Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: urogallus - elokuu 21, 2021, 10:53:32
Vesilintujen metsästyskausi on alkanut. Testataan lajintuntemus.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/08/20/lintujen-tunnistaminen-hamarassa-on-haastavaa-testaa-tunnistatko-lajit

LainaaHyvä suoritus! Tällä tuloksella voit jo haastaa kaverisi. Kiikarihommissa väärä lajimääritys on hyväksyttävä, mutta metsästystilanteessa virheitä ei saa tehdä.
Kokonaispisteet 14 / 15

Suurin osa oli helppoja, mutta en tunne harvinaisempia vesilintuja kovin hyvin.
Sain kaksi (2/15) oikein. Juu, minulla ei ole metsästyskorttia!
Mistä noita muka tunnistaa, kun räpyttelevät?
Ehkä olen vähän kaupunkilainen?

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 23, 2021, 19:23:36
Pahus, että yhden laitoin väärin siksi, että oletin siinä olevan kompa, kun oli niin itsestään selvä vaihtoehto.

Sama vika, tulos tosin 15/16. Toivottavasti siinä ei mennyt pubivisan arvauskiintiö.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: urogallus - elokuu 21, 2021, 10:53:32
Vesilintujen metsästyskausi on alkanut. Testataan lajintuntemus.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/08/20/lintujen-tunnistaminen-hamarassa-on-haastavaa-testaa-tunnistatko-lajit

Höh! Yksikään ei ollut lajiltaan pullasorsa.  ;)

9 oikein. Olisi pitänyt arvata, että jos vaihtoehdon nimessä on väri, jota ei erota kuvassa, niin se on oikea vastaus.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Testaa onko sinulla tunnelukkoja - ja minkälaatuisia.

https://www.tunnelukkosi.fi/testi.php

Sattuneesta syystä en tällä kertaa julkaise saamaani tulosta. Sen voin paljastaa, että yhtään erittäin vahvaa tunnelukkoa ei löytynyt.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Sienet oli yllättävän hyvin hallussa. Se virhekin meni "oikein päin".

Tuloksesi: 10 / 11
Olet sieniguru!

Nyt oli hieno suoritus, lakki päästä! Tunnet sienet perin hyvin kuvista. Tiedät varmasti senkin, että luonnossa sienet näyttävät erilaiselta.

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008216730.html

Pitkästä aikaa testi josta voi olla myös käytännön hyötyä.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Tuloksesi: 3 / 11
Äkkiä sienikirja kouraan!
Eihän se nyt hyvin mennyt, mutta onneksi hätä ei ole tämän näköinen. Sienikirjan avulla sinäkin pääset sienestyksen makuun alta aikayksikön.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Yleensä yhden kerran vuodessa teen kanttarellimuhennoksen ja syödessäni ihmettelen, että pitikö siihen nyt rahaa törsätä. Ei se kuitenkaan niin kummoista ole. Sienimetsässä viihtyisin kyllä, mutta en niitä oikein välitä syödä. Siihen nähden tulokseni oli melkein yllättävänkin hyvä :D

Tuloksesi: 8 / 11
Olet sieniguru!
ME NAISET | Nyt oli hieno suoritus, lakki päästä! Tunnet sienet perin hyvin kuvista. Tiedät varmasti senkin, että luonnossa sienet näyttävät erilaiselta.


Lopuksi vanha vitsi:
Opettele hyvin kaikki myrkylliset sienet.
Kerää vain tuntemiasi sieniä!

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Niin, ja kanttarellikastikkeesta tulee hyvää, jos ei käristä liikaa.

Hayabusa

Testaa, selviytyisitkö yläasteen historian kokeesta! Vain oikeat älyköt saavat yli 8 oikein

Tuloksesi: 11 / 11
Menneisyyden marsalkka

ME NAISET | Onneksi olkoon, olet varsinainen menneisyyden marskalkka! Mihin tässä Googlea tarvitsee, kun koko maailmanhistoria löytyy jo pääkopastasi. Olet se tyyppi, kenen Trivial pursuit -joukkueeseen haluaa jokainen.


Menneisyydessä, eli minun yläasteaikanani, historian koe oli paaaaljon vaikeampi.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Siihen nähden, että koko kouluaikana en avannut historiankirjoja, niin meni ihan hyvin :D
(Tai avasin kerran, kun piti etsiä ainoaan historiankokeeseeni tärpit.)

Tuloksesi: 9 / 11
Menneisyyden marsalkka
ME NAISET | Onneksi olkoon, olet varsinainen menneisyyden marskalkka! Mihin tässä Googlea tarvitsee, kun koko maailmanhistoria löytyy jo pääkopastasi. Olet se tyyppi, kenen Trivial pursuit -joukkueeseen haluaa jokainen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Kappas

Tuloksesi: 9 / 11
Menneisyyden marsalkka
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Brutto

^Hölmö testi. Esimerkiksi kysymykseen Kuka oli Suomen presidentti ennen Urho Kekkosen kautta? kaikki vastaukset olivat oikein. Myös  Mannerheim, Ryti ja Relander olivat presidenttejä ennen Kekkosen kautta.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 30, 2021, 07:11:07
^Hölmö testi. Esimerkiksi kysymykseen Kuka oli Suomen presidentti ennen Urho Kekkosen kautta? kaikki vastaukset olivat oikein. Myös  Mannerheim, Ryti ja Relander olivat presidenttejä ennen Kekkosen kautta.

Nämä testit ovat hieman samanlaisia kuin työhönottohaastattelut. Niissä pärjää, kun tietää miten kysymyksiin pitää suhtautua ja miten niihin kannattaa vastata, eikä ala moittimaan kysyjää tai kysymyksiä hölmöiksi, vaikka ne sitä  ehkä olisivatkin.

Paljonko sait pisteitä?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - elokuu 25, 2021, 12:15:16
Testaa onko sinulla tunnelukkoja - ja minkälaatuisia.

https://www.tunnelukkosi.fi/testi.php

Sattuneesta syystä en tällä kertaa julkaise saamaani tulosta. Sen voin paljastaa, että yhtään erittäin vahvaa tunnelukkoa ei löytynyt.

Aika pitkä testi. Kikkailin sillä kuitenkin vähän ja jäi fiilis, että aika suoraan vetelee johtopäätökset annettujen numeroiden perusteella, tosin oma skaalani oli aika mälsä, en tiedä, kuinka olisi käynyt, jos varianttia olisi ollut ollut enemmän.

Mielenkiintoista oli tulokset sikäli, että sieltä löytyi mm. uhrautuminen, jota nyt ei ihan suoraan voinut kysymyksistäni kaivaa.

Varmaan ihan sinne päin tulos, ei ollut kuin muutama heikko tunnelukko ja nekin ihan oletettavissa paikoissa.

T: Xante

Hippi

^
Minulla tuo uhrautuminen oli erittäin vahva, enkä oikein sitä ymmärrä. Oli siellä joku kysymys, jossa olin mahdollisuus laittaa joku läheisen tarve ennen omaa. En ehkä vaan ymmärrä mikä se tunnelukko on, jos auttamishalu sellaisen tekee.

Muutenkin minulla tuntui olevan aika vahvoja ne lukot, vaikka en muistaakseni (tästä on jo jokunen päivä, kun testin tein) en kovin äärivastauksia antanut. Useissa kohdin oli vaikea valita vastausta, kun oikea vastaus olisi vaatinut tarkempaa tilannekuvausta eli "riippuu tilanteesta" olisi ollut minun vastaukseni moneen kysymykseen.

Esimerkiksi, jos läheisen tarvitsee kiireesti apua eikä muita ole saatavilla, niin voin hyvin luopua jostain vähemmän tärkeästä odotetustakin menostani mennäkseni auttamaan. Tuoko on joku lukon paikka?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️