Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Uutisia maailmalta ja Suomesta

Aloittaja Jaska, tammikuu 06, 2019, 22:02:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 15, 2019, 20:21:49
Erityisen toimivana en pitäisi maailman kaikkien vesistöjen saastuttamista mikromuovilla. Mutta valitettavasti minä en pysyisi hengissä Amatsonin viidakossa varmaan päivääkään. Näin ollen en oikein voi tehdä mitään muuta kuin elää tässä länsimaisessa maailmassa ja ottaa siitä irti sen minkä saan. En tiedä pitäisikö toivoa että "minun jälkeeni vedenpaisumus", kun en itse kauheammin halua mitään sivilisaation luhistumista olla todistamassa... Mutta mieluummin tietysti toivoisin että tämä tiede korjaa jälkensä ja pelastaa maailman jonka tiede on turmioon syössyt. Tiedettähän siihen on tarvittu että on saatu pumputtua öljyä maan sisuksista, rakennettua autoja jne.

Jos tiede korjaa kaiken aiheuttamansa ikävän, niin sitten sitä kehtaa kehuakin.
Mikä muu kuin tiede on antanut meille kyvyn ja voiman, ilman ydinsotaakin, saastuttaa maapallomme kuudennen joukkotuhon partaalle? (keikahduspiste arvioitu 2040-luvulle eli hyvät mahkut meilläkin eturivin paikoille)
Kyllä se toimivuudesta kertoo siinä missä agnstiset teinitkin kertovat ihmisen ylivertaisesta älykkyydestä eläinmaailmassa.
Tiede on vielä kehitykseltään nuorta ja jälkikin on sen mukaista, kuin miehen mittoihin kasvaneella kypsymättömällä pojalla.
Siirtymisesi luonnonkansojen pariin elämään, heidän säännöillään, kutistuvilla elinalueillaan ja lyhyemmillä elinajanodotteillaan, onnistuu kyllä jos aidosti sitä itse haluat ja jos pysyt hengissä. Olethan oppiva ihminen.
Ei tiedettä faktoineen tarvitse kehua, ne pitää vain faktoiksi tunnustaa. Myös itselleen.


safiiri

Lainaus käyttäjältä: a4 - maaliskuu 15, 2019, 23:21:13
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 15, 2019, 20:21:49
Erityisen toimivana en pitäisi maailman kaikkien vesistöjen saastuttamista mikromuovilla. Mutta valitettavasti minä en pysyisi hengissä Amatsonin viidakossa varmaan päivääkään. Näin ollen en oikein voi tehdä mitään muuta kuin elää tässä länsimaisessa maailmassa ja ottaa siitä irti sen minkä saan. En tiedä pitäisikö toivoa että "minun jälkeeni vedenpaisumus", kun en itse kauheammin halua mitään sivilisaation luhistumista olla todistamassa... Mutta mieluummin tietysti toivoisin että tämä tiede korjaa jälkensä ja pelastaa maailman jonka tiede on turmioon syössyt. Tiedettähän siihen on tarvittu että on saatu pumputtua öljyä maan sisuksista, rakennettua autoja jne.

Jos tiede korjaa kaiken aiheuttamansa ikävän, niin sitten sitä kehtaa kehuakin.
Mikä muu kuin tiede on antanut meille kyvyn ja voiman, ilman ydinsotaakin, saastuttaa maapallomme kuudennen joukkotuhon partaalle? (keikahduspiste arvioitu 2040-luvulle eli hyvät mahkut meilläkin eturivin paikoille)
Kyllä se toimivuudesta kertoo siinä missä agnstiset teinitkin kertovat ihmisen ylivertaisesta älykkyydestä eläinmaailmassa.
Tiede on vielä kehitykseltään nuorta ja jälkikin on sen mukaista, kuin miehen mittoihin kasvaneella kypsymättömällä pojalla.
Siirtymisesi luonnonkansojen pariin elämään, heidän säännöillään, kutistuvilla elinalueillaan ja lyhyemmillä elinajanodotteillaan, onnistuu kyllä jos aidosti sitä itse haluat ja jos pysyt hengissä. Olethan oppiva ihminen.
Ei tiedettä faktoineen tarvitse kehua, ne pitää vain faktoiksi tunnustaa. Myös itselleen.



