Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Miksi partakone ei ole perinteinen pistokekytketty laite?

Aloittaja Toope, elokuu 13, 2019, 21:42:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Mikä on ekologisesti paras vaihtoehto näistä:

ladattava partatrimmeri:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/45609/mjfcq/OBH-Nordica-Forever-Sharp-partatrimmeri

vai kertakäyttöhöylä
https://www.tokmanni.fi/partahoyla-extra-life-12-kpl-teria-3086123356580

tai laadukas höylä
https://www.noberu.se/en/rakning/safety-razor

Partatrimmerin kestoiäksi arvioin 8 vuotta, kertakäyttöhöylien yhteensä 1 vuosi ja laadukkaalle höylälle 25 vuotta.

Pitää ottaa huomioon, että ajelen kuivana tai korkeintaan saippuavaahdolla. Ja vain silloin kun ulkoasun peikkomaisuus ylittää lähiympäristön ärsytyskynnyksen. Parranmuotoilussa käytän useimmiten Fiskars-saksia.



Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Eikös partaveitsi olisi vielä ekologisempi? Sen kun voi hioa helposti.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 28, 2019, 11:23:47
Eikös partaveitsi olisi vielä ekologisempi? Sen kun voi hioa helposti.

Helposti? No jaa.

Luulen, että partaveitsellä ajo vaatisi naaman pehmentämistä ensin aineilla ja lämpimällä vedellä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

#33
No ainakin helpompi hioa kuin (kahvaton) parahöylän terä. Muistanko väärin, kun muistelen, että niillä olisi semmoinen nahkavyö, jota pitkin vetelevät sitä partahöylää?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 28, 2019, 11:30:43
No ainakin helpompi hioa kuin (kahvaton) parahöylän terä. Muistanko väärin, kun muistelen, että niillä olisi semmoinen nahkavyö, jota pitkin vetelevät sitä partahöylää?

Ainakin nahalla saa veitsiä teroitettua.

Nuo partaveitset tuovat minulle mieleen aina lännenelokuvien kohtaukset. Jos sellaisella ajelisin partaani, niin pitäisi koko ajan vilkuilla sivuille ja taakse, ettei kukaan pääse yllättämään. Kylpy ja viski taitavat kuulua myös konseptiin. Ja kaiken tuon jälkeen ne saluunan tytöt.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Xantippa

Hei tästä tuli mieleen, että pitäisi olla myös puhelin, joka toimii vain kotona johdon päässä, nimittäin tosi ärsyttävää, että ihmiset olettavat mulla olevan sellainen puhelin, johon voi soittaa, vaikka en ole kotona. Ja siksi vaan ei voi soittaa, kun akku on loppu.

Tahdon puhelimeni langan päähän!

T: Xante

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 28, 2019, 12:01:07
Hei tästä tuli mieleen, että pitäisi olla myös puhelin, joka toimii vain kotona johdon päässä, nimittäin tosi ärsyttävää, että ihmiset olettavat mulla olevan sellainen puhelin, johon voi soittaa, vaikka en ole kotona. Ja siksi vaan ei voi soittaa, kun akku on loppu.

Tahdon puhelimeni langan päähän!

T: Xante

Aivan sama on television ja muiden viihdelaitteitten kanssa. On miltei mahdoton erottaa kaukosäätimiä toisistaan, homma helpottuisi paljon jos säätimestä menisi lanka laitteeseen, näkisi selvästi mitä vehjestä ollaan säätämässä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Brutto

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 28, 2019, 15:37:23
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 28, 2019, 12:01:07
Hei tästä tuli mieleen, että pitäisi olla myös puhelin, joka toimii vain kotona johdon päässä, nimittäin tosi ärsyttävää, että ihmiset olettavat mulla olevan sellainen puhelin, johon voi soittaa, vaikka en ole kotona. Ja siksi vaan ei voi soittaa, kun akku on loppu.

Tahdon puhelimeni langan päähän!

T: Xante

Aivan sama on television ja muiden viihdelaitteitten kanssa. On miltei mahdoton erottaa kaukosäätimiä toisistaan, homma helpottuisi paljon jos säätimestä menisi lanka laitteeseen, näkisi selvästi mitä vehjestä ollaan säätämässä.

Mulla oli aikoinaan vanha Dux langallisella kaukosäätimellä. Sitten kaveri kompastui kännissä siihen lankaan joka tietysti katkesi. Yritin itse (yhtä käniissä) liittää katkenneet piuhat yhteen, jolloin telkkarista katosi ääni kokonaan.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

safiiri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 28, 2019, 15:37:23
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 28, 2019, 12:01:07
Hei tästä tuli mieleen, että pitäisi olla myös puhelin, joka toimii vain kotona johdon päässä, nimittäin tosi ärsyttävää, että ihmiset olettavat mulla olevan sellainen puhelin, johon voi soittaa, vaikka en ole kotona. Ja siksi vaan ei voi soittaa, kun akku on loppu.

Tahdon puhelimeni langan päähän!

T: Xante

Aivan sama on television ja muiden viihdelaitteitten kanssa. On miltei mahdoton erottaa kaukosäätimiä toisistaan, homma helpottuisi paljon jos säätimestä menisi lanka laitteeseen, näkisi selvästi mitä vehjestä ollaan säätämässä.

Vielä helpompaa olisi, jos säätimet olisivat itse laiteessa, jolloin ei ole vaaraa edes siitä, että näpyttelee tuskissaan väärän piuhan päässä olevaa kaukkaria. Eikä olisi tuota kompastumisen vaaraakaan.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 28, 2019, 16:06:28
Vielä helpompaa olisi, jos säätimet olisivat itse laiteessa, jolloin ei ole vaaraa edes siitä, että näpyttelee tuskissaan väärän piuhan päässä olevaa kaukkaria. Eikä olisi tuota kompastumisen vaaraakaan.

Äidilläni oli tuollainen telkkarissaan ja vielä ääniohjauksella toimiva. Hänen mielestään se oli erittäin kätevä.

["Hippi, vaihdapas kanavaa" , "Hippi, laitapas ääntä enemmän / pienemmälle"]
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Miksi kaikkien laitteiden pitää olla niin monimutkaisia. Partakone, laita töpseli seinään ja ajat parran. Mitä muuta vaaditaan.
Nyt minulla on pari partakonetta, joista loppuu aina akku silloin kun pitää partaa ajaa. Sitten ladataan ja ajetaan loput yötä myöten...
Minkä helvetin takia naamassa ylipäätään pitää kasvaa karvoja? Jotain evoluution virheitä.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 02, 2019, 01:25:53
Minkä helvetin takia naamassa ylipäätään pitää kasvaa karvoja? Jotain evoluution virheitä.
Tai sitten se voi olla adaptaatio kylmiin oloihin, siinä missä pienet sieraimet ja nykerönenä, samalla lailla kuin vaaleanpunakka ja D-vitamiinia syntetisoiva iho on adaptaatio vähään auringon valon määrään?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 02, 2019, 01:25:53
Miksi kaikkien laitteiden pitää olla niin monimutkaisia. Partakone, laita töpseli seinään ja ajat parran. Mitä muuta vaaditaan.
Nyt minulla on pari partakonetta, joista loppuu aina akku silloin kun pitää partaa ajaa. Sitten ladataan ja ajetaan loput yötä myöten...
Minkä helvetin takia naamassa ylipäätään pitää kasvaa karvoja? Jotain evoluution virheitä.

Eikö tuo ole langallinen. Ainakaan tuotetiedoissa ei puhuta akusta tai latausajoista mitään.
https://www.proshop.fi/Parranajokoneet/Philips-Partakoneet-Series-1000/2576770
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 02, 2019, 01:25:53
Miksi kaikkien laitteiden pitää olla niin monimutkaisia. Partakone, laita töpseli seinään ja ajat parran. Mitä muuta vaaditaan.
Nyt minulla on pari partakonetta, joista loppuu aina akku silloin kun pitää partaa ajaa. Sitten ladataan ja ajetaan loput yötä myöten...
Minkä helvetin takia naamassa ylipäätään pitää kasvaa karvoja? Jotain evoluution virheitä.

Evoluution virhe on ennemminkin ajatus, että ne pitää ajaa pois.

Toope

#44
Lainaus käyttäjältä: safiiri - marraskuu 02, 2019, 16:18:02
Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 02, 2019, 01:25:53
Miksi kaikkien laitteiden pitää olla niin monimutkaisia. Partakone, laita töpseli seinään ja ajat parran. Mitä muuta vaaditaan.
Nyt minulla on pari partakonetta, joista loppuu aina akku silloin kun pitää partaa ajaa. Sitten ladataan ja ajetaan loput yötä myöten...
Minkä helvetin takia naamassa ylipäätään pitää kasvaa karvoja? Jotain evoluution virheitä.

Evoluution virhe on ennemminkin ajatus, että ne pitää ajaa pois.
Mieti, minkänäköisiä me miehet olisimme, jos teini-iästä lähtien antaisimme partojemme kasvaa? ::)
https://i.postimg.cc/3xJT6YJ1/charles-manson.jpg