Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Uutisia maailmalta ja Suomesta

Aloittaja Jaska, tammikuu 06, 2019, 22:02:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Tässä jo vähän vanhempi kolumni, mutta ei mitenkään vanhentunut kuitenkaan. Varmaan Enbusken parhaita.

https://blogit.iltalehti.fi/tuomas-enbuske/2018/02/23/suomi-kuuluu-rikkaille-ja-sina-maksat-oykkareiden-elaman/
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

wade

HS:n "päivän timantissa" jonkin sortin asiantuntija sanoo, että jokaisen tulisi jäädä kerran elämässään pidemmäksi aikaa pois töistä. En ole tilaaja, joten en näe asiantuntijan ehdottamia keinoja, mutta mikäs sen ihanampaa kuin olla olematta töissä pidempi ajanjakso. Luulenpa tosin, että omalla kohdallani (parhaillaan meneillään olevat) perhevapaat ovat ainoa näköpiirissä oleva tauko työelämästä: nuorempana ja opiskellessa tuli rötvättyä niin paljon, etten näe perustetta / mahdollisuutta sellaiselle. Toki tälläkin hetkellä taloudellinen tilanteeni sallii lyhennetyn työajan / palkattoman vapaan.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: wade - toukokuu 07, 2019, 15:18:11
HS:n "päivän timantissa" jonkin sortin asiantuntija sanoo, että jokaisen tulisi jäädä kerran elämässään pidemmäksi aikaa pois töistä. En ole tilaaja, joten en näe asiantuntijan ehdottamia keinoja, mutta mikäs sen ihanampaa kuin olla olematta töissä pidempi ajanjakso. Luulenpa tosin, että omalla kohdallani (parhaillaan meneillään olevat) perhevapaat ovat ainoa näköpiirissä oleva tauko työelämästä: nuorempana ja opiskellessa tuli rötvättyä niin paljon, etten näe perustetta / mahdollisuutta sellaiselle. Toki tälläkin hetkellä taloudellinen tilanteeni sallii lyhennetyn työajan / palkattoman vapaan.

En ole 28 vuoteen ollut juuri viittä päivää kauempaa pois työelämästä ilman että jokin työasia olisi tullut hoidettua.

Nyt alkaa tuntua että tämä saa pikkuhiljaa riittää. Ainoa keino pitää kunnon pitkä tauko olisi irtisanoutua kokonaan.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - toukokuu 07, 2019, 15:34:14
Nyt alkaa tuntua että tämä saa pikkuhiljaa riittää. Ainoa keino pitää kunnon pitkä tauko olisi irtisanoutua kokonaan.

Niin. Tilanteesi on melko paha. Muistelen sen joskus aiheuttaneen sellaistakin kiirettä, ettet pystynyt edes Kantapaikkaan kommentoimaan.

Kun työ alkaa haitata merkittävästi harrastuksia sitä on liikaa. Siis työtä, ei harrastuksia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Saares

Olin noin 40 vuotta työelämässä. Kerran päätin liittyä lakkoon, olin viikon pois töistä. Koska en ollut ammattiliiton jäsen en saanut korvausta. Silti viikon ylimääräinen lepo oli mielestäni tervetullut.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Saares - toukokuu 07, 2019, 23:16:08
Olin noin 40 vuotta työelämässä. Kerran päätin liittyä lakkoon, olin viikon pois töistä. Koska en ollut ammattiliiton jäsen en saanut korvausta. Silti viikon ylimääräinen lepo oli mielestäni tervetullut.

Varmaan ihan kaikki olivat tyytyväisiä ratkaisustasi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: wade - toukokuu 07, 2019, 15:18:11
HS:n "päivän timantissa" jonkin sortin asiantuntija sanoo, että jokaisen tulisi jäädä kerran elämässään pidemmäksi aikaa pois töistä. En ole tilaaja, joten en näe asiantuntijan ehdottamia keinoja, mutta mikäs sen ihanampaa kuin olla olematta töissä pidempi ajanjakso. Luulenpa tosin, että omalla kohdallani (parhaillaan meneillään olevat) perhevapaat ovat ainoa näköpiirissä oleva tauko työelämästä: nuorempana ja opiskellessa tuli rötvättyä niin paljon, etten näe perustetta / mahdollisuutta sellaiselle. Toki tälläkin hetkellä taloudellinen tilanteeni sallii lyhennetyn työajan / palkattoman vapaan.
Helsingin Sanomista on tullut liki naistenlehtiin verrattava vihervasemmistolainen elämäntapalehti, joten miksi luet sitä?

ROOSTER

^
Minä ainakin luen Me Naisia ja Annaa päästäkseni selville mitä nykyisen naissukupolven indoktrinoimiseksi on meneillään.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Muslimien jumalanpilkasta tuomion saanut nainen muuttaa pois Pakistanista.

https://www.bbc.com/news/world-asia-48198340

Kannatan turvapaikan myöntämistä.

Suomeen on tullut pakolaisina paljon muslimiehiä, jotka pakenevat toisia muslimimiehiä.

Jos tänne tulisi kristittyjä naisia, jotka pakenevat muslimimiehiä, ehkä halla-aholaisetkin olisivat myönteisempiä.

Minun mielestäni on liioiteltua sanoa halla-aholaisista, että he ovat "ulkomaalaisvihamielisiä". Kyse on ennen kaikka siitä, keitä Suomeen tulee. Eivät halla-aholaiset käsitykseni mukaan vastusta kaikkea maahanmuuttoa. He vastustavat maahanmuuttoa, jota he pitävät omasta mielestään vääränlaisena maahanmuuttona tai "haittamaahanmuuttona", mitä sanaa he itse käyttävät.

Kopek

Vanha uutinen:

Opettaja sai potkut, kun jätti hetkeksi kännykkänsä niin, että oppilaat pääsivät siihen käsiksi.

https://www.seattletimes.com/nation-world/teacher-resigns-over-nude-pictures-taken-from-her-cellphone/

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - toukokuu 08, 2019, 09:23:14
^
Minä ainakin luen Me Naisia ja Annaa päästäkseni selville mitä nykyisen naissukupolven indoktrinoimiseksi on meneillään.
Kannattaa ainakin vilkaista. Harvoin on nähnyt näin hauskaa aloituskuvaa äänestyshäpeästä.. ;D
Me naiset : Virpi äänesti perussuomalaisia, Tapio Hussein Al-Taeeta -
nyt molemmat kertovat miltä vaalihäpeä tuntuu.


Sun Tzu: "Tunne vihollisesi". Pitäishän persujen tuo tuntea ja akkain lehtiäkin plärätä jos infosota ja infosodan johtohommat kiinnostaa. ;D
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Sepe

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 08, 2019, 17:38:23
Sun Tzu: "Tunne vihollisesi". Pitäishän persujen tuo tuntea ja akkain lehtiäkin plärätä jos infosota ja infosodan johtohommat kiinnostaa. ;D

Persut ovat lukenutta ja tietävää väkeä, kyllä tuo tunnetaan. Tuollakin tapaa kirjoitettuna, minä luin sen nimellä Sodankäynnin taito.

Saares

Taisi tulla nopeusennätys kun KRP kertoi mielipiteenään ettei Taee ole syyllistynyt rangaistavaan tekoon. Hämäräksi jää sekoilut päivämäärien suhteen. Päätös päivätty 24.4. mutta kirjausteknisten syiden takia kirjattu päätetyksi vasta toukokuun puolella. Onko ehkä tullut opastetta ylhäältä?


MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Sepe - toukokuu 08, 2019, 17:49:41
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 08, 2019, 17:38:23
Sun Tzu: "Tunne vihollisesi". Pitäishän persujen tuo tuntea ja akkain lehtiäkin plärätä jos infosota ja infosodan johtohommat kiinnostaa. ;D

Persut ovat lukenutta ja tietävää väkeä, kyllä tuo tunnetaan. Tuollakin tapaa kirjoitettuna, minä luin sen nimellä Sodankäynnin taito.
Ahaa, se on siis Toope joka pilaa persujen maineen...
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Sepe

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 08, 2019, 19:19:58
Ahaa, se on siis Toope joka pilaa persujen maineen...

Jos kuka on pilannut maineensa niin MrKAT. Peruassuomalaiset on viimeisimmän gallupin mukaan suosituin puolue, hyvin suuri joukko suomalaisia on siis sitä mieltä että perussuomalaisten maine on hyvä. MrKAT:n mielipiteellä ei ole pilkunkaan merkitystä.