Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

urogallus

^ 8/10.

Fazun parhaita olen tainnut ostaa n. vuosi sitten, mutta muuten on karkkipäivät olleet vähissä. Helppo testi siis.

a4

^ Nuorempana olen näköjään pohjakouluttanut itseni hyvin. Nyt ei enää uppoa.

Tuloksesi: 10 / 10
Olet oikea namihiiri!

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 25, 2020, 20:09:38

Testaa, tunnetko karkkipussit yhdestä kuvasta

Tuloksesi: 7 / 10
Olet oikea herkkusuu!


En edes muista milloin olisin viimeksi karkkipussin ostanut ja jos ostaisin, niin en yhtäkään noista testissä mukana olleista haluaisi.
Jotkut noista on niin vanhoja, että lapset on niitä aikanaan halunneet ja siitä ehkä on jäänyt mieleen noinkin monta.
7/10, vaikken useimpia ole syönyt. On noita lapsille joskus ostettu. Aika äijä!

-:)lauri

10/10

namihiiri täälläkin   :)
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Pärjäisitkö enää yläasteella? Testaa tietosi 7.–9.-luokan kysymyksillä:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006522357.html
10/14. Tuollainen oppilas olinkin yläasteella.

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS


Hippi

Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 28, 2020, 23:11:14
Pärjäisitkö enää yläasteella? Testaa tietosi 7.–9.-luokan kysymyksillä:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006522357.html
10/14. Tuollainen oppilas olinkin yläasteella.

En ollut todellakaan mikään kympin tyttö muutamaa ainetta lukuunottamatta, mutta nuohan oli kaikki normaalia yleistietoa :D

Tuloksesi: 14 / 14
10+
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

urogallus

^ Sama. Viimeisessä yhtälössä kului kyllä minuutti aikaa ja käytinpä paperiakin.

Hayabusa

^Kyllä. Täytyy tunnustaa, että sijamuotokyssäri meni puolittain arvaamalla. En koskaan vaivautunut kunnolla opettelemaan niitä hassuja nimiä. Tontin pinta-ala oli superhelppo, kun on noita mökki-ilmoituksia tullut viime aikoina tuijoteltua enemmänki.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - toukokuu 29, 2020, 09:05:27
^Kyllä. Täytyy tunnustaa, että sijamuotokyssäri meni puolittain arvaamalla. En koskaan vaivautunut kunnolla opettelemaan niitä hassuja nimiä. Tontin pinta-ala oli superhelppo, kun on noita mökki-ilmoituksia tullut viime aikoina tuijoteltua enemmänki.

Sijamuotoon tuli vastattua väärinarvaamalla.

En koskaan ymmärtänyt, miksi piti opetella ulkomaankielisiä, kummallisia termejä, jotta olisi osannut äidinkieltä. Tai pilkkusääntöjä.

Tämä asenteen aiheuttama oppimavaje näkyy kirjoituksissani varmasti selvästi. Sanajärjestys on myös yksi perskele.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Lognessa

Karkkitesti meni huonosti. Tein sen päiviä sitten olematta kirjautunut. Siitä jäi maku, että olisi pitänyt tuntea hedelmäkarkkeja. Tunnen vain salmiakit ja jotkut suklaat. En päässyt luokalta.

Yläaste-testi meni hyvin. Samalla luokalla olin kuin muutkin kantapaikkalaiset.
Paljastan, että en välttämättä olisi osanut noihin vastaa 16-vuotiaana.
Mustarastaan opin luonnossa vuosia myöhemmin kun kiinnosti, mikä ihana linnun laulu.
Sisällissota ei edes nippelitietona olisi osunut tarkalleen oikein. Nyt se oli helppo, kun on hahmottanut historiaa kokonaisuutena.
Lukiosa tuli jumpattua matikkaa ja ihanan nostalgista oli ratkasita yhtälö ruutupaperilla- hyvää ajanvietettä. Noitahan voisi alkaa huvikseen ratkomaan vaihdellen sudokun kanssa.
Äidinkieli meni oikein, siinä on tullut annettua itselle vuosien mittaan taiteilijan vapauksia.
Neva ei ole kuulunut sanavarastooni aiemmin, nyt sitäkin voin alkaa käyttää oikeassa paikassa.

Hippi

Olin kyllä mielestäni aikaisemmin tuon inttitestin täällä nähnyt, mutta en sitä nyt löytänyt, joten tässä uudelleen tai ensimmäistä kertaa - ihan miten vain :)

Jäivätkö selkärankaan? 12 kysymystä, joihin todennäköisesti vain intin käynyt osaa vastata

Sait 6/12 oikein IS:n inttivisassa
Olet eversti! Sait melkein kaikki oikein!
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Sait 8/12 oikein IS:n inttivisassa.

Armeijan käymisellä ei ollut mitään tekemistä oikeiden vastausten kanssa. Hesarissa ja missä lieneekään olin kysymyksissä mainittuja tietoja nähnyt, ja joku taisi mennä arvaamalla. Ei edes sotilasarvojen tunteminen edellytä, että olisi käynyt armeijan. Wikipedia riittää.

Armeijassa opin lähinnä hieman rassaamaan polkupyörää, mistä on ollut hyötyä harrastuksissa. Mitään "sotilastaitoja" en oppinut, eikä niitä juuri edes opetettu. Mitä nyt jotain marssimista, mutta siitä ei ole hyötyä siviilissä, ja eiköhän jokainen osaa "marssia", kun panee jalkaa toisen eteen. Ja oppiihan polkupyöriä korjaamaan ilman armeijaakin, kun vain alkaa korjata. Älyttömän yksinkertainen vehjehän polkupyörä sentään on. Jos armeijassa olisi saanut automekaanikon koulutuksen, niin ehkä siitä voisi olla hyötyä, kun rassaisi omia autojaan. Luulen, että Suomen armeija ei hyötynyt minusta, enkä minä siitä.

Olisin halunnut laivastoon, kun kerran johonkin oli mentävä. Siellä olisin kenties ollut hieman motivoituneempi. Tai mistä sitä tietää. Lusmu on lusmu joka paikassa.

Toope

9/12 inttivisassa.
Ihmetyttää tuo, ettei minua ole koskaan kutsuttu kertauksiin tai kysytty jatkokoulutukseen, vaikka olen sotilasainesta?
Yhtäkään ylennystä en ole jostain syytä saanut...