Siinä, että luonto nähdään vain ihmiselle vapaasti hyödynnettävänä resurssina, jota sopii käyttää miten sattuu lyhytnäköisimpienkin halujen toteuttamiseen, ei ole mitään tieteellistä. Jos tarkastellaan erilaisten kulttuurien elämäntapaa suhteessa ekologiseen kestävyyteen, voidaan todeta, ettei länsimaionen tiedepohjainen malli nyt ainakaan voi kehua olevansa paras. Vaikkeivät kaikki luonnonkansatkaan toteuta aina parasta ekologiaa, niin ehkä kuitenkaan ei kannattaisi olla täysin ylimielinen niiden tietämystä ja taitoa kohtaan. Jos jatkamme nykylinjallamme suunnanmuutosta tekemättä, saattaa tuonkaltainen osaaminen olla länsimaisellekin varsin tarpeen.

a4

^ Olen samaa mieltä ja siksi vertasinkin nykytiedettä teiniin joka on opaskoiraakin älykkäämpi vaikka ei aina siltä vaikuta.


safiiri

Lainaus käyttäjältä: a4 - maaliskuu 16, 2019, 08:48:56
^ Olen samaa mieltä ja siksi vertasinkin nykytiedettä teiniin joka on opaskoiraakin älykkäämpi vaikka ei aina siltä vaikuta.



Aivan. Juuri siksi on syytä muistaa nykytieteen teiniyden tuottamat rajoitteet, eikä uskoa, että se hoitaa opaskoirankin tehtävät parhaiten. JOskus se opaskoira on hommaan pätevämpi. Lisäksi myös "kalkkisaikuisen" näkökulma tarvitaan ajoittain tasapainottamaan teinien ehdottomuutta, hormonikuohuja ja suhteellisen lyhyttä elämänkokemusta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: a4 - maaliskuu 15, 2019, 23:21:13
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 15, 2019, 20:21:49
Erityisen toimivana en pitäisi maailman kaikkien vesistöjen saastuttamista mikromuovilla. Mutta valitettavasti minä en pysyisi hengissä Amatsonin viidakossa varmaan päivääkään. Näin ollen en oikein voi tehdä mitään muuta kuin elää tässä länsimaisessa maailmassa ja ottaa siitä irti sen minkä saan. En tiedä pitäisikö toivoa että "minun jälkeeni vedenpaisumus", kun en itse kauheammin halua mitään sivilisaation luhistumista olla todistamassa... Mutta mieluummin tietysti toivoisin että tämä tiede korjaa jälkensä ja pelastaa maailman jonka tiede on turmioon syössyt. Tiedettähän siihen on tarvittu että on saatu pumputtua öljyä maan sisuksista, rakennettua autoja jne.

Jos tiede korjaa kaiken aiheuttamansa ikävän, niin sitten sitä kehtaa kehuakin.
Mikä muu kuin tiede on antanut meille kyvyn ja voiman, ilman ydinsotaakin, saastuttaa maapallomme kuudennen joukkotuhon partaalle? (keikahduspiste arvioitu 2040-luvulle eli hyvät mahkut meilläkin eturivin paikoille)
Kyllä se toimivuudesta kertoo siinä missä agnstiset teinitkin kertovat ihmisen ylivertaisesta älykkyydestä eläinmaailmassa.
Tiede on vielä kehitykseltään nuorta ja jälkikin on sen mukaista, kuin miehen mittoihin kasvaneella kypsymättömällä pojalla.
Siirtymisesi luonnonkansojen pariin elämään, heidän säännöillään, kutistuvilla elinalueillaan ja lyhyemmillä elinajanodotteillaan, onnistuu kyllä jos aidosti sitä itse haluat ja jos pysyt hengissä. Olethan oppiva ihminen.
Ei tiedettä faktoineen tarvitse kehua, ne pitää vain faktoiksi tunnustaa. Myös itselleen.



No mitäpä muuta teet kuin kehut?  ;D

Toimiihan se toki giljotiinikin. En minä tuommoisia mitenkään vastaan väitä. Ja tietysti jos minkäänlaista mielenkiintoa siihen millaisessa maailmassa elää, kunhan elää, ei ole, niin sitten on tietysti sama vaikka elettäisiin lopulta kaatopaikalla. Tiede mahdollistanut senkin. Minua vaan jotenkin oksettaa ajatus vähämuotoisesta maailmasta (vrt. monimuotoinen). Mitä vähemmän erilaisia elollisia lajeja, sitä tylsempää.

Siksi toivonkin että tiede vie porukat Marsiin; ne joille on paskanhailea vaikka ulkona näkyy vain punaisia kiviä, voivat matkustaa sinne touhuamaan. Tai jollekin toiselle planeetalle, tai avaruusasemalle. Toisaalta ei tämä minun puoleltani pelkkää ekohaikailua ole, kyllähän minä näkisin että ihmiskunnan kuuluu levitä tähtiin. Eikä jäädä tänne kiukuttelemaan.

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 16, 2019, 09:08:03
No mitäpä muuta teet kuin kehut?  ;D

Toimiihan se toki giljotiinikin. En minä tuommoisia mitenkään vastaan väitä. Ja tietysti jos minkäänlaista mielenkiintoa siihen millaisessa maailmassa elää, kunhan elää, ei ole, niin sitten on tietysti sama vaikka elettäisiin lopulta kaatopaikalla. Tiede mahdollistanut senkin. Minua vaan jotenkin oksettaa ajatus vähämuotoisesta maailmasta (vrt. monimuotoinen). Mitä vähemmän erilaisia elollisia lajeja, sitä tylsempää.

Siksi toivonkin että tiede vie porukat Marsiin; ne joille on paskanhailea vaikka ulkona näkyy vain punaisia kiviä, voivat matkustaa sinne touhuamaan. Tai jollekin toiselle planeetalle, tai avaruusasemalle. Toisaalta ei tämä minun puoleltani pelkkää ekohaikailua ole, kyllähän minä näkisin että ihmiskunnan kuuluu levitä tähtiin. Eikä jäädä tänne kiukuttelemaan.
Ei eskapismin toteamisessa, myös teknologian mahdollistamana, ole mitään kehumista.
Mutta eskapismia ei eskapismin toteaminen ainakaan ole, vaikka muuten uppoutuisin viihteen kyllästämään hyvinvointiyhteiskunnassa kipuiluun.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Eskapismi
Ihmislaji on luonut avukseen tieteen, kaikessa älykkyydessään ja oksettavuudessaan.
Ihmislaji on tuhoamassa maapalloa, luonnollisena osana sen ekosysteemiä kaikessa monimuotoisuudessaan ja oksettavuudessaan.
Lainatakseni mainoshokemaa, maailma on.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: https://ls24.fi/lannen-media/venajalla-presidentin-merkittavyys-kansan-silmissa-on-tippunut-lahelle-krimin-valtausta-edeltaneita-lukemiaVenäjällä presidentin merkittävyys kansan silmissä on tippunut lähelle Krimin valtausta edeltäneitä lukemia

...

Krimin valtaus toi suosiopiikin

Presidentin ja hänen hallintonsa merkittävyys kansan silmissä on nyt lähellä ennen Krimin valtausta nähtyjä lukuja eli vuosia 2011–2013.

Krimin valtaaminen vuonna 2014 nosti presidentin suosiota ja merkittävyyttä venäläisten silmissä. Vaikuttaa siltä, että viiden vuoden takaiset tapahtumat eivät enää kuitenkaan pönkitä presidentin suosiota.

Käytössä olevalla logiikalla varmaan tutkitaan mihin pitäisi hyökätä seuraavaksi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

#247
^Venäjä voisi hyökätä vaikka "sisäänpäin" tai kansanryhmää kohtaan. Orbanin Unkarista mallia.
Eli tällä hetkellä populistien suosiossa on juutalaisia vastaan hyökkääminen ja syyttäminen.
(Ranskan keltaliiveistäkin 50% uskoo "sionistiseen salaliittoon"* ).
Ainakin perinnettä Venäjällä tästä  on tsaarin ajoista asti, eikä se koskaan ole hävinnyt.

* https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006035642.html
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Kopek

#248
Yle Uutiset:

"Vihreä aalto etenee maailmalla, mutta milloin kannabis laillistetaan Suomessa? Näin vastaavat puolueet"

"Nykyisistä eduskuntapuolueista vain vihreät kannattaa kannabiksen depenalisointia."

"Vasemmistoliitto on eduskuntapuolueista ainoa, jolla ei ole kantaa asiaan."

"Perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit suhtautuvat kannabikseen yksiselitteisen kielteisesti."

------

Tulipa tästä mieleen, että Jos MrKAT haluaa olla johdonmukainen huumepolitiikassaan ja Skepsis-politiikassaan, hänelle sopivin puolue eduskuntavaaleissa on Perussuomalaiset. Eivät ainakaan missään tapauksessa Vihreät tai Vasemmistoliitto.

https://yle.fi/uutiset/3-10663151

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 18, 2019, 07:03:58
Yle Uutiset:

"Vihreä aalto etenee maailmalla, mutta milloin kannabis laillistetaan Suomessa? Näin vastaavat puolueet"

"Nykyisistä eduskuntapuolueista vain vihreät kannattaa kannabiksen depenalisointia."
....
Tulipa tästä mieleen, että Jos MrKAT haluaa olla johdonmukainen huumepolitiikassaan ja Skepsis-politiikassaan, hänelle sopivin puolue eduskuntavaaleissa on Perussuomalaiset. Eivät ainakaan missään tapauksessa Vihreät tai Vasemmistoliitto.
Siepä meet hyvin henkilökohtaiseksi - ja väärinkäsityksin. Jo jatkumon aikaan (2014-18) minä kannatin tuota depenalisointia (piti katsoa linkki että mitä termi tarkoittaa).

Vihreä aalto etenee SUOMESSA:
- Suomen kansa vaatii vielä rohkeampaa ilmastopolitiikkaa: https://yle.fi/uutiset/3-10691474
- Evan maahanmuuttokysely, Oulun tapahtumat ei vaikuta, 
   Suomen kansan maahanmuuttomyönteisyys kasvoi: https://yle.fi/uutiset/3-10693861
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 18, 2019, 07:03:58

"Perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit suhtautuvat kannabikseen yksiselitteisen kielteisesti."
...
https://yle.fi/uutiset/3-10663151
Tuossa esim. perussuomalaisten kantaa edustaa "poliittinen suunnittelija Riikka Purra."  Siis yksi ainut nainen.
Vrt. Kentän ääni vuonna 2016:

http://i.imgur.com/RErT2y5.jpg

Kolmannes vihreiden ja perussuomalaisten kannattajista luopuisi kannabiksen käytöstä rankaisemisesta
Perussuomalaisten kannattajien näkemys kannabiksen käyttörangaistuksesta eroaa muiden hallituspuolueiden, keskustan ja kokoomuksen, kannattajien mielipiteistä, selviää Ylen Taloustutkimuksella teettämästä kyselystä.

- YLE UUTISET 6.8.2016, https://yle.fi/uutiset/3-9054853

Tarkemmin katsoen otsikointi johtaa mielikuvallisesti hiukan harhaan. Kuvasta ja imgur-kuvastani näkyy että perussuomalaisissa oli silti huomattava suuri (tummansininen palkki) jyrkänkielteisesti suhtautuva joukko. Vielä tarkemmin ajatellen, PS:ssä näkyi jyrkät Joo, Ei joukot vastakkain eli olisko jo siinä hajaannus ollut nähtävillä?
Onko löysäliberaalit PS-pössyttelijät lehahtaneet Halla-ahon tuomion pelossa muihin puolueisiin kesän 2017 hajaannuksessa?
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

ROOSTER

Rehellisen tuntuinen poliisi:

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006041132.html?ref=rssTyöuransa korruptiota tutkinut Heikki Pihlajamäki toivoo, että ikääntyneet päättäjät tekisivät tilaa nuorille ja kyvykkäille poliitikoille. Suomi ei ole kokeneen ex-poliisin mukaan korruptoitumaton.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Turpa kiinni valittajat - Suomi on maailman onnellisin maa!
https://yle.fi/uutiset/3-10697080
Suomen kannalta tulos on rohkaiseva. Suomi jatkaa viime vuoden tapaan listan kärjessä kasvattamalla entisestään eroa seuraaviin. Tutkimuksen mukaan Suomi on siis nyt maailman onnellisin maa merkittävällä erolla muihin.
Suomen onnellisuuskäyrä on ollut lievässä mutta tasaisessa nousussa vuodesta 2014 alkaen.


An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Turpa kiinni akka! Suomi on Euroopan kärkeä lähisuhdeväkivallassa.

Lainaus käyttäjältä: https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/275050-ministerit-tama-ilmio-kitkettava-suomesta-huolestuttava-havainto-myos-poliisinEU-maiden vertailussa suomalaiset naiset kohtaavat lähisuhdeväkivaltaa toiseksi eniten. Tämä ilmiö on yhteiskunnastamme kitkettävä", kirjoittavat perhe- ja peruspalveluministeri Saarikko ja sisäministeri Mykkänen.

Ellei sitten kärkisija johdu siitä, että meillä ilmoitetaan herkemmin asiasta. Ihan seuraamalla lähiympäristöä, voisin väittää, että viimeisen viidenkymmenen vuoden aikana määrä on varmaan puolittunut, toivotaan että loppuu kokonaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Mistäs tämä johtuu?

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006041386.htmlKalojen vienti lisääntyi  –  norjalaiset lohet uivat Suomen kautta

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS