Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Uutisia maailmalta ja Suomesta

Aloittaja Jaska, tammikuu 06, 2019, 22:02:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Saares

Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 30, 2019, 08:48:48
Lainaus käyttäjältä: Saares - marraskuu 29, 2019, 17:35:39
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 29, 2019, 10:19:34
Lainaus käyttäjältä: Saares - marraskuu 28, 2019, 19:03:07
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 28, 2019, 11:16:00
Lainaus käyttäjältä: Kopek - marraskuu 27, 2019, 20:24:35
Krim kuuluu Venäjälle - kun asiaa Venällä katsoo.

Yle Uutiset: "Kun Venäjälla katsoo Applen karttaa, näyttää vallattu Krim olevan osa Venäjää – tilanne muuttuu, kun karttaa katsoo muualla maailmassa
Britannian yleisradioyhtiön BBC:n mukaan muutos karttapalveluun on tehty Venäjän vaatimuksesta."

https://yle.fi/uutiset/3-11090825

Muu maailma tulee tunnustamaan Krimin Venäjän osaksi ennemmin tai myöhemmin. Kyse on lähinnä siitä, miten muut maat voivat säilyttää kasvonsa, kun ne asian myöntävät. Ehkä tässä olisi kaupanteon paikka. Yhdysvallat voisi tunnustaa Krimin Venäjän osaksi sillä ehdolla, että Golanin kukkulat ja osia Länsirannasta tunnustettaisiin Israelille kuuluviksi. Myös muita ehtoja voisi olla. Ne voisivat olla vaikka salaisiakin, ettei Venäjän tarvitsisi nöyrtyä liikaa.

Israelin ja Länsirannan ja Golanin rajat on merkitty Googlen karttaan katkoviivalla kuten Krimin ja Ukrainen raja. Eli raja on ja rajaa ei ole.

https://www.google.fi/maps/@43.7250727,35.2422165,6.71z?hl=en

https://www.google.fi/maps/@31.8514288,35.1972096,7.25z?hl=en

Noin yleisesti voisi ajatella maan ja maiden kuuluvan niissä asuville, mutta se ei taida aina onnistua.

Palestiinan voisi olettaa kuuluvan palestiinalaisille, mutta sitäkin ilmeisesti voisi nykyään epäillä, kun juutalaiset ovat sinne hivuttautuneet ja herra trump on sen länsirannikonkin jo hyväksynyt asutetuksi.

Samaa varmaan tapahtuu krimin suhteen senkin voi olettaa kuuluvan krimiläisille, mutta tuskin he itse saavat ihan päättää asioistaan.  Suomikin aikoinaan suomalaisten asuttamana kuului enemmän ruotsin kuninkaille jotka lähettivät tänne lääniherroja jonka kautta suomi "kuului ruotsille" myöhemmin tietenkin satakunta vuotta venäläisille.

Nöyrtyminen on sinänsä lahja, mutta se lienee varattu enemmänkin nöyrälle kansanosalle,- "jonka on pakko nöyrtyä".

Valloittaja monasti tyhjentää (tataarit) valloittamiltaan alueilta ja katsos vaan, se alue onkin muuttunut venäläiseksi. Aivan kuten Viipuri, vanha Venäläinen kaupunki.

Krimin tataarit (kreikkalaisten ja mongolivalloittajien jälkeläisiä) joita stalin aikoinaa siirsi muualle, olivat itsekin valloittajia.

Mutta valloittajathan nyt yleensäkin tekevät mitä haluavat, kun kerran valloittajia ovat.
Nykyvalloittajien intresseissä taitaa olla enemmäkin taloudelliset ja stratesiset edut, kuin kansanmurhat, vaikka sitäkin saattaa tapahtua.

Viipuri oli tietenkin vanha ruotsalainen kaupunki, jossa asui  paljon suomalaisia.

Vikipedia:
"Venäläiset valtasivat Krimin turkkilaisilta 1783, ja tataarien asuttaman niemimaan venäläistäminen alkoi nopeasti. Stalinin vainoissa vuodesta 1944 lähtien arviolta puolet tataareista menehtyi. Nykyisin heitä on Krimillä noin 250 000.

Tataarit vastustivat Krimin irrottamista Ukrainasta, ja protestiksi heistä vain pieni prosentti osallistui kansanäänestykseen."
Lopuksi vähän totuutta.

Varmaan sinun "ryssävihasi" saattaa perustua siihen suomen sodan aikaisiin 1700 luvun sotiin joissa kasakat tappoivat pohjalaisia ja muita suomalaisi hyökkäillessä ja ryöstellessään täkäläistä kansanosaa. Silloin ruotsiin kuuluvana maana oltiin siis vihollisia keskenään.

Varmaan silloin voinet ymmärtää myös venäläisten "vihan" tataareita kohtaan. Krimin tataarit ryöstivät venäläisiä ja ukrainalaisia, puolalaisia orjiksi ja rikastuivat sillä toiminnalla aikoinaan.

Viha yleensä juontaa juurensa jostakin,, menneisyydestä.

Yleensäkin valtaväestö pyrkii alistamaan "voimattomampaa kansanosaa, eikä anna heille samoja oikeuksia.


Tuskin sinäkään haluat maahanmuuttavien "kansallistavan suomea omaan uskoonsa.

Ratkaiseva ero on siinä että venäläiset tekivät tekonsa heille vieraassa maassa. Siis hyökäyen ja tuhoten. Kumma kun joku puolustelee tällaista.

a4

Nyt jouluna kannattaa varoa ettei tili mene miinukselle shoppaillessa.
Tämä lienee uusi maailmanennätys, Suomesta:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e514a9e9-2080-4ce8-8e69-2171be52d024

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Saares - joulukuu 03, 2019, 15:05:42

Ratkaiseva ero on siinä että venäläiset tekivät tekonsa heille vieraassa maassa. Siis hyökäyen ja tuhoten. Kumma kun joku puolustelee tällaista.

Kukapa niitä puolustelisi. Jos tarkoitat kuitenkin krimin-niemimaata, niin sen asukkaista suurin osa on venäläisiä jo historiallisesti.

Tataarit (krimin) ovat mongolikansojen, paikallisten ja kreikkalaisten muodostamaa väestö. Peräisin jo aleksanteri suuren ajoilta. Osmannien valtakaudella krimin tataarit rikastuivat orjamarkkinoilla turkin sulttaanin alaisuudessa eläessään.

Varmaan sekin voi olla pitkässä muistissa jäänyt mieliin.

Aika moni hyökkäilijä on tehnyt niitä tihutöitään vieraissa maissa, usein myös ihan kotimaissaan, kuten suomessakin voisi olettaa käyneen.

Sisällisotia on tainnut olla "kiitettävästi" melko monissa maissa ja taitaa olla edelleenkin.



Toope

Krim on monen isännän maa. Ei silti kumoa sitä, että Venäjä nykymaailmassa otti sen laittomasti haltuunsa.

Saares

Mistä historiasi alkaa? Oletko samaa mieltä MrKATIN kanssa että varhaisin muistettava ajanjakso on se joka on  kannaltasi edullisin? Vanhemmat ovat ajalta miekka ja kilpi.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Saares - joulukuu 04, 2019, 14:00:20
Mistä historiasi alkaa? Oletko samaa mieltä MrKATIN kanssa että varhaisin muistettava ajanjakso on se joka on  kannaltasi edullisin? Vanhemmat ovat ajalta miekka ja kilpi.
Alkaako historia väestön pakkosiirroista vaiko alueen asutuksista, jopa antiikin ajoilta?
En ole pätevä sanomaan, kuka on Krimin oikea omistaja.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 04, 2019, 20:26:45
Lainaus käyttäjältä: Saares - joulukuu 04, 2019, 14:00:20
Mistä historiasi alkaa? Oletko samaa mieltä MrKATIN kanssa että varhaisin muistettava ajanjakso on se joka on  kannaltasi edullisin? Vanhemmat ovat ajalta miekka ja kilpi.
Alkaako historia väestön pakkosiirroista vaiko alueen asutuksista, jopa antiikin ajoilta?
En ole pätevä sanomaan, kuka on Krimin oikea omistaja.

