Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Pisteesi 8/10
Aika klevö!

Spåra taitaa olla tutumpi kuin maalaisbussi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Nuo slangisanatestit on joskus aika umpikieroja, kun on se vanha (oikea slangi) ja sitten tämä uudempi katukieli, joka ei kyllä slangin arvonimeä ansaitse.

Ilmeisesti kaikki halukkaat ovat jo tehneet testin, niin jatkan "sisään menemisen" kritiikkiä. Vanhassa slangissa ei taatusti ole menty inessiiviin. Sijamuotojen nimiä ei vanhassa kansakoulussa opeteltu edes jatkoluokilla, vaan tuo sanasto tuli oppikoulun käyneille. Oppikoulun käyneet puolestaan olivat sellaista sivistyneistöä, jotka tuskin slangisanastoa rikastuttivat. Veikkaanpa, että slangisanaston rikastuttajia olivat suurelta osin satamajätkät, jotka olivat tekemisissä vierasmaalaisten kanssa työnsä puolesta. Tästä en kyllä ole varma, mutta vaikuttaisi aika luonnolliselta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi


Testaa tietosi Iltalehden suuressa viihdevisassa! Vain harva saa 50/50 oikein (IL)

Testi koostaan huolimatta oli nopea. Kun on vastauksen klikannut, tulee uusi kysymys ja vasta lopussa tulee koko testin tulos oikeine vastauksineen. Ainakin itselläni suorituspaineet pysyivät kurissa, kun ei tullut "väärin ... väärin ... väärin" heti vastauksen perään.

Mutulla jouduin vetämään suurimman osan, sillä kysymykset koskivat suureksi osaksi TV-ohjelmia, joita en ole katsonut tai ihmisiä, joista en ole kuullutkaan. Ilmeisesti sitten jostain lehtiotsikoista oli jäänyt muistin sopukoihin jotain talteen, sillä tulokseni, jonka joutuu itse laskemaan, oli todella hämmästyttävä.

18 väärin / 32 oikein = 50 kysymystä
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Mutulla mentiin.

20 väärin / 30 oikein = 50 kysymystä
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

"Vain kirjautuneille käyttäjille."  - Pitäkää tunkkinne.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

Olen huono kaikessa, mikä liittyy muistamiseen. Erääseen, useammassakin kysymyksessä esille nostettuun asiaan, en ollut kiinnittänyt lainkaan huomiota. Kaikki aiheeseen liittyvä meni väärin, vaikka kysymykset olivat helppoja.

Ilman oikeita arvauksia tulos olisi ollut ehkä 4 tai 5.

En anna testille itselleen täysiä pisteitä, koska kuvassa on tulkinnanvaraisuutta. 

Tuloksesi: 7 / 10

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009295869.html

Hippi

Kuinka hyvin tunnet kissa­pedot? Testaa, saatko tässä visassa yli puolet oikein!

Hienoa! Sehän sujui yhtä huimasti kuin gepardin juoksu.
Vastasit oikein 9 kysymykseen


Väärin menneet oli kyllä sellaisia, että en muista edes kuulleeni eikä arvonnassa ollut onnea :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Sehän sujui kuin tiikerinloikka! Hyvää tietoa.

Vastasit oikein 6 kysymykseen



Sujumista se on huonokin sujuminen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.


ROOSTER

Tuloksesi: 11 / 13
Kävelevä Wikipedia

Huh, mikä tulos!  Trivial Pursuit on luultavasti lempipelisi. Ja Google varmaan viestittää sinulle, kun ei tiedä johonkin vastausta.  
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

10/13. Olisi pitänyt vaan valita se ensimmäiseksi mieleen tullut vaihtoehto Pähkinäsaaren rauhalle.  :(

Hayabusa

^Pähkinäsaaren Rauha oli Suomen ensimmäinen naisdiplomaatti.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Tuloksesi: 11 / 13
Kävelevä Wikipedia
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 09, 2023, 19:43:49
Tuloksesi: 11 / 13
Kävelevä Wikipedia

Huh, mikä tulos!  Trivial Pursuit on luultavasti lempipelisi. Ja Google varmaan viestittää sinulle, kun ei tiedä johonkin vastausta. 
En minä kysy Googlelta, minä kerron sille... ;)

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS