

Baarissa "iskiessä seuraa on ainakin hyvät tietää onko juridiikka ja käytäntö sopusoinnussa keskenään.

Toki lainoppineet voivat väittää vastaan.

"Seuraa iskiessä" sukupuolta tärkeämpi on kohteen riittävä ikä. Liian nuorta iskiessä juridisten seurausten uhka on ilmeinen. Hetkonen, olikos vielä voimassa se, että samaa sukupuolta iskettäessä ikäraja on korkeampi? Pitäisikö iänkin olla vapaasti päätettävissä?
Eikö rikollinen silloin ole tyttö, joka tulee sisään väärillä henkkareilla?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 04, 2022, 09:50:54
Mitenköhän tuossa juridisessa sukupuolessa käsitellään esimerkiksi asevelvollisuus? Voiko nuori mies vaihtaa juridisen sukupuolensa naiseksi ja välttää siten intin ja sivarin? Joitain muitakin sukupuolisidonnaisuuksia taitaa lainsäädännöstä löytyä.
Ehkä kyse on siitä, miten päästään helpoimmalla...?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 04, 2022, 01:21:11
Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 04, 2022, 01:07:26
Polyamoria, uskottomuus, pettäminen varmasti ovat aika historiallisia ilmiöitä ihmisten parisuhteissa.
Silti ovat täysin eri asioita, kuin esim. sukupuolten vaihtamishäiriöt.
Kaikki seksuaaliset ilmiöt eivät ole normaaleja, jotkut ovat sairauksia

"Häiriö" on Toope semmonen lääketieteen termi.
Kaikki käytös ei ole normaalia, vaikka yhteiskunta niitä hyväksyisikin.

Melodious Oaf

#620
Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 06, 2022, 00:09:01
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 04, 2022, 01:21:11
Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 04, 2022, 01:07:26
Polyamoria, uskottomuus, pettäminen varmasti ovat aika historiallisia ilmiöitä ihmisten parisuhteissa.
Silti ovat täysin eri asioita, kuin esim. sukupuolten vaihtamishäiriöt.
Kaikki seksuaaliset ilmiöt eivät ole normaaleja, jotkut ovat sairauksia

"Häiriö" on Toope semmonen lääketieteen termi.
Kaikki käytös ei ole normaalia, vaikka yhteiskunta niitä hyväksyisikin.

Jos jokin ei ole lääketieteen näkökulmasta häiriö eikä lakien vastaista eikä yhteiskunnassa yleisesti paheksuttua, mitä se silloin tarkoittaa, ettei se ole "normaalia" ja kuka tämän määrittelee?

Kuvittelisin sinun pitävän esimerkiksi homoseksuaalisuutta "epänormaalina".

Kalevauva.fi:n laulussa siterataan Vauva.fi-foormin keskustelua, jossa joku kirjoittaja sanoo että "on epänormaalia sekstailla harvoin". Puhe oli siitä, miten usein pariskunnat tällaista puuhaavat.



Mulle toi sun juttu homoseksuaalisuudesta menee vähän samaan kategoriaan. Voihan homoseksuaalinen käytös olla jotain sun ihannetta vastaan tai sun mielestä "huonoa", mutta olis arvostettavampaa seistä tällaisen takana sitten rehdisti.

Tässä yhteydessä ihanne vois sulla olla heteroseksi tai tietynlainen heteroparisuhde tai vaikka tietynlainen ydinperhe.

Jos se mitä pidät arvokkaana ja hyvänä ei kestä seisoa omilla jaloillaan vaan on painettava muita alas, esimerkiksi sanomalla että "homot on epänormaaleja",  se ei kerro mulle siitä että sun arvot tai edes välttämättä suhde omaan seksuaalisuuteen tai suhde tähän ihanteeseen sun omassa elämässä olis ehyt tai kunnossa.

Tai voihan se olla, mutta optimistisin arvio sun tästä käytösestä saattais olla, että se on tollasta samaa aika naiivia lapsenomaista ihmettelyä tai sitten vähemmän viatonta oman erinomaisuuden korostamista, mitä tossa Vauva.fi-ketjun aloitusviestissä joku tekee:

https://www.vauva.fi/keskustelu/2520983/te_ketka_ette_harrasta_usein_seksia

Norma Bates

Nykyään tuntuu että seksin harrastamiseen on vaade vaikka ei olisi parisuhdettakaan. Minäkin olen sitten epänormaali, kun ollut taas seksittä jo vuoden.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 10, 2022, 09:38:19
Nykyään tuntuu että seksin harrastamiseen on vaade vaikka ei olisi parisuhdettakaan. Minäkin olen sitten epänormaali, kun ollut taas seksittä jo vuoden.

Kannattaa pistää töpinäksi. Nimimerkki Antares kirjoitti Jatkumolla, että mitä vanhemmista kyse, sen enemmän pariutumisissa on miesten markkinat. Se johtuu siitä, että elämä on kolhinut niin monen esimerkiksi kuusikymppisen miehen siihen kuntoon, ettei ole enää oikein pariutumiskelpoinen tai -haluinen ellei ole jo haudassa.

Olet vielä niin sanotusti voiman puolella, mutta ei enää kauaa. Kohta tarjolla on vain puliukkoja ja kusipäitä.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 10, 2022, 10:38:17
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 10, 2022, 09:38:19
Nykyään tuntuu että seksin harrastamiseen on vaade vaikka ei olisi parisuhdettakaan. Minäkin olen sitten epänormaali, kun ollut taas seksittä jo vuoden.

Kannattaa pistää töpinäksi. Nimimerkki Antares kirjoitti Jatkumolla, että mitä vanhemmista kyse, sen enemmän pariutumisissa on miesten markkinat. Se johtuu siitä, että elämä on kolhinut niin monen esimerkiksi kuusikymppisen miehen siihen kuntoon, ettei ole enää oikein pariutumiskelpoinen tai -haluinen ellei ole jo haudassa.

Olet vielä niin sanotusti voiman puolella, mutta ei enää kauaa. Kohta tarjolla on vain puliukkoja ja kusipäitä.

Voi kuule, kyllä se juna meni jo siinä vaiheessa kun sinkuksi jäin, eli 41-vuotiaana. Pöllähdin yhdelle deittisaitille jossa eksälläni tuntui käyvän hyvä flaksi (kun hänellä sitten kusi se suhde sen muijan kanssa, johon oli minut vaihtanut). Ihmettelin että mikä on kun minuun ottivat yhteyttä vain 10 - 25 v minua vanhemmat miehet. Tukkakin oli sentään pitkä, ja väitetään että miehet tykkäävät pitkätukkaisista naisista. Naama nyt oli ja on vain keskinkertainen. Kroppakuvia en ensialkuun hoksannut laittaa esille, mutta sittemmin kun laitoin, eivät edelleenkään ikäiseni huomioineet minua millään tavalla.

Kesti pitkään ennen kuin tajusin että deittisaiteilla joissa voi hakea mieleistään kumppania, miehet laittavat sen ikätoiveen reippaasti omaa ikäänsä alemmaksi, eivätkä he edes näe oman ikäistensä naisten profiileita. Se on sitten ihan herttaisen samantekevää miltä näytän, kun en näy kellekään.

Tinderissä kun itse kyhätään hakuharava, lopputuloksena on se että näkee vain niiden miesten profiilit jotka ovat hyväksyneet minun ikäiseni naisen. Näin voin siis uskoa rauhassa että jos minä laitan tykkäyksen miehelle, häntä ei yökötä se että hänen ikäisensä nainen tykkää. Mutta taitaa kumminkin yököttää, koska mätsejä muodostuu todella harvoin oman ikäisen kanssa. Toisaalta en ehkä edes osaa panna merkille kaikkia ikäisiäni miehiä, koska harmikseni pidän ns. hyvännäköisistä miehistä, joten voi olla että suuret määrät ikätovereita jää huomioimatta ja täten tulee sellainen mielikuva että eihän siellä edes ole ikäisiäni jotka tykkäisivät ikäisistäni.

Oikeasti miehen voinee löytää vain livepuolelta, mutta harrastuksessani ei ole pitkiin aikoihin ollut ketään soveliasta kohdetta. Eihän sitä kyllä ollut edes silloinkaan kun ihastua rämähdin yhteen treenaajaan, koska hän oli ainakin 15 v minua nuorempi.

Eli se tosiaan menee kumpaankin suuntaan, että omanikäiset eivät viehätä...  ::)

Koska osaan runkata, minulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta sietää mitä tahansa ukonkuvatusta vain sen takia että saisin orkkuja. Sosiaalinen puoli se on enempi se murheen laakso jossa on kokoajan paha mieli että kumppania ei ole. Seksi olisi lähinnä jälkiruoka. Sosiaalinen kanssakäyminen pääruoka. Mutta tietty jos kumppanin kanssa seksi ei toimi, niin ei siinä sitten oikein jaksa sitä kumppanuuttakaan kauaa katsella. Tässä iässä vielä, myöhemmin varmaan on toisin.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 10, 2022, 02:11:53
...Jos jokin ei ole lääketieteen näkökulmasta häiriö eikä lakien vastaista eikä yhteiskunnassa yleisesti paheksuttua, mitä se silloin tarkoittaa, ettei se ole "normaalia" ja kuka tämän määrittelee?...
Vaikea kysymys. Kaikkea hörhöilyä on vaikea "normaalina" pitää. Ymmärrän sen, että yhteiskunnassa on piirejä/ihmisiä, jotka haluavat rajoja vetää äärimuotoihin. Mutta kaikkea en hyväksy. Transsukupuolisuus on tuota. Se on ideologista rappiota, joka halveksii biologista tiedettä. Se on rappiota. Se ei ole totta!

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 10, 2022, 09:38:19
Nykyään tuntuu että seksin harrastamiseen on vaade vaikka ei olisi parisuhdettakaan. Minäkin olen sitten epänormaali, kun ollut taas seksittä jo vuoden.
Aika rankasti on "liberaalien" näkemys muuttunut hippiajoista, kun kaikki saivat sextailla keskenään. Nykyään pitää kysyä lupa..:
https://www.ksml.fi/paikalliset/5379781
Juu ei, woke ja feminismi ei tuo vain hyvää. Nuo tuovat mätääkin yhteiskuntaamme.

Melodious Oaf

#626
Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 11, 2022, 22:09:36
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 10, 2022, 02:11:53
...Jos jokin ei ole lääketieteen näkökulmasta häiriö eikä lakien vastaista eikä yhteiskunnassa yleisesti paheksuttua, mitä se silloin tarkoittaa, ettei se ole "normaalia" ja kuka tämän määrittelee?...
Vaikea kysymys. Kaikkea hörhöilyä on vaikea "normaalina" pitää. Ymmärrän sen, että yhteiskunnassa on piirejä/ihmisiä, jotka haluavat rajoja vetää äärimuotoihin. Mutta kaikkea en hyväksy. Transsukupuolisuus on tuota. Se on ideologista rappiota, joka halveksii biologista tiedettä. Se on rappiota. Se ei ole totta!

En ole itse kovin motivoitunut vastustamaan transsukupuolisuutta sinänsä. Se että joku kipuilee sukupuoli-identeettinsä kanssa todistaa vain siitä, että se on tälle ihmiselle keskeinen ja tärkeä asia. Se että joku haluaa korjata sukupuoltaan todistaa siitä, että sekin on heille tärkeä asia.

Millään ei ole tietääkseni mahdollista vaihtaa biologista sukupuoltaan miehestä naiseksi eikä toisinpäin. Eli biologinen sukupuoli ei ole millään tavalla uhattuna. Jos sen voisi vaihtaa, niin kuin joillain lajeilla nytkin on, ei se kai siltikään olis uhattuna vaan se vaan toimisi eri tavalla eikä määräytyisi samalla tavalla pysyvästi sen mukaan, mitkä kromosomit ihan alussa perii.
   Nythän niissä koromosomeissa on normaalia että kromosomiparissa 23 on XX ja kehityt biologisesti naiseksi tai että on sekä X että Y ja että kehityt biologisesti mieheksi. Tästä on kaikenlaisia poikkeamia, ja niitä on ihan neutraalia kutsua poikkeamiksi. Yleisimpiä varmaan ovat poikkeamat joissa kromosomeja onkin kolme tai jossakin tietyssä kohtaa on kolme ja muualla ei: XXX ja XXY ja niin edelleen.
  Evoluution näkökulmasta tällaiset poikkeamat perimässä ovat neutraali asia. On mahdollista että alun perin Y-kromosomi on ollut jonkinlainen kopiontivirhe ja että se on vain osoittautunut hyväksi ja yleistynyt niin että se on nyt aika tavallista että on uroksia ja naaraita.
  Tämä systeemi mikä siinä nyt on normaalia ei ole missään absoluuttisessa mielessä "täydellinen" paitsi ehkä jos ajattelee että Jumala on sen sellaiseksi luonut ja tarkoittanut.

Erittäin olennaista mun pointissa on että se systeemi ei ole tässä millään tavalla uhattuna, eikä sitä uhkaa se että on transsukupuolisuutta tai jotain muuta tällaista. Ei tippaakaan.

Olen jonkin verran huolissani siitä, että sukupuoleen tai sitä koskeviin kokemuksiin liittyen tehdään sellaisia lääketieteellisiä toimenpiteitä, jotka pysyvästi muuttavat jonkun kroppaa. Vaikka että sen jälkeen ei ole paluuta siihen, minkälainen se oma luontainen keho on.

Mutta tollasta tehdään muutenkin. Isonnetaan rintoja tai tehdään kosmeettisia leikkauksia tai...  ihan kaikenlaisia juttuja.

Ei noi kehon silpomiset ole sen takia enemmän väärin tai pyhää rikkovia että siihen sattuu liittymään joku sukuelin tai tällainen. Ja siinä tullaan kuitenkin lopulta siihen, että ihmisellä on oikeus tehdä oman kehonsa suhteen valintoja. Myös sellaisia josta sinä et pidä. Ottaa tautointi josta et pidä. Leikkauttaa vaikka peniksensä pois. Tai hypätä jostain katolta kun tuntuu niin pahalta ettei kestä.

Toisen puolesta ei voi sitä arvioida, onko niille parempi elää transsukupuolisena kuin elää jollain muulla tavalla. Eikä sitäkään pidä väheksyä, että jollekin se voi tuntua oikealta ja hyvältä, ja jos se niiltä kielletään, se ei varsinaisesti auta mitään.

Jos se sulle on jotenkin inhottavaa, että joku on transsukupuolinen tai sulle tulee siitä jotain likaisia mielikuvia, ei se nyt lopulta ole muiden vika, jos pakonomaisesti sitä ajattelet. Ihan yhtä hyvin voisit pakonomaisesti ajatella vaikka sitä, että ihmisillä on persereiät ja ne käy paskalla ja vaahdota siitä, miten niiden se pitäis tehdä just jollain tietyllä tavalla tai että et halua että sellaista on tai siitä puhutaan.

Korkeintaan voi sanoa että tollaisiin pysyviin muutoksiin ei ole hyvä erikseen kannustaa, mutta niitä vastaan jatkuvasti moralisoiden kohkaamalla et tee mitään muuta kuin osoitat ja alleviivaat että sun kaltaisen ihmisen saa tosi tuohduksiin tekemällä esimerkiksi just niin. Eli siis tavallaan kannustat siihen :)

Jos et muuten pääse omasta inhosta yli, ajattele vaikka sitä, onko sun mielestä parempi että joku on transsukupuolinen vai että se tosiaan hyppää jostain katolta.

Kenenkään yksittäisen henkilön kohdalla et voi varmasti tietää ettei noi olis ne skenaariot vaikka se nyt ei laajasti ottaen oliskaan noin.

Tatuointi taas ole edes pysyvä muutos samalla tavalla, eikä siitä seuraa mitään kehon toimintakyvyn pysyvää muutosta. Että sikäli se on vielä turhanpäiväisempi juttu isontaa.

Myös homoseksuaalisuudelle tai "homoseksille" tai anaaliseksille ylipäätään on fysiologisia perusteita. Miehen g-piste on eturauhasen lähellä ja siihen sisäkautta suorin pääsy on anuksen kautta. Sillä on funktionsa myös lisääntymisessä ja sellainen on myös heteromiehillä.

Jos haluat tehdä ison ongelman siitä, että jotkut miehet tykkää perseseksistä, valita samalla Jumalalle siitä että tommonen anatomian oikku on pitänyt väsätä ja sitten säätää sen hyödyntäminen seksuaalisen nautinnon saamiseksi erittäin vakavaksi synniksi niin että tommoset Toopet ei ikinä lakkaa sua sen takia halveksimasta tai pitämästä vähempiarvoisena.

Mutta ei tästä tarvitse vakavasti puhua jos sulle kuitenkin tärkeää on vain se että saat inhota ja halveksia ja kertoa siitä toisille loputtomasti. Tai kertoa mitä muiden pitäis haluta ja toivoa ja tehdä sen sijaan että keskittyisit enemmän omaan elämään ja sen kohtaamiseen.

Toope

Tuo biologisten sukupuolikäsitysten hörhömäärittely ei tietenkään muuta sukupuolia, vain humanistista käsitystä niistä. Mutta tuollainen kehitys on ongelma yliopistoissa ja koulutuksessamme, koska harhaopit vääristävät jo lastentarhojamme, lapsiamme. On liki sairasta esittää pienokaisillemme jotain vääristynyttä sukupuolikäsitystä, että miesten ja naisten lisäksi olisi jotain "toisia sukupuolia", kun mikään tiede ei tue tuollaisia käsityksiä.
On lähinnä lasten aivopesua esittää heille "useampia sukupuolia", koska se ei ole totta. Ei tieteen mukaan, vain woke-uskonnon mukaan.

Kaikkea typerää muotiajattelua ei pidä rinnastaa tieteisiin tai normaaliin ihmiskäytökseen.

Melodious Oaf

#628
No, minä olen kuitenkin koulutustaustaltani humanisti, eikä mielestäni mulla ei ole tosta mitenkään erityisen vääristynyt tai epätieteellinen käsitys. Ei nyt täydellinen tai erityisen "hieno" mutta silleen perus OK kai.

En ole koskaan saanut missään tähän liittyvässä sulta pienintäkään tiedonmurua, joka olis tarkentanut mun käsityksiä. Pikemminkin olet itse hätäillyt ja väittänyt jopa aivan puuta heinää ihan tieteenkin näkökulmasta. Aivan helvetin monta kertaa.

Onko sun väärät käsitykset tai hätäilyt olleet humanismia vai mitä ne ovat olleet?

Ja jos olet jossain väärässä, onko se jonkun sulle levittämää harhaoppia?

Koetko että olet ollut yleisesti ottaen erityisen hyvin suojassa harhakäsityksiltä, ja jos koet, mistä katsot että tämä sinun kohdallasi johtuu? Mistä väärät käsitykset ovat tulleet ja mikä on ohjannut sinua kohti oikeaa?

Melodious Oaf

Jos mietin mun eri koulutustaustalla olevia tuttavia, luulisin että tosta mitä esitin biologisesta sukupuolesta yllä ei olisi eri mieltä oikein kukaan.

Joillain voi olla siitä mua tarkempi ymmärrys ja joillain sumeampi, mutta jos en hätäile enkä väitä mitään ihan puuta heinää, ei se mun kokemuksen mukaan aiheuta mitään erityistä erimielisyyttä.

On mulla varmaan muutama sellainen tuttava, jotka suhtautuu sukupuoli-identiteettiinsä jotenkin löyhästi tai joille se on mutkikkaampi juttu. Eivät pidä oikein itseään kauheasti naisina tai miehinä tai tykkäävät että tekevät ihan omaa juttuaan sen suhteen.

Jos lähtisin heille puhumaan tästä niin, että toi miten elät on muuten ihan paskaa ja harhaoppia ja sodit sun biologista sukupuolta vastaan, kun et perusta ydinperhettä tai pane pelkästään vastakkaista sukupuolta olevia tai et pukeudu tarpeeksi miehekkäästi tai naisellisesti tai ole tarpeeksi mies tai nainen. sillä varmaan sais aikaan sellaisen reaktion että vittuun sitten koko biologinen sukuoli ja sinä myös.

Mutta jos ei tee noin, vaan ihan vaan juttelee ja selvittää että mitä ne ajattelee, niin niistä mun tuttavista ei löydy ketään, joka biologista sukupuolta kiistäis yhtään tippaa.

Totta kai on olemassa joitain aivan hörhöjä jotka on jossain ihan ihme kuplassa ja väittää tai ajattelee jotain aika sekavaa ja se on niille keskeistä, mutta sellaisiahan löytyy myös poliittisesti oikealta tai vaikka uskovaisista ihmisistä.

Jos rakentaa konfliktin poliittisesti oikealla olevien tai konservatiivien ja sitten tämmösten vähän hipimpien tai progressiivisten ihmisten välille ensimmäisenä syyttämällä, väheksymällä ja haukkumalla ns "vastapuolen" tai sen toisen koko tavan elää ja arvot ja muun, sillä tavalla saa luotua jonkun konfliktin ja kuvan että hirveän suuri osa ihmisistä ajattelee jotain aivan käsittämätöntä, koska kaikki vaan reagoi ja puolustautuu eikä edes puhuta siitä, mitä kukaan oikeasti uskoo tai ajattelee.

Siinä mitä ihmiset oikeasti uskoo ja ajattelee biologisesta sukupuolesta ei ole mitään yhteiskuntaa repivää tai mädättävää ristiriitaa tai eritysen taantumuksellista.

Ainoa mikä siinä on taantumuksellista on tommosen typerän tappelun ja vastakkainasettelun rakentaminen jonain itsetarkoituksena sen sijaan, että oltaiskin ihan vaan kiinnostuneita siitä, mitä muut uskoo ja ajattelee.