Kirjoittaja Aihe: Rasismi, yleisketju  (Luettu 55009 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viihde- ja hömppäpöhinä

• Kantapeikko
Vs: Rasismi, yleisketju
« Vastaus #1785 : Marraskuu 28, 2021, 15:22:06 »
^
On mukavaa että Kantiksellakin on tyttöjä! Sääli että tytöttelyä näkee nykyään niin harvoin mainoksissakin.

http://pupuleipomo.blogspot.com/2012/03/vintage-mainos-vanha-mainos.html

Anteeksi vaan, tytöt. :)

Ai jai jai, siinä sitä vain ollaan vattallaan kaiket päivät. Oikein kissan päivät. Mitä luulet, kehrääkö se?
"Jokaiseen mutkikkaaseen ongelmaan on ratkaisu, joka on yksinkertainen, suora, ymmärrettävä ja väärä." - H.L. Mencken

Poissa Saares

• Kantapeikko
« Vastaus #1786 : Marraskuu 28, 2021, 15:28:41 »
Tytöttelyä potanssiin 2.
Tyttölyseo. Tämä oli virallinen nimi.

Poissa a4

• Kantapeikko
« Vastaus #1787 : Marraskuu 28, 2021, 23:23:45 »
Kääk! Olen omasta mielestäni pikku hiljaa alkanut yhä paremmin ymmärtämään n-sanan käytön ongelmallisuutta, etenkin tuoreen julkisen keskustelun tuomien näkökulmien ansiosta.
Silti tajusin juuri että siitä huolimatta olen käyttänyt yhä kyseistä sanaa!
Tämänkin asian sisäistäminen on minulla selvästi kovin hidas prosessi.

Poissa Xantippa

• Kantapeikko
« Vastaus #1788 : tänään kello 11:21:51 »
Kääk! Olen omasta mielestäni pikku hiljaa alkanut yhä paremmin ymmärtämään n-sanan käytön ongelmallisuutta, etenkin tuoreen julkisen keskustelun tuomien näkökulmien ansiosta.
Silti tajusin juuri että siitä huolimatta olen käyttänyt yhä kyseistä sanaa!
Tämänkin asian sisäistäminen on minulla selvästi kovin hidas prosessi.

Tässähän se perimmäinen ongelma onkin, etenkin heidän mielestään, jotka haluavat vimmaisesti sanan säilyttää: ajatuksien muuttaminen oikeasti muuttaa tapoja toimia ;D

T: Xante

Poissa Karikko

• Kantapeikko
« Vastaus #1789 : tänään kello 12:34:01 »
^

Sanoilla kuvataan asioita, mutta sana ei ole se asia- mitä oikeastaan kulloinkin halutaan sanoa, tai kuvata-

Rasismi sanalla kuvataan "rasismia, jolla ilmeisesti tarkoitetaan syrjimistä, oli siihen syrjimiseen syy mikä hyvänsä- ihonväri lienee tekosyy.- Aina löytyy syrjimisen syitä tuon lisäksi.

Neekeri sana suomessa aiemmin käytettynä tarkoitti ihmisten tunnistamista afrikkalaisiksi, tuskin sen tarkempaa rotutietoisuutta silloin oli ja mustaihoisten >syrjimiselle edes tarvetta, tai syytä.