Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aave

^
Autohistoriatietämykseni surkeudesta kertoo jotain, että sain 11/20 oikein. Muutama oli sellainen, että veikkaus oli 50/50; en muistanut, eli en ollut varma. Olen aina ollut enemmän moottoripyörien perään, kuin autojen. Kaveripiirissä kuitenkin on myös jenkkiautoharrastajia, joilta jotain on oppinut.

Näissä yhteyksissä tiedän ehkä eniten moderneista sotilasaseista ja erilaisista asejärjestelmistä, vaikka en todellakaan mikään asefriikki olekaan. Kaikkein surkein olen kuitenkin urheilukysymysten äärellä, kun en sitä juurikaan seuraa. Tietovisoissa pärjään kohtuullisen hyvällä yleissivistyksellä ja esim. kirjallisuuden, elokuvien ja populaarimusiikin saralla, mutta heti jos tulee joku urheilukyssäri, niin minun on parempi olla hiljaa. Joskus harvoin käy sellainen säkänkantamoinen, että olen sattunut jostain jonkin spesifin urheiluknopin kuulemaan. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

a4

#676
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - joulukuu 26, 2020, 13:06:30
Autovisa.
https://www.hs.fi/autot/art-2000007694899.html

16/20

Odotan palstan autohenkilöiden vetävän 19-20 oikein.
Sait pisteitä 8/20. Muutama hyvä arvaus joukossa.

Klassikkokysymys: Mikä auto oli esikuvana Mummo Ankan autolle?
Muutama erikoisempi: Minkä firman autossa oli LP-levysoitin? Entä kaksi ohjauspyörää?
https://www.hs.fi/autot/art-2000006705124.html

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - joulukuu 26, 2020, 13:06:30
16/20

Odotan palstan autohenkilöiden vetävän 19-20 oikein.

Sama. En oikeastaan tiedä, oliko hyvä vai huono tulos. Moni kuvan autoista oli lapsuudesta tuttu, nuoremmille voi olla vaikeampi testi.

MAHTAVA VETO! NYT ON VOITTAJAFIILIS!
Sait pisteitä 16/20
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS


Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 27, 2020, 18:04:06
Kuinka hyvin tunnet Die Hard -elokuvan? Testaa tietosi!:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/91e31a56-8ea0-4a0d-9e6f-a0a68f4632f1
6/9.

Kaksi vikaa väärin. En varmaan ole koskaan nähnyt ko. leffaa ihan alusta, vaikka se on tullut telkusta ties kuinka monta kertaa. Ja ensi-iltapäivät noin ylipäätään on aivan yks hailee.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Olin ihan varma, että metsään menee ainakin tämä testi, sillä olen todella huono tunnistamaan kasvoja. Ehkä tässä ei kuitenkaan ole samanlaisesta "elävän elämän" kasvomuistista kyse, mikä minulle on hankalaa. Eli saatan asua samassa kerrostalossa jonkun naapurin kanssa pitkään, enkä tunnista, kun tämä tulee jossain pihan ulkopuolella vastaan. Edellyttää tietysti myös, etten ole muutenkaan ihmisen kanssa tekemisissä ollut, vaan vain ohimennen pihassa tavannut.

Testissä ensin näytetään noin kymmenkunta kasvokuvaa, kutakin noin muutaman sekunnin ajan. Itse testissä näytetään muistaakseni 23 tai 24 kuvaa, joista pitää tietää oliko kuva mukana aiemmin nähdyissä kuvissa.

Testaa, kuinka hyvin kasvomuistisi toimii!



Sait kasvomuistitestissä 19 oikein.
Eli 4 tai 5 meni väärin, mutta en muista montako kuvaa kaikkiaan tässä testissä oli.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Mitä muistat Suomen historiasta? Testaa, saatko edes 5 oikein:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007681189.html
9/10 ekalla yrityksellä oikein.
Pahoja kymysyksiä... :P

Toope

Onko sinulla mielestäsi laaja sana­varasto? Testaa 10 kysymyksellä:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007681151.html
10/10, jee

Toope

50 tiukkaa kysymystä – uudenvuoden viihdevisa paljastaa todellisen tietäjän!:
https://www.is.fi/viihde/art-2000007696277.html
26/50, aika hyvä...

ROOSTER

Tuloksesi: 25 / 50
Mainio suoritus!
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Tuloksesi: 27 / 50
Mainio suoritus!

Aika kohtuullinen tietämys kuitenkin, kun kaikki tosiTV-ohjelmiin liittyvät ja aika paljon myös elokuviin liittyvät meni kokonaan ohi. Ei edes arvaukset osuneet kohdilleen. Miksi pitäisi myöskään tietää, missä joku itselle tuntematon laulaja asuu?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 01, 2021, 13:10:35
Tuloksesi: 27 / 50
Mainio suoritus!

Aika kohtuullinen tietämys kuitenkin, kun kaikki tosiTV-ohjelmiin liittyvät ja aika paljon myös elokuviin liittyvät meni kokonaan ohi. Ei edes arvaukset osuneet kohdilleen. Miksi pitäisi myöskään tietää, missä joku itselle tuntematon laulaja asuu?

29 / 50
Tosiaan outoja ovat ohjelmaformaatin "juotetaan osallistujat humalaan ja katsotaan meneekö ne panemaan" -tähtöset. Tiesin muuten ihan oikeasti yhden laulajan asuinpaikan. Kaikkea turhaa sitä päähän jää.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Anders Anderes Magobläts

"Tuotannon nopeuttaminen on vähän sama asia kuin jos sanon kissalle, että istu. Ei se noin vain istu", Rämet sanoo.

Kopek

#688
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 28, 2020, 00:23:17
Mitä muistat Suomen historiasta? Testaa, saatko edes 5 oikein:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007681189.html
9/10 ekalla yrityksellä oikein.
Pahoja kymysyksiä... :P

Joskus arvaamallakin onnistuu... (10/10)



Suurimman osan tiesin, mutta Tampereen perustamisvuosi piti arvata ja parin kysymyksen kohdalla vastaus piti päätellä eli käytännössä arvata jonkinlaisen hataran taustatiedon ja olettamuksen perusteella. Ehkä Tampereen kohdallakin yksi vaihtoehto sulkeutui pois tällä perusteella, ja arvaaminen piti tehdä kahden vuosiluvun välillä.

Uusintakierroksella sain 9/10. Arvasin yhden vuosiluvun väärin. Se koski jotain rauhaa (Täyssinän tms.). Vanha historia ei kiinnosta. Kolmannella kierroksella lähti menemään vielä huonommin. Arvasin ensimmäisen kansallispuiston perustamisvuoden väärin. Tymyyksissäni arvasin myös Kalevalan ilmestymisvuoden väärin. Olisihan minun pitänyt tietää, jos olisin vähän vaivautunut miettimään, että se oli aikaisemmin. Miten Gallen-Kallela olisi voinut maalata Kalevala-aiheisia tauluja, jos koko Kalevalaa ei olisi vielä ilmestynyt. Tämä oli huolimattomuusvirhe. Neljännellä kierroksella sain kaikki muut oikein paitsi vuosilukua, milloin Kiviniemestä tuli pääministeri. Kysymys oli ollut jo edeltävillä kierroksilla, mutta en muistanut vastausta. Tämänkin olisin ehkä pystynyt tietämään, jos olisin keskittynyt. Pieni vihje: Tyttäreni on luistellut Mari Kiviniemen rullaluistimilla ja käynyt hänen kotonaan. Suomi on pieni.

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️