"OIkea omistaja" on varmaankin se joka hallussa se on.

Amerikan oikeat omistajat ovat varmaan ne joiden hallussa se on.

Suomenkin oikeat omistajat (toistaiseksi) lienevät vielä enimmäkseen suomalaiset, mutta tiedä sitten haluaako joku myydä koko maan eniten maksaville.

Saares

Haltuunottoa yrittäneet on sijoitettu rajaseudulle n. 1,5 metrin syvyydelle.

-:)lauri

Ketä tässä oikein yritetään huijata? https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/f0815e71-b2fc-4c01-b9f5-e9f76e2af2d9?ref=ampparit:9f12

Millä tavalla ajatellen kauppalehden toimittaja saa ajatelluksi, että orjatyöpaikkojen väheneminen olisi ilkeä sivuvaikutus?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Saares

Todennäköisesti kansan syviä rivejä?

ROOSTER

Minä olen aina luulluut, että Al-Hol on pakolaisleiri. Jos Verkkouutiset on oikeassa, minä olen luullut väärin.

Lainaus käyttäjältä: https://www.verkkouutiset.fi/eurooppalaisia-vankeja-paennut-al-holin-leirilta/Eurooppalaisia vankeja paennut al-Holin leiriltä

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 08, 2019, 14:09:00
Minä olen aina luulluut, että Al-Hol on pakolaisleiri. Jos Verkkouutiset on oikeassa, minä olen luullut väärin.

Lainaus käyttäjältä: https://www.verkkouutiset.fi/eurooppalaisia-vankeja-paennut-al-holin-leirilta/Eurooppalaisia vankeja paennut al-Holin leiriltä

Hyvin on informaation manipulointi toiminut, jos olet luullut kaapuakkojen kokoomapaikkaa pakolaisleiriksi. Ehkä sitä voisi kutsua sotavankileirin ja tutkintavankilan välimuodoksi. Leiriä ylläpitävät kurdithan väittävät, että heillä on leiriläisistä rikosoikeudellisia todisteita kerättynä näistä taistelukentältä kiinniotetuista.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - joulukuu 08, 2019, 17:32:22
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 08, 2019, 14:09:00
Minä olen aina luulluut, että Al-Hol on pakolaisleiri. Jos Verkkouutiset on oikeassa, minä olen luullut väärin.

Lainaus käyttäjältä: https://www.verkkouutiset.fi/eurooppalaisia-vankeja-paennut-al-holin-leirilta/Eurooppalaisia vankeja paennut al-Holin leiriltä

Hyvin on informaation manipulointi toiminut, jos olet luullut kaapuakkojen kokoomapaikkaa pakolaisleiriksi. Ehkä sitä voisi kutsua sotavankileirin ja tutkintavankilan välimuodoksi. Leiriä ylläpitävät kurdithan väittävät, että heillä on leiriläisistä rikosoikeudellisia todisteita kerättynä näistä taistelukentältä kiinniotetuista.

Wikipedia on myös pakolaisleirin kannalla.  https://fi.wikipedia.org/wiki/Al-Holin_pakolaisleiri

Ehkä pakolaisleiri tarkoittaa myös keräilypaikkaa jonne sellaiset voivat mennä/olla ketkä eivät muualle kelpaa/pääse.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Laika

#1934
Amerikkalaisten käyttämiä kidutusmenetelmiä, mukana vangin piirtämiä kuvituskuvia:

https://www.nytimes.com/2019/12/04/us/politics/cia-torture-drawings.html

Näin levitetään vapautta ja demokratiaa.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw