Vastaukseni kysymyksiin ovat tilanneriippuvaisia. Ensimmäinen kysymys koskee sitä, lukisinko ystäväni unohtamaa päiväkirjaa.
Mitä vastaan, kun minulla ei ole ystäviä, eikä kukaan tietämäni henkilö (paitsi yksi perheenjäsen) kirjoita päiväkirjaa. Yleisesti ottaen en ole kiinnostunut ihmisten päiväkirjoista, ja niiden lukeminen tuntuisi kiusalliselta. Yleensäkään en ole kiinnostunut muiden ihmisten asioista. Ilmeisesti olen niin itsekäs, että minua kiinnostaa vain minä itse. Vastaan siis, että en lukisi. En voi kuitenkaan olla asiasta täysin varma, koska niin paljon riippuu siitä, kuka olisi tuo "ystävä", ja mitä hänen päiväkirjassaan mahdollisesti olisi. Jos sortuisin lukemaan, todennäköisesti vain vilkaisisin. Jos päiväkirja olisi kymmeniä vuosia vanha ja sisältäisi jotain minua ja minun historiaani koskevaa, silloin todennäköisimmin lukisin sitä. Jos se olisi tämän hetken päiväkirja, se ei kiinnostaisi.
Entä toisen kysymyksen "pieni eroottinen seikkailu"? Mitä sillä tarkoitetaan? Ainakaan mihinkään fyysiseen seikkailuun tai kontaktiin kenenkään kanssa en lähtisi, mutta jos nakurannat ja "yhteiskylpylät" ja anonyymit nettijutut ynnä muu lasketaan eroottisiksi seikkailuiksi, niin asia muuttuu. Vastaan nyt kuitenkin, että en lähtisi.
Ei noihin kysymyksiin voi vastata, koska vaihtoehtoja puuttuu ja mikään vaihtoehdoista ei ole se, minkä valitsisin. Esimerkiksi pakolaiskeskusta vastustavaan adressiin en ehkä kirjoittaisi nimeäni, mutta syy ei olisi se, että nimen kirjoittaminen ilmentää muukalaisvihaa. Ei vain huvittaisi kirjoittaa. Pelkäisin, että nimestäni adressissa voisi olla jotain haittaa minulle - eli taas itsekkäät syyt.
Tässä tulos, mutta se on täysin höpöhöpöä.
Hyveitä:
Rakkaus: 13
Suhteellisuuden taju: 13
Oikeudenmukaisuus: 10
Pyhä huolettomuus: 10
Jalo joutilaisuus: 8
Urhoollisuus: 8
Anteeksiantavaisuus: 6
Hiljainen tieto: 6
Viisaus: 6
Lojaalisuus: 5
Kohtuullisuus: 2