Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Tuloksesi: 4 / 12
Ismo on sanaton

Nyt meni vähän penkin alle, mutta eipä siinä. Ei mene Ismollakaan aina ihan putkeen, ja silti hän vain porskuttaa etiäpäin vuodesta toiseen.

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008564474.html

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Tuloksesi: 5 / 12
Ihan ok, sanoisi Ismo


Yksi varma tieto ja neljä onnistunutta arvausta.
Salkkareita olen jossain vaiheessa katsonut parikymmentä jaksoa ja sekin oli joku kesäuusintojen pläjäys menneiltä vuosilta. mieluummin työntelin tikkuja varpaankynsien alle kuin katselin yhtään enempää :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

No nyt taas aamun ohoh!

7/12

En muista ikinä katsoneeni kokonaista jaksoa salkkareita, sillä se on aina tullut sellaiseen aikaan, joka ei ole ensinnäkään telkkarin katseluaikaani, siis "huippuvuosinaan", eikä muutenkaan varsinaista genreä.

Sen kerran kun olen katsellut, olen tuumannut, että ei ole helppo näyttelijälle tuokaan, näytellä noita juttuja mitenkään päin. Että sikäli ihan asennehommaa.

Testissä oli kyllä hauskimmat kysymykset pitkään aikaan - Ismolla on enopaussi!

T: Xante

a4

^
Taalasmaan käyntikortti oli myös hauska.

Hayabusa

6/12
Muistan katsoneeni ihan ensimmäisen jakson Salkkareista. Se on saattanut jäädä myös viimeiseksi kokonaan katsotuksi. Viime? viikolla kanavasurffatessa sattui taas Salkkarit kohdalle ja kuulin puhuttavan Ullasta. Sen verran kiinnosti, että jäin odottamaan ilmestyisikö Ulla Taalasmaa ruutuun ja kyllä - odotukseni palkittiin!  :D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Aivan erinomaista!
Vastasit oikein 9 kysymykseen

Vaikka pari meni arvaamalla, niin tällainen suoritus ansaitsee amisviikset.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

^^
^
Hyvin tiesit!

    Vastasit oikein 8 kysymykseen

Arvasin yhden oikein (Lahti on aina ollut pellepaikka) mutta yksi meni oikeasti väärin. Tavallaan sain siis vaan 7 poingia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS


ROOSTER

Testaa, selviytyisitkö yläasteen historian kokeesta! Vain oikeat älyköt saavat yli 8 oikein
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008582629.html

Tuloksesi: 10 / 11
Menneisyyden marsalkka

ME NAISET | Onneksi olkoon, olet varsinainen menneisyyden marskalkka! Mihin tässä Googlea tarvitsee, kun koko maailmanhistoria löytyy jo pääkopastasi. Olet se tyyppi, kenen Trivial pursuit -joukkueeseen haluaa jokainen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Tuloksesi: 10 / 11
Menneisyyden marsalkka
ME NAISET | Onneksi olkoon, olet varsinainen menneisyyden marskalkka! Mihin tässä Googlea tarvitsee, kun koko maailmanhistoria löytyy jo pääkopastasi. Olet se tyyppi, kenen Trivial pursuit -joukkueeseen haluaa jokainen.


Aika yllättävä tulos sillä historia ei ole kiinnostanut minua pätkääkään koulussa.
Aika hyvin kuvannee se, että Ranskan vallankumouksen vuotta en tiennyt :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 02, 2022, 19:47:52
Testaa, selviytyisitkö yläasteen historian kokeesta! Vain oikeat älyköt saavat yli 8 oikein
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008582629.html

Tuloksesi: 10 / 11
Menneisyyden marsalkka

ME NAISET | Onneksi olkoon, olet varsinainen menneisyyden marskalkka! Mihin tässä Googlea tarvitsee, kun koko maailmanhistoria löytyy jo pääkopastasi. Olet se tyyppi, kenen Trivial pursuit -joukkueeseen haluaa jokainen.

Sanonnan mukaan historia toistaa itseään, niin täälläkin.

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - elokuu 29, 2021, 22:31:03
Testaa, selviytyisitkö yläasteen historian kokeesta! Vain oikeat älyköt saavat yli 8 oikein

Tuloksesi: 11 / 11
Menneisyyden marsalkka

ME NAISET | Onneksi olkoon, olet varsinainen menneisyyden marskalkka! Mihin tässä Googlea tarvitsee, kun koko maailmanhistoria löytyy jo pääkopastasi. Olet se tyyppi, kenen Trivial pursuit -joukkueeseen haluaa jokainen.


Menneisyydessä, eli minun yläasteaikanani, historian koe oli paaaaljon vaikeampi.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Hippi on edistynyt, kolmannella kerralla se Ranskan vallankumouskin mennee oikein.

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 02, 2022, 20:06:47
Tuloksesi: 10 / 11
Menneisyyden marsalkka
ME NAISET | Onneksi olkoon, olet varsinainen menneisyyden marskalkka! Mihin tässä Googlea tarvitsee, kun koko maailmanhistoria löytyy jo pääkopastasi. Olet se tyyppi, kenen Trivial pursuit -joukkueeseen haluaa jokainen.


Aika yllättävä tulos sillä historia ei ole kiinnostanut minua pätkääkään koulussa.
Aika hyvin kuvannee se, että Ranskan vallankumouksen vuotta en tiennyt :D

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 29, 2021, 22:35:56
Siihen nähden, että koko kouluaikana en avannut historiankirjoja, niin meni ihan hyvin :D
(Tai avasin kerran, kun piti etsiä ainoaan historiankokeeseeni tärpit.)

Tuloksesi: 9 / 11
Menneisyyden marsalkka
ME NAISET | Onneksi olkoon, olet varsinainen menneisyyden marskalkka! Mihin tässä Googlea tarvitsee, kun koko maailmanhistoria löytyy jo pääkopastasi. Olet se tyyppi, kenen Trivial pursuit -joukkueeseen haluaa jokainen.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Kysymykset ovat helppoja, joten hyvän tuloksen saanee kuka tahansa tavallisella "yleistiedolla".

https://i.ibb.co/cDk0Htf/Screenshot-2022-02-02-20-11-10.png

Onko ensimmäistä maailmansotaa koskeva kysymys se, mihin joidenkin "kaikki oikein" tökkää. Minullakin se meni vähän arvaamalla, vaikka ei ole kuin muutama päivä siitä, kun katsoin jotain dokumenttia, jossa esitetyllä tiedolla olisi voinut vastata oikein.

Hippi

^^
Oli kyllä tunne, että aika tuttuja kysymyksiä oli :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️